Zobacz pełną wersję : AP Zawieszenie gwintowane
witam :) mam takie pytanie, mianowicie co do zawieszenia AP czy ktos jezdzil na tym albo posiada ? oplaca sie w to inwestowac czy lepiej nie? :> prosze o wypowiedz.
podpinam sie bo jestem przed kupnem gwintu i zastanawiam sie jeszcze nad KIDO
UP bo taki zawias mnie interesuje a pewnie ktoś go ma
kiedys mialem same sprezyny z AP, jakas niemiecka firma produkujaca zawieszenia, same sprezyny to nie gwint ale moze jakis obraz to da. bylo tak pomiedzy twardym a miekkim, calkiem dobrze sie na tym jezdzilo.
TomaszW jezdzi na tym gwincie od niedawna. Opinie na temat twardosci mysle ze bedzie w stanie dac, co do trwalosci wypadalo by jeszcze troche poczekac.
Do crx szukam zawieszki i myślę nad AP, na forum VW i BMW zbiera dobre opinie, produkowany w fabryce KW, podobno dobrze się jeździ i jest trwały, jak jest naprawdę pewnie się przekonam niedługo. Dodam ze CRX ma W B16A2 napompowane 1.0 bara wiec zawieszka przejdzie dobry test.
tez szukam opini na temat gwina , a interesuja mnie jeszcze same te sprezyny obnizajace tzw. coilowery dobre to czy zuuuo??
Sese przedstaw swoja fure w garazu bardzo mnie interesuje :)
chudypiter
04-12-11, 21:51
Panowie, czy ktoś może już coś napisać na temat tego gwintu? Jak w polskich warunkach zachowuję się ten ocynkowany sprzęt ( interesuje mnie podatność na korozję )
kerad_2005
17-03-12, 20:18
Zaczynam takowy użytkować lecz jeszcze za wcześnie na opinię choć na razie nie żałuję zakupu zobaczymy w praniu.
nieważne jakiej jakości gwint sie kupi, pamietajcie żeby po ustawieniu gleby nanieść grubą warstwe smaru na gwint żeby potem się nie męczyć.
chudypiter
14-04-12, 16:50
Odświeżam temat, aby użytkownicy wypowiedzieli się co do pytania w pierwszym poście:)
Za miesiac bede mogl sie wypowiedziec jak sie na tym jezdzi. Gwint zalozony od paru dni.
Ja jeżdzę na nim od paru dni. Wcześniej jeździłem na gwincie mts-technik a jeszcze wcześniej zwykły amor plus Jamex-y. Różnica jest spora. AP jest twardym zawieszeniem ale lepiej amortyzuje i nie czuć tak bardzo 'dziur'. Puki co jestem zadowolony (zwłaszcza po śmieciowym MTS...).
chudypiter
19-04-12, 21:02
Czy któryś z użytkowników może mi odpowiedzieć, jakie jest najwyższe ustawienie gwintu ap? Tzn ile jest "przerwy" pomiędzy oponą, a nadkolem.
Widziałem jak montowały się do czerwonego Civica w Bochni, chyba na aucie były naklejki klubowe. Może user się znajdzie;)
Znajdzie się znajdzie :D ja mam sprężynki AP ale czas już coś zmienić. Fajnie jak by sie ktoś wypowiedział na temat tego gwintu
Widziałem jak montowały się do czerwonego Civica w Bochni, chyba na aucie były naklejki klubowe. Może user się znajdzie;)
No i się znalazł :P
Co do gwintu to jest twardszy niż seria i to sporo. Warunki jezdne w zakrętach niesamowicie się to trzyma jak jest skręcony dość nisko, nie buja na nierównościach. Jeśli jest podkręcony 1 cm od góry to prześwitu jest między nadkolem a kołem około 10 cm wiec straszna koza :).
Jakość jest bardzo dobra wiadomo jeżdżę na tym około miesiąc ale w porównaniu z MTS niebo a ziemia.
Na pewno pomoże ten link i wyjaśni jaka jest jakość gwintu AP
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?140334-Zakup-grupowy-zawieszenia-gwintowanego-AP-Civic-4-5-6-oraz-Integra
Pozdrawiam
a ja od siebie tez mam coś http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=23449&start=0
Auto widziałem na podnośniku przed montażem i kilka dni później jak kolega skręcał z 4ki na Gorzków (takie lachonarium koło Bochni ;)). Z przodu robiło to niesamowite wrażenie, chętnie bym przetestował w któryś dzień ;)
Wojtec12345678
04-05-12, 01:48
Pokażcie jak wam siadły fury,i ile jeszcze zostało do końca gwintu
Auto widziałem na podnośniku przed montażem i kilka dni później jak kolega skręcał z 4ki na Gorzków (takie lachonarium koło Bochni ;)). Z przodu robiło to niesamowite wrażenie, chętnie bym przetestował w któryś dzień ;)
A co chcesz przetestować auto ( nie ma problemu) czy to lachonarium koło Bochni ( tutaj nie pomogę) :)
Zdjęcie zrobione w Mielcu na otwarciu sezonu Honda Podkarpacie.
Przy takim ustawieniu jeszcze do końca gwintu zostało około 3-4 cm wiec można się jeszcze bawić. I tak będzie dół jeszcze muszę skręcić trochę na dół.
http://i953.photobucket.com/albums/ae16/mattro/DSC_0125ffff.jpg
Wojtec12345678
04-05-12, 11:26
Dzieki, a jakis v gen się znajdzie ?:D
Znajdzie, ale EG. Dajcie mi jeszcze pare dni - beda wrazenia z jazdy i moze jakas fotka na szybko.
Oczywiscie autko. Jade dzisiaj do Gerexu z felga po 16, mam nadzieje, ze nie zepsuja do konca ;)
Wojtec12345678
04-05-12, 12:16
Przy takim ustawieniu jeszcze do końca gwintu zostało około 3-4 cm wiec można się jeszcze bawić. I tak będzie dół jeszcze muszę skręcić trochę na dół.
Więc mam rozumieć że nie masz obniżowe wogóle ? bo tolerancja tego gwintu to od -40 do -75
Powiem tak regulacji jest tam z 10 cm :) wiec jest troszkę większy zakres regulacji niż napisali.
Wojtec12345678
04-05-12, 15:48
Mam takie pytanie do ogłółu :) jakiś rok temu mój setup wyglądał tak low tec + mts -40 i auto siadło tak:
http://w494.wrzuta.pl/obraz/9EAqrqwXAML/20110320175
Bardzo ładnie i równo auto się ułożyło, ale więcej niż deklarowane -40 i pojawił się problem,przy skręconych kołach np na skrzyżowaniu po wjechaniu w dziurę koło udeżało w błotnik co po miesiącu zniszczyło mi lakier w tych miejscach :( wydawało mi się że zawias jest zbyt miękki... czy po obniżeniu auta do takiego stanu jak na foto lub bardziej na gwincie AP będę miał podobne sensacje?
Fela 16/205/45 ET 40
wojtku camber-kit. na przod. bo co jak co nie ma takiego zawiasu ktory nie ugnie sie te 1.5 cm w ruchu i jeszcze przy wjezdzie w dziure na skreconym kole.
Wojtec12345678
05-05-12, 13:14
wojtku camber-kit. na przod. bo co jak co nie ma takiego zawiasu ktory nie ugnie sie te 1.5 cm w ruchu i jeszcze przy wjezdzie w dziure na skreconym kole.
Ale żeby zrobić większe kąty ? Czy żeby wrócić do seryjnych ? I w czym to ma niby pomóc :)
Żeby zrobić kąty wtedy koło przy dobiciu będzie się chować w nadkolu a nie uderzać o rant błotnika
Wojtec12345678
17-05-12, 20:06
Mam pytanko odnośnie gwintu, mianowicie mam gwint w którym jest regulacja wysokości i stopnia naprężenia sprężyny, czyli jest nagwintowany cały amor, teraz tak... przód mam ustawione ok ale tył względem przodu jest o 1 cm wyżej i chciałem go opuścić... ale po skręceniu gwintu ten 1 cm okazało się że sprężyna jest luźna,usztywnia się gdy auto opuszcze,i żeby to usunąć musiałbym przekręcić troche wdiełki amora, a najzwyczajniej w świecie mi się nie chce :D teraz czy jeżeli zostawie tak sprężynę że będzie luźna i się usztywni po opuszczeniu będzie to bezpieczne ? Czy lepiej nie ryzykować ... dodam że skręciłem gwint narazie spowrotem bo się bałem i nie wiem czy tak można...
Chyba po to dopłaciłeś gwint z regulacja naprężenia by jej używać.
Moje zdanie jest takie - rozbieraj, kręć. nie ma, ze boli :)
Można tak jeździć, ale to nie jest dobry pomysł, lepiej jak sprężyna nie lata.
