PDA

Zobacz pełną wersję : Wycięcie katalizatora i zaślepienie EGR



zecik
24-06-10, 13:20
Witajcie.
Czy wycięcie katalizatora oraz zaślepienie EGR nie zmieni za mocno parametrów pracy silnika. Pytam dlatego,że jak się takie operacje przeprowadzi to silnik jak i turbina jest odciążona. Myślę nad wycięciem kata i wspawaniu rury przelotowej.
Jednak nie wiem co z EGR. Mianowicie jak spoglądam na inne silniki diesla w innych hondach to widzę że EGR sterowany jest elektronicznie. ja u siebie mam akurat sterowany podciśnieniem. (odłączałem z ciekawości rurkę podciśnienia, auto muł jak diabli ale żadnych błędów ECU).
Jak to u Was jest rozwiązane?
Jeśli ktoś z Was przeprowadzał już taką operację to prosiłbym o informację jak zachowuje się teraz auto, czy nic niepokojącego się nie dzieje, jak z głośnością?
Nie liczę na żaden przyrost mocy bo i takie opinie słyszałem tylko chciałem dać trochę luzu silnikowi.

xavier85
24-06-10, 13:52
witam:)..ja mam takie operacje wykonane u siebie:)..mianowicie brak kata przelot aż do ostatniego tłumika z rurki 2" i zaślepiony EGR, i nie mogę stwierdzić żeby Hanka się zmulila wręcz odwrotnie:) co do głośność to ja nie słyszę różnicy bo i tak jest civic jest słabo wyciszony, spalanie takie jak było no troszkę wzrosło;) ale to dlatego ze mnie bardziej kusi;)..jak ściągniesz kata to chyba się przerazisz jak kukniesz do środka;)
pozdr

zecik
24-06-10, 14:31
a jak u Ciebie wygląda sytuacja z EGR ? sterowany jest podciśnieniem czy elektronicznie?
Ostatnio zaglądałem do kata i faktycznie to co tam zobaczyłem skłoniło mnie do jego wywalenia.

xavier85
24-06-10, 16:04
oczywiście podciśnienie, nie jestem pewien ale chyba wszystkie te silniki od 01 do 05r były takie same.

zecik
24-06-10, 16:23
jak widzisz na żołto jest zaznaczona kostka z silnika takiego jak my mamy, dlatego to mnie zastanowiło. napisz jeszcze jak zaslepic ten egr i czym. na zdjeciu kreska czerwona czy kreska zielona? jak jest u Ciebie?http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2102a081cdd7657.html

xavier85
24-06-10, 17:28
pod ta kostka masz wężyk od podciśnienia wystarczy go wypiąć i egr nie działa, jak Ty wypioles ta kostkę to może dlatego Hanka Ci sie zmulila;) mój mechanik mówi ze najlepiej wywalić cały ten EGR tzn jakaś przerobić kryzę itd, koledzy z zaprzyjaźnionego VAG group robią notorycznie takie przeróbki w swoich 1.9 TDi

zecik
25-06-10, 07:54
ja tez mam sterowanie podciśnieniem, wiec nie ma mowy o kostce. zdjęcie silnika jest tylko poglądowe.Prosiłem o zaznaczenie miejsca w egr które masz zaślepione, czerwona kreska czy zielona na zdjęciu?

mkocot
14-10-10, 20:24
I jak rozowiazales z tym EGR , wywala mi blad (check engine) i turbo nie doladowywuje turbina swiezo po regeneracji.

tomasz600
01-11-11, 12:51
Dołączam się do pytania, jak zaślepić ten zawór EGR i czy należy go wyczyścić?