Zobacz pełną wersję : D15Z6 - dobre modyfikacje do 1000 zł.
Witam. Jeżdżę Civiciem EK3 z silnikiem D15Z6. Mam luźne 1000 zł na zabawę z samochodem i interesują mnie modyfikacje mechaniczne (na razie sam silnik). Co proponujecie w tej cenie? Tylko proszę o takie pomysły, które w praktyce dadzą trochę większą moc, moment i elastyczność (głównie zależy mi na tym, aby auto szło lepiej od dołu). Auto ma automatyczną skrzynię biegów i na razie zmiana jej nie wchodzi w grę, bo to droższa impreza. Pozdrawiam.
Ja na twoim miejscu jeszcze bym dozbierał kasy i robił swap ,albo zmieniał auto.
Ale to takie moje skromne zdanie.
Gdyby nie to że masz automat to posypały by się posty ze mógł byś zmienić skrzynię na krótszą...
Za patyka to bym założył ebay kolektor 4-2-1 oraz parówę z osłoną stożka i dolotem ze zderzaka.
za tyle to wlasnie jak kolega wyzej, ew czip z allegro za 9zł, a reszte przepić :D
skolopendra
23-06-10, 19:55
D15Z6. Mam luźne 1000 zł na zabawę z samochodem i interesują mnie modyfikacje mechaniczne
mechanicznie to powinno wystarczyć na dobry tłumik
dopstrykaj tysiaka i swapuj na d16
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?
a co ma do tego kompresja?
Za patyka to bym założył ebay kolektor 4-2-1 oraz parówę z osłoną stożka i dolotem ze zderzaka.
czyli jakieś max 700zł z przesyłkami...
i na tym wpada zakończyć bo pomysł dobry i da coś ale brnięcie w dalsze mody nie ma sensu właściwie...
na tym kolektorze i dolocie można ugrać z 10KM i 10NM przy sprzyjającym wietrze...
Dzięki wielkie Budziniakowi, Lcfrowi oraz konstruktorowi (PM dostałem :)) za rady. Ogólnie to wiem, że moja jednostka z tą skrzynią jest mało rozwojowa, ale do końca tego roku nie będę zmieniał wozidła, także mogę zainwestować.
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?
Tu nie chodzi o kompresję :rolleyes: Ta wyższa kompresja nie daje nic w porównaniu do większej pojemności...
Jeśli już D15 ma być lepszą bazą, to tylko ze względu na lepsze bore/stroke ratio i możliwość zakręcenia wyżej niż D16....
A co do skrzyni, to uważam, że zmiana tego automata na skrzynię z D13 (tania i krótka) to najlepszy i najtańszy mod...
Jedynie koszt sprzęgła do tego silnika jest ... :cool:
Wolę D15, bo ma lepszą kompresję. Myślałem o klawiaturze z D16Z6. Ile by kosztowały mniej więcej same graty?
Nie każdy, D16Y8 ma taką samą. Jak bardzo nie chcesz swapować to http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=48974 :)
1. kolektor wydechowy z6 - 150 zł
2. wkład k&n i przeróbka rury z doprowadzeniem zimnego powietrza - 150-200zł
3. skrzynia d15b2 100-200 zł + przekładka
4. sprzedaż twojego katalizatora "-"100-150zł
koszt tego wyszedł mnie dokładnie 250zł + trochę roboty a auto chodzi znacznie lepiej, sądzę że osiągi takie jak 1.6 na jednym wałku biorąc pod uwagę wykres z hamowni i wagę
do tego wyczyścić dolot, przepolerować to i owo, wyregulowac zawory, koła nie więcej niz 15cali, nie wozić zbędnych pierdół w aucie i stu kilo wzmacniaczy
ewentualnie skrzynia od civica 1,3 '95 z przełożeniem 4,4 (do tego piątka z d15z6 0,7 bedzie ok) - ta skrzynia ma przełożenia jak hybrydy 4,25 z crx-em a jest kilka razy tańsza
i nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców" (poszukaj wykresów)
jedyna alternatywą dla tych przeróbek jak dla mnie jest swap/zakup gotowej B18C4, wszelkie minime, swapy na d16z6 specjalnie odczuwalnych zmian nie wprowadzą a potraktują jedynie przyzwoicie po kieszeni
pozdr
i nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców" (poszukaj wykresów)
mam parowke simooty ze stozkiem pod maska i nie widze w tym nic zlego lub mogacego pogorszyc prace silnika.Nie wiem po co napisales o tych tuningowcach:) napinac sie chcesz czy jak?
