PDA

Zobacz pełną wersję : pedał sprzęgła dziwnie chodzi



demonobiker
21-09-10, 17:33
otóz tak problem polega na tym iż jak odpale silnik i wciskam i puszczam sprzeglo to czuć na pedale że dziwnie chodzi tzn z takimi jakby drgawkami n ie wchodzi płynnie tlko tak dziwnie drży, drżenie wieksze jak dam wieksze obroty, na wyłączonym silniku tego objawu nie ma, dodam iz huczy mi łozysko w skrzyni...
co to może być?

kacza_mc
22-09-10, 23:31
wymień tarcze sprzęgła, od razu zobacz jak sie czuje docisk i koło zamachowe no i łożysko sprzęgła, Pozdro

demonobiker
23-09-10, 16:23
no i stalo sie auto nie jezdzi, jechalem przejezdzalem przez prog zwalniajacy i stalo sie auto stanelo.pedal sprzegła chodzi normalnie natomiast auto nie jedzie bez znaczenia na jakim biegu co sie moglo stac:(ile moze kosztowac kompletna wymiana sprzegla z lozyskiem z robocizna??

a widelki wyciskowe te w które wchodzi popychacz z silowanika lataja luzno lewo prawo...

kanciaty6
23-09-10, 20:08
wymienialem sprzeglo w czerwcu i mam firmy Valeo za 470 zeta plus ekpresowa wymiana za 400 stowki ale to byl naprawde ekspres!

demonobiker
23-09-10, 20:19
zastanawiam się czy robota jest faktycznie aż tak ciężka by oddawać do mechaniora...warunki mam z poważniejszysz rzeczy maglownice sam wymianiełem, pokombinuje i zobacze co da sie zrobić, jakieś rady, sygestie?

kacza_mc
23-09-10, 22:25
słuchaj, robota ciężka nie jest, jeżeli chcesz moge wysłać Ci "Sam naprawiam honce Civic" pana Etzolda, bardzo dobra lektura, te widełki tak mają - że latają :), wymieniałem sobie sprzęgło jakieś 2 tyg temu,

jak ogarnełeś magiel, to to będzie dla Ciebie jak rekreacyjne spędzenie czasu,
zdjęcie skrzyni dość wnerwiające ( najgorszy ten wybierak zmiany biegów, ja musiałem skrzynie z nim zdjąć potem dopiero go wybić (taki mały sworzeń) )
Zdejmujesz Skrzynke (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9078-HOW-TO-Tuning) odkręcasz docisk od koła zamachowego, wyjmujesz tarcze, lookasz jak wyżej pisałem , docisk jak dobry to go zostaw, tarcze możesz obić za mniejsze piniądzory a jak nie to wymienić (polecam) itd.

demonobiker
24-09-10, 14:23
słuchaj a jak z silnikiem trzeba go jakos podwieszac czy cos?skrznia abrdzo ciezka jest?

kacza_mc
24-09-10, 15:07
skrzynia waży około 30 kg. (zlej olej, zawsze 2l lżej :) ) silnik albo podwiesić, albo podłożyć coś pod miske coś ale przez KAWAŁEK DREWNA ALBO DESKI, miska jest bardzo miękka, ja powiesiłem na dźwigu, robisz tak jak tam w manualu co podałem u góry i wszystko powinno być ok, samemu dasz rade ściągnąć skrzynie ale założyć stanowcze raczej nie, porpoś kogoś albo najlepiej 2 osoby bo ciężka sprawa z zakładaniem, dużo machania, a jak nie masz ucelowanej tarczy to zapomnij, jak zakłądasz docisk z tarczą zanim dokręcisz na Fest musisz nacelować tarcze bo potem nie trafisz wałkiem skrzyni w silnik ( tarcza będzie przeszkadzała)

demonobiker
25-09-10, 14:55
co masz na myśli mówiąc nacelować tarcze coś się musi z czymś pokrywac?za co złapałeś silnik jak wieszałes go na dxwigu?mam w garażu taki dzwig na stałe przymocowany ale nie wiem za co cgycic silnik...

