PDA

Zobacz pełną wersję : Modyfikacje ECU PWO-X00 w B16A1



CMQ
07-04-05, 11:52
Witam,

Mam ja sobie i-VT. Dolot upgrade na BMC CDA. kolektor wydechowy 4-2-1 2 cale, resta wydechu przelot 2 cale, tlumik końcowy HKS.

Mam ja tez program, dość ciekawy. Agresywniejszy zaplon, więcej paliwa na wysokich (7krpm) obrotach i przy pelnym otwarciu przepustnicy. Program zaklada też zalączenie VTECa przy 4400 i odcinkę przy bodajże 9200 :shock:
Dla mnie to stanowczo za dużo, przy takiej odcince talerzyki dlugo nie pożyją. Tak niski VTEC też zapewne da krater. Tu pytanie. Vteca chcialbym ustawic na 4900-5000rpm a odcinac przy 8700-8800max. Poprosze jednak o zdanie speców, mam jakieś tam pojęcie ale niewystarczjące.

lukiasz
07-04-05, 12:03
rozumiem ze program jest ebayowy za 5 dolców?

CMQ
07-04-05, 12:08
Może dobrze, może zle rozumiesz.

Skąd jest tego już nie wiem. Otrzymalem go od poprzedniego wlasciciela, skąd on je mial-nie wiem. Przejrzeliśmy go pod kątem porównania z serią i wygląda ciekawie.

lukiasz
07-04-05, 12:11
mierzone auto na hamowni przed zalozeniem i po? bo jak znam zycie bedzie duuuzo gorzej :)

półsrodki nie sa dobre...

jak chcesz wysterowac odcinke i vteca to albo jakis kontroler albo smt6i to jeszcze bedziesz mogl na inne sposoby probowac dodac konikow ....

a ani 4400 ani 4900 na start vteca nie bedzie dobry,.... oczywiscie przy tych modach co masz :wink:

CMQ
07-04-05, 12:15
mapa jest holenderska. ponoć sprawdzona.

kurna, kazdy mówi co innego.....niech sie wypowie najzlejszy ze zlych, ITR ;-)

EDIT: z rozmów z Kivikiem wynika że seryjnie VTEC nie jest ustawiony optymalnie i można go w niewielkim zakresie przesuwać.

przemir
07-04-05, 13:14
w niewielkim tak ale 4400 to nie jest niewielki wg mnie 5000 to tez nie jest niewielki. Wg mnie niewielki to +/-200rpm !!!

jak pisalem Ci na privach ja bym moment zalaczenia vteca pozostawil - przeniusl bym rev do okolic 9000 nie wiecej - sprawdzone na moim gdzie serie odcinal na 8800 wsio dziala wiec zapodal shift light na 8700 i do odcinki bys nie dolatywal.

w jakiej postaci masz program? streekte nagranego chipa czy masz program na PC i masz jak wypalic?
czym zmodyfikowales mape paliwa i zaplon ?

elmer
07-04-05, 13:47
Punkt zalaczenia VTEC-a ustawisz dobrze tylko na hamowni (dwa hamowania - jedno bez, drugie z VTEC-iem). Odcinke ustawilbym tak samo jak Ty - 8700.

przemir
07-04-05, 14:10
8700? ludzie to honda!!!

8800 na EDM PW0 mialem tyle serie - czytajcie mi z ust SERIE - na JDM PR3 mam nizej ale moge powiedziec jak juz wywale czeka - wczorej zakupilem EDM PW0 od kolegi Luckyiego wiec jak sie nei uporam z KS to laduje spowrotem w EDM

elmer
07-04-05, 14:37
Przemir, miales 8800 w programie, czy 8800 wg. obrotomierza?
Wydaje mi sie, ze nie ma sensu krecic wyzej silnika na seryjnym rozrzadzie.