Podobno 3K cieplejsze powietrze ma 1% mniej tlenu. Podobno na wlocie powietrza moze mieć 20'C a pod maską 50'C. Podobno parówa daje lepszą reakcję na gaz bo ma dużą objętość, ale jak ciągnie powietrze 10% rzadsze to podobno mocy nie doda :D Czaisz ??
to podobno po to sie robi zimny nawiew, zabudowe stożka i uszczelki termiczne czaisz?
tommi28: zapomniałeś o sprzęgle... a do tych e-vteców są sporo droższe niż do pozostałych d-series (przy okazji: ktoś wie czemu?)
pewnie dlatego ze mają mniejszą tarcze i nikt ich nie robi, wiec zmieniac zamach na lekki 212 mm, i do tego sprzeglo jest latwiej dobrac
Ziom zakładaj kolektor 4-2-1 i reszte na 2 cale wewnatrz i narazie ci wystarczy
sądzę że osiągi takie jak 1.6 na jednym wałku biorąc pod uwagę wykres z hamowni i wagę
to sądź tak dalej dopóki nie sprawdzisz
nie zapomnij zeby nie montowac stożka pod maską tak jak robi 90% "tuningowców"
buahaha, dobre dobre. a wiesz, że można stożek odgrodzić i pociągnąć zimne powietrze ze zderzaka? jak nie to już wiesz.
swapy na d16z6 specjalnie odczuwalnych zmian nie wprowadzą
tak, porównuj VTEC-e do VTEC'a, nie ma żadnych różnic i jeżdżą tak samo:rolleyes:
to sądź tak dalej dopóki nie sprawdzisz
buahaha, dobre dobre. a wiesz, że można stożek odgrodzić i pociągnąć zimne powietrze ze zderzaka? jak nie to już wiesz.
tak, porównuj VTEC-e do VTEC'a, nie ma żadnych różnic i jeżdżą tak samo:rolleyes:
Synu odgrodź ten stożek, wsadź tam termometr, podepnij pod lapka i zobacz czy faktycznie jest tak zimno jak ci sie wydaje a później postaw na kresce d15z6 (tak zrobione jak mowiłem), d16y7 i d16y8 i wylecz sie z tej ignorancji ;)
Tommi nie gadaj głupot. Powiedz mi jaką przewagę ma wkładka K&N w seryjnym dolocie i z rurą doprowadzająca zimne powietrze nad odgrodzonym stożkiem także z doprowadzonym zimnym powietrzem/CAI'em? Podpowiem - ŻADNĄ, a wręcz bywa gorszą metodą !!! seryjny dolot jest w cienkich jak słomka rurkach
Mongolskie teorie wprowadzasz.
a co wspomnianego przez Ciebie starcia - d15z6 z krotszą skrzynią łyknie d16y7, a d16y8 łyknie oba i tyle, żadnej filozofii tu nie trzeba.
Po pierwsze nie życze sobie PW typu "CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?"
po drugie nie jestem Twoim synem więc takie teksty zostaw sobie dla potomków.
po trzecie mielismy w klubie d15z6 w HB, użytkownika DJHammer, ze skrzynia od d16z6, zrobionym dolotem, wydechem na 2 cale po całosci (kat out) i kolektorem 4-2-1, nowym sprzegłem exedy i lekkim zamachem i zawsze dostawał ode mnie 2 długości (ja mam tylko zrobiony dolot, wydech mi zamula bo cześć została od eg3) na każdym biegu na VTECu sie oddalalem, sprawdzone wielokrotnie. wiec nie pisz bdzur ze ktos lub cos ma mnie wyleczyc z ignorancji!! bo ja w przeciewieństwie do Ciebie sprawdziłem to na ulicy a nie na papierze!
chyba do tej pory nie rozumiesz, na czym polega odgrodzenie stożka, dlatego pokrótce Ci wytłumaczę:D podczas jazdy airduct w zderzaku łapie powietrze z ZEWNĄTRZ, a z airducta powietrze idzie prosto na stożek który jest w zamkniętej obudowie. Gdzie i kiedy powietrze ma sie nagrzać? kilka osob juz pisało w tym temacie, że bredzisz, jak widać nie jestem sam.
mimo wszystko pozdrawiam
Po pierwsze nie życze sobie PW typu "CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?"
po drugie nie jestem Twoim synem więc takie teksty zostaw sobie dla potomków.
