Zobacz pełną wersję : Które piny zmostkować zeby zrobić samodiagnostykę ABS (D14A8)
Witam
Tak jak w temacie, z wiązki od strony pasażera wychodzą 2 kostki, jedna 2-pinowa którą już mostkowałem i robi sie samodiagnostka silnika, kontrolka ABS nie zapala się, jest jeszcze 5-pinowa którą to właśnie należy zmostkować do ABS-u według manuala w wersjach po lifcie, niestety nie jest jasno określone które piny.
No więc które to piny może ktoś wie, najlepiej ktoś kto robił juz samodiagnostyke i wie napewno, bo nie chciałbym sobie zwalić kompa (tym bardziej tuż przed urlopem:eek:)
Pozdro
ABS nie dziala? Poszedl jeden z czujnikow przy kole.
Witam
Tak jak w temacie, z wiązki od strony pasażera wychodzą 2 kostki, jedna 2-pinowa którą już mostkowałem i robi sie samodiagnostka silnika, kontrolka ABS nie zapala się, jest jeszcze 5-pinowa którą to właśnie należy zmostkować do ABS-u według manuala w wersjach po lifcie, niestety nie jest jasno określone które piny.
No więc które to piny może ktoś wie, najlepiej ktoś kto robił juz samodiagnostyke i wie napewno, bo nie chciałbym sobie zwalić kompa (tym bardziej tuż przed urlopem:eek:)
Pozdro
Przerabiałem ostatnio ten temat. Aby zrobić samodiagnostykę należy:
1. Wyłączyć stacyjkę.
2. Zewrzeć piny 3 i 4 - czyli kable z kolorami: Niebiesko-biały oraz Biało-Czerwony. Zwieramy je np wkładając spinacz w dziurki które te kable reprezentują
3. Przekręcamy kluczyk w stacyjce aby zapaliły się kontrolki.
4. Kontrolka ABS wymiga odpowiedni kod.
Jesli kontrolka gasnie oraz nie zapala sie w czasie jazdy wszystko powinno byc OK.
Kompa nie zwalisz.
Też podejrzewam czujnik (kontrolka zapala sie podczas jazdy, nie ma reguły kiedy) tylko chciałbym sie dowiedziec który konkretnie.
Mikefoto zrobilem tak jak napisales i dziwne, bo kontrolka ABS zachowuje sie tak jak podczas normalnej procedury startu, czyli wynika z tego brak błędów. Poczekam az kontrolka znowu sie zaswieci i wtedy sproboje jeszcze raz.
W każdym razie dzieki serdeczne za pomoc.
Pozdro
a może to nie czujnik?? dziadek miał ostatnio tak samo w focusie, kontrolka abs zapalała się i gasła co jakiś czas, dokładnie jak u Ciebie, okazało się, że to łożysko było zużyte, momentami koło się przechylało i kontrolka wywalała błąd.
a może to nie czujnik?? dziadek miał ostatnio tak samo w focusie, kontrolka abs zapalała się i gasła co jakiś czas, dokładnie jak u Ciebie, okazało się, że to łożysko było zużyte, momentami koło się przechylało i kontrolka wywalała błąd.
Niewykluczone to co piszesz, bo od jakiegos czasu zaczynala dochodzic dziwne odglosy z drazka kierowniczego, przy delikatnych skrecaniu wydobywa sie odglos tak jakby jakas guma o cos tarla (ciezko jasno opisac ten odglos), ja osobiscie podejrzewalem przegub zewn. bo zurzyte łożysko to chyba wyje a takich objawow brak ??? !!!
Dzisiaj kontrola znowu dala o sobie znac, specjalnie sie zatrzymalem i zrobilem samodiag. i komp nadal nie wyswietla bledow.
Aby dokonać samodiagnostyki ABS w Civicu (MC, ale MB pewnie też) powinno się:
- zlokalizować dwie wtyczki (po prawej stronie tuż przy drzwiach pod schowkiem)
- w tej większej powinno się zewrzeć środkowy z brązowo-czarnym. (jak trzymasz wtyczkę otworami do siebie i spinką w górze, to środkowy i skrajny lewy)
- włączyć zapłon i po pierwszym mrugnięciu w celu kontroli żarówki liczyć długie i krótkie mrugnięcia.
EDIT: mruga lampka od ABS ofc.
PS. Mi wymrugała lewy tylny czujnik, i faktycznie, oporność się nie zgadzała. Po wymianie znowu hamulce jak żyleta :D
PS. Mi wymrugała lewy tylny czujnik, i faktycznie, oporność się nie zgadzała. Po wymianie znowu hamulce jak żyleta :D
Cześć,
Mógłbyś powiedzieć jaki kod odpowiada za jaki czujnik?
