Zobacz pełną wersję : rezerwa w 5 genie...
ale.....
problem jest taki:
mialem zegary od d15b7 i jak WIEKSZOSC zegarów od 5 gena nie mialy kontrolki rezerwy......
ostatnio poniewaz zmiany idą, zanabyłem :D drogą zakupu zegary posiadajace kontrolke rezerwy... z tego co wiem ( i wyszukałem na forumie) takie zegary nie dzialaja (tzn. ta kontrolka rezerwy) po samym przełozeniu...
pomyslałem jednak, ze jak juz ja mam moze nieduzym nakladem pracy mozna to ogrnac...
pytanie:
- jak to ogarnac? (trzeba dodatkowy czujnik zapewne-jaki i jak to podlączyc)
- jakie moga byc tego koszta oraz... hmmm nakład pracy (zeby sie nie okazalo, ze trzeba instalacje ciagnąc przez całe auto i jakos sie nadłubac z wyskalowaniem tego....... a i tak okaze sie ze nie warto bo rezerwa wsazuje np. 15litrów...)
Z tego, co pamiętam, to była sprawka pływaka w baku - z czujnikiem tej rezerwy. Najlepiej od razu szukać takowego u handlarzy.
Z tego, co pamiętam, to była sprawka pływaka w baku - z czujnikiem tej rezerwy. Najlepiej od razu szukać takowego u handlarzy.
wymieniam sam pływak i juz bangla?
a tak sie podlacze do tematu jakie zegary mialy kontrolke paliwa?angliki?
niektóre d15z3
i na pewno d16z6 (niektóre)-takie wlasnie mam....
wymieniam sam pływak i juz bangla?
Podobno, ale osobiście nie sprawdzałem.
jakie zegary mialy kontrolke paliwa?
Na pewno te na Japonię. A tak to losowo.
[quote=Lcfr]wymieniam sam pływak i juz bangla?
Podobno, ale osobiście nie sprawdzałem.
no wlasnie... boje sie ze trzeba cos w wiązce ogarnąc.... :neutral:
skad mozna taki licznik zalatwic.. bo pewnie malo jest licznikow z kontrolka?
skad mozna taki licznik zalatwic.. bo pewnie malo jest licznikow z kontrolka?
no raczej malo...
ja kupilem przypadkowo(kupowałem całe zegary po sprzedaniu indiglo) i nawet nie wiedzialem ze bedzie ta kontrolka...
zioek, mozemy sie kiedys spotkac i porównac instalacje wychodzace z baków. Mozemy równiez zamienic pompy paliwa, zeby sie upewnic czy wystarczy przelozyc zegary i pompe z plywakiem. Jak wiesz mam taka dzialajaca kontrolke w aucie (tak ci przeszkadzala, ze mi zalales bak na stacji :-) )
Moim zdaniem instalacja elektryczna jest jedna i bedzie miala odpowiednie przewody. U mnie w instalacji jest jeszcze masa kostek w aucie, chyba nawet do podgrzewania foteli :-)
Niektórzy podobno wstawiali pływaki od deawoo matiz, żeby taniej było - podobno działało.
d16z6 ma. zegary z d15b2/7 nie maja.
tez bym obstawial ze instalacja jest standardowo taka sama a kontrolka to sprawa zegarow
wyglada ze nei sprawdziles przed zamaina plywaka czy bedzie dzialac. moze warto bylo to bysmy mieli kolejna sprawe rozwiazana :)
moze jest akurat analogia do obrotomierza czyli auto bez obrotomierza ma instalacje i wystarczy zapiac zegar ktory obrotomierz ma
wyglada ze nei sprawdziles przed zamaina plywaka czy bedzie dzialac. moze warto bylo to bysmy mieli kolejna sprawe rozwiazana :)
moze jest akurat analogia do obrotomierza czyli auto bez obrotomierza ma instalacje i wystarczy zapiac zegar ktory obrotomierz ma
no wałssnie jeszcze "nie doszedłem" do stanu rezerwy po przelożeniu zegarów... to ze nie działają wyczytałem z forum....
moze faktycznie wypróbuje wyjezdzic paliwo prawie do konca....
zioek, mozemy sie kiedys spotkac i porównac instalacje wychodzace z baków. Mozemy równiez zamienic pompy paliwa, zeby sie upewnic czy wystarczy przelozyc zegary i pompe z plywakiem. Jak wiesz mam taka dzialajaca kontrolke w aucie (tak ci przeszkadzala, ze mi zalales bak na stacji :-) )
Moim zdaniem instalacja elektryczna jest jedna i bedzie miala odpowiednie przewody. U mnie w instalacji jest jeszcze masa kostek w aucie, chyba nawet do podgrzewania foteli :-)
Ziom ... spotkac to sie mozemy.. porównac inastalacje takze... ale chgciałbym zeby nie trzebabylo przekladac pompy z plywakiem.... :roll:
Niektórzy podobno wstawiali pływaki od deawoo matiz, żeby taniej było - podobno działało.
działało - tylko jak???????????
tutaj wolałbym kupic cała pompe z pływakiem od civic z której mam zegary....
Tutaj też jestem zdania, że orginalne części do civica.
Mieszanie technologii japońskiej z koreańską to profanacja.
[ Dodano: Nie 19 Lis, 2006 ]
i świętokractwo :)
mam pytanie mam honde 5gen bez kontrolki rezerwy. Teraz mam wskazowke na srodku czerwonej i ile to moze byc jeszcze paliwa, ile km moge przebyc? i ile jest paliwa kiedy wskazowka wejdzie na czerwona? Pozatym ostatnio zatankowalem za 40 ziko i wskazowka podskoczyla lekko ponad czerwona przejechalem 120 km i jest juz na czerwonej. prosze o odpowiedz dzieki
wg katalogu gdy grot wskazowki jest na poczatku rezerwy to powinno byc w baku 6,5l benzyny...