przemir
07-04-05, 15:00
H O N D A !!! ludzie miejcie litosc - bo zaczynacie piepszyc jak stare baby!! i zaraz bedzie tu pelno topikow ze za slaby dol macie!! wg obrotomierza 9tys wg hamowni 8800!!!
dlaczego nie ma senu wyjasnij mi to prosze !! co krzywe spadaja juz po 7000 ze wyzej nie ma sensu czy do samego konca pna sie w gore - bo u mnie sie pna do konca. rozrzad jak jest nowy i org to dla niego nie problem wiekszy problem sprezynki moje maja 260tys i dzialajai beda dzialac - czasow super nie robie ale nie przypomianam sobie by jakas seria jezdzila duzo szybciej odemnie - wiec troche mam do powiedzenia /i mam takie auto i krece do takich wartosci/
pozdr

CMQ
07-04-05, 15:04
Czyli spoko tniemy 9000 i więcej....

izzy_rajder
07-04-05, 15:37
przemir a mozesz wrzucic ten wykres jak ci leci do tych 8800 caly czas do gory?

z gory dzieki
pozdro

CMQ
07-04-05, 15:42
Dobra, nie zbaczajmy z tematu.....

lukiasz
07-04-05, 15:43
Czyli spoko tniemy 9000 i więcej....

na seryjnej glowicy no way :wink:

CMQ
07-04-05, 15:45
Proszę o pelną odpowiedz. Chcialbym zrozumiec a nie uslyszeć że nie bo nie.

przemir
07-04-05, 16:31
ale z was mieczaki kazdy wie najlepiej i nie wiadomo po co sie pyta - czy udziela !!!!!!! Nie napisalem nigdzie wiecej niz 9000 - Izzy - poszukaj troche - wykres byl na forum jak wyjechalem autem na auto body (http://www.autobody.pl/zdjecia/galeria/cifik%20przemka/wykres1.jpg) tez jakis jest./masters tlumaczyl poszarpania tym ze nie kreci hamowni do takich wartosci i cos trzeba przestawic inaczej przypiac auto itp a mu si enie chcialo - paliwa i powietrza nie brakuje
widzialem kilka wykresow zdrowych hondek w kazdej do konca szlo w gore! /dalem ci na priva przyklad ze znam kilka fajnych hondek/


...przeniusl bym rev do okolic 9000 nie wiecej - sprawdzone na moim gdzie serie odcinal na 8800 wsio dziala wiec zapodal shift light na 8700 i do odcinki bys nie dolatywal.


i powtorze pytanie czym modyfikowales zaplon i paliwo ?

zaraz sie okaze ze ma malo palic i wiecznie zyc - nierozumiemy sie w takim razie bo dla mnei ma byc efekt - awaryjnosc - ma byc taka by zawsze do domu wrocic o wlasnych silach i do tej pory sie sprawdza - "zawsze" oznacza w przeciagu najblizszych 3-5 tys km - pozniej bede mial kase na glowice! i bede krecil wiecej duuuzo wiecej :D

LIO
07-04-05, 16:42
Przemir, odstaw sterydy na bok, bo nadpobudliwy jestes :D


B16 do 9000 nie zaszkodzi :!:

CMQ
07-04-05, 16:44
Będę mial pstryczek seria/nieseria. Więc i dupohamownią i hamownią sie zmierzy. Odcinkę już mniej więcej wiem ale ten nieszczęsny VTEC mnie zastanawia, czekam na ITR i kivika.....

przemir
07-04-05, 17:06
Przemir, odstaw sterydy na bok, :
wiosna idzie tatulaz z gumy balonowki mam to chce wygladac pieknie wiec koksuje

nie lubie pisac 10 razy to samo a i tak to przeinacza!

