Zobacz pełną wersję : D16z6, a skrzynia 1.3 lub 1.5
Witam, naprawdę dużo czytałem i nie mogę doczytać jakie są efekty wymiany skrzyni seryjnej na skrzynie z 1.3 lub 1.5. Bardzo bym prosił o opinie użytkowników, jeśli ktoś ma takie skrzynie zamontowane u siebie w silniku D16z6. Wiem, że skrzynia z 1.3 1995r. ma najkrótsze przełożenia ale ciężko ją dostać, więc szukam zwykłej 1.3 lub 1.5 co kupie to zależy od tego co usłyszę tutaj na forum. Bardzo proszę o rady i opinie uzytkownia tych skrzyń.
masz na forum wszystkie przelozenia skrzyn opisane, tak ciezko jest sobie porownac?
ciężko i to bardzo ;) porównując w tabelce wychodzi, że skrzynia 1.3 od 92-94r. ma taką samą wartość finalną oraz takie same przełożenia na poszczególnych biegach, tylko z 95r. ma większą wartość finalną. A co do 1.5 to skrzynie z D15B7 i D15B8, D15Z1 mają mniejszą wartość finalną.
Może i bym zrozumiał jeśli miał bym tak wielkie pojęcie, ale niestety nie mam i prosiłem o opinie użytkowników co mają tak pomodzone, więc naprawdę tobie dziękuje bardzo!
D13B2 ma dłuższą 4 i 5 niż twoja skrzynia d15B2 to samo bo to te same skrzynie
jedynie d13b2 z 95 roku ma sens, ewentualnie hybryda z 3 i 4 od crxa
Krotkie FD 4.437 mialy jeszcze niektore Concerto...
A skrzynie D13 z 95r idzie znalezc bez wiekszego klopotu, chocby tu: http://allegro.pl/item1063158538_honda_civic_1_3_16v_75km_92_95_siln ik_skrzynia_95.html
a no znalazłeś a ja szukalem jak głupi i nic ;/
ale teraz zastanawiam się nad tym czy nie nazbierać jednak na hybryde od czasu do czasu wyskoczę gdzies na długą trase wiec hybryda by sie przydała.
koszt hybrydy waha się w granicach 700-900zł, a jaki byłby koszt za zlecenie komuś np. z forum lub komuś kto się na tym zna, zrobienia hybrydy z mojej skrzyni?
Ja bym kupil ta skrzynie D13 i nawet zamontowal. W ten sposob masz juz najtrudniejszy element ukladanki. Bo potem znalezc 3/4 CRX i ewentualnie jakies dlugie 5 (chociaz nie wiem po co, w tym 1.3 jest wystarczajaco dluga) bedzie wiele prostsze...no i da Ci czas na dozbieranie $$$. A moze nawet stwierdzisz, ze to co jest wystarcza i nie ma co sie wiecej napinac.
Mozesz nawet sprzedac swoja skrzynie i odzyskac troche kasy.
5 w skrzyni z d13 jest masakrycznie krotka i nie da sie tym jechac w trase. 100kmh i masz 3k obrotow, 160kmh juz nie pamietam ile rpm, ale za duzo. bardzo meczy. i kierowce i silnik, znam z autopsji niestety.
Prosze Cie...3krpm i 100km/h, straszne normalnie, masakra. Newsflash - to jest w miare typowe dla aut kompaktowych ze skrzyniami 5-biegowymi. I nie mow, ze sie jechac nie da bo chocby S2000 ma na 6 biegu 90km/h przy 3krpm:eek: ITR/CTR podobnie.
artur, rozumiem ze ty wszedzie lecisz 160kmh i skrzynia jest za krotka dla ciebie?
mam hybryde na fd 4,4 i jakos nie boli mnie te 3k rpm dla dokladnie 97kmh. z reguly masz 90kmh ograniczenie na trasie, wiec powodzenia z mandatami.
tak, z takimi predkosciami jezdze w trasy (2 razy na rok? :|) i 5 z d13 jest DLA MNIE za krotka. jezeli ktos jezdzi czesciej i z wiekszymi niz dopuszczalne predkosciami polecam wlozyc inna 5, tyle.
o ja... to ja już jestem w jeszcze większej kropce niż byłem... :|
No ale i tak jestem dalej za hybrydą z długą piątką, by mnie to nie zamęczyło... 1/2 z 1.3 3/4 z crx i jakaś piątka może z 1.6 ? Co wy na to? Jakie przeważnie są hybrydy?
