PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z6 - dobre modyfikacje do 1000 zł.



Duff-1964
23-06-10, 16:05
Witam. Jeżdżę Civiciem EK3 z silnikiem D15Z6. Mam luźne 1000 zł na zabawę z samochodem i interesują mnie modyfikacje mechaniczne (na razie sam silnik). Co proponujecie w tej cenie? Tylko proszę o takie pomysły, które w praktyce dadzą trochę większą moc, moment i elastyczność (głównie zależy mi na tym, aby auto szło lepiej od dołu). Auto ma automatyczną skrzynię biegów i na razie zmiana jej nie wchodzi w grę, bo to droższa impreza. Pozdrawiam.

Lister
23-06-10, 17:45
Ja na twoim miejscu jeszcze bym dozbierał kasy i robił swap ,albo zmieniał auto.
Ale to takie moje skromne zdanie.

Budziniak
23-06-10, 17:51
Gdyby nie to że masz automat to posypały by się posty ze mógł byś zmienić skrzynię na krótszą...
Za patyka to bym założył ebay kolektor 4-2-1 oraz parówę z osłoną stożka i dolotem ze zderzaka.

zakit
23-06-10, 18:14
za tyle to wlasnie jak kolega wyzej, ew czip z allegro za 9zł, a reszte przepić :D

skolopendra
23-06-10, 19:55
D15Z6. Mam luźne 1000 zł na zabawę z samochodem i interesują mnie modyfikacje mechaniczne

mechanicznie to powinno wystarczyć na dobry tłumik

dimo
23-06-10, 20:24
dopstrykaj tysiaka i swapuj na d16

Duff-1964
23-06-10, 23:07
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?

zakit
23-06-10, 23:18
a co ma do tego kompresja?

Duff-1964
23-06-10, 23:44
Większe możliwości

Lcfr
23-06-10, 23:53
Za patyka to bym założył ebay kolektor 4-2-1 oraz parówę z osłoną stożka i dolotem ze zderzaka.
czyli jakieś max 700zł z przesyłkami...
i na tym wpada zakończyć bo pomysł dobry i da coś ale brnięcie w dalsze mody nie ma sensu właściwie...
na tym kolektorze i dolocie można ugrać z 10KM i 10NM przy sprzyjającym wietrze...

Duff-1964
24-06-10, 00:09
Dzięki wielkie Budziniakowi, Lcfrowi oraz konstruktorowi (PM dostałem :)) za rady. Ogólnie to wiem, że moja jednostka z tą skrzynią jest mało rozwojowa, ale do końca tego roku nie będę zmieniał wozidła, także mogę zainwestować.

sane
24-06-10, 00:59
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?

Tu nie chodzi o kompresję :rolleyes: Ta wyższa kompresja nie daje nic w porównaniu do większej pojemności...
Jeśli już D15 ma być lepszą bazą, to tylko ze względu na lepsze bore/stroke ratio i możliwość zakręcenia wyżej niż D16....

A co do skrzyni, to uważam, że zmiana tego automata na skrzynię z D13 (tania i krótka) to najlepszy i najtańszy mod...
Jedynie koszt sprzęgła do tego silnika jest ... :cool:

Cegła
24-06-10, 01:03
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?

Nie każdy, D16Y8 ma taką samą. Jak bardzo nie chcesz swapować to http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=48974 :)

tommi28
24-06-10, 02:29
1. kolektor wydechowy z6 - 150 zł
2. wkład k&n i przeróbka rury z doprowadzeniem zimnego powietrza - 150-200zł
3. skrzynia d15b2 100-200 zł + przekładka
4. sprzedaż twojego katalizatora "-"100-150zł

koszt tego wyszedł mnie dokładnie 250zł + trochę roboty a auto chodzi znacznie lepiej, sądzę że osiągi takie jak 1.6 na jednym wałku biorąc pod uwagę wykres z hamowni i wagę

do tego wyczyścić dolot, przepolerować to i owo, wyregulowac zawory, koła nie więcej niz 15cali, nie wozić zbędnych pierdół w aucie i stu kilo wzmacniaczy

ewentualnie skrzynia od civica 1,3 '95 z przełożeniem 4,4 (do tego piątka z d15z6 0,7 bedzie ok) - ta skrzynia ma przełożenia jak hybrydy 4,25 z crx-em a jest kilka razy tańsza

i nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców" (poszukaj wykresów)

jedyna alternatywą dla tych przeróbek jak dla mnie jest swap/zakup gotowej B18C4, wszelkie minime, swapy na d16z6 specjalnie odczuwalnych zmian nie wprowadzą a potraktują jedynie przyzwoicie po kieszeni

pozdr

woz1938
24-06-10, 06:08
i nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców" (poszukaj wykresów)


mam parowke simooty ze stozkiem pod maska i nie widze w tym nic zlego lub mogacego pogorszyc prace silnika.Nie wiem po co napisales o tych tuningowcach:) napinac sie chcesz czy jak?