Piotrek Klag
02-12-06, 16:35
mam pytanie mam honde 5gen bez kontrolki rezerwy. Teraz mam wskazowke na srodku czerwonej i ile to moze byc jeszcze paliwa, ile km moge przebyc? i ile jest paliwa kiedy wskazowka wejdzie na czerwona? Pozatym ostatnio zatankowalem za 40 ziko i wskazowka podskoczyla lekko ponad czerwona przejechalem 120 km i jest juz na czerwonej. prosze o odpowiedz dzieki
i nie wiem po co ciągniesz temat który jest na zaupełnie inny temat :?: - odpoweidż na twoje pytani jest w archiwum tylko trzeba poszukać - postów na ten temat było z 1.500....
Witam ja mam wskazówke na samym początku czerwonej kreski to znaczy ten czubek ostry wskazówki tzw grot. Chodzi o to ze jak miałem na dole czerwonej kreski zatankowałem za 20 ziko 5,5 litra i wskazówka podniosła się minimalnie ponad czerwoną teraz po przejechaniu 20km znów wchodzi na czerwone mam pytanie w jakim momencie jest koniec paliwa... czy jak wskazówka jest poniżej czerwonego da się jeszcze jechac?? Nie moge znalezc nigdzie na to odpowiedzi. Dzieki czekam na odpowiedzi. Zaznacze że nie posiadam kontrolki rezerwy.
Wskazniki w Hondach nie sa zbyt precyzyjne wiec nie ma co na nie liczyc...Jak masz juz na czerwonym polu to proponuje Ci dolac tego paliwa bo kiedys w najmniej oczekiwanym momencie sie zdziwisz :roll:
pozdr
to nie jest odpowiedz na moje pytanie... inni zjezdzaja ponizej czerwonego i jezdza... daltego pytam ile moze byc jak grot jest na poczatku czerwonej kresce.. Tankowalem za 20 ziko i podniosla sie lekko ponad czerwona bo mialem wczesniej na dolnej kresce czerwonej.
Wez baniak z paliwem do bagaznika i wyjezdzij całą benzyne z baku az staniesz :D to bedziesz wiedział kiedy konczy ci sie paliwo..
to nie jest odpowiedz na moje pytanie... inni zjezdzaja ponizej czerwonego i jezdza... daltego pytam ile moze byc jak grot jest na poczatku czerwonej kresce.. Tankowalem za 20 ziko i podniosla sie lekko ponad czerwona bo mialem wczesniej na dolnej kresce czerwonej.
A potem placza ze pompa padla :lol:
Juz padla odpowiedz w tym temacie ok 6l
Po co to pisać takie coś jak dużo łatwiej się samemu przekonać i mieć pewność??? :roll:
nie no pytania o to ile zostalo gdy grot jest 0,5mm wyzej czy nizej mnie rozbrajaja, z normalnego punktu widzenia jak wlezie na czerwone to poprostu tankujesz a jak nie ma sie kasiory to auto w garazu stoji. a jesli poprostu ciekawosc cie strasznie gnebi to zalej do jakiejs butelki dwa litry zupy i woz w bagazniku i licz ile km przejechales na czerwonym. ja osobiscie zawsze woze te 2l ale nigdy nie byly potrzebny i oby tak zawsze. pozdrawiam
witam, w moim cifie jezdze az grot jest na koncu czerwnego pola...
Dodam, ze nawet nie wiem czy mam kontrolke (D14A4) rezezwy, czy nie.. Musze wziazc lampke i poswiecic na desce, by sie przekonac.
Ten problem z rezerwa tez mnie denerwuje..;/
..czekam na dalszy ciag wydarzen..
Piotrek Klag
07-12-06, 15:35
witam, w moim cifie jezdze az grot jest na koncu czerwnego pola...
jedzie i ciągnie największy syf z baku, pompa ledwo daje rady -> róbcie tak dalej i Wam hanka odmówi posłuszeństwa....
..po to jest zbiornik zeby kozysatc z calej jego objetosci, a nie tylko z polowy, skoro tak, to by zbiorniki byly o polowe mniejsze..i kolko sie zamyka..
Btw, a jak jezdzisz po dziurach to ci syfy w baku lezy na dnie, czy moze plywa..?? :D
Dosyc, chcialem o cos innego zapytac.. Czy syczenie podczas odkrecania korka wlewu to normalny objaw (po za tym ze bak jest szczelny), czy moze otworek odpowietrzajacy (o ile jest) jest zapchany..??
Nie normalny, w środku baku siedzi zkacowany hobbit... :roll:
Pewnie,że normalny...Sorry,ale poczytaj trochę...
A co Ci da połowę mniejszy zbiornik???Tak samo pompa resztki zasysa??? :roll:
syk jest normalny honda tak ma, opary powinny przez aktywny wegiel wrac na dolot i jeszcze raz sie spalac w cylindrze. ja nie wiedzialem niestety o tym ze hondy tak maja i po kupnie hani zrobilem jej dziurke w korku od baku, ogolnie nie trzeba ale niczemu to nie szkodzi. a moim osobistym zdaniem poprostu pompa sie mniej wysila i tyle.
