Zobacz pełną wersję : d15b7 dziwne obroty !
Witam!
Mam d15b2 przerobiony na wielopunkt, kolektor ssacy d16z2 , sonda lambda od d16z6 (z ta sada byl problem bo nie pasowala wtyczka i kolory kabelkow byly inne. Nie jestem pewien czy dobrze to poskladalem, niemniej jednak przez ok miesiac wszystko smigalo dobrze i spalanie bylo na poziomie 8 l). I teraz sprawa wyglada nastepujaco, odpalam ja na zimnym silniku, obroty ida na ok 1600 po czym powoli spadaja na 1200. Auto stoi silnik sie nagrzewa jest ok, ale jak nia wyjade to po pewnym czasie (nie w trakcie jazdy tylko przy postoju) obroty zaczynaja falowac 1000 - 1500. Bywa tak ze po pewnym czasie spadaja do 1200 i tak zostaja a bywa ze faluja caly czas :( . Dodam ze na poczatku myslalem ze to krokowiec wiec kupilem nowy i dalej dzieje sie tak samo, chodz mam wrazenie ze mniej (jesli tak to mozna nazwac), pozniej wymienilem uszczelke pod ssacym i dalej to samo. Moze to wina czujnika temp ktory przelozylem od d15b2 ? stary czujnik sprawial ze komp pokazywal blad, po wymianie blad sie nie pojawia, i w sumie jakies 3 tyg po tej wymianie zaczelo sie tak dziac. Co ciekawe jak postoi i obroty sie unormuja i sa na poziomie 1200 to jak wlacze glosniej muzyke to faluja w rytm basu :| . Moze po prostu mialem pecha i wymienilem zly krokowiec na zly ? a moze to ten czujnik ? nie mam juz patentow na to ...
Muzyk-Grzes
06-08-10, 05:53
A czyszczenie krokowego? nie łatwiej było zrobić niż używany kupowac? Spróbuj jeszcze przeczyscić przepustnicę bo może tam leży przyczyna.
nie nie , czyscilem go na wszytskie mozliwe sposoby dopiero jak to nie pomoglo to kupilem nowy
Muzyk-Grzes
06-08-10, 17:09
Brudny krokowy daje efekt falowania ,ale nieregularnego. Przyczyną może być brudna przepustnica jeśli falowanie jest regularne, ale też kilka innych powodów może to być. Ja zaczął bym właśnie od przeczyszczenia przepustnicy, no i jeszcze pytanie w związku z falowaniem przy basach czy światła również przygasają? i czy przy przeróbce wymieniałeś alternator na ten z B7
Swiatla tez przygasaja, alternatora nie wymienilem. Zrobie tak jak mowisz wyczyszcze przepustnice i jesli to nie pomoze to bedziemy myslec dalej. Aha jeszcze jendo bo moj aku jest juz na wykonczeniu ale to chyba nie ma nic wspolengo ? A moze to jednak sonda ktora nie jest od tego silnika ?
Muzyk-Grzes
06-08-10, 17:42
Jeśli aku jest na wykończeniu to spróbuj odpiąć je po odpaleniu, może ma to coś wspólnego.
ale co mam odpiac ? lampy ?
A wiec wyczyscilem i przepustnice i krokowca jak tylko sie dalo, i nadal dzieje sie tak samo. Martwi mnie to ze po odpaleniu obroty ida na ok 2000 po czym powoli spadaja na ok 1200, i po przejechaniu paru km zaczynaja falowac 1000 -1500. Ale jak postoi 5min to znow obroty sie normuja i sa na poziomie 1200 (poki nie dodam gazu). Co ciekawe zatrzymuje sie na skrzyzowaniu - obroty faluja , a jak ja zgasze i odpale ponownie to znow ida na 2000 po czym spadaja na 1200 i tak juz zostaja poki nie dodam gazu. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz , bez podpietego krokowca obroty utrzymuja sie na poziomie 1000 i sa w miare stabilne. Niestety silnik na dokrecanie sroby praktycznie nie reaguje tz jest dokrecona niemalze na full a obroty i tak sa na poziomie 1000 i nie da sie z tym nic zrobic, jedynie odkrecanie sroby powoduje ze obroty rosna. Myslalem ze to byc moze nieszczelnosc itp wiec uszczelke pod przepustnica tez zmienilem, dodatkowo po zatknieciu przepustnicy reka auto gasnie wiec chyba nie ma nieszczelnosci ? . Nie mam juz pomyslu na to , czas na mechanika !
