Zobacz pełną wersję : AP Zawieszenie gwintowane
Nikt nie każe Ci spawać do opaski zaciskowej, tylko zrobić coś ala opaska z blachy powiedzmy 0,5 - 1,0 mm. Problem banalny, rozwiązanie też.
który zestaw AP pasuję do civic 5d?
podejdzie z 5 gena? czy trzeba rzeźbić?
Jak ten gwint stoi względem serii beż żadnego skręcania?? I czy jak chce skręcić go na około -60 to muszę to zrobić na oko??
czy ktoś już ciął sprężyny ap do gwintu aby zejści niżej??
Amortyzator sobie utnij, to będziesz miał niżej...
Jak ten gwint stoi względem serii beż żadnego skręcania?? I czy jak chce skręcić go na około -60 to muszę to zrobić na oko??
W VIg jak go rozkręcisz na maxa, to jest terenówka.
Jak ten gwint stoi względem serii beż żadnego skręcania?? I czy jak chce skręcić go na około -60 to muszę to zrobić na oko??
a Ty chyba masz gwint z 4g ?? i widelki z 4g ?? to przod z defaultu jest nizej a tyl wysoki
Jutro operacja "skręć mnie niżej", czymś posmarować/popsikać gwint?
thompson17
13-07-13, 13:49
niczym
oczyścić gwint z błota i tyle :)
A jak już ustawisz gwint, to fajna opcja jest suchy smar. Zabezpiecza go przed dostaniem się błota, syfu i jest odporny na wodę :) Używam go i nie mam problemu z kręceniem gwintu
Dobra dobra, dzięki pany :D Przód skręciłem na połowę, helpery zostawione a gleba konkret, łooooo, AP ! :o
Nie orientujecie się, jaką twardość mają sprężyny z gwintu AP?
To sa sprezyny progresywne, wiec ciezko jednoznacznie podac spring rate.
Przym moim obniżeniu są dla mnie za miękkie. Nie orientujesz się, jakie zamówić, żeby były twardsze od tych Ap?
Gdzie można dostać twarde sprężyny do gwintu AP?
na stronie ap możesz kupić jesli wogule mają twardsze sprężyny
Nie ma twardszych sprężyn jedynie pozostaje custom np. z H&R'a.
Vogtland w swojej ofercie ma sprężyny typu RACING stosowane w wyścigach Nascar (pomarańczowe). Są one twardsze i lżejsze o 35%.
http://www.vogtland.com/de/rennsportfedern.php
KW nie robi sprezyn na zamowienie jak H&R? Bo do AP by podpasowaly pewnie bez problemu...
Nie ma twardszych sprężyn jedynie pozostaje custom np. z H&R'a.
A orientujesz się może jakie sprężyny z firmy H&R wejda do gwintu AP? Może ktoś posiada jakieś twarde sprężyny do gwintu AP, to chętnie kupię ;)
Na chwilę obecną takie klipsy usztywnia mi trochę gwint z przodu? http://allegro.pl/odboje-klipsy-honda-civic-crx-accord-prelude-21mm-i3529239771.html
gdzie te odboje zakladasz na gore amora czy miedzy zwojami sprezyny??
odboj to odboj, zaklada sie na trzpien amortyzatora. niczego to nie usztywni. Nie ma sensu tego zakladac bo z gwintem juz przychodza odboje dedykowane dla niego.
Wojtec12345678
22-09-13, 00:08
Na chwilę obecną takie klipsy usztywnia mi trochę gwint z przodu? http://allegro.pl/odboje-klipsy-honda-civic-crx-accord-prelude-21mm-i3529239771.html
nie
Nie wiecie do czego służą odboje ? :eek:
jak sie posadzi auto na samych klipsach to usztywnią ;]
nie wiem po co wam cos sztywniejszego
po miescie smiga sie idealnie a na taczkach to by wyjebalo z nierownego zakretu
nie wiem po co wam cos sztywniejszego
Jakby nie bylo potrzebne usztywnienie zawiasu to bym nie pytał
podobno nowy mts jest sztywniejszy :D
Ale to zawsze MTS ;) Widzę, że innego wyboru niż włożenie sprężyn H&R nie będę miał.