a jaką srednicza tarczy sprzęgła powinna być?bo widze na aukcjch że są różne :/

chce kupić to sprzęgło:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1207409281&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
tak tak, wiem że nie opłaca sie kupować tego bo to badziewie, mam znajomych co na tm jeżdzą i nie mają problemu a ja więcej kasy , pozatym auto słuzy mi wyłącznie do jazdy pro rodzinnej :) więc sądzę że da radę, tylko cyz ono będzie napewno pasowało?
dlatego allegro bo u mnie w sklpach to samo kosztuje 350zl :/

kacza_mc
25-09-10, 17:04
ok to po pierwsze, jak masz dźwig, ja zrobiłem tak że odkręciłem jedną śrube od aparatu zapłonowego przewlokłem przez nią łańcuch wkręciłem z powrotem i do góry dźwig, nie jest to niewiadomo jaki ciężar żeby do pół wkręconą śrube wygiął więc śmiało, aha, ponosi się tak : najpierw musisz to zrobić nie jakoś do góry super tylko tak żeby był naprężony potem, jak ściągniesz poduszki od skrzyni i wyjmiesz skrzynie możesz ułatwić sobie montaż robiąc tak :
jak silnik wisi na dźwigu opuszczasz dźwigiem do momętu aż łańcuch zrobi się luźny ( czyli do momentu wiszenia silnika na poduszkach lewych) i leeko podnosisz.

Jeżeli chodzi o tarcze sprzęgła robisz tak jak pisałem, najlepiej jak ma się jakiś stary wałek sprzęgłowy i można nim nacelować tarcze, jak zdejmiesz skrzynie będziesz wiedział o co chodzi bo tarcza w docisku nie leży na ulał tylko trzeba ją nacelować by dziury od tarczy i od silnika się pokrywały

co do tego sprzęgła co podałeś aukcję, spoko, chyba nie trudno przeczytać czcionki 16, że pod HONDA CIVIC 1.4 D14A2 podchodzi, nie wiem po co pytasz ...

demonobiker
25-09-10, 19:44
pytam bo koles na innej aukcji powiedzial ze w t modelu byly dwie wielkosci tarcz rzekomo 210 mi 212mm ale sadz ze chodzilo mu o 212mm docisku i 210mm tarczy.spoko dzięki za ray jak tylko dostane sprzęgło biorę się do roboty pozdrawiam
zastanaiwam sie jeszcze tylko nad wymiana uszczelki na wale jak bede mial to na wierzchu duzo roboty z tym może byc??

kacza_mc
26-09-10, 15:40
pff, nie ma takiej opcji ... 212 były w modelach od 1.5 vtec i on pierdo** głupoty za przeproszeniem, chyba że ma tam źle poukładane te hurty z Chin :), uszczelki na wałku ? nie wiem ile roboty z tym, zapewne nie dużo uszczelki to nie jakaś poważna operacja

demonobiker
26-09-10, 17:12
dobra kupuje to sprzegło 210mm i zabieram sie za robote a jaki olej do skrzyni polecacie?

kacza_mc
26-09-10, 17:42
mógłbyś użyć czasem szukajki :), na MTF pewnie Ciebie nie stać ( mnie też nie było ) to zalej obojętnie jakim silnikowym 10W40 (tak jest napisane w manualu i na forum też tak piszą) :) nie przekładniowym bo hondy ich nie lubią (są za gęste ) !!! , 2 litry silnikowego 10W40 zrobi robote, koszt 26-28 zł, mtf 2l = 100 zł na forum a w aso to troche wiecej,

demonobiker
27-09-10, 12:07
tak z drugiej strony zastanawiam sie czy to nie może byc wina przegubu może jest uszkodzony??jakie były by objawy jakby przegub poszedł?

demonobiker
30-09-10, 12:52
ile wchodzi płynu do układu sprzęgła, przy kompletnej wymianie?nie wiem cyz sie dobrze wyraziłem od pompy do wysprzęglika.