Wojtec12345678
19-05-12, 15:41
Chyba po to dopłaciłeś gwint z regulacja naprężenia by jej używać.
Racja, dzisiaj się za to zabrałem, i okazało sie że nie trzeba wykręcać amora z wahacza :D
chudypiter
19-05-12, 20:30
Panowie, piszcie wrażenia po przesiadce na gwint AP, dodatkowo ciekawi mnie jak wysoko można podnieść furę na tym gwincie.
Panowie, piszcie wrażenia po przesiadce na gwint AP, dodatkowo ciekawi mnie jak wysoko można podnieść furę na tym gwincie.
AP max w górze= -40 względem serii.
chudypiter
19-05-12, 23:17
Powiem tak regulacji jest tam z 10 cm :) wiec jest troszkę większy zakres regulacji niż napisali.
Mattro pisał coś innego ( wiem, że on ma uk civic )
Z moich obserwacji: gwint jest dosc twardy, ale nie nazwalbym tego betonem. Nadal mozna spokjnie uzywac samochod na codzien.
Na torze spisuje sie w porzadku - trzeba pamietac ze to wciaz uliczne zawieszenie.
Zakres regulacji zatwierdzony przez TUV to jedno (30-60), a fizyczne mozliwosci gwintu to drugie. Napewno mozna podniesc na tyle zeby spokojnie jezdzic zima. Zreszta ja jezdzilem 2 zimy na dosc mocnej glebie i po prostu trzeba omijac nieodzniezone uliczki.
Kurczę nie mam zdjęcia jak był postawiony na prawie maksymalnie podniesionym ale nie pomylę się mówić że było koło 7-8 cm prześwitu miedzy oponą a rantem.
Gwint jest twardszy niż seria na równej drodze i w zakrętach trzyma pięknie i nie przegina auta. Tak że jeśli chodzi o zimę to nie ma problemu można postawić auto prawie jak na off road :)
Brzosti1989
25-05-12, 09:08
czyli na zime da sie wrócic na 0 do fabrycznej wysokosci lub nawet na + do góry w stosunku do seri? zawias mam seryjny i dosc nisko siadl mi przód auta po swapie a tyl siedzi bardzo wysoko i pasuje to wyrównac
Panowie, a czy takim gwintem da rade zniwelować "krzywość" naszych Hond ? Wiadomo, że prawie każda Honda krzywo stoi i nie za ciekawie to wygląda :(
Wojtec12345678
26-05-12, 13:45
Da rade zrobić to każdym gwintem, tyle że z 1 strony będziesz miał bardziej zmiażdżona sprężynę
Da rade zrobić to każdym gwintem
Prawda.
z 1 strony będziesz miał bardziej zmiażdżona sprężynę
Nieprawda.
Regulacja wysokosci w tego typu gwintach odbywa sie poprzez zmiane polozenia dolnego talerzyka / zmiane wstepnego napiecia sprezyny.
Po obciazeniu sprezyn masa samochodu wszystkie sprezyny sa tak samo scisniete (w przyblizeniu).
Wojtec12345678
27-05-12, 22:15
Nieprawda.
Regulacja wysokosci w tego typu gwintach odbywa sie poprzez zmiane polozenia dolnego talerzyka / zmiane wstepnego napiecia sprezyny.
W gwincie AP jest regulowany talerz ?? Taki jak w koni sport ? Bo nie rozumiem o co Ci chodzi
Gwint to gwint. Krecisz talerzykiem i zmieniasz jego polozenie (plynnie). W kicie koni masz 2-3 frezy gdzie talerz mozna osadzic.
Wojtec12345678
27-05-12, 22:34
No właśnie... więc powiedzmy jeżeli masz auto na gwincie ustawione w pozycji seria i jest krzywo to jedną stronę musisz opuścić, a ta druga strona zostaje więc jest bardziej ściśnięta przecież
Inaczej jeżeli gwint ma regulację wysokości na całej kolumnie amora,,tzn że możesz krecić też dołem amora, jak ja to mam i sobie ustawiam naprężenie springa, ale w ap tego nie ma
jest bardziej ściśnięta przecież
Tylko wstepnie (bez obciazenia masa samochodu).
Wstepne napiecie sprezyny jest bardzo wazne zeby zrozumiec jak dzialaja te najpopularniejsze gwinty.
Powiedzmy, ze nieobciazona sprezyna ugnie sie o 5cm pod ciezarem samochodu.
Jezeli przy skladaniu zawieszenia, skrecimy gwint tak, by scisnal sprezyne o 2 cm, to po wlozeniu do samochodu i postawieniu na ziemi sprezyna ugnie sie jeszcze o 3 cm, razem o 5.
Jezeli skrecimy o 5cm, to po postawieniu na ziemi sprezyna juz sie nie ugnie wcale.
Typowe gwinty maja regulacje wysokosci z jednoczesna "regulacja" wstepnego napiecia sprezyny.
U siebie masz gwint z regulacja wysokosci i osobna regulacja wstepnego napiecia.
Brzosti1989
29-05-12, 14:12
Producent podaje;
"Zakres obniżenia: -40-75mm(przód) / -40-75mm(tył)"
Czy zakres obnizania jest prawdziwy czy moze da rady troszke go podniesc na zime?
Dziś skończyłem montaż AP i powiem że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym gwintem,ogromna różnica po przesiadce z serii,fajnie trzyma w zakrętach i dobrze amortyzuje nierówności.
Michalll_1991
03-06-12, 13:57
ma ktos moze fotki jak mozna maksymalnie posadzic samochod na tym gwincie i tak zeby gwara nie poleciała ?
pod tor, raczej równe pojeżdzawki, nie żadne kjs - gwint ap czy bilstein b8 na eibachach ?
chudypiter
07-07-12, 23:35
Byłby ktoś chętny na grupowy zakup gwintu ap?
Ja chętnie bym sie pisał na grupowy
bedzie zakup grupowy tego zawieszenia?
chudypiter
27-07-12, 22:14
Ja odpadam, zamówiłem we własnym zakresie.
moze cos zadzialamy w sprawie zawiechy, zakup grupowy dobra zecz :) jest ktos chetny do ogarniecia tematu
moze cos zadzialamy w sprawie zawiechy, zakup grupowy dobra zecz :) jest ktos chetny do ogarniecia tematu
wiem ze brat cos juz kombinuje z AP i MTS V2.
wiem ze brat cos juz kombinuje z AP i MTS V2.
MTS V2 czyli wersja poprawiona bez stuków?
MTS V2 czyli wersja poprawiona bez stuków?
dostane niedlugo nowa wersje i bede sprawdzac co i jak itp. dopiero wtedy podejme sie ew grupowego.
poza MTS, robilem tez zakup KW dla BMW tyle ze to zupelnie inny przedzial cenowy... o AP mialem juz wczesniej pytania wiec sprawdze jaka cene moga mi zaoferowac.
futrzak313
01-08-12, 00:36
ma ktos moze fotki jak mozna maksymalnie posadzic samochod na tym gwincie i tak zeby gwara nie poleciała ?
mój stoi tak :)
http://img259.imageshack.us/img259/1131/s73f3833.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/s73f3833.jpg/)
moge organizowac grupowca na gwint AP cena przy 10 kompletach 1483zl.
do
GF50-001 Civic, CRX, Coupé (ED, EC, EE) / Coupe 89-6/92
GF50-002 Civic, CRX, Coupé (EG2-6,8,9, EH6,9EJ12) / Coupe 4/92-
GF50-003 Civic, CRX, Coupé (EK1,3,4,EJ6,8,9) / Coupe 10/95-
to zakladaj grupowke duzo chetnych bedzie :D
Odkogo byscie brali te AP , bo ja mysle ze od Macka mozemy z Racing Factory
Odkogo byscie brali te AP , bo ja mysle ze od Macka mozemy z Racing Factory
maciek oferowal takie ceny :
AP produkowane jest w fabrykach KW i naprawdę jest Niemieckie, MDU to tajwan. Za 2k nie kupi się działającego zawieszenia ze wszystkimi możliwymi regulacjami.
Co do AP przy:
5+ kompletach 1850zł/szt
10+ kompletów 1800zł/szt
15+ kompletów 1750zł/szt
Czas realizacji do 14 dni. F-Vat/paragon.
.
sa to ceny z zakupu grupowego jaki prowadzil karamba.
tu ceny macka z allegro http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-ap-honda-civic-crx-92-95-i2504146662.html
1999.