Wojtec12345678
23-09-13, 13:55
To napisz po co CI sztywniejsze zawieszenie ... może poradzimy coś innego... bo jeśli chodzi o walenie górnych przednich kielichów to zmiana sprężyn nie pomoże
Ma ktoś gwint z 4g podkręcony na maksa? Potrzebuję info ile cm gwintu jest od maks góra do końca. O przód mi się rozchodzi. Sprężynki pomocnicze przysłaniają i nie wiem czy jeszcze mogę kręcić w górę czy już koniec :D
https://lh6.googleusercontent.com/-qZs4qDHw62Q/Umq6Wg0Df4I/AAAAAAAAA18/ivIW71m7Qhs/w1264-h840-no/_DSC4645.JPG Panowie macie jakiś pomysł co zrobić żeby trochę utwardzić zawias z tyłu ? bo nie wyobrażam sobie opcji załadowania auta i jechania w trase bo będzie pewnie dobijało o nadkole
Zapakowałem do swojego EJ9 z gwintem AP 200 kilo części z grupowca i wszystko było okej, więc niezbyt bym się tym martwił.
Podsumowując Panowie (najlepiej jeśli ktoś ma porównanie do serii amora plus sprężyny obniżającej), jakie odczucia jeśli chodzi o komfort jazdy po mieście? Obecnie mam seryjny amor + springi H&R i muszę przyznać, że to absolutna masakra.
Nie prowadzi się jakoś szczególnie dobrze, dodatkowo ping ping przy większych wybojach oraz z racji że amor nie pracuje zbytnio, to ciągle mi dobija. Stuki, puki i zero komfortu. Czy AP naprawdę jest betonem, jak niektórzy piszą? W przeciągu tygodnia chcę nabyć ten gwint, tylko chcę być pewien, że nie będzie to wejście z deszczu pod rynnę :) Liczę, że znacznie lepiej wybiera nierówności i nie hałasuje.
Opiszecie wrażenia?
Zgadza się, zawias jest sztywny ale wybiera dobrze.
Co do miękkości - u mnie jak wsiadło 3 drabów na tył to jechałem szorując XXkm oponą o nadkole bez przerwy, nie było za ciekawie;)
Ma ktoś zdjęcie 6g na gwincie od 4 rozkręconym na maksa? Albo info jak to stoi?
Ma ktoś zdjęcie 6g na gwincie od 4 rozkręconym na maksa? Albo info jak to stoi?
Tyl skręcisz na maksa, przód już nie ; ))
Mi nie chodzi o maks. glebę tylko maks kozę :D
http://2.bp.blogspot.com/-qJrW9f8txb4/UmlJkyTSe8I/AAAAAAAABuw/445rsgsXNl8/s640/IMG_1673.JPG
Masz fote pogladawa mojej coupeji na gwincie z 4g i zapasem gwintu okolo 4cm jeszcze :D kola 16
Witam mam pytanie czy jest taka osoba która ma gwint ap dedykowany do 6 gen hb i ma go skreconego na maxa w dół jeżeli tak to bardzo prosilbym o jakieś zdjęcia jak to leży. Pozdrawiam
odpowiem na 2x pytania
gdy sie skreci auto max w gore stoi wyzej niz seria - mi zostalo jakies 4 cm do podniesienia talerzyka i jest seryjna wysokosc
max w dol jest minus 80 w stosunku do serii
tutaj jest -60, czyli jeszcze 2 cm mozna w dol zejsc
kola to 195/50/ R15
http://imageshack.us/a/img13/8048/bokmost.jpg
http://imageshack.us/a/img29/7934/bokstadion.jpg
na 1 zdjęciu zaje....ie wygląda i jak to jest -60 to spoko ja mam na samym dole czyli max skrecony w dół i mam 13cm od zderzaka przedniego i 12 od progów mam nadzieje że to się jeszcze uleży i zejdzie niżej :).
nikesonmyfeet
12-11-13, 23:29
A ile wam się mniej więcej ten gwint układał? Bo zrobiłem już jakieś 1000 km i jakiejś dużej różnicy w twardości i wysokości zawiasu nie widzę :)
Panowie, dzisiaj podniosłem auto na zimę. Z przodu helpery ( te male sprezyny ) ścisnęły się prawie na maksa. Czy tak można jeździć, czy lepiej wyjąć je?
mozesz jezdzic
Dzięki : ) Chyba, że będę musiał jeszcze podnieść auto to wtedy już będę zmuszony wyjąć.
I co Ci da ze je wyjmiesz?
EDIT: jeszcze pytanie pomocnicze: jak myslisz co sie dzieje z helperami jak spuscisz samochod z podnosnika?
Będę mógł gwint skręcić wyżej bez żadnych problemów
Pierwsze co sie stanie jak wyjmiesz helpera, to samochod pojdzie w dol o tyle cm, ile wysokosci ma scisniety helper. Oczywiscie mozesz dalej krrecic gwintem w gore zwiekszajac preload sprezyny glownej, ale to samo mozesz robic z zalozonym helperem.