Feniks, wielkie dzieki za rzeczowa wypowiedz. 8)
Zamiast robienia dziurki w korku, mozna ro co pewien czas odkrecac .. :D
mam pytanie mam honde 5gen bez kontrolki rezerwy. Teraz mam wskazowke na srodku czerwonej i ile to moze byc jeszcze paliwa, ile km moge przebyc? i ile jest paliwa kiedy wskazowka wejdzie na czerwona? Pozatym ostatnio zatankowalem za 40 ziko i wskazowka podskoczyla lekko ponad czerwona przejechalem 120 km i jest juz na czerwonej. prosze o odpowiedz dzieki
odpowiedz prosta, jak dojdzie do czerwonej kreski zatankuj do pelna, u mnie wchodzi wtedy 35-36 litrow, wiec pod czerwona kreska jest ok 10 litrow, no to na jakies 150 km starczy
majlo_civic
06-08-07, 01:05
Ja dzisiaj zatankowałem 30 litrów (przez tankowaniem wskazówka zaczynała już dotykać poziomu Empty) i wskazówka stanęła dokładnie na poziomie Full. Potem dotankowałem jeszcze 4,5 litra i wskazówka przekroczyła ten poziom. Szkoda, że już nie miałem kasy na więcej. Ciekawe czy by jeszcze dalej się posunęła gdyby dotankować do pełna.
zoran.misic
06-08-07, 07:43
zioek, mozemy sie kiedys spotkac i porównac instalacje wychodzace z baków
Widzicie geje tak to sie robi. Nie ma jak konkretna propozycja :d
Sorry, że odkopuje ale czy doszliście w końcu do tego co prócz zegarów trzeba zmienić? Wystarczy samą pompę z czujnikiem podłączyć do starej instalacji i działa czy trzeba coś mieszać?
Sorry, że odkopuje ale czy doszliście w końcu do tego co prócz zegarów trzeba zmienić? Wystarczy samą pompę z czujnikiem podłączyć do starej instalacji i działa czy trzeba coś mieszać?
chyba sama pompa z czujnikiem/pływakiem
ale chyba nikt tego nie sprawdził w koncu :(
Już wiem ze sama pompa i pływak z wersji z kontrolką nie wystarczy trzeba jeszcze jeden kabelek podpiąć z pływaka do.....
Wie ktoś gdzie go wpiąć???
Jak nie macie kontrolki rezerwy paliwa to nie kombinujcie.Robi się to tak.Zapisz stan licznika kilometrów.Wlej paliwa do oporu.Przejedż np.300km (miasto,trasa,ostro ,wolno).Dolej paliwa do oporu.Weż kalkulator i oblicz spalanie.I nie sugeruj się paliwomierzem tylko ilością przejechanych kilometrów.Nigdy nie staniesz między tankowaniem.Mam honde prywatnie a zawodowo jeżdżę citroenem i mimo że on ma pełną elektronikę to paliwomierz czasami przekłauje.
Sory ostani wyraz powinien być przekłamuje
Jak nie macie kontrolki rezerwy paliwa to nie kombinujcie.Robi się to tak.Zapisz stan licznika kilometrów.Wlej paliwa do oporu.Przejedż np.300km (miasto,trasa,ostro ,wolno).Dolej paliwa do oporu.Weż kalkulator i oblicz spalanie.I nie sugeruj się paliwomierzem tylko ilością przejechanych kilometrów.Nigdy nie staniesz między tankowaniem.Mam honde prywatnie a zawodowo jeżdżę citroenem i mimo że on ma pełną elektronikę to paliwomierz czasami przekłauje.
Sory ostani wyraz powinien być przekłamuje
Ja sie nie pytam ile mogę przejechać na baku, tylko jak zrobić kontrolkę >>??<<
Już załatwione kontrolka świeci :)
stoper1988
08-12-08, 16:46
I w koncu jak do tego doszedles? Co trzeba zrobic? ;)
Więc tak:
1. Obowiązkowo licznik z kontrolką (VTi)
2. Kupić sam pływak z kontrolką (najlepiej od VTi), pompka może zostać ta co była przynajmniej w EJ2 :)
3. Parę metrów kabelka 1-żyłowego!
4. Wpiąć jeden koniec do wolnego gniazda przy pływaku
5. Wpiąć drugi koniec pod kontrolkę w liczniku (lub do bezpieczników, ale tu jest więcej szukania)
6. CIESZYĆ SIĘ KONTROLKĄ :):):)
Więc tak:
1. Obowiązkowo licznik z kontrolką (VTi)
2. Kupić sam pływak z kontrolką (najlepiej od VTi), pompka może zostać ta co była przynajmniej w EJ2 :)
3. Parę metrów kabelka 1-żyłowego!
4. Wpiąć jeden koniec do wolnego gniazda przy pływaku
5. Wpiąć drugi koniec pod kontrolkę w liczniku (lub do bezpieczników, ale tu jest więcej szukania)
6. CIESZYĆ SIĘ KONTROLKĄ :):):)
gratulacje
bo w sumie nikt tego nie opisał
licznik może byc tez z d16z6 eg5 i d15z1 eg4 bo też czasem miały kontrolkę.
Wystarczyło troche posiedzieć nad licznikiem i pomyśleć hehe
ja u siebie wyjmowalem plywak i mam walniety ten czujnik od rezerwy. da sie go dopasowac od czegos???
Tego to nie wiem.. ale dobry pływak to koszt kilku złotych....
powaga? ale uzywka tak? chodzi ci o to cale "cos" co sie wyjmuje z baku z okraglym deikielkiem?