A ja biore tradycyjnie gwint z Gdanska z MTS.
oczywiscie jak ktos znajdzie sprawdzona firme ktora zaoferuje lepsza cene niz 1483 to wiadomo ze idziemy do nich . Zobaczymy co maciek napisze chociaz watpie aby az tak bardzo mogl zjechac ze swoja cena.
przecież za 1750 to można teraz u nich to kupić (widziałem gdzieś oferte, chyba tu na forum)
powiedzcie mi, jak porównanie twardością mts/AP ?
powiedzcie mi, jak porównanie twardością mts/AP ?
hmmm przeczytaj ten temat od poczatku. nie widzialem aby ktos marudzil na ap.
z tego co wyczytałem na forach o ap to są opinie że to beton :P
z tego co wyczytałem na forach o ap to są opinie że to beton :P
taa to samo bylo o TA technix i MTS ze beton... ja z tego co wyczytalem tu na forum mam takie wnioski :
twardsze niz mts ale nadal dajace wzgledny komfort do jazdy codziennej.
a GF50-004 ewentualnie GX50-004 :confused:
a GF50-004 ewentualnie GX50-004 :confused:
dopytam sie
futrzak313
09-08-12, 14:23
z tego co wyczytałem na forach o ap to są opinie że to beton :P
żaden beton :) jest twardo ale nie betonowo hehe wczoraj Djadi jechał ze mną i był zachwycony więc ja jestem zadowolonym użytkownikiem i pewnie jeszcze wielu z was będzie :) róbcie grupowca i kupować :) lato pod znakiem gwintu i gleby heh :D
żaden beton :) jest twardo ale nie betonowo hehe wczoraj Djadi jechał ze mną i był zachwycony więc ja jestem zadowolonym użytkownikiem i pewnie jeszcze wielu z was będzie :) róbcie grupowca i kupować :) lato pod znakiem gwintu i gleby heh :D
Dokładnie tak jak Paweł pisze, jedziesz sobie spokojnie po nierównościach i aż czujesz jak wszystkie uderzenia zostają w amorku a nie w elementach auta :mad: luźniej nerki podbijane itp :p
W porownaniu do normalnego samochodu jest beton, ale jesli wczesniej jezdziliscie na glebie i jestescie przyzwyczajenie do braku komfortu to nie jest tak ze plomby wypadaja.
twardosc jest bardzo subiektywna sprawa. Na pewno nie jezdzi sie przyjemnie po nierownych ulicach (czyli po wiekszosci).
a GF50-004 ewentualnie GX50-004 :confused:
ceny dla tych zawieszen:
GF50-004 1622zł
GX50-004 2345zł
no co do gwintu ap mam taki problem ze po skreceniu prawie na maxa 1,5 cm jeszcze gwintu samochod prawie nic sie obnizyl... ktos ma jakies propozycje?
a w dobra strone gwintem kreciles? bo mi sie wydaje ze skreciles go max do gory :D bo pieje jak koza :D
hehe wlasnie tez tak mysle xD ale wtopa :P pokręcone w druga strone i ładnie siadło :P
hehe wlasnie tez tak mysle xD ale wtopa :P pokręcone w druga strone i ładnie siadło :P
No to fajnie że się udało. Montowałem ten gwint i musze przyznać że jest ok, chyba nawet lepsza zawiecha od mojego koni 1130.
Wojtec12345678
22-09-12, 15:57
Mam regulacje twardości w gwincie i jak mam max twardo to zdarzy się że wahacz uderzy o kielich, natomiast im robie bardziej miekko to amor zaczyna pracować i uderzenie znika, ale przy mojej glebie haczę wtedy podwoziem, da się to jakoś wyeliminować ? Prócz podnoszenia fury oczywiście :D
Witam wszystkich i co z tym zamówieniem grupowym?? uda sie to czy nie bardzo??
Witam wszystkich i co z tym zamówieniem grupowym?? uda sie to czy nie bardzo??
No uda się bo czekamy na wysyłkę :)
Ok a jakies info co zrobic gdzie i jak?? ja mam civic 1.4 90KM 97rok 3drzwi VIgen jakie to bedzie oznaczenie tego zawiasu dla mojego auta??
mam pytanie czy do montażu gwintu Ap będę potrzebował ściągacze do sprężyn? bo czekam na paczkę z grupowego i nie wiem czy się w takowe ściągacze muszę zaopatrzyć? jest jakaś różnica w postępowaniu przy montażu gwintu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1136-Wymiana-sprezyn ??
mam pytanie czy do montażu gwintu Ap będę potrzebował ściągacze do sprężyn? bo czekam na paczkę z grupowego i nie wiem czy się w takowe ściągacze muszę zaopatrzyć? jest jakaś różnica w postępowaniu przy montażu gwintu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1136-Wymiana-sprezyn ??
Nie wiem jak tutaj w AP ale ja do swojego byłego E36 montowałem gwint FK i nie były potrzebne ściągacze, helpery spokojnie dało radę ścisnąć tam ręką i założyć górne mocowania :)
Do Vgena nie ma helperow.
Jak skrecisz gwint na sam dol to pewnie da rade bez sciagaczy i potem sobie wyregulujesz wysokosc.
Roznic w sposobie montazu raczej nie ma.
chudypiter
03-10-12, 19:48
mam pytanie czy do montażu gwintu Ap będę potrzebował ściągacze do sprężyn? bo czekam na paczkę z grupowego i nie wiem czy się w takowe ściągacze muszę zaopatrzyć? jest jakaś różnica w postępowaniu przy montażu gwintu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?1136-Wymiana-sprezyn ??
Będzie potrzebował ściągacze do sprężyn, aby swoje stare amorki rozkręcić, bo potrzebne są górne mocowania sprężyn. Jak chcesz to mogę Ci pożyczyć ściągacze.
lol - zapomnialem, ze nie kazdy ma zapasowe tak jak ja:P
Masz racje.
mam pytanie, jeszcze nigdy nie miałem z gwintem doczynienia, jak w gwincie AP regulujecie wysokość żeby prawa i lewa strona była równo? bo na gwincie nie ma żadnej podziałki, liczycie zwoje gwintu?
Ja u siebie w techniksie mierzyłem metrówką,od końca gwintu do talerza :p
chudypiter
12-10-12, 16:41
Ja działałem z suwmiarką, chociaż u mnie aby lewa-prawa były równo musiałem wprowadzić korekty paru mm.
ma ktos porownanie tego gwintu z kyb agx + eibach pro kit?
Michalll_1991
12-10-12, 20:10
a ja nadal prosze o fotki max w dół w V gen :)
a ja nadal prosze o fotki max w dół w V gen :) jutro wrzucę przy 3/4 max w dół
mam pytanie czy trzepa w AP przekładać, ze starego zawiasu osłony anortyzatora? mam nadzieję, że nie bo już mam zamontowane i nie bardzo mi się chcę wszystko znowu wyciągać;/ ? tam niby są te niebieskie osłony ale całego amora one nie osłaniają jak w serii.
chudypiter
13-10-12, 21:59
jutro wrzucę przy 3/4 max w dół
mam pytanie czy trzepa w AP przekładać, ze starego zawiasu osłony anortyzatora? mam nadzieję, że nie bo już mam zamontowane i nie bardzo mi się chcę wszystko znowu wyciągać;/ ? tam niby są te niebieskie osłony ale całego amora one nie osłaniają jak w serii.
Wykorzystujesz osłony z nowego zestawu niebieskie, zasłaniają cały amor jak auto jest opuszczone.
jutro wrzucę przy 3/4 max w dół
Czekam z niecierpliwością, ponieważ mam zamiar zacząć odkładać na gwint, np. na AP ;>
http://imageshack.us/a/img850/9412/14102012136.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/14102012136.jpg/)
http://imageshack.us/a/img405/917/14102012128.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/14102012128.jpg/)
Z przodu na gwincie zostało jeszcze jakieś 3-4 cm do kręcenia, tył mam wyżej gdzieś w połowie (inaczej nie wyjechałbym z garażu, ale i tak delikatnie przycieram jak wyjeżdżam wydechem). ale zrobiłem próbę i opuściłem tył na maxa w dół i był sporo niżej niż przód na zdjęciu, więc zakres regulacji jest naprawdę duży. po za tym sporo czytałem, że na gwincie jest beton i zero komfortu. Po przejechaniu kilku km Jak dla mnie ten gwint AP wybiera super nierówności i jest komfort niewiele mniejszy niż na serii, a w zakrętach bez porównania ;] jeszcze tylko staby dołożę i będzie bajkowo;]
EDIT: zdjęcia robione zaraz po założeniu, teraz siedzi po ułożeniu jeszcze niżej na tych samych ustawieniach :D tylko nie wiem jak długo wytrzyma to moja osłona pod zderzakiem :P
Dzięki wielkie Gąsior, teraz nie mam wątpliwości w jaki gwint muszę zainwestować!