Wiesz, o to mi chodzi, że teraz jak kręcę do góry jak helper jest ściśnięty to bardzo ciężko idzie. Pomyślałem, że jak go nie będzie, pójdzie kręcenie lepiej.
nie nie, to bledne zalozenie niestety. Jesli bedzie Ci nadal za nisko, to po prostu podkrec troche do gory, ale helpera zostaw na miejscu.
Więc jak będę chciał podnieść jeszcze auto do góry to po prostu trzeba więcej siły użyć do kręcenie gwintu i tyle? Bo jeszcze mam dużo możliwości kręcenia, ale ten helper jest na maksa prawie ściśnięty.
jak wyrzucisz helpery to auto pójdzie wg mnie jeszcze w dół. Ja osobiście jeżdżę na ap już od czerwca i nie narzekam, a wręcz odwrotnie - chwalę sobie dedyk do 4g w 5g.. :)
jak wyrzucisz helpery to auto pójdzie wg mnie jeszcze w dół. Ja osobiście jeżdżę na ap już od czerwca i nie narzekam, a wręcz odwrotnie - chwalę sobie dedyk do 4g w 5g.. :)
Ja gwint Ap mam od maja i też sobie bardzo chwalę : ) Mam 4g w 6g ;) Ale idzie zima i czas podnieść auto do góry ; )
Hej,
Czy takie sprężyny można założyć do gwintu AP? http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p143_ta-technix-gewindefeder.html
Jest ona sporo krótsza i takiej właśnie potrzebuję, tylko czy średnice wew i zew będą ok?
Przedewszystkim to ta sprezyna bedzie moim zdaniem za miekka, jeszcze biorac pod uwage ze jest krotsza o jakies 80mm to juz w ogole nie bedzie to dobrze dzialac.
A możesz mi doradzić jakie sprężyny kupić? Potrzebuje dokładnie 2 sztuk na tył.
Zagadaj do Marleya z DBtuning (jest na forum raceism). O ile dobrze pamiętam ogarniał komuś na raceism krótsze sprężyny na tył do AP.
I to jest konkretna informacja : ) Dzięki DoSer
Wie ktoś może czy do AP idzie dobrać skądś twardsze springi?
Zagadaj do Marleya z DBtuning (jest na forum raceism). O ile dobrze pamiętam ogarniał komuś na raceism krótsze sprężyny na tył do AP.
DoSeR napisał, gdzie można się odezwać o springi do AP
Camellia Racing
23-12-13, 00:58
Koledzy, proszę o podpowiedź:
Przy wymianie zawieszenia na gwint:
1. mocowanie przewodów hamulcowych powinno być tył/lewo czy tył/prawo?
2. Przewód hamulcowy powinien iśc przed czy za amorem ?
Sorka za proste pytania ale znajomy wpadł pogadać w trakcie i zapomniałem co miałem zapamiętać :P
Edit:
Znalazłem info :)
Uff... złożyłem to właściwie ;)
pawelwlkp91
05-01-14, 22:03
Siemanko koledzy potrzebował bym namiar na kogoś kto by mógł mi załatwić to zawieszenie w dobrej cenie do Civica EJ6 1997 rok. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdro
Siemanko koledzy potrzebował bym namiar na kogoś kto by mógł mi załatwić to zawieszenie w dobrej cenie do Civica EJ6 1997 rok. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdro
Zgłoś się do Infi'ego
Cześć wszystkim, mam mały problem mianowicie z tyłu między prawą a lewą stroną jest 9 mm różnicy aby auto stało prosto. Czy macie też tak u siebie czy moja hanka jest krzywa??
Twoja Hanka krzywo stoi, zresztą jak u większości.
koledzy pytanko cz gwint od 4g ma krótsze sprężyny od 5g
Wojtec12345678
17-05-14, 23:03
Dziwne pytanie, seryjna sprężyna w IV genie jest krótsza o ok 3 cm od v gena, ale w gwincie nie koniecznie, to zależy od gwintu
W gwincie sprezyna glowna od 4gena jest krotsza ok 10cm, ale dochodzi jeszcze helper 80mm (w wersji do 5gena jest sama sprezyna glowna)
Poza tym sprezyna do 4gena jest bardziej miekka.