Muzyk-Grzes
09-08-10, 06:14
ale co mam odpiac ? lampy ?
Miałem na myśli akumulator, a napisz jeszcze jak wygląda u ciebie sprawa z kablami zapłonowymi, masz nowe czy jeszcze na starych jeździsz?
swiece i kable wymienialem jakies 4 tyg temu, dodatkowo filtr paliwa tez wymienilem na wszelki wypadek i dalej to samo
Muzyk-Grzes
09-08-10, 22:13
Czyli zasilanie w paliwo i zapłon jest OK, może przekaźnik pompy? przelutować nie zaszkodzi. Naprawdę staram się znaleźć każdą ewentualność.
jak wygląda u Ciebie sprawa z FITV? kolejna opcja to luzy zaworowe, a lewego powietrza gdzieś nie ciągnie przy połączeniu z głowicą?
A wiec tak , przekaznik juz dawno przelutowalem, lewego powietrza nie lapie na bank. FITV ? czujnik temp ? Zostala mi jeszcze jedna opcja ze to wina sondy ktora jak sie okazalo byla od zupelnie innego silnika i w sumie to juz nie wiem od jakiego. Wiem ze, hmmm nie wiem jak to wytlumaczyc wtyczka przy silniku (tam gdzie sie wpina sonde) byla taka sama jak przy samej sadzie, mowiac inaczej obie te wtyczki byly zenskie. Wiec przelozylem wtyczke przy sondzie na te od b7, ale nie mam pewnosci czy dobrze :/. Ogolnie silnik pracuje strasznie nierowno, skombinuje nowa i zobaczymy, a jesli to nie pomoze to wsadzam silnik na taczke rozpedzam sie i do jeziora z nim !
ja miałem podobnie w swoim b7.
wyczyściłem czujnik FITV i było git:)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?39067-Faluj%B1ce-obroty-silniczek-krokowy
Ok jutro to sprawdze i podziele sie zdobyta wiedza. A jesli nie pomoze to jak Boga kocham toczka i jezioro !
Muzyk-Grzes
10-08-10, 18:55
Ale wiem że i sonda w niektórych przypadkach powodowała dziwne problemy ,takie ,których nikt by się ze strony sondy nie spodziewał. I sam pamietam pewien temat w którym się kłócono o to co może być przyczyna a okazała się właśnie sonda. Generalnie z tego co pamietam pasuje każda 4 zyłowa sonda w której grzałka (kolor Honda to 2 x czarny) uniwersalna (2 x biały) ma opór od 10-40 ohm. Ja mam sondę z Aygo (bosch) i tez działa bez problemu, więc szkoda kasy na drogie zamienniki.
Hmm a wiesz moze jak ja podlaczyc ? tz kabelki jak polutowac bo szczeze to zrobilem to na chybil trafil.
A teraz powiedzcie mi bo nie kumam gdzie jest ten zawor FITV?
http://images40.fotosik.pl/320/e1aa9f78a2e045c5m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1aa9f78a2e045c5.html)
??? tam sa tylko jakies kanaliki .
Zauwazylem jeszcze jedna dziwna rzecz, mianowicie strasznie zasysa powietrze przez odme a gdy ja zatkam palcem to silnik nieznacznie zwalnia :confused: tak powinno byc ?