Założyłem i u siebie AP. Najpierw w sobotę przód - po pierwszej przejażdżce trochę za miękko, na ulice itp. w sam raz by był do codziennej jazdy ale do wściekania się już nie ( akurat tutaj z pomocą przyjdą poliuretany 90 ShA więc się pewnie poprawi ). I dzisiaj założyłem tył - i tutaj pytanie do osób posiadających FK, czy ten zawias tak tłucze z tyłu ? Czy moje gumy w zawieszeniu powiedziały już papa ? Na poprzednim zawiasie nie było tego słychać - ale to był tapczan więc może przez to że jest sporo twardziej z tyłu mogły odezwać się gumy ?
chudypiter
16-10-12, 22:41
Mam AP i nic nie tłucze, obadaj czy przy takim obniżeniu nie uderza wahacz o rurę wydechową.
Wydaje mi się że tłucze z obydwu stron - ale może niesie w budzie bo wybebeszona :P Obniżone mam tak ze do końca gwintu jest jakieś 2,5-3cm więc latającą sprężynę wykluczam. Zobaczę jutro jeszcze co tam może tak walić - bo dźwięk wkurzający.
Założyłem i u siebie AP. Najpierw w sobotę przód - po pierwszej przejażdżce trochę za miękko, na ulice itp. w sam raz by był do codziennej jazdy ale do wściekania się już nie ( akurat tutaj z pomocą przyjdą poliuretany 90 ShA więc się pewnie poprawi ). I dzisiaj założyłem tył - i tutaj pytanie do osób posiadających FK, czy ten zawias tak tłucze z tyłu ? Czy moje gumy w zawieszeniu powiedziały już papa ? Na poprzednim zawiasie nie było tego słychać - ale to był tapczan więc może przez to że jest sporo twardziej z tyłu mogły odezwać się gumy ?
mi też nic nie tłucze... ale mam wywalony z tyłu mały cukierek to po zmianie na gwint słychać go potrójnie teraz, mi po pierwszej jeździe też się tak wydawało, że mięko prawie jak seria ale im dłużej jeżdżę to wydaję mi się coraz twardziej względem serii.
No i lipa trochę :/ Pierwsze podejrzenie padło na klapę - z racji tego że mam wybebeszone auto na nic w środku nie ma co zganiać. Zdjąłem blende, wyjąłem siłowniki klapy i dalej to samo. Tego pukania nie słychać tak jak by to było coś w zawiasie, tym bardziej że nikomu nic nie tłucze z tyłu oprócz mnie oczywiście bo jak by inaczej :/
chudypiter
21-10-12, 16:59
Może coś popitoliłeś z górnymi mocowaniami amora i sprężyny?
No i lipa trochę :/ Pierwsze podejrzenie padło na klapę - z racji tego że mam wybebeszone auto na nic w środku nie ma co zganiać. Zdjąłem blende, wyjąłem siłowniki klapy i dalej to samo. Tego pukania nie słychać tak jak by to było coś w zawiasie, tym bardziej że nikomu nic nie tłucze z tyłu oprócz mnie oczywiście bo jak by inaczej :/
a jak wyglada czapka amora u ciebie? moze masz jak poprostu juz wywalona na maxa, bo zeby ten gwint mial jakas wade jest malo mozliwe.
Wszystko złożone na nowych gumach, podkładkach i tulejkach jeżeli godzi o górne mocowanie, nie za bardzo jest co tam źle złożyć tak naprawdę. Na pewno mam padnięty duży cukierek z prawej strony, ale tego nie słychać tak jak by z zawiasu.
a zostawiłeś tą podkładkę i tuleję z tyłu? bo nie ukrywam, że się zastanawiałem gdzie ma iść ta podkładka :P
a zostawiłeś tą podkładkę i tuleję z tyłu? bo nie ukrywam, że się zastanawiałem gdzie ma iść ta podkładka :P
Tak, i z przodu i z tyłu zostawiłem. Bez tej podkładki to przecież nie można założyć poduszki bo by gumy od mocowania na tłoczysko wleciały :P
Ja już naprawdę nie mam pomysłów, jutro pobawię się zamkiem w klapie bo trochę odstaje klapa i może też są jakieś luzy na zamku bo jak szarpię za klapę to słyszę że zamek obija się o to ucho przy budzie - ale to raczej nie ten dźwięk. Jak to nie pomoże to w ogóle wymontuje klapę i wtedy będę mógł ją wykluczyć.
wykręć bardziej odbojniki klapy to zlikwidujesz luz na zamku. Ja tez obstawiał bym górne mocowania jednak, ale skoro mówisz ze jest ok
wykręć bardziej odbojniki klapy to zlikwidujesz luz na zamku. Ja tez obstawiał bym górne mocowania jednak, ale skoro mówisz ze jest ok
Odboje wykręcone na maksa, muszę wyregulować na uchu od zamka tyle że jest zerwana jedna śruba i trzeba będzie kombinować :p
AP POLSKA - wystarowala z profilem na FB
Profil AP w Polsce:
http://www.facebook.com/pages/AP-Polska-zawieszenia-sportowe/184771754957173
oto ich prosba :
ps. Jakby były jakieś ciekawe fotki z założonym gwintem AP proszę śmiało podsyłać. Będziemy publikować zarówno na naszym FB jak i podsyłać do Niemiec.
Pozdrawiam,
Ja mam AP w ed9 wg mnie jest troche twardszy niz zestaw weitec ultra gt (bo taki uzywalem wczesniej przez 5 lat) ale nie jest to jakis beton, w ek3 mam kw v1 i wydaje mi sie ze jest bardziej komfortowe niz AP. U mnie w ed9 mam opony 195/45/16, ladnie sie chowaja w bude a gwintu zostaly jeszcze 3 zwoje (z tylu).
Ogolnie polecam to zawieszenie
piotrek_bp
04-12-12, 14:17
Od jakiegoś czasu jeżdżę na gwincie AP bez regulacji twardości.
Wrażenia są mieszane. na równej drodze gwint rewelacyjny. nawet jak wpadnę w dziurę jest ok, ładnie pochłania nagły wstrząs. w zakrętach trzyma jak na szynach pomimo moich lipnych opon.
problem zaczyna się na drogach nierównych, poklejonych łatami, garbach, koleinach itp. wtedy buja autem niesamowicie, jest wrażenie jak bym jechał taczką. czasami jest to nie do zniesienia. po kilku miesiącach nadal się nie przyzwyczaiłem. znajomi mi mówią że w porównaniu z innymi gwintami i tak jest dobrze. ja się nie znam bo przesiadłem się z serii. do tego mam poliuretany na całym aucie (oprócz dużego cukierka) może to potęguje złe wrażenia. może trzeba było wstawić tuleje OEM? :/
Ogólnie jeśli chodzi o jazdę uliczną gwint jest spoko ale nie był projektowany z myślą o polskich drogach co zrozumiałe. myślę za zachodnią granicą nie miałbym takiego problemu.
na trasie po drodze szybkiego ruchu jedzie się dobrze. na tor zdecydowanie się nadaje.
jakość wykonania bez zarzutu. osobiście wydaje mi się, że jest to dokładnie to samo co KW tylko w innym kolorze.
mam jeszcze pytanie. czy podniesienie auta może dodać trochę komfortu? teoretycznie sprężyna przejmie trochę więcej pracy bo przy minimalnym obniżeniu praktycznie cała masa opiera się na amortyzatorze. Jak myślicie?
Piotrek kilka słów może wyjaśnienia... masa nie opiera się na amortyzatorze od tylko tłumi drgania weź sobie jakiś amor jak nie wierzysz i rozciągaj go i ściskaj zobaczysz że sam się nie porusza. Według mnie nic nie zyskasz na komforcie...
poza tym zakres pracy sprężyny nie zmieni się. będzie taki sam tylko wyżej
piotrek_bp
04-12-12, 16:35
dzięki chłopaki, tak myślałem. puki co komfort poprawiła większa zimówka bo właśnie zmieniłem opony ;)
no profil ma dużo do poprawy komfortu, to na pewno :) a poliuretany masz czerwone czy żółte?
piotrek_bp
04-12-12, 17:57
czerwone strongflexa
a co do opon to nie jestem pewien czy to one w 100% podniosły komfort. letnie mam 185/60, zimowe 185/65 więc różnica prawie żadna. może to być kwestia ciśnienia w oponach. letnie miałem bardziej napompowane (chyba za mocno bo na 2.2bara) a przy gwincie zbyt duże ciśnienie może być bardziej odczuwalne.
w każdym razie różnica w komforcie się znacząco poprawiła.
