Zobacz pełną wersję : Znikanie kontrolek po włączeniu zapłonu
No więc, przekręcam kluczyk włączając zapłon i zapalają mi się standardowe 3 kontrolki, które nie gasną (silnik itp) oraz jedna, która gaśnie - SRS.
Przed zapaleniem silnika powinno się czekać aż dodatkowe kontrolki zgasną, u siebie mam tylko od SRS, wiec czy muszę czekać?
Pozdrawiam.
które nie gasną (silnik itp)
jeśli Ci kontrolka silnika nie gasnie to masz jakies błedy. a co do srs to ja nie czekam az ona zgasnie bo trwa to "aż" 6 sekund, czeklam tylko zeby check (kontrolka silnika) zgasła.
Czy w V gen wyposażonych w ABS kontrolka ABS powinna się również zapalać przy przekręceniu zapłonu a potem gasnąć?
Nie wiem jak w V, ale w VI zapala się i gaśnie po odpaleniu.
jeśli Ci kontrolka silnika nie gasnie to masz jakies błedy. a co do srs to ja nie czekam az ona zgasnie bo trwa to "aż" 6 sekund, czeklam tylko zeby check (kontrolka silnika) zgasła.
Nie, z kontrolką silnika wszystko ok. Pomyłka z mojej strony ;) . Po włączeniu zapłonu zapalają mi się 3 kontrolki: dwie standardowe (akumulator i ta obok) oraz SRS (bo to mam z wyposażenia). W Renault Megane mam dużo kontrolek, które szybko gasną więc czekam tylko chwilkę. A tutaj zanim zgaśnie ta kontrolka SRS to trzeba czekać te 6 sekund. Tak więc może ktoś się jeszcze wypowie :)
gasnie tak jak wszystkim wiec jest ok. A kontrolka "ta obok" to od cisnienia oleju...
Sorki, że odświeżam temat ale dalej nie jestem pewien.
Jak wiadomo kontrola SRS gaśnie po ~6 sekundach ale to raczej nie ma nic do rzeczy.
Czytałem, że w silnikach 1.3 czyli w gaźnikach (czyli u mnie) nie ma kontrolki Check engine, która zapalała by się po przekręceniu kluczyka. Pamiętam jak na nauce jazdy uczyli, żeby poczekać aż zgasną kontrolki typu Check engine. W mojej wersji nie ma takich kontrolek. I teraz moje pytanie:
Jak długo powinienem poczekać przed rozruchem silnika? Czekanie aż zgaśnie kontrola SRS to trochę długo a rozruch natychmiastowy również nie jest wskazany prawdopodobnie.
Co Wy myślicie na ten temat?
To chyba Twoje pierwsze auto? Ale pytanie..
A na co będziesz czekał? Wsiadasz, wkładasz kluczyk odpalasz i jedziesz przecież nie wybuchnie :D Z rana zawsze się śpieszę i w życiu bym nie czekał aż kontrolki zgasną jak dla mnie to głupie.
To chyba Twoje pierwsze auto? Ale pytanie..
z gaźnikiem.
Nie no w innych autach gdzie jest np. check engine, to po włączeniu zapłonu taka kontrolka świeci się 1-2 sekundy więc czekanie tyle czasu to nic. Co innego 6 sekund. Dlatego pytam się czy odpalanie zaraz po włączeniu zapłonu jest w porządku.
A nie latwiej wsiąść, przekręcić kluczyk i w tym czasie wpiąć panel od radia/zapiąć pas? Akurat z 6 sekund minie ;)
Jednakże chciałbym wiedzieć :P
A nie latwiej wsiąść, przekręcić kluczyk i w tym czasie wpiąć panel od radia/zapiąć pas? Akurat z 6 sekund minie ;)
pwl ma rację ja tak zawszę robię ;]
Przekaże wam jedną dobrą radę poczekajcie aż check engine się wyłączy bo jest jest kontrolka od pompy paliwa jak ktoś jest trochę kumaty i wsiadając do auta nie włącza od razu radia i wie jakie dźwięki mają wydobywać się z poszczególnych miejscach samochodu to wie, że przy przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon słyszy pompę paliwa która jest też sygnalizowana na desce rozdzielczej jako "check engine" po tym jak przestanie się ją słyszeć i kontrolka zgaśnie można odpalić. Na drugą kontrolkę czy srs też można poczekać tak jak kolega wspomniał zapiąć pasy i wsadzić panel ale nie włączać radia. Zawsze odpalam samochód bez włączonego radia aby usłyszeć jakieś niepokojące dźwięki wydobywające się z pod maski z rury wydechowej jak wszystko pasi czekam chwilkę aż olej się rozprowadzi po całym silniku, ci którzy jeżdżą na 10w40 a na pewno prawie wszyscy. Olej całkowicie rozprowadzony po silniku jest po 13 sekundach.
Może to co napisałem komuś się przyda aby zapobiec jakieś awarii podzespołów samochodu.
Przekaże wam jedną dobrą radę poczekajcie aż check engine się wyłączy
Ok poczekam na zgaśnięcie kontrolki ktorej nie mam :)
Ok poczekam na zgaśnięcie kontrolki ktorej nie mam :)
Poczekaj aż pompa się załączy jest taki charakterystyczny dźwięk.
Wystarczy w ciszy nasłuchiwać takie wwwu. Jak nie będzie słychać a to trwa jakieś 1-2 sec można odpalić jak nie ma się np. kontrolek poduszek i innych.
Nie wiem czy to cos wniesie do tematu ale.... Ja na poczatku nie czekalem na wylaczanie sie kontrolek. wsiadalem przekrecalem, popatrzylem czy wszusyko swieci i odpalalem. Po jakims czasie takiego uruchamiania, immobiliser zaczal mi sie pierniczyc, nie odbezpieczal sie przy prubach odpalania, trzeba bylo kilka razy. Od kad robie tak jak trzeba...... Czyli czekam az wszystko zgasnie oprucz SRS to wsystko dziala poprawnie.
O takie wypowiedzi mi chodziło ;)
Dziękuje :)
Poczekaj aż pompa się załączy jest taki charakterystyczny dźwięk.
W d13b2 pompa nie jest elektryczna, trzeba podpompować gazem, więc chyba nie będzie jej słychać ;)
Czyli, że co? Ok większość mówi, żebym przeznaczył te 6 sekund zanim zniknie kontrolka SRS na pasy bezpieczeństwa itp. A jesli nie miałbym SRS? No właśnie..
Po powyższej wypowiedzi rozumiem, że wystarczy że podpomuje gazem i mogę palić? ;)
kurde :[ W D13B2 jest gaznik z pompka przyspieszacza, jak w normalnym wtrysku robi pompka BZZZZZZ ty To to BZZZZ w Gaznikowcu robisz pedalem Gazu. Z reszta. Temat rzeka O_o. Powinna byc wlepa na desce ze po przekreceniu kluczyka nalezy odczekac 10s. Nie wazne czy sa kontrolki czy nie ma... Wlepa typu ''Achtunng'' :D
Jak miałem gaźnik to jak wsiadłem to pompowałem z 2 razy lub raz gazem a potem odrazu odpalałem. Do tej pory jeżdżę tylko teraz mam wtrysk i czekam aż pompa poda paliwo i zgaśnie check.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.