tommi28
24-06-10, 10:46
Podobno 3K cieplejsze powietrze ma 1% mniej tlenu. Podobno na wlocie powietrza moze mieć 20'C a pod maską 50'C. Podobno parówa daje lepszą reakcję na gaz bo ma dużą objętość, ale jak ciągnie powietrze 10% rzadsze to podobno mocy nie doda :D Czaisz ??

zakit
24-06-10, 13:28
to podobno po to sie robi zimny nawiew, zabudowe stożka i uszczelki termiczne czaisz?

sane
24-06-10, 13:37
tommi28: zapomniałeś o sprzęgle... a do tych e-vteców są sporo droższe niż do pozostałych d-series (przy okazji: ktoś wie czemu?)

zakit
24-06-10, 13:43
pewnie dlatego ze mają mniejszą tarcze i nikt ich nie robi, wiec zmieniac zamach na lekki 212 mm, i do tego sprzeglo jest latwiej dobrac

DjHammer
24-06-10, 15:19
Ziom zakładaj kolektor 4-2-1 i reszte na 2 cale wewnatrz i narazie ci wystarczy

dimo
24-06-10, 18:57
sądzę że osiągi takie jak 1.6 na jednym wałku biorąc pod uwagę wykres z hamowni i wagę

to sądź tak dalej dopóki nie sprawdzisz


nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców"
buahaha, dobre dobre. a wiesz, że można stożek odgrodzić i pociągnąć zimne powietrze ze zderzaka? jak nie to już wiesz.


swapy na d16z6 specjalnie odczuwalnych zmian nie wprowadzą
tak, porównuj VTEC-e do VTEC'a, nie ma żadnych różnic i jeżdżą tak samo:rolleyes:

tommi28
25-06-10, 01:17
to sądź tak dalej dopóki nie sprawdzisz


buahaha, dobre dobre. a wiesz, że można stożek odgrodzić i pociągnąć zimne powietrze ze zderzaka? jak nie to już wiesz.


tak, porównuj VTEC-e do VTEC'a, nie ma żadnych różnic i jeżdżą tak samo:rolleyes:

Synu odgrodź ten stożek, wsadź tam termometr, podepnij pod lapka i zobacz czy faktycznie jest tak zimno jak ci sie wydaje a później postaw na kresce d15z6 (tak zrobione jak mowiłem), d16y7 i d16y8 i wylecz sie z tej ignorancji ;)

lozek
25-06-10, 01:38
Tommi nie gadaj głupot. Powiedz mi jaką przewagę ma wkładka K&N w seryjnym dolocie i z rurą doprowadzająca zimne powietrze nad odgrodzonym stożkiem także z doprowadzonym zimnym powietrzem/CAI'em? Podpowiem - ŻADNĄ, a wręcz bywa gorszą metodą !!! seryjny dolot jest w cienkich jak słomka rurkach

Mongolskie teorie wprowadzasz.


a co wspomnianego przez Ciebie starcia - d15z6 z krotszą skrzynią łyknie d16y7, a d16y8 łyknie oba i tyle, żadnej filozofii tu nie trzeba.

dimo
25-06-10, 10:35
Po pierwsze nie życze sobie PW typu "CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?"

po drugie nie jestem Twoim synem więc takie teksty zostaw sobie dla potomków.

po trzecie mielismy w klubie d15z6 w HB, użytkownika DJHammer, ze skrzynia od d16z6, zrobionym dolotem, wydechem na 2 cale po całosci (kat out) i kolektorem 4-2-1, nowym sprzegłem exedy i lekkim zamachem i zawsze dostawał ode mnie 2 długości (ja mam tylko zrobiony dolot, wydech mi zamula bo cześć została od eg3) na każdym biegu na VTECu sie oddalalem, sprawdzone wielokrotnie. wiec nie pisz bdzur ze ktos lub cos ma mnie wyleczyc z ignorancji!! bo ja w przeciewieństwie do Ciebie sprawdziłem to na ulicy a nie na papierze!

chyba do tej pory nie rozumiesz, na czym polega odgrodzenie stożka, dlatego pokrótce Ci wytłumaczę:D podczas jazdy airduct w zderzaku łapie powietrze z ZEWNĄTRZ, a z airducta powietrze idzie prosto na stożek który jest w zamkniętej obudowie. Gdzie i kiedy powietrze ma sie nagrzać? kilka osob juz pisało w tym temacie, że bredzisz, jak widać nie jestem sam.