ps. zalaczenie falteka - przemyslenia Przemirka
"jak sie ma mozliwosci to mozna usiasc na hamowni i pomierzyc i masz problem z glowy - albo nawet gtechem czasy sprawdzac" w moim przypadku czyli bez takich mozliwosci bezsesnu. scigajac sie i tak jezdzisz w zakresie vteka spadniecie nizej to strata! ciagnac do np 8800 nie wypadnie z vteka ktory bedzie przy 5900 /to tak hipotetycznie i dla przykladu by zobrazowac ze dobra zmiana biegu sprawi ze nadal bedziemy na fałteku/niegdy nie twierdzilem i nie bede ze tam ma byc - pisalem juz gdzi emoim zdaniem ma byc moment wl./ myslac dalej i majac w glowie wykres widzimy ze i tak lepiej jezdzic "gora" to po co rozmyslac o dole ktorego nie uzywamy bo parametry obrotowe w przedziale ponizej 5000 beda potrzebne tylko by przejsc przez nie podczas startu. na dobrych oponkach nizej nie ma sensu startowac strzelasz ze sprzegla lekko zrywasz przyczepnosc butujesz stala wartosc na gazie lapiesz przyczepnosc dajesz w palnik!! :D tymczasem bedzie tak nie zlapiesz przyczepnosci a juz zapina ci sie w ulamku sekundy faltek dostajesz dodatkowy strzal znowu tracisz trakcje - wiec odejmujesz gaz :roll:
dobra koniec tego zaraz ide do domu nie bede Was meczyl moimi pomyslami na zycie :D napisze telenowele kasa bedzie na glowiece
CMQ - dowiem sie jak modyf zaplon i paliwo czy nie?

lukiasz
07-04-05, 17:14
B16 do 9000 nie zaszkodzi :!:

b16a2 tak b16a1 nie :D

bo masz pojednycze spręzynki :wink: zreszta silniki ktore maja pod 300 tys km bo tak jest nie maja szans dlugiego bytu na serii :D

CMQ
07-04-05, 17:18
nawet gdy nie kręcę do odcięcia i bieg zmienię niespecjalnie szybko to nigdy VTECa nie wypadam. Z tego punktu widzenia zatem VTECa nie ma sensu obniżać. przemir, dowiedz się dowiedz...chętnie poslucham.

przemir
08-04-05, 08:10
Mam ja tez program, dość ciekawy. Agresywniejszy zaplon, więcej paliwa na wysokich (7krpm) obrotach i przy pelnym otwarciu przepustnicy.

a ja to pytanie kieruje do Ciebie :grin: jak ty to zamierzasz zrobic - bo ja mapy paliwa bym nie ruszal bo AFR mam ok wiec chyba nie ma sensu chyba ze suszarka dopompuje powietrza :D ale zaplonem bym sie pobawil bo nic jeszcze nei robilem a rozne opienie slyszalem i w wiekszosci pozytywne!

Luki - i kto to mowi ze nie wolno krecic - pewnie ze to sie zuzyje szybciej ale jak bym chcial miec auto wiecznosc to bym sobie Hybrydowa Honde strzelil i jezdzil jak emeryt. zawsze jest cos za cos

Walter
08-04-05, 15:52
B16 do 9000 nie zaszkodzi :!:

b16a2 tak b16a1 nie :D

bo masz pojednycze spręzynki :wink: zreszta silniki ktore maja pod 300 tys km bo tak jest nie maja szans dlugiego bytu na serii :D
1. Czy da się bez bólu zapodać te podwójne sprężynki do A1?
2. Czy dobrze rozumiem że pasek rozrządu jest wtedy bardziej obciążony i trzeba go częściej zmieniać?
3. Czy jest sens bawić się w tą przekładke jak odcinka będzie koło 9000 lub przed?

CMQ
13-04-05, 10:14
Ja dodam jeszcze, że ECU Mugena dla B16A2 ma VTECA na 4500, moze zatem moj program od 4400 (równe 1000rpm obniżenia względem serii w A1) ma sens.

[ Dodano: Czw 14 Kwi 2005 12:26 ]
Hemm...już wszystko w temacie?