Zobacz pełną wersję : Problem z ustawieniem zapłonu
Witajcie. Mam silnik d13b7, seryjne koło pasowe z d13b2. Wg opisu na forum powinienem przy zmienionej mapce paliwa ustawić zapłon na 16 stopni. Jednak mam założony wałek rozrządu z d16z2 na seryjnej głowicy oraz regulowane kółko rozrządu. Rozrząd jest ustawiony tak, że GMP na 1szym cylindrze pokrywa się z mijanką na zaworach. Jak przy tych ustawieniach rozrządu i tym wałku ustawię zapłon na 16 stopni to auto wcale nie jedzie...Pytanie w jaki sposób skorygować ustawienie zapłonu w moim silniku z wałkiem z d16z2 w stosunku do d13b7 z wałkiem seryjnym?
Mam nadzieję, że da się zrozumieć te moje wypociny ;)
Pzdr Lukasz.
skolopendra
25-07-10, 09:33
lampą
Jak lampą ustawiam na 16 stopni jak dla seryjnego wałka rozrządu to auto wcale nie chce jechać. Dławi się i ma wysokie spalanie... Chodzi mi o to czy dla wałka d16z2 mam opóźnić czy przyspieszyć zapłon w stosunku do seryjnego wałka.
skolopendra
25-07-10, 11:23
nie zanan tego wałka. ale czy ma on w tym silniku w ogóle prawo bytu?
A czy kolega ma przerobiony komputer i wstawione mapki pod d13b7?? Na mojej mapce w d13b7 zapłon ustawia się na seryjne znaki czyli na 20 stopni...
a kółko jakie masz do tego wałka założone?
Tak mam wgraną mapkę od d13b7. Kółko regulowane i rozrząd jest ustawiony tak jak opisałem w pierwszym poście. Wałek z d16z2 ma najwyższe krzywki spośród seryjnych wałków d-serii. Jogal na Twojej mapce ustawia się na 20stopni, ale na seryjnym wałku z d13b2. U mnie właśnie chodzi o zmieniony wałek rozrządu...
moja mapka jest pod wałek d15b2, a Twój jest zaledwie o 0.2mm wyższy w najlepszym przypadku. Jak masz teraz ustawione kółko?? Ustaw je tak, żeby dało się rozrząd dało się ustawić na znaki, a zapłon ustaw na 20 st i będzie latać dobrze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.