mimo wszystko pozdrawiam

DjHammer
25-06-10, 11:02
Po pierwsze nie życze sobie PW typu "CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?"

po drugie nie jestem Twoim synem więc takie teksty zostaw sobie dla potomków.

po trzecie mielismy w klubie d15z6 w HB, użytkownika DJHammer, ze skrzynia od d16z6, zrobionym dolotem, wydechem na 2 cale po całosci (kat out) i kolektorem 4-2-1, nowym sprzegłem exedy i lekkim zamachem i zawsze dostawał ode mnie 2 długości (ja mam tylko zrobiony dolot, wydech mi zamula bo cześć została od eg3) na każdym biegu na VTECu sie oddalalem, sprawdzone wielokrotnie. wiec nie pisz bdzur ze ktos lub cos ma mnie wyleczyc z ignorancji!! bo ja w przeciewieństwie do Ciebie sprawdziłem to na ulicy a nie na papierze!

chyba do tej pory nie rozumiesz, na czym polega odgrodzenie stożka, dlatego pokrótce Ci wytłumaczę:D podczas jazdy airduct w zderzaku łapie powietrze z ZEWNĄTRZ, a z airducta powietrze idzie prosto na stożek który jest w zamkniętej obudowie. Gdzie i kiedy powietrze ma sie nagrzać? kilka osob juz pisało w tym temacie, że bredzisz, jak widać nie jestem sam.

mimo wszystko pozdrawiam



Potwierdzam tak było a silnik miałem zdrowiutki sprawdzana komprecha i inen pierdoły Mody co wyzej Dimo napisał ale bez Vtec jechaliśmy równo ale jak jemu ten prawdziwy VTEC sie załączał a mi VTEC-E ktory jest w D15Z6 to mi kolega odjeżdżał powolutku ale odjeźdzal. Nie wiedziałem w tedy czy mozna klawiaturę przełożyć z Z6 bo na pewno bym to zoribł a pytałem sie duzo osob a nikt nie wiedział i sie ku..em i sprzedałem sasrane D15Z6 z hanka :D jak sp-rzedałem sie okazało ze mozna i jakbym to zrobił to Dimo napewno by moja śliczną dupcie ogladał ;) ale co tam pod koniec roku bedzie h22 lub D16 z kompresorem:p


Wracajac do D15Z6 najlepiej zacząć od kolektora 4-2-1 i wyedchu 2`` wewnatrz 50-51mm bo daje najwięcej nawet na seryjnej skrzyni!!- po zmianie skrzyni i odelzeniu zamachu osiagi na 1/4 poprawiaja sie tylko o 0,3 sek :/ a kasy przy napędzie leci w hu...

tommi28
25-06-10, 12:30
Potwierdzam tak było a silnik miałem zdrowiutki sprawdzana komprecha i inen pierdoły Mody co wyzej Dimo napisał ale bez Vtec jechaliśmy równo ale jak jemu ten prawdziwy VTEC sie załączał a mi VTEC-E ktory jest w D15Z6 to mi kolega odjeżdżał powolutku ale odjeźdzal. Nie wiedziałem w tedy czy mozna klawiaturę przełożyć z Z6 bo na pewno bym to zoribł a pytałem sie duzo osob a nikt nie wiedział i sie ku..em i sprzedałem sasrane D15Z6 z hanka :D jak sp-rzedałem sie okazało ze mozna i jakbym to zrobił to Dimo napewno by moja śliczną dupcie ogladał ;) ale co tam pod koniec roku bedzie h22 lub D16 z kompresorem:p


Wracajac do D15Z6 najlepiej zacząć od kolektora 4-2-1 i wyedchu 2`` wewnatrz 50-51mm bo daje najwięcej nawet na seryjnej skrzyni!!- po zmianie skrzyni i odelzeniu zamachu osiagi na 1/4 poprawiaja sie tylko o 0,3 sek :/ a kasy przy napędzie leci w hu...

Ale czy przypadkiem d16 w budzie 5 gen nie jest lżejszy ze 100kg od d16 w 6gen? Poza tym zdaje sie ze miałeś gaz, a więc masa leci w górę ;) Więc to żadne porównanie i wynik do przewidzenia ;)

Co do tych dolotów to faktycznie zimny nawiew jest ok, wiem bo miałem i mam, ale większość osób, głównie młodych wiesza stożek bez nawiewu i o to właśnie chodzi a wszyscy wiemy co się z tym wiąże. Koniec OT na temat stożka ;)

Lcfr
25-06-10, 12:43
wiadomo, że dobry dolot może cos pomóc... i jednak ta izolacja sie przydaje..
nie należy natomiast spodziewać sie po tym kokosów...
i tyle w temacie samych dolotów bo było opisywane wiele razy w różnych odrębnych tematach....

