Zobacz pełną wersję : D15B2 i napięcie na wtryskiwaczu??
Czy ktoś w posiadaczy tego silnika mógłby zmierzyć jakie ma napięcie na wtrysku głownym w dwupunkcie? Podręcznik podaje,że powinno być "napięcie bliskie akumulatorowi" , a ja mam 10 V :-(.
Pomiar sie dokonuje na przekręconej stacyjce (tak,że kontrolki sie palą), ale na zgaszonym silniku. Wtryskiwacz główny to ta brązowa wtyczka nad kolektorem dolotowym. Należy ją wypiąć i zmierzyć napięcie na jej stykach.
Plis HELP!!! :roll:
napięcie bliskie akumulatorowi" , a ja mam 10 V .
a mierzyłeś ile masz na aku? może jest słaby i na nim też jest tyle? Niby proste, ale może to to - czy aku raczej nie może mieć mniej niż 12V - nie znam się na elektryce :?
Aku nówka sztuka :-) ... Sliczne 12,6 V ... wiec zastanawia mnie skąd ten dziwny wynik 10V :-(
Ok poprawie sie.............Przedstawilem sprawe koledze i powiedzial mi 12,7 ....nie mam pojecia o co chodzi ale taka dostalem odpowiedz.
Pomiar sie dokonuje na przekręconej stacyjce (tak,że kontrolki sie palą), ale na zgaszonym silniku. Wtryskiwacz główny to ta brązowa wtyczka nad kolektorem dolotowym. Należy ją wypiąć i zmierzyć napięcie na jej stykach.
przeciez napisal
No to świadczy o tym,że jakimś sposobem mam tam 10V, ale dlaczego?
Może ktoś jeszcze zerknąć jak to się u niego przedstawia. Chciałbym mieć pewność,że mam to napięcie złe.
Ma ktoś pomysł jak to naprawić? Skąd zasilany jest wtryskiwacz? Nie z ECU?
Jutro przed poludniem sprawdze u siebie i napisze co i jak.
No wlasnie tez mam 10V, moj mechanik tez ... wiec jest ok, a Twoj kolezka Mufaz cos nie tak zmierzyl :roll: ... Czy idzie jakos cisnienie zmierzyc w układzie paliwowym?
Ps. Dzieki Elmer!
No problem 8)
Jesli chodzi o cisnienie, ktore rowniez u siebie bardzo bym chcial zmierzyc, to pewnie trzeba sie wpiac jakos gdzies w przewod z manometrem. Nie wiem gdzie tylko za bardzo? Za filtrem paliwa?
EDIT: Widze, ze masz jakas ksiazke traktujaca o tym silniku. Czy moglbys zobaczyc, czy pisza, co nalezy sprawdzac w przypadku, gdy samodiagnostyka wskazuje blad nr 16 (wlasnie blad wtryskiwacza)?
OT: Robilem samodiagnostyke i mruga mi tak:
Jedno mrugniecie.......Jedno mrugniecie.......16 mrugniec....... i tak w kolko. Wszystkie mrugniecia tej samej dlugosci. Jakie to numery bledow? 1 i 16? Nie wiem, wtedy co oznacza ten dodatkowy blysk.
Nie wiem gdzie tylko za bardzo? Za filtrem paliwa? ciśnieniomierz wkręca się centralnie w filtr paliwa - postaram się znaleźć dokładnie opis jak to się robi w D15B2. Dziwnie wyświetla kod błędu - przerwy między mrugnięciami też są takie same?
Tak, wlasnie dziwne :/
EDIT: Te ECU nie wyswetlaja kodow dwucyfrowo, wiec tym bardziej jest to dziwne.
W sprawie mierzenia ciśnienia, mądre źródła mówią tak:
http://strony.aster.pl/siemar/skany/cisnienie1.JPG
http://strony.aster.pl/siemar/skany/cisnienie2.JPG
Jedno mrugniecie.......Jedno mrugniecie.......16 mrugniec.......
wszystkie mrugniecia diody sa jednakowej dlugosci w 4generacji z tego co pamietam. Czyli co mruga 1 przerwa, 1 przerwa, 16 szybkich, 1 przerwa, 1 przerwa 16 szybkich itd ????
I przerwy sa równe ? Czy miedzy tymi 16 mrygnieciami sa krótsze przerwy niz tamte ?
No wiadomka, ze miedzy 16 przerwy sa krotkie. Ale przerwy ktore oznaczylem kropkami sa dluzsze i rowne:
1....1....16....1....1....16.... i tak w kolko.
http://www.hondapl.org/ odwiedz ta strone tu pod ikona poredy jest samodiagnostyka i naprawde duzo materialu na ten temat ,moze to ci troszke pomoze
mysle ze chlopaczyna zna ta strone, ale tam sie nie dowie. Bo jeden po czy mprzerwa i znów jeden, a potem 16. Z jakiej racji dwa razy mialby wskazywac na sonde lambda, a potem na wtryskiwacz ???
Baaardzo dziwnie - ale mam jeszcze jedną teorię - może to jest 2 i 16 - tylko kod 2 występował w cifach z lat 86-87 :roll: Ale może to to?? tutaj link: http://www.prostreetonline.com/pso/pages/techtips/showarticle.asp?articleid=4 dziwne też że są inne przerwy między tymi dwoma pojedynczymi mrugnięciami a tymi 16.
Z tym manometrem w książce jest dokładnie tak jak pokazał siemaR.... Nie wiem czy trzeba jechac do ASO,zeby to sprawdzili, czy moze byle machanik ma taki manomentr?? :roll: .
U mnie nie wyskakuje bład, ale silnikowi na wysokich obrotach ewidentnie brakuje paliwa - przestaje ciagnąć ...pozostaje mi pompa i zawór ciśnienia w układzie paliwowym ...
Sprawdziłem:
bak i filtr pompy paliwa - czyste.
filtr powietrza i paliwa - nowe.
przekaźnik pompy wyczyszczony.
Przewody szczelne.
Trace pomysły - HELP!
Mam to samo dokladnie. Lepiej sie jezdzi 3-4,5 krpm niz 4,5-6 krpm. Tylko, ze u mnie czasem (rzadko) cos sie "samo naprawi" i zasuwa dobrze. Tez stawiam na wache. Mysle, ze sprawdzenie tym manometrem to podstawa do dalszej diagnozy zarowno u mnie jak i u Ciebie.
Masz 4. czy 5. gen.?
5 generacja ...
W środe mam wolne, wiec popytam u mechaników o test manometrem. W sumie najprostszym rozwiązaniem może będzie wymiana pompy, ale chce mieć pewność...
Moze podmienić na tydzien od kogoś, kto nie ma tego problemu :-)..
[ Dodano: Czw 21 Kwi 2005 10:48 ]
Powrót do tematu!
Walczyłem dalej nad tym problemem. Byłem u elektryka, który mi zmierzył ciśnienie na pompie. Stwierdził,że ma 3 bary, ale ciśnienie osiąga dopiero po 2 sek i to może być problem. Kupiłem pompę używaną, wymieniłem i mam dokładnie to samo...
Jeju, ratujcie, bo powoli mi ręce opadają!!! :(
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł w czym szukać przyczyny?
Jest coś takiego jak ukłąd recyrkulacji spalin...może to coś pieprzyć? :roll:
[ Dodano: Czw 21 Kwi 2005 16:52 ]
Heh... LOL... odwołuje... przejechałem z 5 km i już jest dobrze, pewnie stara pompa zostawiła powietrze w układzie paliwowym. Teraz autko śmiga i na LPG i na benie...
Pozdro dla wszystkich i dzięki za pomoc!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.