PDA

Zobacz pełną wersję : silnik d15b2 w zamian d13b2



gala
29-06-10, 17:43
witam. male pytanko odnosnie silnika. jest mozliwosc zalozenia d15b2 w instalacje d13b2 oczywiscie chodzi mi o to ze gaznik i caly osprzet zostaje z d13. tylko chce wsadzic goly d15 gdyz w moim siadly panewki i nie oplaca sie robic a mam d15 za pol darmo od kolegi. pomoze ktos? z gory dzieki pzdr

elviss09
29-06-10, 18:17
w d13 jest pompa paliwa mechaniczna a w d15 nie i chyba to bedzie robic roznice

zakit
29-06-10, 18:28
w d15 jest inny walek, wlasnie od pompy wiec raczej nie pyknie to.

gala
29-06-10, 18:38
a jak zmienie bak z pompka?

grape.crash
29-06-10, 20:15
To i kable/wiązkę musisz zmienić...

gala
29-06-10, 21:38
czyli na stowe nie podejdzie tak jak myslalem? jesli nie to co oprocz wiazki kabinowej i baku z pompka co bym potrzebowal? jesli by ktos wymienil mi wszystkie rzeczy bylbym bardzo wdzieczny. i czy np lapy lub poduszki tez byly by do wymiany?

elviss09
29-06-10, 22:14
lapy poduszki pozostaja te same, potrzebujesz caly kompletny silnik z kolektorem ssacym itp (tylko bez kolektora wydechowego bo chyba sa takie same) wiazki silnikowa napewno kabinowa byc moze rowniez komputer ogolem to chyba lepiej zainwestowac juz w d16 albo poprostu kupic inne auto

gala
29-06-10, 22:25
lapy poduszki pozostaja te same, potrzebujesz caly kompletny silnik z kolektorem ssacym itp (tylko bez kolektora wydechowego bo chyba sa takie same) wiazki silnikowa napewno kabinowa byc moze rowniez komputer ogolem to chyba lepiej zainwestowac juz w d16 albo poprostu kupic inne auto

o to chodzi ze wszystko mam ! z komp z d16a8 podpasuje? bo mam z Concerto?

grape.crash
29-06-10, 22:31
zmiana d13b2 na d15b2 moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu. Już lepiej pobawić się w d13b7, a to co masz sprzedać...

Ale jak się uprzesz:
- wiązka silnikowa
- wiązka kabinowa + tylna lewa
- komputer
- bak + pompa

Wszystkie graty jeśli ich nie masz kupisz tanio, bo każdy przerabia d15b2 na b7 i chce się pozbyć staroci ;-)

Chipsy2
29-06-10, 22:58
autorowi tematu padły panewki więc nie wiem miałby robić d13b7 jak mu się to właśnie d13 wy....................ło

grape.crash
29-06-10, 23:07
autorowi tematu padły panewki więc nie wiem miałby robić d13b7 jak mu się to właśnie d13 wy....................ło
No albo nie doczytałem, albo nie ma tego w tym temacie napisane. Stąd też moja propozycja.

P.S. Jeszcze alternator, bo ma "wtyczkę" z inną ilością kabli, chyba, że ją przerobisz...

Muzyk-Grzes
30-06-10, 06:12
Ale czemu twierdzicie że nie podejdzie?? Wystarczy na D15 dołozyć pompkę paliwa elektryczna za 90 zł i całość będzie chodzić. Mozna by wymienić bak z pompą ,ale nie wiem czy ciśnienie nie było by wtedy za duże. A więc sprawdzonym na 100% sposobem jest pompka elektryczna zewnętrzna, jaka zazwyczaj zakładają koledzy kiedy do D13 wkładaja wałek z D15B2.

dR.LasCa
01-07-10, 10:20
A jeśli nie chcesz zmian, to pompka elektryczna, do tego dolotowy i te wszystkie podciśnienia i masz d15b3:) Wiązki wtedy zostawiasz te same.. kompa też..

gala
01-07-10, 18:22
a nie potrzebuje jakiegos przekaznika pompy lub cos innego zeby to dzialalo przy zmianie elektryki?

Muzyk-Grzes
01-07-10, 21:28
Podłączyć musisz pompke pod + po zapłonie założyć regulator ciśnienia jak przy pompie mechanicznej w D13B2 (cos a'la trójnik) i nic więcej ci nie trzeba. Napisz na HCW to się jakoś zgadamy bo z Bolkowa do W-cha masz niedaleko i zobaczymy co sie da zrobic z tego.

smoku93
24-12-11, 08:43
odsmażę kotleta. przez ostatnie dwa dni zajmuje sie podobnym tematem. kumpel w swoim EG3 ma padnięty juz d13b2 i za pół darmo dostał silnik d15b2 w dobrym stanie z bakiem, pompką, wiązką, kompem i całą resztą. tylko taka sprawa. przełożylismy bak zanim wyciągnięty został d13 ale zastanawia mnie to że po załączeniu zapłonu pompka bije cały czas a chyba powinna być wyłączona po pewnym czasie na zapłonie, kiedy zrobi cisnienie. mamy przekaźnik ale narazie pompke podpielismy na krotko więc może sie to wyjaśni na wiązce z d15b2.
jest jeszcze jeden problem, troche poważniejszy... debil ktory wyciągał wiązke silnikową ze swojego auta przeciął ją w miejscu przejscia z komory silnika do kabiny, no ale dalismy to elektrykowi, posiedział schematami doszedł co gdzie jak tylko że zostały mu cztery kabelki ktore po jednym idą w czujki na układzie dolotowym. i tu moje pytanie gdzie te kabelki idą, są koloru czarno żółtego, domyślam sie że wczodzą do kompa tylko gdzie? gdyby ktoś miał taki schemat, lub podjął sie odszukać te kable byłbym bardzo wdzięczny

Whiplash
24-12-11, 09:35
wystarczy kupic pompe elektryczna niskocisnieniowa i nie trza baku zmieniac i calego osprzetu dawac z b2

smoku93
24-12-11, 11:12
tak tylko jak juz mowiłem wszystko mam z eg4 za pół darmo