Stary, miec 3000rpm na piatce przy 100km/h to NORMALNE...tak jest w wiekszosci aut z silnikami tej wielkosci i skrzyniami 5b. Taki standard motoryzacyjny. Jesli faktycznie CZESTO zdarzaja Ci sie przeloty autostradowe (nie mowie trasowe, bo mi nikt nie wmowi, ze mozna po jednopasmowce w dzien w dzisiejszych czasach jezdzic ze stala przelotowa 160+ i to na dodatek jakims smiesznym 1.6) z predkosciami ponad 160 to faktycznie, mozesz sie zainteresowac dluga 5. Inaczej to bez sensu - skrzynia 1.3 plus 3/4 z CRX i smigasz.
jechales moze kiedys ze mna ze wiesz? dla ciebie to "smieszne" 1.6 a dla mnie pol roku ciezkiej pracy i wielu wyrzeczen wiec i takie komentarze moglbys zatrzymac dla siebie. trasa warszawa-lodz (2 pasmowka) jakis miesiac temu wlasnie tak jechalem i sie tym zmeczylem bo "zwykla" piatka byla dla mnie za krotka to wszystko. nie strugam tu autostradowego kozaka, bo nie ruszam sie z miasta czesto. jadac po autostradzie po prostu myslalem, ze "przydalaby mi sie dluzsza piatka".
Nie jechalem z Toba...i po tym opisie juz wiem doskonale ze bym nie chcial.
Komentarz co do smiesznego 1.6 odnosi sie do stylu jazdy, a nie ceny ani niczego takiego. Takze chill out. Po prostu jest to zbyt maly i slaby silnik by moc na jednopasmowce w dzisiejszym ruchu utrzymac przelotowa 160+, tylko tyle. Na dwupasmowce lub autostradzie oczywiscie mozna...ale czy te 400-500rpm nizej, ktore bys mial na dlugiej 5 az tak Cie zbawia?? Zwlaszcza na tak masakrycznie dlugiej trasie jak Wwa-Lodz?
Spokojnie !!
Okej, doszedłem do wniosku, że kupie obojętnie jaką 1.3 potem dokupie przełożenia z crx 3/4 i zostawie przełozenie 5 z 1.3 lub zamontuje przełożenie 5 z d16z6.
Lub kupie już zrobioną hybrydę na 1/2 z 1.3 3/4 z crx a 5 :D Co z ta 5 panowie! o moj boże ;D
kupie obojętnie jaką 1.3
jak masz obecnie d16z6 (fd 4,25) chcesz kupic byle jaka z d13 to mija sie to z celem bo najprawdopodobniej trafisz tez 4,25, jesli nie zalezy ci tak mocno na fd 4,4 to buduj hybryde na podstawie tej co masz tzn wsadz tylko 3 i 4 z rexa i bedzie smigac
zależy mi na przyśpieszeniu no i na tej piątce, czasami wyskoczę gdzieś na trasę...
zależy mi na przyśpieszeniu no i na tej piątce, czasami wyskoczę gdzieś na trasę...
to nie kupuj 1.3 chyba, że z 95roku. teraz masz krótszą skrzynię niż standardowa 1.3.
ahaa... ;) dzięki, a jak zmienię przełożenia 3/4 biegu na ta z crx, rozumiem że będzie przyśpieszać szybciej na tych biegach niż akutalnie, a 5 zmieni się minimalnie? Jeszcze tak zapytam, mam zwalony synchornizator z 2 na 3 zgrzyta, będzie też trzeba wymienić czy przy wymianie przelożeń na crx zgrzytanie ustąpi?
Wyjdzie mnie to taniej, niż kupno hybrydy od kogoś?
3/4 biegu na ta z crx, rozumiem że będzie przyśpieszać szybciej na tych biegach niż akutalnie, a 5 zmieni się minimalnie?
tak, bedzie lepiej na tych biegach a 5 sie nie zmieni jesli nie ruszasz jej ani FD
czy przy wymianie przelożeń na crx zgrzytanie ustąpi?
Jesli uzyjesz sprawnego synchronizatora
hallo!!
Dziś jadąc sobie trasą zauwazylem ze przy 3tyś. obrotów na piątym biegu mam 100km/h !
Dopiero dziś to zauważyłem! Moje pytanie brzmi czy jest to oryg. skrzynia?
normalne to jest...
znajdz sobie w tabeli z przelozeniami jakie przelozenia ma twoja skrzynia, i temat wyzej jest przy jakich przelozeniach jaka predkosc jest, i sobie porownaj
hallo!!
Dziś jadąc sobie trasą zauwazylem ze przy 3tyś. obrotów na piątym biegu mam 100km/h !
Dopiero dziś to zauważyłem! Moje pytanie brzmi czy jest to oryg. skrzynia?
Czy Ty w ogole czytales co napisalem????? To jest NORMALNE przelozenie nie tylko dla Civicow ale ogolnie wiekszosci aut tej klasy i mocy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.