jednocześnie z oponami troszkę podniosłem auto. może jednak podniesienie też coś dało
tak jeszcze dodam:
Gość z serwisu po zmianie opon i podniesieniu przejechał się na próbę i mówi: "Nie wiem czy teraz będziesz chciał jeździć bo jest dużo twardszy. Sam sprawdź w razie czego z powrotem obniżymy"
Ja przerażony wsiadam do auta ruszam a tu tak mięciutko się zrobiło :) Wracam i pytam gościa czy jeździł wcześniej przed zmianą opon. On: "że nie". hehe, dopiero by się zdziwił.
mieli też problem z wjazdem na windę i musieli używać ręcznego podnośnika :)
a i jeszcze spytam odnośnie regulacji twardości...
czy gwint z regulacją twardości ustawiony na maxa na miękko ma ten sam komfort co gwint bez regulacji?
słyszałem (na przykładzie gwintu KW), że regulacja twardości w praktyce to tylko utwardzanie
a i jeszcze spytam odnośnie regulacji twardości...
czy gwint z regulacją twardości ustawiony na maxa na miękko ma ten sam komfort co gwint bez regulacji?
słyszałem (na przykładzie gwintu KW), że regulacja twardości w praktyce to tylko utwardzanie
Właśnie, dołączam się do pytania. Warto o tym wiedzieć, bo różnica tego 1000 zł jednak jest
Panowie, mam zamiar kupić gwint AP dedykowany do 4gen i chcę go włożyć do swojego jajka, chcę się upewnić czy na 100% podejdzie i czy coś oprócz widełek z 4gen muszę kupić? Pilne :>
Panowie, mam zamiar kupić gwint AP dedykowany do 4gen i chcę go włożyć do swojego jajka, chcę się upewnić czy na 100% podejdzie i czy coś oprócz widełek z 4gen muszę kupić? Pilne :>
nie łatwiej kupić od razu do 5gen?
Łatwiej, ale na większą glebę pozwala właśnie taki mongolski trick. Tylko chcę mieć pewność, że żadnych dodatkowych kosztów nie będę miał oprócz widełek :>
Zagadaj do PrzemoS'a on ma u siebie w 5gen AP od 4gen.
Czyli tylko widełki trzeba zakupić a potem po prostu założyć gwint. EOT.
Czyli tylko widełki trzeba zakupić a potem po prostu założyć gwint. EOT.
no i jeszcze jak chcesz mega glebe to w jajku trzeba ciac i spawac kielichy zeby wachacz nie napierdzielal o ile sie niemyle
Mati070290
22-01-13, 22:42
Mam pytanie, dziś odebrałem gwint Ap i zauważyłem, że na tłoczysku między amorem a odbojem jest założona taka plastykowa nacięta podkładka. Przy montażu ona ma zostać czy ściągał ją ktoś?
Witam Panowie mam pytanie .. Mianowicie, zastanawiam się nad zakupem zawieszenia gwintowanego i tutaj do wybór padł na Ap bądź Supersporta. Byłbym wdzięczny za wypowiedzi osób, które jeździły na którymś z tych gwintów. Wiadomo że w grę wchodzi dość niskie obniżenie no i kupując gwint ma być twardo.. ;) Moim hasłem przewodnim jest " Auto ma leżeć jak suka przy nodze swojego pana.. ;) Pozdrawiam i dziękuje za wypowiedzi.
Jeżdżę na AP, jest twardo ale samochód dalej nadaje się do codziennej jazdy, nie ma betonu. Regulacja wysokości bardzo duża, ja mam skręcone na nieco ponad połowę i palec między oponę, a rant wchodzi ledwo co. Ogólnie zakup zdecydowanie udany i jeszcze cena przystępna.
czy ktos wie jaka twardosc maja sprezyny w gwincie AP?
To sa sprezyny progresywne, nie maja stalego SR.
odgrzeje kotleta... potrzebne foto z gwintem założonym i skręconym na maksa na Hondzie Civic 5 gen. Dzięki z góry ;)
Wczoraj opuściłem auto na gwincie maksymalnie ile się dało, więc rozwieję wątpliwośći. Gdyby ktoś rozważał zakup AP dedykowanego do 5 gena i chciał wiedzieć ile da się na nim zejść, to przedstawiam zdjęcia (dokładka jest teraz 9cm nad ziemią, "BEAKS" 10cm nad ziemią):
http://farm9.staticflickr.com/8086/8457472481_b4a5c6525a_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8457472481/)
http://farm9.staticflickr.com/8372/8458569140_1f7acb7cc1_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8458569140/)
http://farm9.staticflickr.com/8518/8457465445_283b66d7ce_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8457465445/)
http://farm9.staticflickr.com/8100/8458572238_5c47385214_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8458572238/)
http://farm9.staticflickr.com/8086/8458565410_df11c12cdd_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8458565410/)
http://farm9.staticflickr.com/8390/8458570698_1b49e8ed6f_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8458570698/)
http://farm9.staticflickr.com/8226/8457461567_fef79d84bb_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8457461567/)
http://farm9.staticflickr.com/8527/8457459993_e84e5c4d1a_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/87228452@N06/8457459993/)
koledzy a ma ktoś z was gwinta AP z regulacją twardości??
Jarzomb jak trochę pojeździsz i się ułoży to jeszcze niżej usiądzie;]
Jarzomb jak trochę pojeździsz i się ułoży to jeszcze niżej usiądzie;]
Ja już jeżdżę na tym gwincie od sierpnia, więc co miało się ułożyć to chyba już się ułożyło :)
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
aaaa myślałem, że świeżo założony;]
Koledzy, ma ktoś zdjęcie 6 gen z gwintem AP skręconym na maska? Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcie : )
Kilka postów wyżej masz skręcone 5g. Zakres obniżeń dla 5/6g jest taki sam.
Widziałem te zdjęcia, ale myślałem, że 6 gen może inaczej "usiąść". Ale teraz już wiem, dzięki
pany a takie pytanie jeśli mam gwint od 5gena i chciałbym jeszcze niżej to moge wstawić jakieś inne spreżyny lub jakąs rade aby jeszcze niżej zeszło??
podobno widełki z 4g można zapodać, tylko nie wiem czy górny wahacz nie będzie już walił o kielich (jest chyba nawet temat w tym dziale o tym)
podobno widełki z 4g można zapodać, tylko nie wiem czy górny wahacz nie będzie już walił o kielich (jest chyba nawet temat w tym dziale o tym)
Widełki z 4g, ale to do gwintu z 4g, który podchodzi pod 5g. ;D
a wsumie ciekawe czywidełki by podeszły tak jak Gąsior mówi :) Doser byś mógł zmierzc długości wiedełek od 4g??
Wysokość widełek 4g, a 5g jest taka sama. Przymierzałem jak zakładałem gwint ;)
to ten gwint id 4gena jest krótszy czy co ?? czym to jest spowodowane ze one maja taki zakres regulacji ??
Z tego co się dowiedziałem, chodzi po prostu o.. hm.. średnice tych otworów zaznaczonych na czerwono, są szersze w 4g niż w 5g przez co amor wchodzi te 3cm niżej
http://www3.picturepush.com/photo/a/12305546/640/12305546.jpg (http://picturepush.com/public/12305546)
hmmmm dobre chyba zaczne szukac wideł od 4gena a najlepiej od crx czy moga byc widly od 4gena ?? bo ztego co wiem to wiara wkladala od crx. Może ktos sie jeszcze wypowiedzieć czy kolega ma racje:D i że przezto on wcodzi niżej??:)
CRX ma takie same widełki jak Żelazko.
ok dzieki czyli będą pasowały:)
Witam mam mały problem z gwintem u siebie ;/ Zamontowałem zawias z tyłu chce zobaczyć talerzyk ostawiłem 4cm od ostatniego zwoju i między rant a oponę wchodzi cała dłoń... opuściłem talerzyk na 1cm od dołu gwintu to i tak w dalszym ciągu mieszczą się prawie 2 palce... Nie wiem o co chodzi z przodu ładnie wszystko udało się ustawić a tył to jakaś tragedia za taka kasę i po takich opiniach spodziewałem się czegoś innego...
zdjecia wrzuc tylnego gwintuczasem czegos nie pokreciles przy montazu
http://imageshack.us/photo/my-images/705/20130307164141.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/855/20130307164103.jpg/ to jest poprzednie ustawienie ok 3cm od dołu gwintu gdzie już powinno być dosyć nisko.
masz za lekki tyl ;]
mi w sedanie siadlo nizej na 31mm od dolu na gwincie
To racja nie ma nic z tylu tj. kanapy polki i zapasu ale ile to jest 30kg? Może i nawet mniej, wiec raczej to nie robi różnicy a żeby to siadło choć trochę to chyba 100kg worek bym musiał tam wrzucić.
