Zobacz pełną wersję : instalacja lpg do d14z6
witam Was
zastanawiam się mocno nad zainstalowaniem gazu w swojej hani...
dowiadywałem się na miejscu w Świdnicy o instalacje dostępne i koleś z www.autogaz.swidnica.pl zaproponował mi STAG 300+ ,zbiornik w miejsce koła zapas. 43litry , mini wlew gazu pod klapką wlewu benzyny , reduktor - alaska AP09 . gwarancja 2lata.Zaproponował mi też ewentualnie droższą instalację Prins (holenderska) Proponowana cena brutto 3700zł.Twierdzi,że jest lepsza.
Moje pytanie,a właściwie kilka skupiają się w kilku podpunktach:
1)Czy jest to dobra instalacja stag300+ i czy warto ją montować czy lepiej w innej konfiguracji???Czy lepiej dołożyć do innej?
2)Czy może ktoś z Was korzystał z tego serwisu i jakie ma opinie o nim?
3)TA dużo droższa instalacja czym się różni i czy warto montować ją do hondy?
Myślę, że STAG będzie dobry do tego silnika. W moim civicu z tym właśnie silnikiem od 120 000 km jest stag i wszystko działa jak powinno. Spalanie na poziomie 7,5 l w cyklu mieszanym.
Ja już piąty rok jeżdżę moją MB2 D14A8 na Landi Renzo Omegas, reduktor IG1, wtryskiwacze Matrix, przejechane na gazie ponad 150 tys. Koszt montażu tej instalacji to ok 4 tys. zł nie mniej jednak obsługa sprowadza się tylko i wyłącznie do wymiany filtrów co 20 tys.i oczywiście regularnego sprawdzania i ew. ustawiania luzu zaworowego. Spalanie w zależności od stylu jazdy ok. 8l/100 km, w mieście nigdy, nawet zimą nie przekroczyło 9l/100km. Listę dystrybutorów znajdziesz na www.landi.pl (http://www.landi.pl) .
stag300 to bardzo dobra instalacja, komputer ma dosyc bogaty program dzieki czemu daje sie dobrze regulowac
pamietaj o szybszych wtryskiwaczach (np. magicjet - z tanszych)
mowimy o 1.4 wiec tez bez szalu
stag300 to bardzo dobra instalacja, komputer ma dosyc bogaty program dzieki czemu daje sie dobrze regulowac
pamietaj o szybszych wtryskiwaczach (np. magicjet - z tanszych)
mowimy o 1.4 wiec tez bez szalu
dokladnie, stag to bardzo dobra elektronika, 1.4 to niewymagajacy silnik i bedzie na pewno dobrze jezdzil w calym przedziale obrotow. jedynie wtryski zeby byly szybkie (matrix hd344, hana, ewentualnie magic jet).
jak wyżej, bedzie smiagać jak ta i tamta lala :D
znajomy zrobił trochę klocków na stagu 300 i bardzo go chwali. ja chyba też się zdecyduje na tę instalacje do nowego autka ;)
jw. polecam - dobra elektronika.
w autoryzowanym punkcie brc,gdzie pojechałem sprawdzić alternatywną cenę staga,bo też montują zdecydowanie odradzili mi do tego auta tą instalację.Po pierwsze,ze względu na nawiercanie dysz,gdyż same się nie kalibrują jak w brc.Poza tym bardzo częstym problemem w tych instalacjach jest tzw. check engine i ciągłe kasowanie błędów...stag premium byłby w tej kwestii rozwiązaniem,ale cena powoduje,że lepiej założyć landi renzo lub brc sequent 24.ponadto np. przy brc jest gwarancja na każdy podzespół...
grzegorz_667
14-09-10, 18:49
witam,
planuje założyć instalację LPG do mojej Hanii 1,4 (75KM odmulone do 90)??
jaką konkretnie konfigurację polecacie ??
czy ma ktoś Stag 300 + reduktor Zavoli + wtryskiwacze Magic Jet lub matrix hd344 lub hana ???
jakie reduktory polecacie a jakich nie ???
co to oznacza że wtryskiwacze mają być szybkie ?? jakies parametry ??
czy ma ktos w swojej hanii brc sequent ????
w autoryzowanym punkcie brc,gdzie pojechałem sprawdzić alternatywną cenę staga,bo też montują zdecydowanie odradzili mi do tego auta tą instalację.Po pierwsze,ze względu na nawiercanie dysz,gdyż same się nie kalibrują jak w brc.Poza tym bardzo częstym problemem w tych instalacjach jest tzw. check engine i ciągłe kasowanie błędów...stag premium byłby w tej kwestii rozwiązaniem,ale cena powoduje,że lepiej założyć landi renzo lub brc sequent 24.ponadto np. przy brc jest gwarancja na każdy podzespół...
no tak ... pojedz do innego instalatora co sie zna na stagu to ci przedstawi w czarnych barwach brc i odwrotnie, nie ma co dyskutowac.