Mowa o przednich.
ok dzięki :) a takie jeszcze pytanie jak będe chciał włożyć sprężyne od 4g do gwinta od 5 gena to bedzie pasować?? bo bym chciał wcisnąć spręzyne od 4g do swego ap od 5
Talerzyk jest ten sam wiec wlozyc wlozysz. Ale jak nie dasz helpera to moim zdaniem bedzie za nisko.
o to też mi właśnie chodzi aby nisko zejść ale ewentualnie można zawsze na talerzyku podregulować, chyba dobrze myśle??
Wojtec12345678
19-05-14, 01:37
Jeżeli obniżysz na tym amorze bardziej niż przewiduje producent to je zabijesz w pół roku ... załóż tophatsa jeszcze
tak tak dokładnie chce jeszcze założyć tophatsa ma być wszystko zrobione z głową :) a nie główką:)
killer00746
26-05-14, 21:44
Witam :) Sorki ze podlacze sie pod temat ale chcialbym sie nieco dowiedziec gdyz chcialbym zakupic gwint do swojej hanki civic coupe ej6 na 17 felgach ino nie wiem czy to przejdzie na tych felgach :P drugie pytanie to jaka jest trwalosc takiego gwintu ?? jakie przebiegi takie zawieszenia wytrzymuja na naszych drogach ?? i jaki gwint polecacie do 3tys do hanki chcialem blisteina ale nie maja kompletow z tego co sie zorientowalem :/
A co za problem kupic amory + sprezyny? W 3k sie zmiescisz.
Do 3k pln najlepszym wyborem wg mnie bedzie AP Racing w opcji z regulacja twardosci.
AP już chyba nie robi serii z regulacją twardości. W każdym razie w ich sklepie go nie ma.
killer00746
28-05-14, 21:40
No ok :) a czy moglby ktos odpowiedziec jak z trwaloscia takich zawieszen gwintowanych ?? oraz jakie najlepiej do 3k kupic do civica coupe ej6 tak a zeby uniknac jakiegos przerabiania oraz zeby bylo to zawieszenie ktore mozna oddac do regeneracji :) ewentualnie jakich przerobek trzeba by sie podjac ?? :)
z dostępnych w pl w tych pieniądzach masz isc, d2, targać możesz jeszcze k-sporta ( w pl ceny powyżej 4k, a kupić można za 2400), z cłem i przesyłką wyjdzie też koło 3k.
Ja smigam na gwincie ISC. Zrobilem na nim ponad 12000km i wszystko jest OK:)
Chłopaki tak się rozpisaliście na różne tematy, to przypomnij cie mi (brak czasu na szukanie :() jak pisali o obniżeniu auta, gdzie przód od kierowcy siedzi niżej od prawego przodu? czy to był 1cm wyzej od kierocy, czy 0,5cm? Czytałem kiedyś o tym, ale sam już nie wiem gdzie i ile to miało być ;?/
nie tylko przod, ogolnie to strona kierowcy jest nizej od strony pasazera. a ile cm? roznie bywa prawdopodobnie zalezy to od przebiegu budy. bo z tego co wiem tylko gwintem/kombinacjami w zawieszeniu ustawisz na rowno.
nikesonmyfeet
03-06-14, 08:05
To u każdego jest inaczej. U mnie strona kierowcy siedzi niżej o ok 1,5 cm, ale gwint skręciłem o ok 1 cm nizej, bo 5 mm jest nie zauważalne w zasadzie. U innego znajomego, w polifcie, było tak samo. A z tego co wiem, u niektórych jest równo, wiec nie ma reguły...
No ustawiłem sobie 0,5cm wyżej i teraz jest prosto :D w zasadzie mógłbym jeszcze podnieść jeszcze o 0,5cm, ale jak mówi "nikesonmyfeet" nie jest zauwazalne :)
panowie zacioł mi się talerzyk regulacyjny co robić?? kiedyś miałem podobnom sytuacje to musiałem rozciąć i zakupić nowy:/ macie jakieś rady bo nieusmiecha mi się poraz kolejny kupywac nowego talerzyka:/
Wyciagnij amora z auta i zdemontuj sprezyne, wyczysc gwint dokladnie szczotka druciana i polej pare razy wd40, wkrec w imadlo krec.
