PDA

Zobacz pełną wersję : Które piny zmostkować zeby zrobić samodiagnostykę ABS (D14A8)



lukaskus
02-07-10, 18:41
Witam

Tak jak w temacie, z wiązki od strony pasażera wychodzą 2 kostki, jedna 2-pinowa którą już mostkowałem i robi sie samodiagnostka silnika, kontrolka ABS nie zapala się, jest jeszcze 5-pinowa którą to właśnie należy zmostkować do ABS-u według manuala w wersjach po lifcie, niestety nie jest jasno określone które piny.

No więc które to piny może ktoś wie, najlepiej ktoś kto robił juz samodiagnostyke i wie napewno, bo nie chciałbym sobie zwalić kompa (tym bardziej tuż przed urlopem:eek:)


Pozdro

reXio
02-07-10, 20:34
ABS nie dziala? Poszedl jeden z czujnikow przy kole.

MikeFoto
02-07-10, 22:08
Witam

Tak jak w temacie, z wiązki od strony pasażera wychodzą 2 kostki, jedna 2-pinowa którą już mostkowałem i robi sie samodiagnostka silnika, kontrolka ABS nie zapala się, jest jeszcze 5-pinowa którą to właśnie należy zmostkować do ABS-u według manuala w wersjach po lifcie, niestety nie jest jasno określone które piny.

No więc które to piny może ktoś wie, najlepiej ktoś kto robił juz samodiagnostyke i wie napewno, bo nie chciałbym sobie zwalić kompa (tym bardziej tuż przed urlopem:eek:)


Pozdro

Przerabiałem ostatnio ten temat. Aby zrobić samodiagnostykę należy:

1. Wyłączyć stacyjkę.
2. Zewrzeć piny 3 i 4 - czyli kable z kolorami: Niebiesko-biały oraz Biało-Czerwony. Zwieramy je np wkładając spinacz w dziurki które te kable reprezentują
3. Przekręcamy kluczyk w stacyjce aby zapaliły się kontrolki.
4. Kontrolka ABS wymiga odpowiedni kod.

Jesli kontrolka gasnie oraz nie zapala sie w czasie jazdy wszystko powinno byc OK.
Kompa nie zwalisz.

lukaskus
02-07-10, 22:09
Też podejrzewam czujnik (kontrolka zapala sie podczas jazdy, nie ma reguły kiedy) tylko chciałbym sie dowiedziec który konkretnie.

Mikefoto zrobilem tak jak napisales i dziwne, bo kontrolka ABS zachowuje sie tak jak podczas normalnej procedury startu, czyli wynika z tego brak błędów. Poczekam az kontrolka znowu sie zaswieci i wtedy sproboje jeszcze raz.

W każdym razie dzieki serdeczne za pomoc.

Pozdro

kubot
04-07-10, 13:07
a może to nie czujnik?? dziadek miał ostatnio tak samo w focusie, kontrolka abs zapalała się i gasła co jakiś czas, dokładnie jak u Ciebie, okazało się, że to łożysko było zużyte, momentami koło się przechylało i kontrolka wywalała błąd.

lukaskus
04-07-10, 20:08
a może to nie czujnik?? dziadek miał ostatnio tak samo w focusie, kontrolka abs zapalała się i gasła co jakiś czas, dokładnie jak u Ciebie, okazało się, że to łożysko było zużyte, momentami koło się przechylało i kontrolka wywalała błąd.

Niewykluczone to co piszesz, bo od jakiegos czasu zaczynala dochodzic dziwne odglosy z drazka kierowniczego, przy delikatnych skrecaniu wydobywa sie odglos tak jakby jakas guma o cos tarla (ciezko jasno opisac ten odglos), ja osobiscie podejrzewalem przegub zewn. bo zurzyte łożysko to chyba wyje a takich objawow brak ??? !!!

Dzisiaj kontrola znowu dala o sobie znac, specjalnie sie zatrzymalem i zrobilem samodiag. i komp nadal nie wyswietla bledow.

mobil
05-07-10, 12:06
Aby dokonać samodiagnostyki ABS w Civicu (MC, ale MB pewnie też) powinno się:
- zlokalizować dwie wtyczki (po prawej stronie tuż przy drzwiach pod schowkiem)
- w tej większej powinno się zewrzeć środkowy z brązowo-czarnym. (jak trzymasz wtyczkę otworami do siebie i spinką w górze, to środkowy i skrajny lewy)
- włączyć zapłon i po pierwszym mrugnięciu w celu kontroli żarówki liczyć długie i krótkie mrugnięcia.

EDIT: mruga lampka od ABS ofc.