Wyczyscilem to tamto troche pomoglo ale nie do konca, jak odpalam to obroty ida na 2 tys po czym spadaja na ok 1200 , silnik sie nagrzeje to spadaja do 1000. I teraz jak rusze i pojezdze sobie i sie zatrzymam to obroty baadzo powoli ida na 1500 po czym spadaja na 1000 i tak w kolko ... W mojej przepustnicy jest tylko 1 dziorka :/ a dodatkowo calego tego zawotru FITV tam nie ma :/
Mala poprawka mam kolektor ssacy od d16Y2 a nie z2 sorka :/ moze dzieje sie tak bo krokowiec jest od b7? Ale to nie wyjasnia wysokich obrotow zaraz po odpaleniu :/
Muzyk-Grzes
12-08-10, 15:25
http://wega.net.pl/pomoc/SondyLambda/SondyLambda.html
Tu znajdziesz kolory kabli sondy Hondowskiej i zamienników.
dzieki z sonda juz sobie poradzilem, a z reszta daje sobie luz niebawem zawita vtec wiec ten silnik ma wytrzymac jeszcze gora 2 mc :) dzieki wszystkim za rady pozdro
Zauwazylem jeszcze jedna dziwna rzecz, mianowicie strasznie zasysa powietrze przez odme a gdy ja zatkam palcem to silnik nieznacznie zwalnia :confused: tak powinno byc ?
Mój ssak z Y3 nie miał zaworka pcv, przez co obroty były zbyt wysokie (silnik dostaje za dużo powietrza 'lewego' wężykiem od przewietrzenia skrzyni korbowej), spróbuj na chwilę ścisnąć wężyk i obroty powinny wyraźnie spaść.
Tu widać które wyjście zaślepiłem. Na czerwono zaznaczone miejsce zaworka. Zamiast niego możesz mieć przelotową rurkę.
http://a.imageshack.us/img11/404/zalepkazestrzakapcv.th.jpg (http://img11.imageshack.us/i/zalepkazestrzakapcv.jpg/)
Sprawdzilem , zaworek jest i jest szczelny :/ co radzicie ? wymienic przepustnice na d16z6 czy krokowca na ogrinalny od y2 ? czy moze jedno i drugie ?
Trochę szkoda kasy na takie zakupy w ciemno. W manualu US masz po kolei rozwiązywanie problemów z obrotami napisane, warto na spokojnie przejrzeć.
Miałeś takie problemy od początku mpfi?
Krokowiec z b7 powinien pasować do ssaka y2, ludzie z b7 wkładają gołe ssaki m.in z Y2,y3,z6(to samo) i jeżdzą bez problemu.
Nie, silnik chodzil nierowno ale obroty nie falowaly. Moze to byc wina nie ustawionego zaplonu ? albo czujnika temperatury powietrza ktory wymienilem od b2 ?
Teraz jest tak ze na zimnym silniku jest ok (troche duze obroty w granicach 1300) ale stabilne w miare, po przejechaniu ok 10km jak silnik sie nagrzeje juz na ful to jak zatrzymam auto to znow ostro faluja 1500 1000. Dodatkowo jak satrzymam auto i wrzuce jedynke i powoli rusze puszczam sprzeglo to obroty tez powoli ida do 1500 po czym spadaj na 1000 i tak w kolko :/
W manualu są charakterystyki czujników, można sprawdzić co i jak. Jeśli chodzi o zapłon to ustaw tak na pół skali regulacji( do czasu użycia lampy) i to raczej nie będzie miało wpływu, ja ze sporo opóźnionym zapłonem nie miałem problemów z obrotami.
Ale jesli chodzi o czujnik temp to watpie aby to on byl przyczyna bo jak go odlacze to obroty nadal faluja :/ A moze sprawa nadal dotyczy krokowca ? moj byl zwalony a od b7 nie pasuje ?
