PDA

Zobacz pełną wersję : Grzeje się i niskie obroty na jałowym



Swietywwl
15-07-10, 19:28
Niepokoją mnie dwie rzeczy i muszę się z nimi uporać:

1) Ostatnio po podróży w trasie gdy zatrzymałem się i samochód chwilę postał na luzie wskazówka temperatury wskoczyła na wysokość 3/4 skali, po przejechaniu kawałka wróciła do normy. Rozumiem, że mamy upały ale wskazówka zawsze dochodziła do pewnego swojego miejsca i tam zostawała niezależnie od sytuacji... wentylator od chłodnicy załącza się normalnie więc to nie jego wina, płynu pod dostatkiem a układ odpowietrzony więc co, termostat? jak to najlepiej zdiagnozować?

2) Drugi problem dotyczy obrotów na jałowym po nagrzaniu się silnika, mianowicie są za niskie. Tak na oko wynoszą jakieś 400-500 czyli trochę za mało. Nie było by problemu gdyby można było je podnieść... regulacja według manuala, nagrzewam silnik, gaszę i odłączam krokowca, odpalam i trzymam obroty na 1000 potem powoli puszczam i tak na oko są odrobinę niżej niż podłączonym krokowym. Śruba w przepustnicy jest już chyba wykręcona do końca swojego zakresu bo próbując je zwiększyć nic się nie dzieje, natomiast gdy pokręcę w drugą stronę obroty powoli zaczynają spadać. Uwalony krokowiec? Idzie to jakoś sprawdzić nie licząc podmieniania?

skolopendra
15-07-10, 19:39
Drugi problem dotyczy obrotów na jałowym po nagrzaniu się silnika

zacznij od wyczyszczenia krokowca i przepustnicy


termostat?

najprawdopodobniej tak

Swietywwl
16-07-10, 16:36
Dzisiaj kupiłem termostat firmy Tama mam nadzieję, że pomoże... przy okazji wyczyszczę krokowca i zobaczymy co z obrotami.
Dodam jeszcze, że gdy na postoju temperatura zaczyna rosnąć przy lekkim przygazowaniu na 2000 obrotów i utrzymaniu ich przez chwilę wraca do normy :confused: a czy maska podniesiona na zawiasach może mieć jakiś wpływ na to?

skolopendra
16-07-10, 16:41
a czy maska podniesiona na zawiasach może mieć jakiś wpływ na to?

taki sam jak dziura pod komorą silnika

Skoti
16-07-10, 19:51
zrób samodiagnostykę. może czujnik od wskazówki poszedł ale nie widziałem takiego objawu

Swietywwl
16-07-10, 20:37
samodiagnostyki nie ma sensu robić bo check się nie pali czyli błędu nie ma, tak?

wymieniłem termostat i wyczyściłem krokowego idę zaraz na test, oby było dobrze...

i niestety ale problem nadal jest :( a właściwie oba... termostat nie pomógł dalej jest to samo, jadę w trasie jest ok, zatrzymam się i wskazówka zaczyna powoli rosnąć, wentylator załącza się ale wskazówka dalej rośnie, dopiero wciskam gaz na jakieś 2000 trzymam go tak i wskazówka zaczyna opadać, dodam jeszcze, że przy pałowaniu pod odcinke temperatura nie wzrasta :confused:

czyli co teraz? pompa nie wyrabia na niskich obrotach? czy może chłodnica nie jest w stanie schłodzić płynu?

Muzyk-Grzes
16-07-10, 23:05
Dzisiaj kupiłem termostat firmy Tama mam nadzieję, że pomoże... przy okazji wyczyszczę krokowca i zobaczymy co z obrotami.
Dodam jeszcze, że gdy na postoju temperatura zaczyna rosnąć przy lekkim przygazowaniu na 2000 obrotów i utrzymaniu ich przez chwilę wraca do normy :confused: a czy maska podniesiona na zawiasach może mieć jakiś wpływ na to?

Jeśli za utrzymanie temperatury w silniku odpowiada termostat a ty masz pewnie w takim stanie jak ja przed wymianą (czytaj otwarty cały czas) to po przygazowaniu temp rosnie a potem spada bo otwarty termostat i kręcąca sie pompa wody maja pełną cyrkulację.

Ale jeśli ty masz przeciwnie to moze problem jest w pompie wody? Wymieniałeś ją razem z rozrządem?

skolopendra
17-07-10, 11:26
moze problem jest w pompie wody? Wymieniałeś ją razem z rozrządem?

i czy płyn również ? może układ jest mocno zapowietrzony

długo masz to auto?