Mati070290
09-03-13, 12:15
Przejedź się trochę podejrzewam że się ułoży dopiero.
jak z tylu nic nie ma, susza w baku to sie nic nie ulozy,
wrzuc cos do bagaznika, zatankuj, przejedz sie po dolach i dopiero wtedy moze cos siadzie troche
thompson17
09-03-13, 14:05
http://imageshack.us/photo/my-images/705/20130307164141.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/855/20130307164103.jpg/ to jest poprzednie ustawienie ok 3cm od dołu gwintu gdzie już powinno być dosyć nisko.
O.o jak to zobaczyłem to mnie zatkalo troche... żeby na gwincie nie można było wydmuszki nisko skrecic to nie wierze w takie cuda...
To u mnie w EJ2 zostały ze 4cm do zjechania na gwincie, a wchodzi ciasno jeden palec. Wsadź ze dwóch murzynów na tył i pojeździj trochę ;)
Ale co ma na celu jeżdżenie z obciążeniem ? Jak zaraz znów będzie wydmuszka i tył pójdzie do góry... Podejrzewam ze sprężyny sa za twarde i tyle.
thompson17
09-03-13, 19:26
no dobra a weź skręć na maks w dół i nie pierd*l :D i wrzuć fote, no co za różnica czy zostanie ci gwintu czy nie, ważne żebyś miał tak aby Ci pasowało obniżenie :)
wstaw krotsze springi jesli nic sie nie zmieni po tym calym "ukladaniu" :)
no dobra a weź skręć na maks w dół i nie pierd*l :D i wrzuć fote, no co za różnica czy zostanie ci gwintu czy nie, ważne żebyś miał tak aby Ci pasowało obniżenie :)
Przy skreceniu na maxa zakres pracy amora chyba jest troche maly, co? Juz na tych fotach widac, ze odboj jest wysoko.
doli22, chyba nie po to kupil zawias gwintowany, zeby schodzic nizej nowymi sprezynami.
Wydmuszka, czyli odjecie 20-30kg nie moze robic roznicy.. to nie jest kwestia 5mm tylko 60.. Nawet jesli ma sie "ulozyc" to ile? Cos tu jest zje*ane, tylko cholera co...
moze sprezyny przod tyl zamienione?
mocowania amorow zle zalozone
doli22, chyba nie po to kupil zawias gwintowany, zeby schodzic nizej nowymi sprezynami.
przeciez napisalem
wstaw krotsze springi jesli nic sie nie zmieni po tym calym "ukladaniu"
gwint gwintem, ale jezeli nie ma mozliwosci spuszczenia go tak jak by sobie tego zyczyl to co mozna koledze zaproponowac? jezdzenie z workiem cementu? skoro jest wszystko ok z montazem a auto i tak nie chce dupa zejsc nizej to wolal bym zalozyc krotsze sprezyny niz np. zmieniac gwint badz co gorsza dociazac tyl
thompson17
10-03-13, 09:07
Przestańcie pieprzyć bo aż ziemniaki gniją w piwnicy !
kolega Jarzomb wrzucił foty max skręconego (moim zdaniem bardzo przyjemnie to wygląda i optymalnie do jazdy)
http://farm9.staticflickr.com/8518/8457465445_283b66d7ce_z.jpg
to jest gwint i tak to powinno zejść bez gadania i żaden ch*j że sprężyny złe, a po tym jak kolega wrzucił foty to stoi jak seria !
http://imageshack.us/photo/my-images/855/20130307164103.jpg/
no chyba że te 3cm które zostały regulacji to tak dadzą w dół, ale wątpie... dziwi mnie że kolega nie pofatygował się skręcić na sam dół- wtedy byłby obraz czy gwint faktycznie ma pełną regulacje- może coś z nim jest nie tak od strony producenta
Przy skreceniu na maxa zakres pracy amora chyba jest troche maly, co? Juz na tych fotach widac, ze odboj jest wysoko.
czyli co na gwincie max skręconym nie powinno sie jeździć? heh to forum nigdy nie przestanie mnie zadziwiać...
amor i tak nie ucierpi bo sprezyna nie jest dociazona
To ja nie rozumiem po co ten cały płacz jak gwint nie jest skręcony na maksa? 3cm różnicy to jest dużo, skręcić na sam dół wtedy dopiero można płakać czy jest źle czy nie. Powinno być dobrze.
Przestańcie pieprzyć bo aż ziemniaki gniją w piwnicy !
kolega Jarzomb wrzucił foty max skręconego (moim zdaniem bardzo przyjemnie to wygląda i optymalnie do jazdy)
http://farm9.staticflickr.com/8518/8457465445_283b66d7ce_z.jpg
to jest gwint i tak to powinno zejść bez gadania i żaden ch*j że sprężyny złe, a po tym jak kolega wrzucił foty to stoi jak seria !
http://imageshack.us/photo/my-images/855/20130307164103.jpg/
no chyba że te 3cm które zostały regulacji to tak dadzą w dół, ale wątpie... dziwi mnie że kolega nie pofatygował się skręcić na sam dół- wtedy byłby obraz czy gwint faktycznie ma pełną regulacje- może coś z nim jest nie tak od strony producenta
Czytasz ze zrozumieniem, czy moze nie i dlatego forum Cie tak bardzo zadziwia?
Problem polega na tym, ze gwint jest skrecony, a dupa pieje i nie wyglada wlasnie tak jak u Jarzomba. Zostawil 3 cm, bo niechce tak nisko jak jest u Jarzomba, ze opona wchodzi w nadkole tylko mniewiecej na rowno. Dla nas tez powinno bez gadania zejsc nizej, ale jednak tak nie jest i o tym dyskusja. Tez wlasnie podejrzewamy, ze cos od producenta wyszlo nie tak. Sprezyny nie sa zamienione, grube sa z przodu, ciensze z tylu.
czyli co na gwincie max skręconym nie powinno sie jeździć? heh to forum nigdy nie przestanie mnie zadziwiać...
Przeczytaj jeszcze raz to co napisalem i zauwaz, ze jest to pytanie. Swiadczy o tym znak zapytania. Na fotach widac, ze odboj jest praktycznie na samej gorze, wiec zmniejsza sie zakres pracy amortyzatora. Nikt tu nie mowil, ze nie mozna tak jezdzic.
Narazie Twoje odpowiedzi nic w temat nie wniosly, wiec nie wiem po co piszesz. Wiemy jak powinno to wygladac, a nie wiemy dlaczego tak nie wyglada. Obciazenie tylu, skrecenie na maxa w dol, kupno nowych sprezyn nie rozwiazuje problemu.
posadz 2 osoby z tylu i sprawdz jak stoi na tym twoim ustawieniuu, gwint jest projektowany na normalnym samochodzie a nie na wydmuszkach. jesli z normalna waga tylu bedzie ok to nie ma co szukac wad bo wyjdzie to co bylo pisane od poczatku za lekki tyl i nie ma jak siadac dupa.
Zaraz beda foty skreconego na maxa gdzie wchodza i tak dwa palce.
Infi, powiedz mi czy na fotce Jarzomba powyzej siedza dwie osoby z tylu? Ile kanapa i dwa plastki moga wazyc? 30kg? Jesli przy obciazeniu 30kg auto usiadzie 4cm to znaczy, ze zawias jest popsuty, bo jak wejda dwie osoby (120kg) to oprze sie o ziemie :P
Moj civic tez zawsze mial tendencje do piania i na takich samych zestawach zawsze mialem wyzej niz inni.
Jesli mamy do dyspozycji jeszcze 3cm gwintu, to jak najbardziej mozna z nich skorzystac.
Jesli samochod pieje - sprezyna z amortyzatorem nie sa nadmiernie scisniete, a co za tym idzie amortyzator w dalszym ciagu ma zakres pracy w oba kierunki.
Roznica w wadze zapasu i tapicerki to z grubsza tyle co pelny i pusty bak, chyba nikt nie widzi roznicy w obnizeniu po tankowaniu?:) Wiec nie upatrywalbym problemu w tym ze za lekki.
EDIT:
Gumka, czyli co, skrecone o dodatkowe 3cm, i jak miescily sie 2 palce z kawalkiem, to teraz nadal wchodza dwa palce?
1cm zostal gwintu i wchodzi poltora palca. Wydmuszka w tym wypadku to jest oparcie, siedzisko i dojazdowka czyli troche wiecej niz pol baku ;) myslalem, ze jeszcze plastiki, ale one sa w aucie. Znalazles u siebie przyczyne dlaczego masz wyzej? Na focie wysoko jest odboj, ale to co mowisz zdecydowanie ma sens.
Widzę ze dyskusja ciągle wre wiec wkleję fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/201/20130310123900.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/20130310123508.jpg/
Tak więc gwint skręcony a "gleby" dalej nie ma choć nie jest to moim celem aby mieć chore negatywy. Co do wydmuszki to tak jak Gumek pisał wywalone zostały oparcie, siedzisko kanapy, półka i zapas więc nie aż tak dużo...