Tak, odezwij się do xtygryskax taki ma chyba nick albo do jakiegoś handlarza i powinien ci pomóc :)
też zacząłem ostatnio rozkminiać temat kontrolki rezerwy w moim eg4 i z tego co zauważyłem to u mnie z wtyczki od czujnika poziomu paliwa wychodzą wszystkie 3 kabelki w tym oczywiście ten GRN/RED który jest odpowiedzialny za ową kontrolkę. Z tego mogłoby wynikać, że wystarczyłoby podpiąć zegary z kontrolką rezerwy i wszystko powinno działać - chyba, że mimo iż mam całe okablowanie to jednak w baku siedzi czujnik, który nie obsługuje kontorlki rezerwy. Na razie nie chce go wyciągać bo jest do tego potrzebny jakiś dziwaczny klucz z tego co zauważyłem w manualu. Podłączyłem sobie zewnętrzną żaróweczkę i będę obserwował czy da mi jakiś znak :D
bart_vtec czy ty miałeś kostkę od czujnika czteroprzewodową czy na 3 przewody?
też zacząłem ostatnio rozkminiać temat kontrolki rezerwy w moim eg4 i z tego co zauważyłem to u mnie z wtyczki od czujnika poziomu paliwa wychodzą wszystkie 3 kabelki w tym oczywiście ten GRN/RED który jest odpowiedzialny za ową kontrolkę. Z tego mogłoby wynikać, że wystarczyłoby podpiąć zegary z kontrolką rezerwy i wszystko powinno działać - chyba, że mimo iż mam całe okablowanie to jednak w baku siedzi czujnik, który nie obsługuje kontorlki rezerwy. Na razie nie chce go wyciągać bo jest do tego potrzebny jakiś dziwaczny klucz z tego co zauważyłem w manualu. Podłączyłem sobie zewnętrzną żaróweczkę i będę obserwował czy da mi jakiś znak :D
bart_vtec czy ty miałeś kostkę od czujnika czteroprzewodową czy na 3 przewody?
Na 3 przewody. A jak u ciebie wychodzi 3 kabel z czujnika to na 100% wystarczy ci licznik z rezerwa!
A jak u ciebie wychodzi 3 kabel z czujnika to na 100% wystarczy ci licznik z rezerwa!
Też tak sądzę :D Ale na razie będę obserwował żaróweczkę którą sobie podłączyłem - jak da jakiś znak to będę myślał nad zegarami. Dzięki za info.
no civic5gen.pl pisali ze podobno wystarczy tylko zalozyc zegary co maja kontrolke rezerwy i bangla....
bart_vtec masz możliwość sprawdzić jaki biegun wychodzi z tego przewodu ? Czy "+" czy "-" nie chciałbym czegoś skopcić a mam pewien plan co do kontrolki rezerwy :)
bart_vtec masz możliwość sprawdzić jaki biegun wychodzi z tego przewodu ? Czy "+" czy "-" nie chciałbym czegoś skopcić a mam pewien plan co do kontrolki rezerwy :)
Oczywiście "+" masę już masz :)
w manualu pisze, że żeby spradzić kontrolkę trzeba zmostkować kableki BLK/WHT z GRN/RED z tego wniosek, że jak kontrolka świeci to tam powinien być minus
Ja obstawiałem minusa działającego na zasadzie zbliżeniówki tak jak się odpalana lampka na podsufitce otwierasz drzwi ona styka się z masą i kontroleczka pyk i działa.A jednak założę jakiś 1 Amperowy bezpieczniczek na moje próbki :)
Dzięki za reakcję :)
a ja dam sobie łape uciąć, że minus (zdaje się, że w hondach ogólnie postawiono na sterowanie minusem) chyba, że manual kłamie
Jak będzie jutro chwilka to może to ogarnę :) I sprawdzę na własnej skórze ;)
ludzie albo mi sie zdaje ale nasze zegary wszystkie maja miejsce na rezerwe, tylko nie ma tam wpietych zaroweczek, jak ostatnio zmienalem podswietlenie to jest mnustwo wolnych miejsc bez zarowek, dzisiaj moze sprawdze czy to dzaiala wpinajac zarowke odpowiedzialna za SRS i przeloze zegary do kumpla co ma poduszki w jajku
tak zwyczajnie weź sobie latarkę i poświeć na dane kontrolki i jak się okaże że masz ikonkę tzn że masz kontrolkę. są puste miejsca na żaróweczki to się zgadza ale nie mają one ikonek tylko czarne punkty w tarczy wskaźników
. są puste miejsca na żaróweczki to się zgadza ale nie mają one ikonek tylko czarne punkty w tarczy wskaźników
a co za problem wyciac sobie wlasnie to puste miejsce :D zawsze to lepiej niz zegary nowe kupic
a ikonkę chyba z Hocwagena no chyba że kloś ma zdolności plastyczne :)
Tam jest tylko miejsce na żarówkę. Ale niema odpowiedniej szybki z nadrukiem rezerwy!!
FullMaverick
08-01-09, 18:59
Szybkę zawsze można zrobić. Moje pytania są następujące, chciałbym podłączyć kontrolkę do licznika stockowego z EJ2:
