PDA

Zobacz pełną wersję : Jazda z hamulcami 282 przód + bębny tył w EK



YETI
13-08-10, 18:26
Czy da się bezpiecznie jeździć z hamulcami 282mm z przodu i bębnami z tyłu? Jak taka różnica w siłach hamowania może wpływać na zachowanie samochodu? Interesuje mnie szczególnie przypadek EK3 sedan, w którym najprawdopodobniej są teraz hamulce 242mm z przodu.

Free
13-08-10, 18:37
Może to porównanie trochę z dupy ale mam EG3, swapa hamulców robiłem stopniowo, pierw przód, potem tył. Ponad miesiąc jeździłem z tarczami 262 z przodu i bębnami z tyłu i nie miałem problemów z hamowaniem:)

spychu
13-08-10, 21:08
EK3 było tylko z 262mm. Po włożeniu 282 nie powinno być żadnych problemów.

YETI
13-08-10, 21:32
dzięki za sprostowanie i odpowiedź

spychu
13-08-10, 21:33
Co nie zmienia faktu, że będziesz musiał również wymienić pompe hamulcową na pompę 1", bo obecna nie da rady przy 282.

KOWAL ziom
14-08-10, 10:32
Co nie zmienia faktu, że będziesz musiał również wymienić pompe hamulcową na pompę 1", bo obecna nie da rady przy 282.

to już tu taką dużą trzeba? w CTR seryjnie jest 15/16 a heble to 300/260

YETI
14-08-10, 10:43
będziesz musiał również wymienić pompe hamulcową na pompę 1"
w jakich modelach występowały takie pompy i czy to będzie p&p?

spychu
14-08-10, 11:46
to już tu taką dużą trzeba? w CTR seryjnie jest 15/16 a heble to 300/260
Chyba nie bardzo bo w EK4 przy 262/240 było 15/16" a w Preli przy 282/260 był 1". Albo przez mały zacisk z przodu w EP3 daje rade 15/16.

Przy zacisku z Preludy / Legenda na 15/16" hebel jest strasznie gumowaty i wpada w podłogę.


w jakich modelach występowały takie pompy i czy to będzie p&p?
Jeśli masz pompę 15/16" to wystarczy, że kupisz pompe 1" z Preli 5gen H22 97-01 i będzie pasowała p&p do obecnego serwa jak i średnice gwintów od końcówek są takie same jak w 15/16".

YETI
15-08-10, 02:50
Więc wychodzi na to, że do takiego moda potrzebne mi są:

- zwrotnice kompletne z piastami (te które mam aktualnie w EK3)
- zaciski dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe (nie wiem z jakich roczników/wersji silnikowych) lub jedno-tłoczkowe od Preludy H22 (też V gen?) + jarzma (jakieś inne niż aktualnie posiadam?)
- klocki (H22/Legend Coupe)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (wystarczą aktualne?)
- pompa 1" z Preli 5gen H22 97-01 o ile posiadam pompę 15/16

spychu
15-08-10, 14:27
- zwrotnice kompletne z piastami (te które mam aktualnie w EK3)
tak, te co masz są odpowiednie

- zaciski dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe (nie wiem z jakich roczników/wersji silnikowych) lub jedno-tłoczkowe od Preludy H22 (też V gen?) + jarzma (jakieś inne niż aktualnie posiadam?)
Czy to z legenda czy prelude potrzebujesz zaciski razem z jarzmami, te co aktualnie posiadasz są zupełnie inne.

- klocki (H22/Legend Coupe)
Tak

- tarcze (282mm od MG ZR)
Tak

- przewody hamulcowe (wystarczą aktualne?)
Obecne przewody podpasują bez najmniejszych problemów

- pompa 1" z Preli 5gen H22 97-01 o ile posiadam pompę 15/16
Dokładnie tak. Jeśli masz pompę 7/8" to trzeba też zmieniać serwo.

YETI
15-08-10, 16:15
dzięki spychu

jeszcze znalazłem, że zaciski z ATRa pasują pod tarcze 282 i w dodatku są dwutłoczkowe.

spychu
15-08-10, 16:59
Tylko, że ATR miał 300mm tarcze a nie 282 więc trzeba by sprawdzić jak to wygląda po założeniu.

piroman
15-08-10, 17:05
jeśli myslimy o tych samych zaciskach to by się jeszcze do tego jarzma przydały:rolleyes:

lubie_cycki
15-08-10, 23:20
Zaciski z ATRa można założyc na 282 na jarzmach z pralki

YETI
16-08-10, 10:13
Zaciski z ATRa można założyc na 282 na jarzmach z pralki

jak ze spasowaniem takiego zestawu? zacisk łapie całą powierzchnie tarczy? trzeba coś szlifować?

majkel
16-08-10, 15:46
Ja nie widzę problemu przy pompie 15/16 i hamulcach 282/240 - sam jeżdżę na takim zestawie od ponad roku i nawet podczas upalania na torze nie ma z pompą najmniejszych problemów. Jak porównuję skuteczność 262/bebny + 7/8 który mialem fabrycznie, a 282/240 + 15/16 to jest niebo a ziemia. Jedynie na mokrym/sliskim trzeba uwazać z hamowaniem. I czy na 1" pompie nie robi się z hamulca zbyt ostra zyleta na trudne warunki drogowe? Nie wiem. Pytam.