Przyczyny nigdy nie udalo mi sie ustalic. U siebie przod mam na rowno z blotnikiem, moze minimalnie sie chowa opona i gwintu zostalo chyba z cm, tyl zostalo ok 1,5 cm gwintu, a wysokosc nie pamietam dokladnie, bo glownie chodzilo o zachowanie praktycznosci zawiasu, ale 1 palec wchodzi na pewno.
EDIT:
No rzeczywiscie wyglada to nie najlepiej. Fotki zrobiliscie po jakiejs malej przejazdze chocby 500m, czy zaraz po opuszczeniu? Bo wiadomo zaraz z lewarka to jest jednak troche wyzej.
Jeszcze fotki jak to wyglada u mnie, niestety za duzo fotek nie mam na postoju zeby bylo widac samochod z boku:
http://imageshack.us/scaled/medium/715/imag0116b.jpg (http://imageshack.us/a/img715/2668/imag0116b.jpg)
http://imageshack.us/scaled/medium/688/imag0221u.jpg (http://imageshack.us/a/img688/6676/imag0221u.jpg)
Jeździłeś tym samochodem czy zaraz po spuszczeniu z lewarka?
Nie ruszałem auta bo mam rozbabrany dolot od kompresora :) Zobaczę może jeszcze dziś coś sklecę i się przejadę po okolicy
Z ręcznego spuściłeś chociaż? Chyba, że nie zaciągałeś.
dokladnie jak pisza poprzednicy. Spusc z lewarka i przejedz sie chociaz z 500m. druga sprawa to jaka masz srednice kol? jakie parametry?
thompson17
10-03-13, 15:33
dobra bez sensu rozkmina w ogóle...
ja sie poddaje bo każdy pisze to samo tylko inaczej i nic nie wychodzi z tego tylko nieporozumienia
bartkonator
10-03-13, 15:50
Jak kolega napisał że nie rozjeździł nawet tego po opuszczeniu gwintu, ja u siebie jak zakładałem eibachy -35 to zaraz po opuszczeniu z lewarka nie siadło prawie nic, dopiero jak przyjechałem z garażu pod blok to usiadło tak jak miało usiąść, różnica zaraz po opuszczeniu a rozjeżdżeniu była kolosalna, zwłaszcza z tyłu gdzie nie ma co tej dupy dociążyć
Poluzuj wszystkie sruby w tylnym zawieszeniu i dokrec spowrotem (samochod musi stac na kolach najlepiej jak bys go dociazyl np. Dwoma odobami) zapewne tego nie zrobiles, gumy sa napiete i nie pozwalaja siasc budzie, taka moja teoria.
Może nie te auta i waga no ale http://imageshack.us/a/img855/6/beznazwy2nz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/beznazwy2nz.jpg/) (seria vs gwint)
Jak miałem opuszczone auto na max w dół to nie mogłem zjechać z kanału u mechanika i każdy garb na drodze oznaczał strach w oczach :) Finalnie i tak do góry poszło trochę dla komfortu psychicznego
Siemaneczko mordeczki, w najbliższe dni będzie wymiana serii na gwint ap, jakieś rady na co uważać przy wymianie etc. ? Na pewno trzeba będzie dzień wcześniej popsikać śruby czymś typu WD40 :>
przygotuj się na tylne mocowanie amora do wahacza często bez szlifierki/palnika nie da rady;] po za tym łatwa robota.
i nie pomyl z przodu lewej z prawą. z tyłu są takie same;]
Dzięki Gąsior za rady, ale...
i nie pomyl z przodu lewej z prawą. z tyłu są takie same;]
o co kaman? :P
heh. na szybko pisałem
przednie kolumny prawa jest inna od lewej;] jak ja montowałem na szybko to nie zwróciłem uwagi i musiałem przekładać bo nie było jak przewodu hamulcowego przykręcić;]
tylne są takie same, prawa=lewa.
i jeszcze po przekładce geometria jest obowiązkowa.
Panowie wiem ze to temat o AP ale mam taki problem a nie chce zakladac nowego tematu mianowicie kupilem nowy zestaw eibach -35 i amory koni strt pomaranczowe i jest taka akcja ze sie nie da jezdzic:D Tzn Jak jade sam jest w miare ok ale jak np wsiadzie ktos do przodu to nie wiem czy konczy sie amor czy sprezyna ale nawet na jakims smeisznym wyboju czy uskoku drogi strasznie uderza jak by sie wlasnie sprezyna konczyla albo amor nie do zniesienia to jest czasami. Sprawdzalem czy napewno dobrze zalozylem czy nie pomylilem tylu z przodem ale jest ok dodam jeszcze ze jezdze tak juz rok i bylem pewien ze od tego napi****nia na przegladzie wyjdzie ze amory z przodu beda niezywe a wyszly jak nowki. Nie macie pomyslu od czego to czy moze wcisneli mi sprezyny do 4g lzejszej budy czy cos nie mam pojecia??
Ładnych kilka godzin trwał swap zawiasu, nie było łatwo ale się udało (kutwa, nie wiedziałem, że ze starych amorów trzeba wyciągnąć takie malutkie gumowe odboje i dwa razy tył robiłem...). Na tyle zostało do skręcenia 2,5-3cm a z przodu mam ustawione najwyżej jak się dało, więc... :o Z tyłu dobrej gleby nie zrobi na tym AP, ale przód, o ja jebe :D Tak to mniej więcej wygląda, zdjęcia zrobione urwaną śrubą która łączy wahacz i amor :D
http://www1.picturepush.com/photo/a/12735074/640/12735074.jpg (http://picturepush.com/public/12735074)
http://www4.picturepush.com/photo/a/12735072/640/12735072.jpg (http://picturepush.com/public/12735072)
http://www5.picturepush.com/photo/a/12735068/640/12735068.jpg (http://picturepush.com/public/12735068)
http://www3.picturepush.com/photo/a/12735071/640/12735071.jpg (http://picturepush.com/public/12735071)
pany rade bym chciał czy macie jakis sposób abym jeszcze niżej zejść na glebe przy gwincie AP do 5gena ??
Michalll_1991
23-04-13, 00:45
jedynie ciachanie zwojów, ludzie stąd przycinają i ganiają, ale nie wiem jak to dziala.
hmm dziwnie Ci wysoko stoi tył, ja jak opuściłem na sam dół tył to się koła pochowały w nadkola i nie wyglądał jak był by na glebie, tylko jak by był uszkodzony tak nisko siedział:D:D szkoda, że fotki nie zrobiłem
jak przod tak wyglada i mowisz ze jest na samej gorze to dziwnie.
Dlaczego dziwnie? Mam gwint dedykowany pod 4gen, więc przód można posadzić tak nisko, że nie da się jechać. Ja póki co muszę ogarnąć zderzak, dokładkę i wjazd na działkę i może zacznę przód opuszczać :o
no to trzeba bylo tak odrazu cholera zal ze nie kupilem ap do zelazka:/ bo widze ze zejscie na dol masakryczne by bylo.
Panowie, takie pytanko, macie jakieś zabezpieczenie gwintu? Konserwacja? Przesmarować gwint czymś? Towotem? ;>
Ja proponuję ten smar ; ) http://www.boll.pl/produkty-techniczne-5/boll-suchy-smar-71
ja ostatnio założyłem gwint i przesmarowałem go smarem miedzianym na następny dzień chciałem skrecić na maksa w dół to śrubę nie mogłem i niemoge ruszyć :(jakas rada czy coś bo mam zamiar reklamacje złożyć
odkręciłeś ta śrubkę imbusowa?:P jak tak to może spróbuj na podniesionym aucie kręcić bo tak szybko na bank się nie zapiekł.
Smarem miedzianym się nie smaruje, on nie nadaje się do tego
tak była odkręcona śrubka amor tez został wyciągnięty i idzie do reklamacji i się wszystko okaże :/
ale pomysl ze smarem miedzianym byl bardzo nie trafiony. lepszy jest zwykly tawot a nie miedziany ktory wysycha na gwincie i potem jesli lipa z kreceniem pierscieni
no ale ze tak by szybko wysechł to wątpie:/ no sobaczymy co się da zrobić widziałem na stronie ap że można kupic osobno amor pierścienie itp. no nieusmiecha mi się kupywac no ale za błędy się płaci:(
smar miedziany to sie daje to srub od alusow. a nie na odslonieta kolumne gwinu. to w ciagu dnia spokojnie zasycha i sie robi twardy syf.
aha dzieki,tego niewiedziałem będe musiał wyczyścic od tego smaru
Panowie, jutro chciałbym założyć gwint w mojej Hondzie, ale mam 2 pytania:
Górne mocowanie wystarczy przełożyć ze starego zawieszenia tak?
http://imageshack.us/a/img819/3193/1005781z.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/1005781z.jpg/)
A co z tym trzeba zrobić?
http://imageshack.us/a/img801/5408/1005778d.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/1005778d.jpg/)
Niektórzy mówili, że jakieś gumy czy coś się zakłada na trzpień amortyzatora...
