PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2 i napięcie na wtryskiwaczu??



Dice
03-04-05, 18:38
Czy ktoś w posiadaczy tego silnika mógłby zmierzyć jakie ma napięcie na wtrysku głownym w dwupunkcie? Podręcznik podaje,że powinno być "napięcie bliskie akumulatorowi" , a ja mam 10 V :-(.

Pomiar sie dokonuje na przekręconej stacyjce (tak,że kontrolki sie palą), ale na zgaszonym silniku. Wtryskiwacz główny to ta brązowa wtyczka nad kolektorem dolotowym. Należy ją wypiąć i zmierzyć napięcie na jej stykach.

Plis HELP!!! :roll:

siemaR
03-04-05, 18:45
napięcie bliskie akumulatorowi" , a ja mam 10 V .
a mierzyłeś ile masz na aku? może jest słaby i na nim też jest tyle? Niby proste, ale może to to - czy aku raczej nie może mieć mniej niż 12V - nie znam się na elektryce :?

Dice
03-04-05, 18:46
Aku nówka sztuka :-) ... Sliczne 12,6 V ... wiec zastanawia mnie skąd ten dziwny wynik 10V :-(

mufaz
03-04-05, 18:48
Ok poprawie sie.............Przedstawilem sprawe koledze i powiedzial mi 12,7 ....nie mam pojecia o co chodzi ale taka dostalem odpowiedz.

LIO
03-04-05, 18:49
Pomiar sie dokonuje na przekręconej stacyjce (tak,że kontrolki sie palą), ale na zgaszonym silniku. Wtryskiwacz główny to ta brązowa wtyczka nad kolektorem dolotowym. Należy ją wypiąć i zmierzyć napięcie na jej stykach.

przeciez napisal

Dice
03-04-05, 19:00
No to świadczy o tym,że jakimś sposobem mam tam 10V, ale dlaczego?

Może ktoś jeszcze zerknąć jak to się u niego przedstawia. Chciałbym mieć pewność,że mam to napięcie złe.

Ma ktoś pomysł jak to naprawić? Skąd zasilany jest wtryskiwacz? Nie z ECU?

elmer
03-04-05, 23:17
Jutro przed poludniem sprawdze u siebie i napisze co i jak.

Dice
04-04-05, 00:21
Z gory dzieki!!

elmer
04-04-05, 10:57
10.0 V

Dice
04-04-05, 11:14
No wlasnie tez mam 10V, moj mechanik tez ... wiec jest ok, a Twoj kolezka Mufaz cos nie tak zmierzyl :roll: ... Czy idzie jakos cisnienie zmierzyc w układzie paliwowym?

Ps. Dzieki Elmer!

elmer
04-04-05, 13:22
No problem 8)

Jesli chodzi o cisnienie, ktore rowniez u siebie bardzo bym chcial zmierzyc, to pewnie trzeba sie wpiac jakos gdzies w przewod z manometrem. Nie wiem gdzie tylko za bardzo? Za filtrem paliwa?

EDIT: Widze, ze masz jakas ksiazke traktujaca o tym silniku. Czy moglbys zobaczyc, czy pisza, co nalezy sprawdzac w przypadku, gdy samodiagnostyka wskazuje blad nr 16 (wlasnie blad wtryskiwacza)?

OT: Robilem samodiagnostyke i mruga mi tak:
Jedno mrugniecie.......Jedno mrugniecie.......16 mrugniec....... i tak w kolko. Wszystkie mrugniecia tej samej dlugosci. Jakie to numery bledow? 1 i 16? Nie wiem, wtedy co oznacza ten dodatkowy blysk.

siemaR
04-04-05, 13:37
Nie wiem gdzie tylko za bardzo? Za filtrem paliwa? ciśnieniomierz wkręca się centralnie w filtr paliwa - postaram się znaleźć dokładnie opis jak to się robi w D15B2. Dziwnie wyświetla kod błędu - przerwy między mrugnięciami też są takie same?

elmer
04-04-05, 13:45
Tak, wlasnie dziwne :/

EDIT: Te ECU nie wyswetlaja kodow dwucyfrowo, wiec tym bardziej jest to dziwne.

siemaR
04-04-05, 14:26
W sprawie mierzenia ciśnienia, mądre źródła mówią tak:

http://strony.aster.pl/siemar/skany/cisnienie1.JPG
http://strony.aster.pl/siemar/skany/cisnienie2.JPG