Swietywwl
17-07-10, 11:48
Ale jeśli ty masz przeciwnie to moze problem jest w pompie wody? Wymieniałeś ją razem z rozrządem?

jeszcze rozrządu nie wymieniałem ale był wymieniany przy 126 000 km, teraz auto ma 185 000 km i pompa chyba nie była jeszcze wymieniana, zresztą rano jak jest zimny przy odpaleniu coś mi piska z okolic rozrządu więc może to pompa


długo masz to auto?

auto mam prawie 2 lata i w tym czasie płyn był wymieniany 2 razy, ostatni raz jakoś w styczniu tego roku na Prestona, płyn jest czysty więc uważam, że jest ok


może układ jest mocno zapowietrzony

już odpowietrzałem nie raz i niestety ale nic... zresztą było ok i zrobiło się to nagle, rzekłbym, że jakoś po wymianie oleju na Mobila :confused:


dzisiaj podmieniłem chłodnice i niestety dalej to samo :( teraz kolejnym krokiem będzie pompa wody

na razie spiąłem wentylator na krótko żeby cały czas chłodził bo boję się przegrzania...

zauważyłem jeszcze coś dziwnego, testując drugą chłodnicę dzisiaj zatrzymałem się po trasie i wskazówka powoli zaczęła iść ku górze, zaraz załączył się wentylator pochodził z 10 sek i wyłączył się a wskazówka dalej szła do powoli do góry, dopiero po wejściu na obroty spadła do normalnej temperatury co dla mnie jest dziwne bo skoro jeden i ten sam czujnik włącza i wyłącza wentylator to czemu go wyłączył skoro temp szła w górę?

i tak swoją drogą czy takie temperatury do 3/4 skali są dla silnika bezpieczne?
bo w końcu czerwone pole jest dopiero na samej górze ;)


i tak odbiegając na chwilę od tematu to czy taki zestaw będzie dobry

http://moto.allegro.pl/item1088150969_rozrzad_pompa_civic_concerto_shuttl e_1_3_1_5_16v.html

?

skolopendra
17-07-10, 12:02
i tak swoją drogą czy takie temperatury do 3/4 skali są dla silnika bezpieczne?

to chyba standard w hondach :rolleyes:

Skoti
17-07-10, 12:50
pamiętaj żeby przy wymianie pompy wymienić też rozrząd bo to jedna robota a będziesz miał to za sobą

Swietywwl
19-07-10, 18:16
to chyba standard w hondach :rolleyes:

to już moja druga Honda i szczerze to jeszcze ani razu wskazówka nie ruszyła się z tego swojego standardowego miejsca poniżej połowy ;) no jedynie w trasie jadąc ze stałą prędkością 180km/h idzie trochę wyżej


pamiętaj żeby przy wymianie pompy wymienić też rozrząd bo to jedna robota a będziesz miał to za sobą

wiem, cały komplet zamówiłem i w weekend będzie wymiana o ile puści koło pasowe ;)


teraz kiedy wentylator chodzi cały czas problemu nie ma ;) a czy na zaistniałą sytuację może mieć wpływ olej? bo przeszedłem z Motula na Mobila... może jakiś podrobiony czy coś się trafił i się grzeje czy nie wiem co? :confused:

Swietywwl
22-07-10, 22:43
a czy fitv może mieć wpływ na wolne obroty? tzn. na niskie wolne obroty bo na wysokie rozumiem, że tak ;)


ps: sorry za post pod postem ale jak widzę nowe forum nie łączy automatycznie

skolopendra
23-07-10, 16:31
może wpływać na wolne obroty

Swietywwl
25-07-10, 11:03
dobra problemy rozwiązane :)

za niskie obroty były spowodowane przez jakąś czarną maź znajdującą się w otworze kolektora ssącego który odpowiada za dopływ powietrza z krokowca :) po wyczyszczeniu obroty skoczyły z ~400 na ~1000 ;)

a co do grzania to myślę, że zdjęcie wystarczy:

http://img251.imageshack.us/img251/4583/p1010151i.th.jpg (http://img251.imageshack.us/i/p1010151i.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

:eek:

skolopendra
25-07-10, 11:21
jeszcze rozrządu nie wymieniałem ale był wymieniany przy 126 000 km, teraz auto ma 185 000 km i pompa chyba nie była jeszcze wymieniana, zresztą rano jak jest zimny przy odpaleniu coś mi piska z okolic rozrządu więc może to pompa



auto mam prawie 2 lata i w tym czasie płyn był wymieniany 2 razy, ostatni raz jakoś w styczniu tego roku na Prestona, płyn jest czysty więc uważam, że jest ok


l[/url]

?

jak będziesz kupował następną hondę ,to nie zapomnij od razu wymienić paska i pompy :confused:
to zresztą tyczy się tych
to postąpili w podobny sposób

często takie oszczędności kończą się dużo poważniej :cool:

Swietywwl
25-07-10, 11:25
nauczka na przyszłość

chociaż pasek Gatesa i rolka NSKa jeszcze by pojeździły, tylko na pompie ktoś przyoszczędził... :mad:

ważne, że działa :)

***Marco***
31-07-10, 22:20
mam podobny problem z obrotami krokowy mylem i robilem cuda na patyku i nic nie pomagało, zobaczę jeszcze do kolektora pod krokowym moze i u mnie tam sie zamazało ;) a ma ktos jeszcze jakis pomysł na za niskie obroty w D15? w razie jak by to nie pomogło?:confused::rolleyes: