PDA

Zobacz pełną wersję : Klimatronic z Prelude 4g JDM do Civic EJ9



djviev
14-08-10, 17:20
Witam
Widziałem kiedyś temat na jakimś forum możliwe że na CK ale w tej chwili szukam i nie mogę znaleźć...
Mam Preludę 4G JDM Anglika na części i mam zamiar wyjąć z niej klimatronica i włożyć do swojego EJ9.
Co możecie mi powiedzieć na ten temat ?
Ktoś coś takiego robił/próbował/widział ? :p

Czekam na odpowiedz lub podpowiedz,
od razu mówię że rzeźby elektrycznej się nie boję więc proszę mnie nie zbijać z tropu :D

karpik85
14-08-10, 17:43
Rzeżba elektryczna to na pewno byłaby konieczna, ale to jak ktoś jest kumaty to ogarnie. Zastanawiam się tylko jak panel klimatyzacji zmieścić we wnętrzu ? Pewnie trzeba by deske przerabiać ?

djviev
15-08-10, 15:29
To już mam obmyślane,
jako że mam całą pralkę n części, wytnę ramkę plastikową z deski w pralce a w moim civie pozbędę się wszelkich suwaczków od sterowania nawiewem i miejsce już jest. Potem wpasowanie ramki, wypełnienie żywicą palowanie a może obklejanie i już jest.
Problem jest tylko taki że przydał by się schemat tego sterownika...

karpik85
15-08-10, 22:32
Szukaj manual - instrukcje serwisową. Tam powinny być dokładne rozpiski wszystkich wyprowadzeń sterownika i czujników. Tylko pytanie czy Twoja nagrzewnica się nada do tego.

Tompro
16-08-10, 11:29
Szukaj manual - instrukcje serwisową. Tam powinny być dokładne rozpiski wszystkich wyprowadzeń sterownika i czujników. Tylko pytanie czy Twoja nagrzewnica się nada do tego.

Dokładnie, na forum Prelude masz cały manual od JDM'a. Nagrzewnica się nada. Poszukaj też opisu jak montują CC w Prelude, podobnie robisz z nagrzewnicą Civica i wszystko śmiga.

djviev
17-08-10, 12:06
No i znalazłem odpowiedniego manuala, poczytałem popatrzyłem i jeśli mówicie że nagrzewnica się nadaje to rzeźba będzie tylko z elektryką i klimatronik ma hulać :)
Jest trochę czujników do ogarnięcia, i nie obędzie się bez wycinania otworów na sensory światła i temperatury w desce, no ale jak by działało to warto się pobawić.
Z tego co szukałem to jeszcze nikt nic podobnego nie zrobił :P
za tydzień biorę się do roboty i napiszę jak to idzie.

Tompro
17-08-10, 14:55
No i znalazłem odpowiedniego manuala, poczytałem popatrzyłem i jeśli mówicie że nagrzewnica się nadaje to rzeźba będzie tylko z elektryką i klimatronik ma hulać :)
Jest trochę czujników do ogarnięcia, i nie obędzie się bez wycinania otworów na sensory światła i temperatury w desce, no ale jak by działało to warto się pobawić.
Z tego co szukałem to jeszcze nikt nic podobnego nie zrobił :P
za tydzień biorę się do roboty i napiszę jak to idzie.

No w 6 gen. to nie wiem, ale u mnie już z 2 lata jeździ klimatronik z 4 gen. Prelude. Pewnie więcej jeździ, ale nie każdy wrzuca opis auta na forum ;)

djviev
17-08-10, 15:00
Może i tak :D
To czego od razu tak nie gadałeś :p
Jak Ci się to sprawuje ?
wszystkie opcje działają tak jak trzeba? chodzi mi o sam nawiew i przełączanie między sekcjami.
Instalowałeś czujnik światła czy go pominąłeś ? bo on służy tylko do regulacji jasności wyświetlacza i podświetlania...

Tompro
17-08-10, 16:51
Może i tak :D
To czego od razu tak nie gadałeś :p
Jak Ci się to sprawuje ?
wszystkie opcje działają tak jak trzeba? chodzi mi o sam nawiew i przełączanie między sekcjami.
Instalowałeś czujnik światła czy go pominąłeś ? bo on służy tylko do regulacji jasności wyświetlacza i podświetlania...

Czujniki mam wszystkie. Ten od światła nie służy do regulacji podswietlania, ale jest to dodatkowa informacja dla sterownika jak jest widno i czy świeci słońce. Ogólnie wszystko śmiga ładnie, tylko musisz się przyłożyć do przeróbki nagrzewnicy, żeby dała się regulować w pełnym zakresie. Będziesz też musiał upchać tranzystor w nagrzewnicy, reszta silników zostaje z Civica. Wiązke wypruj z Prelude i zrób jako osobną dopinaną w miejsce oryginalnej.

Duff-1964
17-08-10, 16:57
Z tego co wiem, to na pewno są 2 6 gen z taką specyfikacją i to oba z Warszawy. Ale nie zmienia to faktu, że taki setup to rzadkość i robi wrażenie. Seryjna konsola VI gen (podobnie jaki V) jest mało... hmm... fajna :p. Takze pomysł masz dobry, pochwal się potem jak to wyszło i czy dużo zabawy z tym miałeś.

djviev
17-08-10, 17:57
Czujniki mam wszystkie. Ten od światła nie służy do regulacji podswietlania, ale jest to dodatkowa informacja dla sterownika jak jest widno i czy świeci słońce. Ogólnie wszystko śmiga ładnie, tylko musisz się przyłożyć do przeróbki nagrzewnicy, żeby dała się regulować w pełnym zakresie. Będziesz też musiał upchać tranzystor w nagrzewnicy, reszta silników zostaje z Civica. Wiązke wypruj z Prelude i zrób jako osobną dopinaną w miejsce oryginalnej.