Na szybko sprawdziłem info o czujnikach temp w dolocie i z manuala wynika że mają taka samą rezystancję.
A co się dzieje jeśli odepniesz wtyczkę krokowca podczas pracy silnika?
Tego nie wiem jeszcze tego nie robilem .
Obroty zaczely falowac jakos krotko po tym jak wymienilem ten czujnik :/ bo poprzedni pokazywal blad na kompie. Ale dlaczego faluja nawet po jego odlaczeniu ? Jak ostatecznie sprawdzic czy to jego wina ? moge go odpiac calkiem i pojezdzic troche i zobaczyc czy beda falowac ?
Pomyliłem czujnik temp płynu z temp powietrza:p. Jednak czujniki w b2 i b7 są takie same.
W manualu jest powiedziane, że jeśli odepniesz wtyczkę krokowca na pracującym silniku to obroty powinny się uspokoić. Jeśli potem po resecie nadal dupa, to trzeba z innym krokowcem wykonać test.
No to juz nie mam pojecia :) a moglbys luknac czy krokowce y2 i b7 sa takie same ?
czekaj czekaj bo nie kumam , mam ja odpalic, poczekac az sie rozgrzeje ,odpiac krokowca, wyjac wezpiecznik, i co potem ?
Skoro u mnie nie ma zaworu FITV to falowanie moze powodowac tylko krokowiec :/ juz nie mam patentow na to ustrojstwo...
tylko odpiąć krokowca, potem możesz zrobić reset na zgaszonym. i patrzysz jaka jest reakcja.
krokowce to na 99% to samo. Ja mam od Y3(pewnie to samo co Y2) i śmiga z kompem p06. b7 też powienien.
no dobra to ide to sprawdzic , a jeszcze pytanko po resecie cos mam robic czy ustawia sie potem cos ?
reset to na zimnym silniku i czekasz aż wentylator się odpali. trochę pojeździć i dopiero można stwierdzić czy to coś pomogło, czy jest poprawa.
zrobilem tak :
pojezdzilem troche , i na zapalonym silniku odpiolem krokowca i przestaly falowac, zgasilem ja wyjolem bezpiecznik odpalilem ( caly czas na biegu jalowym) dodalem gazu i znow faluja
No jeśli obroty się uspokoiły to może być coś na rzeczy z krokowcem, przetestuj oba. Jesteś pewnien,że masz ten drugi krokowiec od b7? Daj foto.
Reset na zimym się robi.
Panowie ! motyw jest taki :
Odpalam auto - http://www.youtube.com/watch?v=O1DFnHWMjRA
i chodzby nie wiem ile chodzil to poki nie dodam gazu to obroty sa stabilne
I teraz fajny motyw, scisnalem ten wenzyk od odpowietrzania skrzyni krobowej (tak jak kolega wczesniej radzil) i auto prawie zgaslo. Wiec pomyslalem ze byc moze dlatego ze sruba od regolacji obrotow jest dokrecona niemalze na ful, wiec troche ja odkrecilem. Odpalam auto, sciskam ten wezyk i co ? obroty stabilnie silnik pszczolka :) Dodam ze nie scisnolem go na ful tak zeby powietrze w ogole sie nie przedostawalo ale tak hmmm uczuciowo. Obroty sa stabilne, silnik chodzi rowniutko i nawet jak dodam gazu to obroty nie faluja. Czy mozemy uznac ze to koniec i ze to bylo przyczyna usterki ? Tam gdzies jest nieszczelnosc jak rozumiem ? czy moze ten zaworek sie popsol? (mam gdzies jeszcze jeden od d15b7 wiec jak cos to przeloze)
http://www.youtube.com/watch?v=rVQw0iFxFXo
Po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie ze ten zawor byl popsuty, przepuszczal powietrze w obie strony :). Dlatego te obroty szalaly. Problem rozwiazany. Dziekuje wszytskim za pomoc krata piwa sie nalezy :D pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.