Druga sprawa nic sie samo nie robi, (dla mie "kalibracja" dysz + zabawa softem to czysta przyjemnosc). Jak sie nie potrafi czegos dobrze zrobic to najlepiej narzekac na cheki, itd. po tym wlasnie poznac na jakich specow trafiles - wrzucic do auta instalke, skasowac kase i za brame .....
Do twojego auta oczywiscie brc sec24 tez bedzie dobra, tak jak prawie kazda dobrze zalozona sekwencja. Stag ma ta przewage, ze jest darmowy i prosty w obsludze soft i jak ktos ma smykalke to moze sie "pobawic", samemu serwisowac, itd.
W brc z kazda *******a jedziesz do serwisu. Na twoim miejscu bym zalozyl brc i odstawil temat lpg, w koncu masz gwarancje 2 lata i nie musisz sie znac na tym temacie a ewentualne problemy, regulacje pozostaw serwisantom brc.
witam,
planuje założyć instalację LPG do mojej Hanii 1,4 (75KM odmulone do 90)??
jaką konkretnie konfigurację polecacie ??
czy ma ktoś Stag 300plus, reduktor Zavoli + wtryskiwacze Magic Jet lub matrix hd344 lub hana ???
do 1.4 bedzie dobry stag300+,zavoli zeta, wtryski matrix hd344 lub hana
druga opcja - jak lubisz brc to rowniez sie nadaje seq24 i bedzie smigac.
pozdrawiam
w sumie to powiem Ci z doświadczenia,które nabyłem w wizytach w serwisach...jeśli to autko przed 2001 roku,to stag śmignie i jak będziesz miał spoko gaziarza to będziesz zadowolony!!!matrix kosztuje znacznie więcej niż czeskie magic jety,ale i szybkość jest większa...pozornie powiem Ci,że ten zestaw z zawioli stagiem i matrixem byle kto nie skonfiguruje...taka prawda...koszt porównywalny z instalką landi renzo,a w tym przypadku inaczej wygląda gwarancja...
witam,
planuje założyć instalację LPG do mojej Hanii 1,4 (75KM odmulone do 90)??
jaką konkretnie konfigurację polecacie ??
czy ma ktoś Stag 300 + reduktor Zavoli + wtryskiwacze Magic Jet lub matrix hd344 lub hana ???
jakie reduktory polecacie a jakich nie ???
co to oznacza że wtryskiwacze mają być szybkie ?? jakies parametry ??
czy ma ktos w swojej hanii brc sequent ????
ten zestaw do Hondy przed 2001 pójdzie o tyle,o ile ktoś umie to sensownie założyć i skonfigurować...jeśli chodzi o brc,to jeździ na nich wiele honda,ale zachwalają go z reguły osoby,które zainwestowały w szybkie wtryski,np.japońskie Kehiny-bardzo wiele pozytywnych opinii...jak chcesz już instalację do Hani z firmowych,to lepszą będzie Landi Renzo
w sumie to powiem Ci z doświadczenia,które nabyłem w wizytach w serwisach...jeśli to autko przed 2001 roku,to stag śmignie i jak będziesz miał spoko gaziarza to będziesz zadowolony!!!matrix kosztuje znacznie więcej niż czeskie magic jety,ale i szybkość jest większa...pozornie powiem Ci,że ten zestaw z zawioli stagiem i matrixem byle kto nie skonfiguruje...taka prawda...koszt porównywalny z instalką landi renzo,a w tym przypadku inaczej wygląda gwarancja...
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
w sumie to powiem Ci z doświadczenia,które nabyłem w wizytach w serwisach...jeśli to autko przed 2001 roku,to stag śmignie i jak będziesz miał spoko gaziarza to będziesz zadowolony!!!matrix kosztuje znacznie więcej niż czeskie magic jety,ale i szybkość jest większa...pozornie powiem Ci,że ten zestaw z zawioli stagiem i matrixem byle kto nie skonfiguruje...taka prawda...koszt porównywalny z instalką landi renzo,a w tym przypadku inaczej wygląda gwarancja...
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
w sumie to powiem Ci z doświadczenia,które nabyłem w wizytach w serwisach...jeśli to autko przed 2001 roku,to stag śmignie i jak będziesz miał spoko gaziarza to będziesz zadowolony!!!matrix kosztuje znacznie więcej niż czeskie magic jety,ale i szybkość jest większa...pozornie powiem Ci,że ten zestaw z zawioli stagiem i matrixem byle kto nie skonfiguruje...taka prawda...koszt porównywalny z instalką landi renzo,a w tym przypadku inaczej wygląda gwarancja...