Masz może jakiś link jak to chłopaki przerabiali ? tak żeby można było zobaczyć co i jak z tą nagrzewnicą, jaki tranzystor ?
może ktoś ma jakiś schemat, bo w tej chwili to ja zbieram informacje na ten temat a przeróbka za tydzień dopiero.
Był bym wdzięczny za jakiś link :)

Tompro
17-08-10, 19:27
Tranzystor który steruje prędkością silnika dmuchawy, kładziesz go zamiast rezystorów w Civicu.

Linki masz w dziale JDM na ptp:
http://hondaprelude.pl/forum/viewforum.php?f=41
Jest tam kilka tematów o CC (Climate Control).

djviev
17-08-10, 21:47
A powiedz mi jeszcze czy jest opcja żeby ogarnąć temat bez zdejmowania deski :p
Bo z tym jest dużo pierdzielenia że tak powiem...
przeglądając tematy na ptp zobaczyłem że wszystkie czujniki da radę zamontować beż wyjmowania nagrzewnicy i tak właśnie chciałbym zrobić :D
dłubania jest trochę ale myślę że warto ;)

Duff-1964
17-08-10, 21:50
Widziłem te cify na spotach, ale nie znam nicków tych kolesi. Co do deski, to jakbyś zmieniał nagrzewnicę, to musisz wtedy ją demontować, a tako, to raczej da radę bez ścioągania.

djviev
17-08-10, 22:54
Ściąganie to mase babrania... i dużo czasu zajmuje po odpinanie i powyjmowanie wszystkich "pstryczków" :p zresztą nie jestem zwolennikiem rozbierania deski bo potem może trzeszczeć/skrzypieć... no nie ważne.
Pierwsze trzeba wyjąć wiązkę z Prali tak żeby nie uszkodzić tego co zostanie no i tu będzie problem żeby nic nie ciąć,
ale jak się postaram to może dam rade.
Muszę w tym miejscu podziękować wszystkim którzy się wypowiedzieli w temacie i rozjaśnili mi cały ogół,
wielkie dzięki Panowie :)

Tompro
18-08-10, 09:08
A powiedz mi jeszcze czy jest opcja żeby ogarnąć temat bez zdejmowania deski :p
Bo z tym jest dużo pierdzielenia że tak powiem...
przeglądając tematy na ptp zobaczyłem że wszystkie czujniki da radę zamontować beż wyjmowania nagrzewnicy i tak właśnie chciałbym zrobić :D
dłubania jest trochę ale myślę że warto ;)


Widziłem te cify na spotach, ale nie znam nicków tych kolesi. Co do deski, to jakbyś zmieniał nagrzewnicę, to musisz wtedy ją demontować, a tako, to raczej da radę bez ścioągania.

Bez zdjęcia deski raczej nagrzewnicy nie uda Ci się przerobić, bo musisz mieć dostęp do jej wnętrza, żeby silnik przykręcić. Poza tym zdjęcie deski to jest formalność, troche włączników, śrubek i gotowe.

djviev
18-08-10, 10:39
Troszkę mało pocieszająca informacja jak dla mnie.
Widzę że wiesz dokładnie jak to zrobić/przerobić.
Mógłbyś opisać w kilku punktach co robić krok po kroku, co przełożyć z Prali co zostawić itp.

Tompro
20-08-10, 10:13
Z Prelude potrzebujesz:
- wiązke klimy (musisz oddzielić od głównej samochodu),
- silnik przy nagrzewnicy wraz z mocowaniami i prętem sterującym,
- czujnik temperatury parownika klimy,
- tranzystor sterujący prędkością nawiewu (mocowany od góry przy silniku nawiewu),
- czujnik temperatury wewnętrznej wraz z taką rurką mocowaną do nagrzewnicy,
- czujnik temperatury nagrzewnicy (taki metalowy prostokąt wsuwany od spodu nagrzewnicy, nie występuje we wszystkich wersjach cc),
- czujnik temperatury zewnętrznej (pod zderzakiem),
- czujnik nasłonecznienia,
- panel klimatronika,
- zawór sterujący przepływem cieczy do nagrzewnicy (mechaniczny - sterowany podciśnieniowo),
- zawór elektryczny (taki grzybek jak EVAP) podający podciśnienie na zawór przepływu cieczy do nagrzewnicy.

Reszta silników zostaje z Civica. Najlepiej sobie zrobić wiązke na sucho i odpalić i wtedy można sobie ładnie wyregulować zakres działania silnika nagrzewnicy po jego zamontowaniu. A i tak dodatkowo, jak zamontujesz silnik to zrób to tak, żeby Ci nie kolidował ze schowkiem, bo on się troche opuszcza przy otwieraniu i może wadzić.

djviev
20-08-10, 11:41
Dzięki wielkie !
Cenne info tutaj podałeś, na pewno skorzystam z tego.
Jak nie patrzeć to przeróbki trochę jest ale pomału się będzie dłubać.
Jeszcze raz dzięki za info :)

Tobjas
20-08-10, 20:08
heh ja Ci sie uda to przerobic to kolego wstawiam Ci swoja hanie na warsztat i montujemy. Klimy rzadko urzywam bo to lipa ale klimatronik to juz inna bajka. Ustawiasz 19 stopni i masz jka w raju ;p Powodzonka i czekamy na info jak to wyszlo ;p