1. Czy z tyłu licznika jest nadrukowana odpowiednia ścieżka przewodząca która łączy kostkę i miejsce na żarówkę?
2. W którą kostkę licznika i które miejsce w niej podłączyć kabel sygnałowy z pływaka?
jesli ty wlozysz tam zarowke, to chyba bedziesz wiedzial od czego jest ?? przecie to ma byc dla twojej wiedzy a nie gosciua z auta obok:p mi sie rezerwa z pomaranczowym kojazy wiec zawsze mozna tam wpakowac pomaranczowego leda :D
tu nie chodzi o festyn tylko o Lans ;) Full niestety nie wiem dokładnie w którym miejscu powinna być kontrolka rezerwy chyba że masz jakąś fotkę z takową to cyknę jakąs fotkę od tyłu zegarów i popatrzę do którego przewody to by mogło pasować
Rezerwa jest z lewej strony kontrolki check engine
okej a takim razie będę obserwował może jutro ten temacik na tylnej części zegarów
FullMaverick
08-01-09, 21:21
Na zegarach SiR doskonale widac gdzie powinna byc kontrolka:
http://img253.imageshack.us/img253/8339/dsc00894lj5.th.jpg (http://img253.imageshack.us/img253/8339/dsc00894lj5.jpg)
Bardzo ładnie widać a jak pięknie widać ludka z pasem może by tak pomyśleć i nad tym tylko skąd ikonki wytrzasnąć :/
TUTAJ (http://www.marklamond.co.uk/products/s2000/install/pinout/eg_cluster_jdm.pdf) macie jeszcze pinout wtyczek zegarow w eg - kabelek od kontrolki rezerwy to A7
Jeszcze chciałem wam powiedzieć ze bez pływaka z rezerwą nić wam nie bedzie działać!!!!
mam d16 z6 kotrolke widziałem tyko 2 razy auto mam od 2 lat, jezdze tpraktycznie tylko na rezerwie
Wiemy wiemy ale mam już pewien plan i na to ;)
FullMaverick
11-01-09, 16:44
Mam drugi zepsuty licznik więc postanowiłem dzisiaj ogarnąć troszkę temat przeróbki zegarów w których oryginalnie nie ma kontrolki rezerwy.
1. Kontrolka rezerwy w standardowym miejscu (jak w zegarach SiR)
Podłączamy się w kostce do złącza A7. Dobrałem się do wnętrza zegarów i wyciągnąłem wskaźnik poziomu temperatury i paliwa.
http://img84.imageshack.us/img84/2825/100234821gr3.th.jpg (http://img84.imageshack.us/img84/2825/100234821gr3.jpg) http://img530.imageshack.us/img530/952/100234721zz5.th.jpg (http://img530.imageshack.us/img530/952/100234721zz5.jpg)
Niestety po wyciągnieciu wzkazników okazuje sie ze kratka gdzie powinna być kontrolka jest zamalowana - szlifuję to miejsce aby zedrzec farbę, na gotowo wygląda to tak:
http://img512.imageshack.us/img512/6866/10023432tj4.th.jpg (http://img512.imageshack.us/img512/6866/10023432tj4.jpg) http://img233.imageshack.us/img233/1954/10023462uq9.th.jpg (http://img233.imageshack.us/img233/1954/10023462uq9.jpg)
Teraz wystarczy w nowej kratce namalować / przykleić ikonę z dystrybutorem i gotowe. Mi jednak nie odpowiada ten sposób ponieważ jestem estetą a widać zeszlifowana kratka jest jaśniejsza niż dwie pozostałe i nieapetycznie to wygląda. Dla ludzi którzy myślą jak ja sposób nr 2.
2. Kontrolka nad wskaźnikiem prędkości
Podłączamy sie w kostce do złącza A8. Duży żółty plastik (zielony kwadrat) odłamujemy od mniejszego żółtego a następnie dopasowujemy i przyklejamy w miejsce oznaczone kwadratem oznaczony A8:
http://img508.imageshack.us/img508/4772/100234822ps6.th.jpg (http://img508.imageshack.us/img508/4772/100234822ps6.jpg) http://img187.imageshack.us/img187/6215/100234722pe4.th.jpg (http://img187.imageshack.us/img187/6215/100234722pe4.jpg)
Teraz modyfikacja ikonek na wierzchniej części obudowy zegarów. Wyciągamy plastik na ktorym są narysowane ikonki długich świateł, ręcznego i prawego kierunkowskazu i przecinamy go wg linii A8 a następnie cześć z ikonkami wkładamy w jej poprzednie miejsce. W miejscu gdzie powstało nowe widoczne okienko (strzałka A8) przyklejamy folie z narysowaną / naklejona / wydrukowaną ikonką rezerwy paliwa:
http://img512.imageshack.us/img512/4816/10023522wu6.th.jpg (http://img512.imageshack.us/img512/4816/10023522wu6.jpg)
Podsumowując:
Dla mnie lepszym rozwiązaniem pod względem estetycznym jest opcja nr 2, nie rzuca się tak w oczy jak przeróbka w opcji nr 1, gdzie zrobione okienko rezerwy wyraźnie odznacza się od dwóch pozostałych.
A jak sie ma sprawa z tym pływakiem? Jest konieczna wymiana czy tylko pzreróbka zegarów styka?
jak bys czytal dokladnie to bys wiedzial ze bez czujnika z plywakiem w baku sama przerobka zegarow nic nie da
Słuchaj! przeczytałem bardzo dokładnie i pewnie dokładniej od Ciebie. Tylko że nigdzie nie jest napisane że tak jest na bank, jest tylko sugestia że trzeba wymienić pływak ale jest również sygestia jak bys dobrze i ze zrozumieniem przeczytał że można to obejść!
Słuchaj! przeczytałem bardzo dokładnie i pewnie dokładniej od Ciebie. Tylko że nigdzie nie jest napisane że tak jest na bank, jest tylko sugestia że trzeba wymienić pływak ale jest również sygestia jak bys dobrze i ze zrozumieniem przeczytał że można to obejść!
mysle, że nie jest do obejścia sprawa pływaka, ktory pokazuje stan paliwa...
wystarczy poczytac pierwsze posty tematu i pompa z pływakiem jest potrzebna i nie jest montowana w kazdym modelu....
a sparwa rozwiązania konstrukcyjnego kontrolki to juz jest naprawdę drugorzędna....