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
jeśli chodzi o brc,to jeździ na nich wiele honda,ale zachwalają go z reguły osoby,które zainwestowały w szybkie wtryski,np.japońskie Kehiny-bardzo wiele pozytywnych opinii...jak chcesz już instalację do Hani z firmowych,to lepszą będzie Landi Renzo
dokladnie masz racje, co by to nie bylo brc, omegas czy stag to w kazdym przypadku najwazniejsze bedzie wlasciwy montaz i regulacja, ale pod warunkiem zamontowanania dobrych wtryskiwaczy i wydajnego stabilnego reduktora !
stag tez obsuzy kehiny, medy (tyle ze takie wtryski kosztuja co pol instalki ;) jak i wiele innych dobrych wtryskiwaczy, szybkie i wydajne wtryski sa kluczowe w sekwencjach w hankach gdzie masz 4gary, duza moc i wysokie obroty.
godne polecenia sa brc, stag300, omegas czy prins oczywiscie i bedzie ok, ale ja bym wybral jednak staga - a to dlatego, ze umozliwia mi ingerencje w parametry, ustawianie map, konfigurowanie i serwisowanie we wlasnym zakresie. Jesli ktos ma w nosie zabawe przy lpg to kupuje omegasa za kolo 1000wiecej i po sprawie.
to tyle - temat juz chyba wyczerpalem ....
pozdrawiam
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
no tak odwiedziles ze dwa warszaty i juz nabrales doswiadczenia ......
Powiem tyle od siebie, bajek ci naopowiadali a ty niepotrzebnie szerzysz je na forum.
Odnosnie staga i autach powyzej 2001r. - musze powiedziec koledze z toyota corolla z 2004r i starym stagiem4, ze jego auto nie powinno jezdzic i ze w ogole mnie sciemnia, ze jezdzi prawie jak na benie i nie odczuwa roznicy. Takich przepadkow znam wiecej.
Co do instalki landi renzo, owszem to jest wyzsza polka ale pamietaj, ze sa rozne i taka co bedzie lepsza/bardziej niezawodna bedzie kosztowala kolo tysiaka wiecej w gore, gdzie zestaw staga o podobnych parametrach zamontujesz za kolo 2600-3000pln (mowie o instalkach do aut powyzej 150km i 4 garnkach).
Co do gwarancji, to ja np. dostalem 2 lata lub 50tys. kilometrow na wszystkie graty.
dokladnie masz racje, co by to nie bylo brc, omegas czy stag to w kazdym przypadku najwazniejsze bedzie wlasciwy montaz i regulacja, ale pod warunkiem zamontowanania dobrych wtryskiwaczy i wydajnego stabilnego reduktora !
stag tez obsuzy kehiny, medy (tyle ze takie wtryski kosztuja co pol instalki ;) jak i wiele innych dobrych wtryskiwaczy, szybkie i wydajne wtryski sa kluczowe w sekwencjach w hankach gdzie masz 4gary, duza moc i wysokie obroty.
godne polecenia sa brc, stag300, omegas czy prins oczywiscie i bedzie ok, ale ja bym wybral jednak staga - a to dlatego, ze umozliwia mi ingerencje w parametry, ustawianie map, konfigurowanie i serwisowanie we wlasnym zakresie. Jesli ktos ma w nosie zabawe przy lpg to kupuje omegasa za kolo 1000wiecej i po sprawie.
to tyle - temat juz chyba wyczerpalem ....
pozdrawiam
Oskar,byłem w Świdnicy w 3 punktach BRC,ten na składowej uznawany jest za najlepszy w montarzu brc na dolnym Śląsku!!!Byłem w 2 punktach landi,w tym wrocławskim abarcie plus czytanie forów na necie od stycznia tego roku,więc pozdrawiam Twoje poczucie humoru...
...co do odczucia na gazie i jego jeździe nie będę komentował,bo wielu ludzi wyobraża sobie gaz jako koniec świata i potem jak już śmigają na gazie to się dziwią,jak on sprawdza się w eksploatacji,a po 5 latach nawet jak im się posypie silnik(co też często jest mitem i kłamstwem),to zarobili na eksploatacji z 5x tyle co "nowy silnik".
Ja trafiłem na instalatora,co w sprawie każdego konkretnego silnika dzwonił do specjalistów,którzy mu mówili,czy pójdzie to w gazie,czy lepiej się w to nie bawić...
Owszem,może jest kilku ludzi jak Ty,co sobie coś tam do każdego staga podłączają i regulują...Twoja sprawa!