lar
30-09-10, 14:12
niewiele, 0,5l spokojnie wystarczy i zotanie jeszcze z pół butelki

comatose
30-09-10, 14:29
pff, nie ma takiej opcji ... 212 były w modelach od 1.5 vtec i on pierdo** głupoty za przeproszeniem, chyba że ma tam źle poukładane te hurty z Chin :), uszczelki na wałku ? nie wiem ile roboty z tym, zapewne nie dużo uszczelki to nie jakaś poważna operacja
Na tej aukcji jest podane, że to sprzęgło pasuje też do 1,5

kacza_mc
30-09-10, 16:54
Na tej aukcji jest podane, że to sprzęgło pasuje też do 1,5

na aukcji podane jest D15Z1 /D15B2, chyba że się myle ? w 5d masz takie silniki 1.5 jak :
d15z3
d15z8

comatose
30-09-10, 17:18
kacza_mc w tej aukcji na zdjęciu nr 3 masz niby pełną listę silników do których pasuje.

kacza_mc
30-09-10, 21:26
kacza_mc w tej aukcji na zdjęciu nr 3 masz niby pełną listę silników do których pasuje.

sam sobie przeczysz, a może nie zauważyłeś, że te z niebieskim tłem to silniki pod które pasuje to sprzęgło :)

comatose
30-09-10, 22:34
sam sobie przeczysz, a może nie zauważyłeś, że te z niebieskim tłem to silniki pod które pasuje to sprzęgło
Nie nie zauważyłem tego bo jakoś nie pokrywa się to z tym co jest w opisie.


chyba nie trudno przeczytać czcionki 16, że pod HONDA CIVIC 1.4 D14A2 podchodzi, nie wiem po co pytasz ...
Jakoś ten silnik nie jest na "niebieskim tle" jak to ująłeś więc te Twoje dwie wypowiedzi się wykluczają.

kacza_mc
30-09-10, 23:40
podsumowując to sprzęgło pasuje do HONDA CIVIC 1.4 D14A2/D14A5/D14A7/8
HONDA CIVIC 1.5 16V D15Z1 /D15B2 (V-TEC) I BEZ (V-TEC)- a jak do tych to do wszystkich 1,4 bo są takie same średnice sprzęgieł, nie wiem jak w 1,5 !
A TA TABELKA JEST O KANT DU** więc nią się nie kierujmy ... spojżałem na d15z1 że sie zgadza i d14a8/7,
możemy skończyć tą do niczego prowadzącą dyskusje ?

comatose
30-09-10, 23:58
Oczywiście, że możemy, nawet wypada tak zrobić ;] Sam chciałbym się dowiedzieć jakie sprzęgło do czego pasuje a Twoja wypowiedź nie zgrywała mi się z tą aukcją, dlatego poruszyłem ten temat.

demonobiker
01-10-10, 07:31
wczoraj sprzęgło przyszło, dzisiaj zakłądam zobaczymy czy pasuje pozdro

demonobiker
01-10-10, 20:23
sprzęgło wymianione pasowało i było ok z wymianą, dziwnie się teraz tylko jeździ bo łapie przy samym dole prawie, słysząłem że trzeba również wyregulować pedał sprzęgła śrubką przy nim wiadomo coś na ten temat?

kacza_mc
01-10-10, 22:30
odpowietrzyłeś wysprzęglik ? tak można również śrubką, schyl się na dole koło pedałów i będziesz wiedział o co CHO :)

lar
02-10-10, 08:04
ja jak miałem słabo odpowietrzony to łapał tak nisko, a ta srubka przy pedale to odpowiada tylko za skok jałowy pedału czyli jak daleko ma sie znajdować pedał od podłogi.

kacza_mc
02-10-10, 11:46
nieprawda, są tam 2 śrubki, jedna tak jak piszesz a druga odpowiada za to że bolec w pompce sprzęgła się wydłuża/skraca i to właśnie tym regulujesz ...