PS. Mi wymrugała lewy tylny czujnik, i faktycznie, oporność się nie zgadzała. Po wymianie znowu hamulce jak żyleta :D

nighthawk
06-07-10, 22:52
PS. Mi wymrugała lewy tylny czujnik, i faktycznie, oporność się nie zgadzała. Po wymianie znowu hamulce jak żyleta :D

Cześć,
Mógłbyś powiedzieć jaki kod odpowiada za jaki czujnik?
Mam ten sam problem od kilku tygodni, ale przed wizytą u mechanika chcę wiedzieć co mojemu autku dolega.

U mnie zaczęło się sporadycznym włączaniem się kontrolki, na początku wył./wł. silnika pomagało, potem tydzień się świeciła, tydzień nie...niezależnie od pogody, stylu jazdy itd.. teraz świeci się cały czas..

Pozdrawiam

MikeFoto
07-07-10, 08:43
Cześć,
Mógłbyś powiedzieć jaki kod odpowiada za jaki czujnik?
Mam ten sam problem od kilku tygodni, ale przed wizytą u mechanika chcę wiedzieć co mojemu autku dolega.

U mnie zaczęło się sporadycznym włączaniem się kontrolki, na początku wył./wł. silnika pomagało, potem tydzień się świeciła, tydzień nie...niezależnie od pogody, stylu jazdy itd.. teraz świeci się cały czas..

Pozdrawiam

Witam, na początek radzę uważniej czytać forum - zwłaszcza jak dekalog znać podwieszony temat "Zrób to sam - kompendium wiedzy". Jest tam link do tematu o Diagnozowaniu usterek w układzie ABS.

I ważna zasada. Najpierw szukać, potem pytać.

mobil
07-07-10, 11:12
[...] zwłaszcza jak dekalog znać podwieszony temat "Zrób to sam - kompendium wiedzy". Jest tam link do tematu o Diagnozowaniu usterek w układzie ABS.[...]
Dokładnie. Gdy się okazało, że lampka ABS nie chce gasnąć, zacząłem szukać informacji. Wyżej wspomniany post okazał się być bardzo pomocny, jednakże polecana kombinacja pinów 3 i 4 nie działała. Manual nie podaje nic oprócz tego, że należy złącze zewrzeć zworą taką to a taką. Po przeanalizowaniu schematu z manuala, oraz przekopaniu się przez dziesiątki stron znalazłem kombinację, która zadziałała, czyli wspomniane piny 3 i 5. I teraz ciekawi mnie jedno: Czy MC od MB tak się różnią elektrycznie, że trzeba zwierać inne piny. Czy ktoś jeszcze mógłby to potwierdzić? Postaram się umieścić filmik z samodiagnostyki plus pokazania pinów, które u mnie tą samodiagnostykę uruchamiają.

MikeFoto
07-07-10, 13:36
jednakże polecana kombinacja pinów 3 i 4 nie działała. Manual nie podaje nic oprócz tego, że należy złącze zewrzeć zworą taką to a taką. Po przeanalizowaniu schematu z manuala, oraz przekopaniu się przez dziesiątki stron znalazłem kombinację, która zadziałała, czyli wspomniane piny 3 i 5..

Zastanawia mnie jedno. Właśnie po przeanalizowaniu manuala - diagnostykę można robić wyłącznie wspomnianymi pinami, dlaczego? Złączka środkowa (pin 3) to złączka diagnostyczna. Złączka 4 (pin 4) to masa. Jakie kable (kolory) łączysz?

mobil
07-07-10, 18:30
Zastanawia mnie jedno. Właśnie po przeanalizowaniu manuala - diagnostykę można robić wyłącznie wspomnianymi pinami, dlaczego? Złączka środkowa (pin 3) to złączka diagnostyczna. Złączka 4 (pin 4) to masa. Jakie kable (kolory) łączysz?

Pozwolę sobie podlinkować zrzut z manuala aero98.pdf wersja polska. Obrazek jest połączeniem fragmentów trzech stron ze schematami.

http://lh6.ggpht.com/_c5Q1MSyYsKE/TDSngMYVgmI/AAAAAAAAAGM/MR8Go4bUtt8/schematABS.jpg
W lewym górnym rogu jest schemat wtyczki z ponumerowanymi pinami. I tak: pin 3 ma kolor BLU/WHT(nieb/bia) i idzie do modulatora, pin 4 ma kolor WHT/RED(bia/czer) i idzie do punktu +B, który okazuje się być przejściem na bezpiecznik nr 3 (7,5A), a pin 5 ma kolor BRN/BLK(brąz/czar) i na dalszej części schematu idzie na... masę. Dla tego zadałem pytanie, czy w MB jest inaczej. Według tego schematu i w rzeczywistości udało mi się uruchomić diagnostykę ABS właśnie pinami 3 i 5, czyli BLU/WHT i BRN/BLK.

lukaskus
09-08-10, 14:40
Potwierdzam, zadziałało zmostkowanie pinów 3 i 5 (kable biało-niebieski i brązowo-czarny), czyli działa w MB jak i w MC.