Ja wolę bezobsługową sekwencję i nie mam zamiaru "grzebać w tym",bo nie chcę i zazwyczaj Ci grzebiący tak nakombinują,że potem silnik szlag trafi.Typ w Landi opowiadał o kolesiu co w stagu tak nagrzebał,że miał spalanie w Astrze 1.6 koło 7 litrów,ale silnik trafił szlag od ubogiej mieszanki...
Szanują to,że się interesujesz lpg,ale bez urazy,pełną fachową wiedzę na jakiś temat zdobywa się także w praktyce montażu gazu,a to już inna bajka...podstawę jest dobry instalator i z własnego doświadczenia wiem,że znalezienie go nie jest prostę!!!
A jak jest coś za tanie,to jest podejrzane!!!
Na początku miałem instalacje zrobić u kolesia znalezionego na necie,znalazłem 2 dobre opinie o nim,chyba napisane przez niego samego,podał mi cenę instalki,podzespoły i wszystkie szczególy...na pozór dobry,miał szereg certyfikatów,również zagranicznych ijako jedyny w Świdnicy instalował prinsa,więc wydawało się,że jest dobry...
Dopiero jak zacząłem szukać go,by pogadać nie mogłem znaleźć siedziby firmy,bo adres podany firmy był lewy,pojechałem więc na ulicę,gdzie kiedyś montował i przypadkiem odnalazłem Martin BRC.Kolesie powiedzieli mi,że to największy oszust,który robił instalacje ludziom,kasował ich,a potem się ulatniał,gdy zaczynała go przerastać liczba reklamacji.
A ten zakład brc jest polecany przez znajomych,więc wiem,że brc robią tam solidnie...
Wybrałem Landi za 2800,bo mają lepsze wtryski od brc rail...tyle filozofii,bo możesz mi wierzyć,że szybciej znajdziesz fachowca od autoryzowanego brc czy landi niż fachowca z prawdziwego zdarzenia od staga...w d14z6 są 2 sondy lambda,więc stag 300 jak pisałeś sprawiałby problemy...
A gwarancja na wszystkie graty do staga, na 24 miesiące,jeśli reduktor lub wtryski mają 12 miesięcy tu bujda i kit,bo jeśli producent daje 12 miesięcy lub 50tys to nikt nie będzie chciał ponosić ryzyka finansowego za nie swój błąd!!!A już na pewno nikt,kto prowadzi profesjonalny montaż!Już chciałbym widzieć reklamację do wtrysków np. hana,powiedz mi ile taka reklamacja byt trwała?!
Jeśli producent daje 12 miesięcy,to nawet jakbyś z ustawy zgłosił reklamację to w wielu przypadkach czekasz na jej uwzględnienie 14 dni minimum,a nie wierzę,że ktoś licząc z "góry" na pozytywne rozpatrzenie reklamacji wsadzi Ci takie same wtryski i poniesie za to ryzyko?!A na koniec dodam taką fajną anegdotę o wtryskach matriksa hd344,który po przejechaniu 30tys km siadł...Instalkę robił autoryzowany punkt BRC i po złożeniu reklamacji i odczekaniu 14 dni przyszła wiadomość z serwisu,która wprawiła w konsternację i serwis i klienta-"uszkodzenie mechaniczne-odmowa naprawy lub wymiany"!!!Jedynym wyjaśnieniem było,że koleś tak jak TY lubił coś pogrzebać w stagu i coś w jakiś sposób spartolił,bo chyba innej opcji nie ma!!!
nie urabiajmy filozofii,gdybym znalazł kogoś w pobliżu 30-40km od staga raczej bym się zdecydował...choć jak też wielu wspominało,na matrixie stag nie jest wbrew pozorom taki prosty do montażu...
To na tyle z mojej strony...
Oskar wbrew pozorom też pomogłeś mi w doborze instalki,więc dziękuję za Twój wkład na forum!!!
pozdrawiam
Mam od niedawna (1600 km) w odmulonym D14Z1: komp. Stag300+, reduktor EG150, wtryski Hana200 (czerwone) - auto z 2 sondami lambda - żadnych problemów póki co nie mam. Różnica pomiędzy jazdą na benzynie a lpg w granicach błędu statystycznego ;) , brak checków itp... Temp. przełączenia na gaz ustawiłem sobie na 45 stopni - Hania szybko łapie temperature. Spalanie lpg przy deptaniu w podłogę równe 9l/100 (beny paliło 8 wiec jest chyba OK). Fundamentalna sprawa, jak dla mnie, dot. awaryjności instalacji lpg to jakość gazu - jesli padają wtryski to najpewniej przez badziewny autogaz. Wiec tankuje tylko na dużych, firmowych stacjach a włąsciwie tylko na jednej "Muszelce" i wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej co 10tys km. Jak przejade 50tys na gazie to być może będę mądrzejszy. Pzdr.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.