Mam ten sam problem od kilku tygodni, ale przed wizytą u mechanika chcę wiedzieć co mojemu autku dolega.
U mnie zaczęło się sporadycznym włączaniem się kontrolki, na początku wył./wł. silnika pomagało, potem tydzień się świeciła, tydzień nie...niezależnie od pogody, stylu jazdy itd.. teraz świeci się cały czas..
Pozdrawiam
Cześć,
Mógłbyś powiedzieć jaki kod odpowiada za jaki czujnik?
Mam ten sam problem od kilku tygodni, ale przed wizytą u mechanika chcę wiedzieć co mojemu autku dolega.
U mnie zaczęło się sporadycznym włączaniem się kontrolki, na początku wył./wł. silnika pomagało, potem tydzień się świeciła, tydzień nie...niezależnie od pogody, stylu jazdy itd.. teraz świeci się cały czas..
Pozdrawiam
Witam, na początek radzę uważniej czytać forum - zwłaszcza jak dekalog znać podwieszony temat "Zrób to sam - kompendium wiedzy". Jest tam link do tematu o Diagnozowaniu usterek w układzie ABS.
I ważna zasada. Najpierw szukać, potem pytać.
[...] zwłaszcza jak dekalog znać podwieszony temat "Zrób to sam - kompendium wiedzy". Jest tam link do tematu o Diagnozowaniu usterek w układzie ABS.[...]
Dokładnie. Gdy się okazało, że lampka ABS nie chce gasnąć, zacząłem szukać informacji. Wyżej wspomniany post okazał się być bardzo pomocny, jednakże polecana kombinacja pinów 3 i 4 nie działała. Manual nie podaje nic oprócz tego, że należy złącze zewrzeć zworą taką to a taką. Po przeanalizowaniu schematu z manuala, oraz przekopaniu się przez dziesiątki stron znalazłem kombinację, która zadziałała, czyli wspomniane piny 3 i 5. I teraz ciekawi mnie jedno: Czy MC od MB tak się różnią elektrycznie, że trzeba zwierać inne piny. Czy ktoś jeszcze mógłby to potwierdzić? Postaram się umieścić filmik z samodiagnostyki plus pokazania pinów, które u mnie tą samodiagnostykę uruchamiają.
jednakże polecana kombinacja pinów 3 i 4 nie działała. Manual nie podaje nic oprócz tego, że należy złącze zewrzeć zworą taką to a taką. Po przeanalizowaniu schematu z manuala, oraz przekopaniu się przez dziesiątki stron znalazłem kombinację, która zadziałała, czyli wspomniane piny 3 i 5..
Zastanawia mnie jedno. Właśnie po przeanalizowaniu manuala - diagnostykę można robić wyłącznie wspomnianymi pinami, dlaczego? Złączka środkowa (pin 3) to złączka diagnostyczna. Złączka 4 (pin 4) to masa. Jakie kable (kolory) łączysz?
Zastanawia mnie jedno. Właśnie po przeanalizowaniu manuala - diagnostykę można robić wyłącznie wspomnianymi pinami, dlaczego? Złączka środkowa (pin 3) to złączka diagnostyczna. Złączka 4 (pin 4) to masa. Jakie kable (kolory) łączysz?
Pozwolę sobie podlinkować zrzut z manuala aero98.pdf wersja polska. Obrazek jest połączeniem fragmentów trzech stron ze schematami.
http://lh6.ggpht.com/_c5Q1MSyYsKE/TDSngMYVgmI/AAAAAAAAAGM/MR8Go4bUtt8/schematABS.jpg
W lewym górnym rogu jest schemat wtyczki z ponumerowanymi pinami. I tak: pin 3 ma kolor BLU/WHT(nieb/bia) i idzie do modulatora, pin 4 ma kolor WHT/RED(bia/czer) i idzie do punktu +B, który okazuje się być przejściem na bezpiecznik nr 3 (7,5A), a pin 5 ma kolor BRN/BLK(brąz/czar) i na dalszej części schematu idzie na... masę. Dla tego zadałem pytanie, czy w MB jest inaczej. Według tego schematu i w rzeczywistości udało mi się uruchomić diagnostykę ABS właśnie pinami 3 i 5, czyli BLU/WHT i BRN/BLK.
Potwierdzam, zadziałało zmostkowanie pinów 3 i 5 (kable biało-niebieski i brązowo-czarny), czyli działa w MB jak i w MC.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.