LIO
04-04-05, 15:28
Jedno mrugniecie.......Jedno mrugniecie.......16 mrugniec.......
wszystkie mrugniecia diody sa jednakowej dlugosci w 4generacji z tego co pamietam. Czyli co mruga 1 przerwa, 1 przerwa, 16 szybkich, 1 przerwa, 1 przerwa 16 szybkich itd ????
I przerwy sa równe ? Czy miedzy tymi 16 mrygnieciami sa krótsze przerwy niz tamte ?

elmer
04-04-05, 16:14
No wiadomka, ze miedzy 16 przerwy sa krotkie. Ale przerwy ktore oznaczylem kropkami sa dluzsze i rowne:

1....1....16....1....1....16.... i tak w kolko.

velmond
04-04-05, 17:00
http://www.hondapl.org/ odwiedz ta strone tu pod ikona poredy jest samodiagnostyka i naprawde duzo materialu na ten temat ,moze to ci troszke pomoze

LIO
04-04-05, 17:15
mysle ze chlopaczyna zna ta strone, ale tam sie nie dowie. Bo jeden po czy mprzerwa i znów jeden, a potem 16. Z jakiej racji dwa razy mialby wskazywac na sonde lambda, a potem na wtryskiwacz ???

siemaR
04-04-05, 17:35
Baaardzo dziwnie - ale mam jeszcze jedną teorię - może to jest 2 i 16 - tylko kod 2 występował w cifach z lat 86-87 :roll: Ale może to to?? tutaj link: http://www.prostreetonline.com/pso/pages/techtips/showarticle.asp?articleid=4 dziwne też że są inne przerwy między tymi dwoma pojedynczymi mrugnięciami a tymi 16.

Dice
04-04-05, 18:40
Z tym manometrem w książce jest dokładnie tak jak pokazał siemaR.... Nie wiem czy trzeba jechac do ASO,zeby to sprawdzili, czy moze byle machanik ma taki manomentr?? :roll: .

U mnie nie wyskakuje bład, ale silnikowi na wysokich obrotach ewidentnie brakuje paliwa - przestaje ciagnąć ...pozostaje mi pompa i zawór ciśnienia w układzie paliwowym ...

Sprawdziłem:
bak i filtr pompy paliwa - czyste.
filtr powietrza i paliwa - nowe.
przekaźnik pompy wyczyszczony.
Przewody szczelne.

Trace pomysły - HELP!

elmer
04-04-05, 21:30
Mam to samo dokladnie. Lepiej sie jezdzi 3-4,5 krpm niz 4,5-6 krpm. Tylko, ze u mnie czasem (rzadko) cos sie "samo naprawi" i zasuwa dobrze. Tez stawiam na wache. Mysle, ze sprawdzenie tym manometrem to podstawa do dalszej diagnozy zarowno u mnie jak i u Ciebie.

Masz 4. czy 5. gen.?

Dice
04-04-05, 22:05
5 generacja ...

W środe mam wolne, wiec popytam u mechaników o test manometrem. W sumie najprostszym rozwiązaniem może będzie wymiana pompy, ale chce mieć pewność...

Moze podmienić na tydzien od kogoś, kto nie ma tego problemu :-)..

[ Dodano: Czw 21 Kwi 2005 10:48 ]
Powrót do tematu!

Walczyłem dalej nad tym problemem. Byłem u elektryka, który mi zmierzył ciśnienie na pompie. Stwierdził,że ma 3 bary, ale ciśnienie osiąga dopiero po 2 sek i to może być problem. Kupiłem pompę używaną, wymieniłem i mam dokładnie to samo...

Jeju, ratujcie, bo powoli mi ręce opadają!!! :(

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł w czym szukać przyczyny?

Jest coś takiego jak ukłąd recyrkulacji spalin...może to coś pieprzyć? :roll:

[ Dodano: Czw 21 Kwi 2005 16:52 ]
Heh... LOL... odwołuje... przejechałem z 5 km i już jest dobrze, pewnie stara pompa zostawiła powietrze w układzie paliwowym. Teraz autko śmiga i na LPG i na benie...

Pozdro dla wszystkich i dzięki za pomoc!!!