Da się obejść sprawę pływaka. Potrzebne jest takie coś http://moto.allegro.pl/item510515531_czujnik_rezerwy_paliwa_termistor_dae woo_lanos.html Podaje to masę gdy poziom paliwa jest poniżej te czujki. U siebie mam właśnie to zwalone i dlatego rezerwa sie nie świeci. Jak kupie to napiszę co zdziałałem
EDIT:
tu macie opisane działanie tego czujnika:) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22847.html
Dziś dotarł do mnie w końcu termistor:) Właśnie go zamontowałem w pływaku i lampka w końcu ożyła:D Nie wiem czy są pływaki z wyjściem na 2 piny, ale ja miałem taki z wyjściem na 3:
http://img261.imageshack.us/img261/5109/dscn1963ty3.jpg
Sterowanie kontrolką w zegarach jest oczywiście MINUSEM. Oto czujnik rezerwy:
http://img292.imageshack.us/img292/8641/dscn1969fg3.jpg
żółty kabelek odlutowujemy, bo jest nie potrzebny, a w szarym odcinamy końcówkę. Następnie przylutowujemy czujnik tam gdzie strzałka:
http://img292.imageshack.us/img292/6826/dscn1968sw8.jpg
i lutujemy koniec kabla do złączki:
http://img185.imageshack.us/img185/4277/dscn1970wd2.jpg
No i mamy działającą rezerwę:)
http://img104.imageshack.us/img104/6659/dscn1971pw9.jpg
Tak jak wspomniałem nie wiem jak wygląda pływak bez tej kontrolki fabrycznie. Jeśli ma od środka dwa przyłącza tak jak na przedostatnim foto to spokojnie można to ogarnąć:) a jak nie to... kupić pływak już z czujnikiem.
adam_k gratki wkoncu ktos to ogarnol :) a powiedz mi jeszcze jedno wiesz ile masz w baku jak Ci sie rezerwa zaswieci ??
adam_k gratki wkoncu ktos to ogarnol :) a powiedz mi jeszcze jedno wiesz ile masz w baku jak Ci sie rezerwa zaswieci ??
Nie mam pojęcia, bo przed naprawą zdążyłem dopiero co zatankować pod korek vervy :D , a wcześniej odkąd mam auto to rezerwa nie paliła się;)
BLACKDEVIL
23-04-10, 19:38
a powiedzcie mi koledzy taka rzecz.. czytałem temacik i napisaliscie ze d16z6 ma kontrolke paliwka i sprawdzilem i w moim eg5 faktycznie jest i pytanie brzmi ; Czy ktoś w swoim eg5 miał oryginalną działającą kontrolke czy poprostu ona jest bo jest... bo u mnie ni cholery nigdy nie zaswieciła i nie wiem czy ona kiedyś działała i cos sie spierniczyło czy tylko jest na pokaz i trzeba dorabiac czujnik???
u mnie zaświeciła się 2 razy, na rezerwie po mieście jeźdze praktycznie zawsze
gdzies był temat jak to naprawić trzeba poszukać
jak nie dziala to najprawdopobniej padl termistor. w tym temacie bylo to juz opisane.
BLACKDEVIL
25-04-10, 02:17
aha czyli moje eg raczej ma w opcji kontrolke tylko poprostu cos nie tak???
piotrstrojek
25-04-10, 10:08
Zdejmij tylną kanapę, odkręć "dekiel" i pod spodem będziesz miał 2 wiązki kabli - jedną do pompy paliwa a drugą do pływaka - odczep tę od pływaka, przekręć kluczyk na pozycję "zapłon" i zmostkuj (np. kawałkiem spinacza) oba skrajne przewody we wtyczce. Jak Ci się zapali kontrolka to masz walnięty termistor i trzeba wrzucić nowy. Jak się nie zaświeci to znaczy że masz problem z wiązką...
ja mam taki problem, we wtyczce od plywaka mam 3 kable
http://images50.fotosik.pl/287/2e711c9916ab88b1m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e711c9916ab88b1.html)
a w kostce przy zegarach brakuje tego kabelka...
http://images46.fotosik.pl/286/8e90d4fe6b7d5b92m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e90d4fe6b7d5b92.html)
co z tym fantem zrobic, gdzie mogl sie skonczyc ten kabel
konczy się w okolicach skrzynki bezpiecznikow pod deska, tam część tylnej wiazki kabinowej łaczy się z wiązką od zegarów
BLACKDEVIL
25-04-10, 19:18
wiem co trzeba zrobic żeby sprawdzic ale dzięki za pomoc ;-)))) chodziło mi raczej o to czy wszystkie miały ;-)) a raczej chyba najpierw sprawdze żarówke ;-)))
piotrstrojek
25-04-10, 19:50
Ołkej - już załapałem :)
Powiem Ci tak - kupiłem EG4 w wersji LSi, miałem silnik D15B2 i moja instalacja miała poprowadzony kabel od pływaka do skrzynki, za to nie było kabla idącego od skrzynki do zegarów. Potem przy przeróbce na B7 kupiłem calutką wiązke z coupe D15B7 i ta wiązka nie miała ani kabla idącego z pływaka do skrzynki ani od skrzynki do zegarów...
dzieki piroman
EG4 w wersji LSi, miałem silnik D15B2...
ja mam wlasnie taka honde. mam nadzieje ze sobie poradze zeby to dalej przeciagnac...
maxpiotrek
26-04-10, 07:15
ja tz niedługo przymierzam sie do zakładania b7 - mama nadzieję i wiarę, że będzie wszystko ok
BLACKDEVIL
27-04-10, 15:02
no i sprawa wyjaśniona ;-)) kontroleczka już działa a nie świeciła bo żaróweczka się zjarała ;-))
panowie mam pytanko jezeli mam w brazowej kosce 3 kable ? czy to znaczy ze mam ten czujnik i plywaka w baku? kabal niemam na 100% przy zegarach,i czy ten zielono czerwony kabel bedzie '+'? czy jednak '-' ?