Z góry dziękuje za pomoc, Mateusz
To tylko przełożyłeś górne mocowanie amora ze starego zawieszenia tak?
tak, tylko mocowania, bez odbojow
A te blaszki na 2 zdjęciu mają tak zostać??
tak, tylko mocowania, bez odbojow
Obys nie wychaczyl jakiejs konkretnej dziury bo pogniesz tloczyska.
To zakładać odboje czy nie?
A myslisz, ze helmuty je tam dla picu zalozyli?
helmuty nie dali odbojow (gumki zakladane na trzpien amora) ;]
mozesz zalozyc stare jesli są cale. nic sie nie stanie
Znaczy odboje to są w tym zestawie widać na zdjęciu na poprzedniej stronie : ) Ale tych gumek nie ma, więc można je przełożyć rozumiem
te plastyki to nie odboje tylko oslony, a pod oslony ida odboje
http://i203.photobucket.com/albums/aa228/Okti_VW/Moj%20CRX/SDC14086.jpg
Czyli, żeby założyć odboje muszę zdjąć te niebieskie plastiki.
A Ty czemu ich nie założyłeś? ;)
jakos tak wyszlo, sam sie zastanwialem czy zakladac czy nie i nie zalozylem w koncu bo nie znalazlem instrukcji :D
ale Ty mozesz zalozyc ;]
Czyli zdejmuje plastiki, zakładam odboje później te plastiki, dwie podkładki górne mocowanie i to wszystko? ;)
Jeszcze nakretka na koniec:p
Racja, jeszcze nakrętka : )
Jeszcze mnie męczy jedno. Czy ta nakrętka i podkładka co zrobiłem zdjęcie po zamontowaniu nie będą "latać" na wybojach? Bo teraz jak trzymam w ręku gwint i lekko się potrzęsie nim to latają one te podkładki ; )
nie.
musisz miec sciagacz do sprzezyn zeby je scisnac, zakladasz mocowanie amora(guma i metal) jak masz ta gume popekana albo sparciala to wymien na nowa, ktore musi sie zatrzymac na tej podkladce gornej, potem nakretka z gory i dopiero luzujesz sciagacz
a jesli juz skreciles to pokaz foto
Dziękuje, teraz już wiem jak to zrobić :)
A to prawda, ze tylne amorki te co mam kupione z 4 gen to to samo co z 6 gen, mówimy tu o gwincie AP. Bo o przód się nie martwię, bo zejdzie bardzo nisko, ale słyszałem, że tył to to samo ;/
Dzisiaj się zabieram za skręcanie, dam znać co i jak ; )
Prawie, że tak, ogólnie podejdą musisz tylko wrzucić podkładki. Jak wyciągniesz stare będziesz wiedział ocb.
Ale z tylu mimo, że mówią, że jest to samo co w 6 gen powinno bardziej obniżyć auto, bo 6gen jest cięższa od 4gen prawda?
helmuty nie dali odbojow (gumki zakladane na trzpien amora) ;]
mozesz zalozyc stare jesli są cale. nic sie nie stanie
Jak nie dali? Albo mowimy o czym innym, albo ja mam cos czego kto inny nie ma.
Mowa o numerku 12:
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/33096-1056x527.gif
Bump stoper, czyli odboj. U mnie w AP byly.
Gwint założony : ) Z przodu można zejść bardzo nisko, a tył skręcony na maksa koło jest na równi z błotnikiem.
Jak można tył przerobić, żeby usiadł jeszcze z 2-3cm ??
Wsadzić inne sprężyny, albo wozić ze dwa worki cementu w bagażniku :D
Wypróbuję 2 worki cementu z tyłu ; ))
kiedys bylo cos takiego jak drop forks :D
krotsze widelki na przod a na tyl inaczej wyprofilowany wachacz dolny poprzeczny
http://img181.imageshack.us/img181/9697/e71mp7.jpg
A nie wiesz, czy można to gdzieś dostać? :)
A jakie inne sprężyny można wsadzić na tył do gwintu AP?
junior20066
28-05-13, 22:33
Panowie mam szybkie pytanko jak ten gwint ma sie do gwintu supersporta? http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-supersport-honda-civic-v-5-i3230217098.html ceny sie róznia nie duzo wiec chciałem sie dowiedziec który zawias bedzie lepszy AP czy supersport z gory dzieki za info
Orientujecie się, jakie mają wymiary tylne sprężyny z gwintu AP?
Tzn. średnica wewnętrzna i zewnętrzna góra i dół.
thompson17
03-06-13, 14:14
A mi coś kyrwa z tym moim gwintem nie pasuje z tyłu !
Z prawej strony z tyłu skręciłem na maksa i opona no prawie zrównała sie z błotnikiem, podczas gdy z lewej strony zostało jakieś 0,8cm gwintu i opona juz jest równo z błotnikiem?
o co kaman?
Robione miałeś reperaturki? Jak tak to jest możliwość że tak Ci pospawali że tu masz wyżej tu niżej - częsty przypadek.
thompson17
03-06-13, 17:11
AAaaa może może tak być bo w sumie nieduża różnica jest, fakt, dobry trop ;)
pany takie pytanie czy nic mi się nie stanie z amorem jak go potraktuje z spawary?? bo urwały się te dwa uchwyty przy samym goleniu amortyzatora ,o są wężyki hamulcowe
a nie mozesz na gwarancje oddac?
A mi coś kyrwa z tym moim gwintem nie pasuje z tyłu !
Z prawej strony z tyłu skręciłem na maksa i opona no prawie zrównała sie z błotnikiem, podczas gdy z lewej strony zostało jakieś 0,8cm gwintu i opona juz jest równo z błotnikiem?
o co kaman?
Robione miałeś reperaturki? Jak tak to jest możliwość że tak Ci pospawali że tu masz wyżej tu niżej - częsty przypadek.
Niekoniecznie to wina wstawianych reperaturek... fakt jest taki że w Hondzie częstym przypadkiem jest że lewa strona siedzi bardziej, bez różnicy czy na seryjnym zawiasie czy zmienionym. A jeśli się chce ustawić budę równo to tego się uniknąć nie da i będzie różnica w ilości gwintu na amortyzatorze prawej i lewej strony. Prawdopodobnie jest tak z powodu tego ze silnik w komorze siedzi bardziej po stronie kierowcy a od pasażera masz lżejszą jednak skrzynie. :)
thompson17
03-06-13, 22:14
ze silnik w komorze siedzi bardziej po stronie kierowcy a od pasażera masz lżejszą jednak skrzynie.
to też troche racji jest, do tego kierowca często jeździ sam to uklepuje bardziej :D no ale mówię, teraz mam na równo, a różnica jest w ustawieniu gwinta na poziomie: maks skręcony/ 8mm zapasu :)
ale ok, fakt na serii i na zwykłym sportowym zawiasie tez lekko krzywo stała, teraz przynajmniej gwintem moge ładnie wyrównac :)
odam na gwarancje i znów mi nie uznają a po drugie będe musiał znów czekać z 4 tygodnie, jak nie dłużej:( więc pytanie czy można przyspawaćmocowanie do golenia amortyzatora?? czy może jest jakiś inny sposób ?? bo jak narazie mam je przyczepione na opaski trytyty te przewody ale mie to razi, a jak znam zycie to po jakimś czasie one pękną:/
thompson17
04-06-13, 15:36
amora nie bardzo nagrzewać :/
słuchaj ja kiedyś kleiłem metal klejem "płynny metal", który po utwardzeniu normalnie można pilnikiem szlifować, tyle że nie pamiętam co kleiłem, chyba dodatkowy trzpień do rurki wody jak przechodziłem na mpfi. bo jak rozumiem to urwał Ci się uchwyt do którego przykręca sie wężyk od hamulców więc może taki "klej" by sie sprawdził :)
tak dokładnie urwało mi sie te trzymanie tych węzyków za dużo siły użyłem:/ ale dzięki Tomku,a sprubuje może to się sprawdzi:) a czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?? czy może jednak ktoś spawał kiedyś amora
nie sprawdzi sie bo przewody hamulcowe pracuja podczas jazdy i zerwa klej.
Spawac osobiscie bym nie spawal.
Zrobić opaskę na kształt zaciskowej przyspawując pozostałość mocowania, złapać na jakąś śrubę i heja. Wcale nie trzeba spawać.
thompson17
04-06-13, 21:52
racja !
nie mogę sobie zobrazować te przyspawanie do cienkiej opaski tych macowani. Ale będę kombinował i dzięki za porade
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.