po trzecie mielismy w klubie d15z6 w HB, użytkownika DJHammer, ze skrzynia od d16z6, zrobionym dolotem, wydechem na 2 cale po całosci (kat out) i kolektorem 4-2-1, nowym sprzegłem exedy i lekkim zamachem i zawsze dostawał ode mnie 2 długości (ja mam tylko zrobiony dolot, wydech mi zamula bo cześć została od eg3) na każdym biegu na VTECu sie oddalalem, sprawdzone wielokrotnie. wiec nie pisz bdzur ze ktos lub cos ma mnie wyleczyc z ignorancji!! bo ja w przeciewieństwie do Ciebie sprawdziłem to na ulicy a nie na papierze!
chyba do tej pory nie rozumiesz, na czym polega odgrodzenie stożka, dlatego pokrótce Ci wytłumaczę:D podczas jazdy airduct w zderzaku łapie powietrze z ZEWNĄTRZ, a z airducta powietrze idzie prosto na stożek który jest w zamkniętej obudowie. Gdzie i kiedy powietrze ma sie nagrzać? kilka osob juz pisało w tym temacie, że bredzisz, jak widać nie jestem sam.
mimo wszystko pozdrawiam
Potwierdzam tak było a silnik miałem zdrowiutki sprawdzana komprecha i inen pierdoły Mody co wyzej Dimo napisał ale bez Vtec jechaliśmy równo ale jak jemu ten prawdziwy VTEC sie załączał a mi VTEC-E ktory jest w D15Z6 to mi kolega odjeżdżał powolutku ale odjeźdzal. Nie wiedziałem w tedy czy mozna klawiaturę przełożyć z Z6 bo na pewno bym to zoribł a pytałem sie duzo osob a nikt nie wiedział i sie ku..em i sprzedałem sasrane D15Z6 z hanka :D jak sp-rzedałem sie okazało ze mozna i jakbym to zrobił to Dimo napewno by moja śliczną dupcie ogladał ;) ale co tam pod koniec roku bedzie h22 lub D16 z kompresorem:p
Wracajac do D15Z6 najlepiej zacząć od kolektora 4-2-1 i wyedchu 2`` wewnatrz 50-51mm bo daje najwięcej nawet na seryjnej skrzyni!!- po zmianie skrzyni i odelzeniu zamachu osiagi na 1/4 poprawiaja sie tylko o 0,3 sek :/ a kasy przy napędzie leci w hu...
Potwierdzam tak było a silnik miałem zdrowiutki sprawdzana komprecha i inen pierdoły Mody co wyzej Dimo napisał ale bez Vtec jechaliśmy równo ale jak jemu ten prawdziwy VTEC sie załączał a mi VTEC-E ktory jest w D15Z6 to mi kolega odjeżdżał powolutku ale odjeźdzal. Nie wiedziałem w tedy czy mozna klawiaturę przełożyć z Z6 bo na pewno bym to zoribł a pytałem sie duzo osob a nikt nie wiedział i sie ku..em i sprzedałem sasrane D15Z6 z hanka :D jak sp-rzedałem sie okazało ze mozna i jakbym to zrobił to Dimo napewno by moja śliczną dupcie ogladał ;) ale co tam pod koniec roku bedzie h22 lub D16 z kompresorem:p
Wracajac do D15Z6 najlepiej zacząć od kolektora 4-2-1 i wyedchu 2`` wewnatrz 50-51mm bo daje najwięcej nawet na seryjnej skrzyni!!- po zmianie skrzyni i odelzeniu zamachu osiagi na 1/4 poprawiaja sie tylko o 0,3 sek :/ a kasy przy napędzie leci w hu...
Ale czy przypadkiem d16 w budzie 5 gen nie jest lżejszy ze 100kg od d16 w 6gen? Poza tym zdaje sie ze miałeś gaz, a więc masa leci w górę ;) Więc to żadne porównanie i wynik do przewidzenia ;)
Co do tych dolotów to faktycznie zimny nawiew jest ok, wiem bo miałem i mam, ale większość osób, głównie młodych wiesza stożek bez nawiewu i o to właśnie chodzi a wszyscy wiemy co się z tym wiąże. Koniec OT na temat stożka ;)
wiadomo, że dobry dolot może cos pomóc... i jednak ta izolacja sie przydaje..
nie należy natomiast spodziewać sie po tym kokosów...
i tyle w temacie samych dolotów bo było opisywane wiele razy w różnych odrębnych tematach....
Panowie dimo i tommi28 proszeni są o ostudzenie swoich zapałów do wycieczek i kontynuowanie sporu na pw...