Mam pytanie do osób które mają w Vgenie kontrolkę rezerwy. Jak się Wam zapali ta kontrolka podczas jazdy i np wyłączycie zapłon, a później znowu włączacie silnik to kontrolka się pali od razu czy dopiero po jakiejś chwili się zapala. Bo ja mam tak że po przejechaniu ok 2 km się znowu zapala i nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak.
Kolego jeśli robiłeś kontrolkę wg. opisu z tematu to tak ma być, bo jak mówi nazwa "termistor" działa na temperaturę (wyłączasz zapłon chłodzi, się włączasz ogrzewa, jeśli nie ma styczności z paliwem ;) )chociarz przy seryjnym pływaku z czujnikiem pewnie jest tak samo...
wiem jak działa termistor, chciałem tylko potwierdzenia od kogoś kto też tak ma że jest ok, no ja mam bak od z6 i tylko kabelek pociągnąłem do bezpieczników.
Jest OK w obu przypadkach tylko w oryginale czujnik jest przy pływaku z tego co kojarzę.
a wie ktoś w jakich konkretnie wersjach D16z6 było montowane ? Mam kanadyjską Si z 94 HB i nie świeci mi się kontrolka rezerwy, ale nie świeci mi się też trójkąt awaryjnych (choć nie wiem, czy w ogóle ma się świecić). Mam założone nakładki MoMana SiR, ale to nie powinno przeszkadzać, cała reszta to ori kanadyjka tzn opisowe kontrolki (BRAKE, CRUISE CONTROL, SRS OIL itd)
mi też się nie świeci ale to wina dosyc powszechnej usterki czegoś tam..
raz sie zaświeciła w ciagu 4 lat:D
Moja kontrolka w EG5 zapala się baaaardzo rzadko. Wzkazówka poziomu paliwa już prawie przekracza czerwone pole, a dodatkowo samochód musi jakoś krzywo stanąć na krawężniku :)
demn, muszę obadać temat, bo po Maździe mi tego brakuje :)
a może musicie wyjeździć więcej paliwa, mi się zapala kontrolka jak wskazówka jest na dole czerwonej kreseczki.
Jak masz kontrolke rezerwy taki dystrybutorek to powinna działać. A co do trójkąta awaryjnych to bywa różnie mam w domu licznik z sedana kanada i on ma ikonkę ale nie będzie mrugał. A znów mam drugi licznik nie wiem skąd co i jak i on ma opcje mrugającego trójkąta. Trzeba zerknąć po ścieżkach. I ten pierwszy jest do auta z dimerem.
mam u siebie dimmer. W tej chwili nie działa mi na tarcze zegarów, bo są indiglo, ale panel nawiewu ściemnia normalnie.
trochę odgrzebię temat - zamontowałem dziś pływak z kontrolką rezerwy, pociągnąłem przewód od pływaka do licznika (licznik mam z kontrolką) i tu pojawia się pytanie - kiedy kontrolka ma się zapalić ?? tzn na jakim poziomie wskazówki kontrolka powinna się zapalić ?? i czy jak się zapali to powinna palić się już cały czas czy ... ?? proszę o podpowiedzi od osób które taki bajer mają i wiedzą na czym rzecz polega. Wielkie dzięki za pomoc :)
piotrstrojek
26-11-12, 16:35
Kontrolka się "rozjarza" nie zapala... powodem tego jest termistor, który działa na zasadzie ogrzewania się i zmiany rezystancji. Dopóki zanurzony jest w paliwie to jest nim chłodzony, jak zaczyna się z niego wynurzać to zmiana rezystancji powoduje że coraz większe napięcie jest kierowane na żarówkę kontrolki i się kontrolka zaczyna powoli rozpalać.
Zastanawiam się czy nie mozna by dać tam po drodze przekaźnika, który po osiągnięciu odpowiedniego napięcia nie załączał by obwodu kontrolki... chyba by to było fajniejsze niż to co mamy...
mam jeszcze jedno pytanie - jeżeli wyciągnę pływak z czujnikiem rezerwy z baku to wg tego co piszecie powinien zadziałać tzn kontrolka powinna się zaświecić - dobrze myślę ?? i jeszcze jedno pytanko - dzisiaj wlałem do baku 42 litry paliwa (nie wiem jaka jest pojemność baku w V gen) ale wydaje mi się że kontrolka powinna się już palić ?? i tutaj pojawia się pomysł- troszkę tzn delikatnie podgiąć ten czujnik rezerwy do góry żeby zadziałał on wcześniej ?? poprawcie mnie jeśli ten pomysł jest do bani :p pomyślałem o tym dlatego bo chciałbym żeby kontrolka zapalała się przy stanie paliwa ok 5-6 litrów a nie 1-2 litry :)
dzięki za pomoc i dobre rady
piotrstrojek
03-12-12, 10:10
Jeżeli chceszsprawdzić czy kontorlka działa to musisz zewrzeć ze sobą dwa przewody w kostce od pływaka. Z tego co pamiętam to były to dwa zewnętrzne przewdoy, ale leppiej zajrzyj do pierwszych stron tego tematu i tam bedziesz miał opisane. Jak sprawdzisz że działa sama kontrolka to będziesz mógł szukać przyvczyny dalej. U mnie dopiero drugi pływak jaki kupilem był ok - w pierszym był uszkodzony termistor i pomimo że kontrolka działała bez problemu to rezerwa się nie zapalała.