lar
02-10-10, 13:42
ok rozumie mówisz o popychaczu tłoczka, ale tek tez nie ustawisz zeby ci sprzęgło brało wyzej. Miedzy popychaczem a tłoczkiem powinien być luz tak zeby popychacz nie powodował stałego nacisku na tłok pompki. Gdy wkręcisz popychacz cały pedał pójdzie niżej i w tym wypadku może w ogóle nie wysprzeglać (po prostu skrócisz skok całego pedału i popychacz nie bedzie w stanie pchnąc tłoczka do momętu całkowitego wysprzeglenia), natomiast jeżeli wykręcisz to przez cały czas popychacz będzie naciskał tłok (owszem będzie brał wyzej ale cały czas będzie ciśnenie na wysprzegliku i sprzęgło moze ślizgać, a na dodatek nie wciśniesz sprzęgła do do samej podłogi), wiec tam nie ma regulacji praktycznie zadnej.
http://img178.imageshack.us/img178/7197/5664b.th.jpg (http://img178.imageshack.us/i/5664b.jpg/)

Dissnej
02-10-10, 16:25
U mnie ostatnio pedał sprzęgła chodzi bardzo lekko i ma duuży luz u góry. Biegi wchodzą normalnie, płyn w zbiorniczku w normie. Można coś z tym zrobić oprócz oczywiście wymiany?:)

demonobiker
02-10-10, 20:13
pedał zaczął wyżej łapać, układ odpowietrzyłem ale bardzo ciężko pedał sprzęgła chodzi, biegi zmianiają się super musze coś w poniedizałek z tym pedałem zrobić, pokombinuje...

kacza_mc
03-10-10, 11:22
Chciałbym odp Lar-owi,

masz rację, ale zauważ że pierwszorzędnie trzeba odpowietrzyć ! tak by wysprzęglik cały czas miał lekkie napięcie w stosunku do łożyska skrzyni, jeżeli dalej będzie lekki luz to właśnie regulujemy tym bolcem ( od tego on jest )

jeżeli mu łapie na dole to sama regulacja dużo nie da, to fakt, musi odpowietrzyć, ale wiadomo że odpowietrzenie też nie jest 100% idealne, więc bolcem można dociągnąć, jak się zastosuje do tego nie powinno mu nic sie ślizgać bo wysprzęgli mu prawidłowo

już odpowietrzył :)

demonobiker
03-10-10, 18:26
kombinowałem dzisiaj z pedałem sprzęgła i tak:
1.pedał łapie mnie wiecej w połowie czy tak powinno być na nowym sprzęgle?
2.jak odpowietrze układ pedał chodzi super lekko i ładnie w miare jeżdzenia pedał staję się coraz twardszy i wyżej zaczyna łapać, po odpowietrzeniu wracamy od początku tzn łapie w połowie i lekko znów pojeździmy i znów ciężko i tak za każdym razem:(
co może być przyczyną?
pompa sprzęgła ma przejechane jakieś 15 tys była nowa zakładana, nie widzę żadnych wycieków.

demonobiker
03-10-10, 20:20
rozumiem że wartośc oznaczona literą "D" (wyskość pedału sprzęgłą w momencie rozłączenia sprzęgła) oznacza moment kiedy sprzęgło powinno brać?http://zapodaj.net/44233c415342.jpg.html

http://zapodaj.net/44233c415342.jpg.html

demonobiker
09-10-10, 21:26
znalazłem problem twardniejącego pedału sprzęgła...mianowicie bylo zbyt dużo płynu w zbiorniczku wyrównawczym, upuściłem do poziomu max i gra gitra pedał już nie twardnieje, nie pytajcie jaki ma związek jedno z drugim bo nie wiem ale wiem że pomogło:)

lar
10-10-10, 08:31
ciekawa teoria. sam zaraz ide spuścić u siebie do max. zalałem wiecej bo pąpka troche cieknie wiec se myśle lepiej wiecej niz mniej:P a tez wydaje mi sie zepedał za wysoko bierze i jest za twardy ;)

demonobiker
10-10-10, 19:57
tzn pedał nie zaczął mi brać niżej ale przestał twardnieć podaczas jazdy...

Dissnej
12-10-10, 21:36
A ja jutro wymieniam pompkę bo cieknie i już się najwyraźniej układ zdążył zapowietrzyć bo duży luz na pedale. Edit: i tak, pompka wymieniona, układ odpowietrzony a na pedale nadal duży luz (prawie 1/2!). Co z tym robić?