Nie mam zamiaru kontynuować sporu na PW, myśle, że temat zamknięty, pozwolisz Tomii28, że Ci nie odpisze. (o to czym mam olej w głowie sie nie bój).
ja wiem swoje, d15z6 nie jedzie tak samo jak d16z6 i bede sie tego trzymał.
co do modyfikacji to niech autor tematu sam sie zastanowi bo tak naprawde w d15z6 szybko sie osiągnie granicę nie do przeskoczenia. stąd propozycja swapa na d16z6 (w przyszlosci, tak jak mówie odłóż jeszcze troche kasy) bo to silnik z duzym potencjałem (150+ koni z tego wyciągniesz co w połączeniu z hybryda robi robotę).
EOT i więcej nie będę pisał w tym temacie, niech iini przedstawiają swoje propozycje/przemyślenia.
Ale czy przypadkiem d16 w budzie 5 gen nie jest lżejszy ze 100kg od d16 w 6gen? Poza tym zdaje sie ze miałeś gaz, a więc masa leci w górę ;) Więc to żadne porównanie i wynik do przewidzenia ;)
jest lżejsze ale testowalismy sie przed moim startem na 1/4 w poznaniu wiec byłem z tyłu całkowicie wybebeszony takze mysle ze dimo miał max 50 kg lzejsze auto
"CZY MASZ ****A JAKIŚ PROBLEM?" EHEHE ale mnie to zdanie rozbawiło :D Pisałem tak w podstawówce koledze na kartce jak się na mnie na plastyce patrzył. Tylko tak dalej :D
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro
na ekonomii traci, jeżeli będą krótsze biegi, zyskuje zaś na osiągach.
Chcesz trochę krótszą skrzynię by zachować ekonomię, ale ożywić troszkę auto to wsadź skrzynię od d14a4.
Jeżeli chcesz już dość krótką skrzynię to wsadź skrzynię od d13b2, d16z6, d16y2, d16y8
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro
ewentualnie buduj hybrydę, ale to już większe koszty
Pozwólcie że się podepnę pod temat i zapytam, jako że w nowo kupionej hance (też d15z6, EK3) chyba padnięta jest skrzynia i nastawiam się na wymianę - za jakimi skrzyniami się rozglądać najlepiej? Czy z krótką skrzynią auto straci na ekonomii jazdy? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni? Dzięki za pomoc i pozdro
D13B2 ale NIE z 95 r :D chyba najtaniej
Ja taka mam 5tka ekonomiczna,a roznica jest odczowalna np.w porownaniu z S40 z D14A4
(jak pisal lozek -krotsza niz u Ciebie,ja przy 3K rpm na 5 biegu mialem na niej 110Km/h)
No i cena...np D13B2 ,3 lub 4 razy mniej niz hybryda
albo ekonomia albo dynamika :D ale cos z 4.25 Fd w sam raz j.w
Zalezy tez od stylu jazdy bo nawet EK3 krecac wyzej spali swoje:cool:
ale przed zakupem sprawdz srednice sprzegla bo sa rozne:rolleyes:
Czasem za dobre pieniadze kupi hybryde.
to zależy co to są "dobre pieniądze" :D
d13/d16 można wyrwać w dobrym stanie już za 200zł
a hybrydę najtaniej jak widziałem to za 750zł
+ w obu przypadkach koszt przekładki który nie jest mały
na ekonomii traci, jeżeli będą krótsze biegi, zyskuje zaś na osiągach.
nie zgadzam się ;) u mnie spalanie z skrzynią od d16z6 pozostało bez zmian. Dużo po mieście jeżdżę a w takich warunkach na krótkiej o wiele fajniej = elastyczniej sobie autko poczynia
skolopendra
01-07-10, 09:19
a hybrydę najtaniej jak widziałem to za 750zł
to właśnie są dobre pieniądze
mateuszafro
01-07-10, 10:34
nie możecie sami sobie skrzyni przełożyć tylko do mechanika auto zaprowadzać musicie od razu?
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja ;)
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja ;)
eee tam...ja pod blokiem swapa robiłem :D
skolopendra
01-07-10, 10:59
nie kazdy ma do tego warunki, pod blokiem ciezko moze byc z taka operacja
nie takie rzeczy robiło się pod blokiem ;)
nie takie rzeczy robiło się pod blokiem
no to ja juz dalej nie wnikam :D
skolopendra
01-07-10, 18:52
:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.