Panowie dimo i tommi28 proszeni są o ostudzenie swoich zapałów do wycieczek i kontynuowanie sporu na pw...

dimo
25-06-10, 12:56
Nie mam zamiaru kontynuować sporu na PW, myśle, że temat zamknięty, pozwolisz Tomii28, że Ci nie odpisze. (o to czym mam olej w głowie sie nie bój).

ja wiem swoje, d15z6 nie jedzie tak samo jak d16z6 i bede sie tego trzymał.
co do modyfikacji to niech autor tematu sam sie zastanowi bo tak naprawde w d15z6 szybko sie osiągnie granicę nie do przeskoczenia. stąd propozycja swapa na d16z6 (w przyszlosci, tak jak mówie odłóż jeszcze troche kasy) bo to silnik z duzym potencjałem (150+ koni z tego wyciągniesz co w połączeniu z hybryda robi robotę).

EOT i więcej nie będę pisał w tym temacie, niech iini przedstawiają swoje propozycje/przemyślenia.

DjHammer
25-06-10, 14:02
Ale czy przypadkiem d16 w budzie 5 gen nie jest lżejszy ze 100kg od d16 w 6gen? Poza tym zdaje sie ze miałeś gaz, a więc masa leci w górę ;) Więc to żadne porównanie i wynik do przewidzenia ;)


jest lżejsze ale testowalismy sie przed moim startem na 1/4 w poznaniu wiec byłem z tyłu całkowicie wybebeszony takze mysle ze dimo miał max 50 kg lzejsze auto

Budziniak
25-06-10, 23:27
"CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?" EHEHE ale mnie to zdanie rozbawiło :D Pisałem tak w podstawówce koledze na kartce jak się na mnie na plastyce patrzył. Tylko tak dalej :D

glassu
27-06-10, 17:48
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro

lozek
27-06-10, 20:03
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro

na ekonomii traci, jeżeli będą krótsze biegi, zyskuje zaś na osiągach.

Chcesz trochę krótszą skrzynię by zachować ekonomię, ale ożywić troszkę auto to wsadź skrzynię od d14a4.

Jeżeli chcesz już dość krótką skrzynię to wsadź skrzynię od d13b2, d16z6, d16y2, d16y8

barnie
29-06-10, 07:35
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro

ewentualnie buduj hybrydę, ale to już większe koszty

kornel861
30-06-10, 02:22
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro

D13B2 ale NIE z 95 r :D chyba najtaniej

Ja taka mam 5tka ekonomiczna,a roznica jest odczowalna np.w porownaniu z S40 z D14A4
(jak pisal lozek -krotsza niz u Ciebie,ja przy 3K rpm na 5 biegu mialem na niej 110Km/h)

No i cena...np D13B2 ,3 lub 4 razy mniej niz hybryda

albo ekonomia albo dynamika :D ale cos z 4.25 Fd w sam raz j.w
Zalezy tez od stylu jazdy bo nawet EK3 krecac wyzej spali swoje:cool:

ale przed zakupem sprawdz srednice sprzegla bo sa rozne:rolleyes:

derwisze
30-06-10, 12:11
Czasem za dobre pieniadze kupi hybryde.

WaSSIL
01-07-10, 01:57
to zależy co to są "dobre pieniądze" :D
d13/d16 można wyrwać w dobrym stanie już za 200zł
a hybrydę najtaniej jak widziałem to za 750zł
+ w obu przypadkach koszt przekładki który nie jest mały


na ekonomii traci, jeżeli będą krótsze biegi, zyskuje zaś na osiągach.
nie zgadzam się ;) u mnie spalanie z skrzynią od d16z6 pozostało bez zmian. Dużo po mieście jeżdżę a w takich warunkach na krótkiej o wiele fajniej = elastyczniej sobie autko poczynia

skolopendra
01-07-10, 09:19
a hybrydę najtaniej jak widziałem to za 750zł

to właśnie są dobre pieniądze

mateuszafro
01-07-10, 10:34
nie możecie sami sobie skrzyni przełożyć tylko do mechanika auto zaprowadzać musicie od razu?

artek0903
01-07-10, 10:58
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja ;)

zakit
01-07-10, 10:59
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja ;)

eee tam...ja pod blokiem swapa robiłem :D

skolopendra
01-07-10, 10:59
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja

nie takie rzeczy robiło się pod blokiem ;)

artek0903
01-07-10, 11:03
nie takie rzeczy robiło się pod blokiem

no to ja juz dalej nie wnikam :D

skolopendra
01-07-10, 18:52
:D