kontrolkę sprawdziłem i działa , mam też drugi pływak bo pierwszy na 99,9% jest felerny :( tylko czy jeżeli go podepnę przed wsadzeniem do baku to wg tego co piszesz to kontrolka powinna się zacząć żarzyć ??
a masz termistor na tym drugim plywaku?
jesli tak to powinna
tu jest dobry tutorial ;]
http://hondawschod.pl/viewtopic.php?f=13&t=59
mam :) a pytam czy zadziała na tzw "sucho" bo wolałbym wiedzieć od razu czy jest oki a nie czekać aż znów bak będzie pusty (jeździć na oparach i ta niepewność czy się zapali czy nie)
no lampka powinna sie zapalac w momencie kiedy plywak dotyka termistora, jesli sie nie zapala to termistor moze byc uszkodzony, lampka jest spalona, albo przewod gdzis przerwany
reasumujac, jesli przekrecisz kluczyk, plywak z termistorem powinny dzialac na "sucho"
Odświeżę temat, zabrałem się za ogarnianie rezerwy, wyjąłem zegary i patrzę jest kabelek odpowiadający za kontrolkę, szczęśliwy wyjąłem kanapę i ku mojemu zdziwieniu przy pływaku już go nie ma :(
Teraz pytanie, dokąd on dochodzi od tych zegarów?
kaczka208D
23-08-13, 17:58
Podłączę się pod temat :) Znalazłem takie coś : http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=rezerwa . Czy ten sposób działa w EG3 i czy w ogóle jest szansa aby EG3 miało wyjście na 3 pin w złączce ?
Odświeżę temat, zabrałem się za ogarnianie rezerwy, wyjąłem zegary i patrzę jest kabelek odpowiadający za kontrolkę, szczęśliwy wyjąłem kanapę i ku mojemu zdziwieniu przy pływaku już go nie ma :(
Teraz pytanie, dokąd on dochodzi od tych zegarów?
Bezpośrednio ten kabelek nie idzie przechodzi przez kostki , ten czarny plastikowy tunel i wtedy do baku , może porzedni
Odświeżę temat, zabrałem się za ogarnianie rezerwy, wyjąłem zegary i patrzę jest kabelek odpowiadający za kontrolkę, szczęśliwy wyjąłem kanapę i ku mojemu zdziwieniu przy pływaku już go nie ma
Teraz pytanie, dokąd on dochodzi od tych zegarów?
Masz eg3 więc fabrycznie nie ma opcji byś miał ten kabelek , by to chulało musisz najlepiej kupić pływak od eg5 które jako jedyna wersja miało ta kontrolkę , potem puścić kabelek mając już ten pływak i wyjscie na 3 piny wg poradnika i wtedy będzie bangla ;) możesz kupić ten termistor ale nie wiem czy tam jest taki opis odnosnie tego a to ryzyko ;\
4 posty wyzej wrzucilem link do tutoriala...
zamiast walic na pale posty wysilcie sie i poczytajcie :D
jest tam wszystko ladnie opisane
4 posty wyzej wrzucilem link do tutoriala...
zamiast walic na pale posty wysilcie sie i poczytajcie :D
jest tam wszystko ladnie opisane
Niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie ;)
Odświeżę temat, zabrałem się za ogarnianie rezerwy, wyjąłem zegary i patrzę jest kabelek odpowiadający za kontrolkę, szczęśliwy wyjąłem kanapę i ku mojemu zdziwieniu przy pływaku już go nie ma :(
Teraz pytanie, dokąd on dochodzi od tych zegarów?
kabelek z zegarów idzie bezpośrednio do pływaka tylko on musi być już z termistorem :)
ja tak u siebie zrobiłem i działa bez problemu
Temat odkopuję... Wtyczka jest na 3 piny, we wtyczce licznika nie mam pinu do rezerwy (jaki kolor powinien być? (grn/red czy blk/wht)? I gdzie go szukać jeżeli jest gdzieś w skrzynce z bezpiecznikami?
motomaniak1988
31-12-13, 04:05
Ja w swojej ej2 jak założyłem zegary z rezerwa zmieniłem pływak to do tego jeszcze musiałem prowadzić jeden kabelek od zegarów do pływaka bo nie było go w wiązce ;p
I juz wszystko działa ;p
A zegary miałem z eg5 jak dobrze pamiętam, z silnikiem d16a9 ;p
U mnie kabel wychodzi z tyłu tylko gdzie się kończy? W którym miejscu? I czy gdzieś się muszę wpiąć? Czy wlutować w instalację? I jaki kolor kabla to jest?
U mnie był przy zegarach, a nie było przy pływaku. Szkoda czasu na szukanie go, poprowadź nowy kabelek od pływaka bezpośrednio do zegarów i po kłopocie :)
jak idzie od pływaka to kończy się tam w którejś kostce doczepionej na skrzynce bezpieczników
sprawdź jaki kolor wychodzi w kostce przy pływaku i szukaj takiego pod deską, jak dobrze pamiętam to grn/red
Niebieska wtyczka przypięta na skrzynce z bezpiecznikami. W niej jest poszukiwany kabel. Kolor jak Piroman napisał grn/red.
Nie mam jeszcze pływaka ale zmostkowałem piny krańcowe we wtyczce co do pływaka idzie i rezerwa świeci od razu.
a jest moze ktos w stanie podac mi kąty jakie maja byc na tym mocowaniu tego termistora bo wymiary sa podane w temacie ale nie ma katów
wizualnie widać 90 stopni... niebawem będę miał to ci powiem ;)
to spoko to tam jeden jest 90 stopni ale pozostale juz sa inne
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.