Michalll_1991
09-06-14, 13:04
e tam wd40... płyn hamulcowy albo nafta ;) Ostatecznie jak nie bedzie chcialo pójść to mozesz młotkiem obstukać nakrętkę ale może sie ona deko poodkształcać na gwincie
Dobra zaba taka jak do rur i cos musi puscic:D
dzięki panowie wczoraj udało się ruszyć:) tak jak Brylant1 napisałeś na początku i poskutkowało :) teraz jeszcze co by zrobić aby jeszcze niżej zejść:)
Michalll_1991
10-06-14, 15:56
dogwintój i dorób toop hatsy :P
ale co dogwintować dokładnie??
inaczej przedłóż gwint, gwintując dalej amor
Michalll_1991
Gdzie można takie coś jak top hatsy zakupić? Wahacz wali o budę to każda podpowiedź się przyda :rolleyes:
Jak wahacz wali o bude to nic nie zdzialasz amorkiem musisz ciac zwrotnice (da ci tyle ile chcesz luzu) lub ciac kielich (da ci to jakies 1-2 centymetry)
Michalll_1991
11-06-14, 10:37
ale co dogwintować dokładnie??
jak masz jeszcze miejsce na amorze pociagnac gwint dalej to idz do tokarza i za jakies 50 pln Ci zrobi gwint niżej , o ile jest miejsce na amorze, a byc powinno.
a co do walenia wachacza o kielich, zwrotnice lub spawac wyzsze wiezyczki, z tym ze przy skróćeniu zwrotnicy zmniejsza sie rowniez kąty ;)
oki dziękia teraz tak ciekawostka mam top hatsa to coś musze przerabiać przekładać przy seryjnym AP czy moge śmiało zakładać??
Michalll_1991
11-06-14, 18:32
tylko zamienic ze starymi, ciekawe tylko jak bedzie z osłonami amora czy beda pasować , mozesz napisac jak wsadzisz czy pasuja p&p ;)
a co do top hatsow to o wysokosc, nie wiem jakie masz , kupne od maskunta mialy chyba 25mm , analogicznie o tyle nie zblizaj sie do górnej pozycji. Czyli jak masz top hats te przykladowo 25mm to nie krec gwintu na mniej niz 25mm regulacji od góry .
Panowie kto na forum sprzedaje gwint ap ? i w jakich cenach? bo na allegro są po 1999zł : <
Siema, Panowie udzielcie pomocy.
Jak to jest z AP od crx/IVg do V/VI. Przednie sprężyny są mniejszej średnicy niż czapka i powstało takie wolne miejsce jak na foto. Można tak jeździć? czy gumy pod czapki (bądź same czapki) od crx/IVg są inaczej wyprofilowane pod mniejszą średnicę sprężyny? Tylna sprężyna idealnie przylega do krawędzi czapki bo ma większą średnicę (taka jak oem).
http://s16.postimg.org/o6fpwjx78/IMAG0068.jpg
I czy helpery powinny być na górze czy na dole? Bo raz czytam tak, a raz inaczej.
helper bez roznicy ale daj go na dol bo sprezyna ma wieksza srednice zewnetrzna niz helper i powinna sie lepiej ulozyc w czapce ;)
mam taki problem. mianowicie gwint ap przy ustawieniu przód w połowie gwintu tył na samej górze a prześwity w nadkolach tył i przód taki sam. może być że przód jest jakoś źle skręcony ? Auto kupione z założonym w takim ustawieniu gwintem. stoi to jak koza zostało tylko tyle na gwincie że ledwo zniweluję prześwit przy 175/70R14 . jest kilka rodzai gwintu ap do Civic V czy tylko jeden?
norma, w vig tak samo ;]
jak mam to rozumieć?
U mnie mogę zjechać tak nisko ze wahaczami będę sunął po drodze xD tez przód mam w połowie a tył na max w górze i z chęcią bym dał tył jeszcze w górę no ale nie jest źle :)
kilka fotek do tej sprawy.
http://s5.ifotos.pl/img/DSC00184j_weeqqhs.jpg
http://s2.ifotos.pl/img/DSC00187j_weeqqpa.jpg
http://s3.ifotos.pl/img/DSC00189j_weeqqrp.jpg - można głębiej wsunąć amora w widełki?
http://s2.ifotos.pl/img/DSC00190j_weeqqrx.jpg
a tyle zapasu na tyle
http://s10.ifotos.pl/img/DSC00193j_weeqqra.jpg
Rzeczywiście koza na maksa... weź zjedz na maxa w dół z przodu i pokaż jak to wygląda... tylko ze u mnie cięższa buda,cięższy silnik to może dlatego tak
Przecież jak skręcić przód na sam dół to akurat błotnik wyrówna się z kołem. Czyli tak jak być powinno z AP do 5g. Jak chciałeś mega glebę to było brać od 4g.
Mam pytanie. Montował ktoś u siebie gwint AP z 4gen do Angielki? (MB2) Ponieważ udało mi się tanio taki gwint kupić ale nie wiem jak nisko będzie, w sensie czy nie za nisko
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.