PDA

Zobacz pełną wersję : Zacinajaca sie przepustnica d14a3



hellrider
13-06-10, 12:59
Jak w temacie.
Wszystko wyglada tak, jezdzac normalnie jest spoko. Problem pojawia sie przy palowaniu.
Przyklad. jade na jakimkolwiek biegu z obrotami np. 5 ts. rpm/min. Puszcze gaz i jadac na biegu jak wiadomo spada powoli z obrotow. Przepustnica jest zamknieta. Silnik krecac sie szybko ssie duzo powietrza, ale nie ma go skad ssac bo przepustnica zamknieta. Sila tego ssania jak by zacina mi przepustnice. Potem jesli chce dodac gazu wcismak pedal i czuje opor. Jesli przezwycieze ten opor to autem tak szarpbie ze jezyk mozna sobie odgryzc. Przewaznie robie tak ze wciskam sprzeglo, robie miedzygaz zeby sie odblokowala i dopiero wtedy jade jak czlowiek. Przepustnica czyszczona, i ustawialem ja ponad 5 razy. Caly czas to samo. Najlepszym sposobem bylaby wymiana. Ale po co jesli mam ja dobra, nie ma zadnych wzerow itd. tylko to zaciecie jest wku%^&$.

Macie jakis pomysl ?

skolopendra
13-06-10, 13:30
sprawdzałeś linkę?

hellrider
13-06-10, 14:05
To nie linka, kiedys sie zaciela i specjalnie zjechalem na pobocze bez wciskania gazu i zgasilem maszyne, wysiadlem i za sama przepustnice chcialem dodac gazu, definitywnie to przepustnica.

skolopendra
13-06-10, 14:14
to podkręć ogranicznikiem domykania przepustnicy i będzie ok

hellrider
13-06-10, 20:47
A ten ogranicznik nie popieprzy mi wolnych obrotow ?

skolopendra
14-06-10, 22:00
nie popieprzy mi wolnych obrotow ?

jak zrobisz to z głową to nie

mpepe
15-06-10, 09:24
kumpel tak miał podkręcił trochę i pomogło ale sprawdź czy przepustnica i wszystko w okół nie jest zasyfiona jakimś dziadostwem.

s3b
15-06-10, 09:40
Pod przepustnicą masz śrubę regulującą odchylenie się motylka przepustnicy. Pierw odkręcasz śrubkę kontrującą kluczem bodajże 8 albo 7, nie pamiętam już dokładnie, a potem wkładasz imbusa pod wystającą śrubkę i naciągasz sprężynę przepustnicy. Tylko zrób to z głową, maksymalnie pół, albo z jeden obrót. Potem dokręć śrubkę kontrującą i możesz zrobić taki mały test. Naciągi palcem przepustnicę i puść ją z maksymalnego otworzenia. Jeśli przepustnica się znowu zatnie to musisz jeszcze trochę ją podciągnąć, a jeśli będzie już gładko chodzić to masz problem z głowy.

Szczery
20-11-12, 01:20
Troche odkope kotleta.
Mam podobny ale nie identyczny problem.
Moja przepustnica d14a3 na ssaku od d15b7 zacina sie po zamknięciu ale dodatkowo gdy się ją już ruszy stawia "nierówny" opór w całym zakresie, tak jakby sie zatarła oś obrotu.
Mam 2ga przepustnice od D16y7 ktora kreci sie jakiby w lewo w porownaniu do obracajacej sie w prawo przepustnicy od d14a3 ale to chyba wystarczy ze w wtyczce od czujnika polozenia PRZEPUSTNICY (tps?) zamienie miejscami dwa skrajne przewodziki. Komp powinien wtedy poprawny chyba sygnal dostawac.
Nie wiem jednak co zrobic z takim malym wezykiem ktory jest podlaczony do przepustnicy a3. Jest to chyba podcisnienie do filterka weglowego. W przepustnicy d16y7 nie mam gdzie go podlaczyc. Jak proponujecie rozwiazac moj problem?

skolopendra
23-11-12, 10:40
ktory jest podlaczony do przepustnicy a3. Jest to chyba podcisnienie do filterka weglowego. W przepustnicy d16y7

przepustnicy obu tych silników sa identyczne