Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16z6, a skrzynia 1.3 lub 1.5



TrAcer90
09-06-10, 22:46
Witam, naprawdę dużo czytałem i nie mogę doczytać jakie są efekty wymiany skrzyni seryjnej na skrzynie z 1.3 lub 1.5. Bardzo bym prosił o opinie użytkowników, jeśli ktoś ma takie skrzynie zamontowane u siebie w silniku D16z6. Wiem, że skrzynia z 1.3 1995r. ma najkrótsze przełożenia ale ciężko ją dostać, więc szukam zwykłej 1.3 lub 1.5 co kupie to zależy od tego co usłyszę tutaj na forum. Bardzo proszę o rady i opinie uzytkownia tych skrzyń.

zakit
09-06-10, 23:31
masz na forum wszystkie przelozenia skrzyn opisane, tak ciezko jest sobie porownac?

TrAcer90
10-06-10, 00:06
ciężko i to bardzo ;) porównując w tabelce wychodzi, że skrzynia 1.3 od 92-94r. ma taką samą wartość finalną oraz takie same przełożenia na poszczególnych biegach, tylko z 95r. ma większą wartość finalną. A co do 1.5 to skrzynie z D15B7 i D15B8, D15Z1 mają mniejszą wartość finalną.
Może i bym zrozumiał jeśli miał bym tak wielkie pojęcie, ale niestety nie mam i prosiłem o opinie użytkowników co mają tak pomodzone, więc naprawdę tobie dziękuje bardzo!

lozek
10-06-10, 00:19
D13B2 ma dłuższą 4 i 5 niż twoja skrzynia d15B2 to samo bo to te same skrzynie

jedynie d13b2 z 95 roku ma sens, ewentualnie hybryda z 3 i 4 od crxa

Kras
10-06-10, 08:36
Krotkie FD 4.437 mialy jeszcze niektore Concerto...
A skrzynie D13 z 95r idzie znalezc bez wiekszego klopotu, chocby tu: http://allegro.pl/item1063158538_honda_civic_1_3_16v_75km_92_95_siln ik_skrzynia_95.html

TrAcer90
10-06-10, 09:20
a no znalazłeś a ja szukalem jak głupi i nic ;/
ale teraz zastanawiam się nad tym czy nie nazbierać jednak na hybryde od czasu do czasu wyskoczę gdzies na długą trase wiec hybryda by sie przydała.
koszt hybrydy waha się w granicach 700-900zł, a jaki byłby koszt za zlecenie komuś np. z forum lub komuś kto się na tym zna, zrobienia hybrydy z mojej skrzyni?

Kras
10-06-10, 09:22
Ja bym kupil ta skrzynie D13 i nawet zamontowal. W ten sposob masz juz najtrudniejszy element ukladanki. Bo potem znalezc 3/4 CRX i ewentualnie jakies dlugie 5 (chociaz nie wiem po co, w tym 1.3 jest wystarczajaco dluga) bedzie wiele prostsze...no i da Ci czas na dozbieranie $$$. A moze nawet stwierdzisz, ze to co jest wystarcza i nie ma co sie wiecej napinac.

Mozesz nawet sprzedac swoja skrzynie i odzyskac troche kasy.

arturwwa
10-06-10, 09:24
5 w skrzyni z d13 jest masakrycznie krotka i nie da sie tym jechac w trase. 100kmh i masz 3k obrotow, 160kmh juz nie pamietam ile rpm, ale za duzo. bardzo meczy. i kierowce i silnik, znam z autopsji niestety.

Kras
10-06-10, 09:27
Prosze Cie...3krpm i 100km/h, straszne normalnie, masakra. Newsflash - to jest w miare typowe dla aut kompaktowych ze skrzyniami 5-biegowymi. I nie mow, ze sie jechac nie da bo chocby S2000 ma na 6 biegu 90km/h przy 3krpm:eek: ITR/CTR podobnie.

zakit
10-06-10, 09:39
artur, rozumiem ze ty wszedzie lecisz 160kmh i skrzynia jest za krotka dla ciebie?

mam hybryde na fd 4,4 i jakos nie boli mnie te 3k rpm dla dokladnie 97kmh. z reguly masz 90kmh ograniczenie na trasie, wiec powodzenia z mandatami.

arturwwa
10-06-10, 09:57
tak, z takimi predkosciami jezdze w trasy (2 razy na rok? :|) i 5 z d13 jest DLA MNIE za krotka. jezeli ktos jezdzi czesciej i z wiekszymi niz dopuszczalne predkosciami polecam wlozyc inna 5, tyle.

TrAcer90
10-06-10, 11:07
o ja... to ja już jestem w jeszcze większej kropce niż byłem... :|
No ale i tak jestem dalej za hybrydą z długą piątką, by mnie to nie zamęczyło... 1/2 z 1.3 3/4 z crx i jakaś piątka może z 1.6 ? Co wy na to? Jakie przeważnie są hybrydy?

Kras
10-06-10, 11:33
Stary, miec 3000rpm na piatce przy 100km/h to NORMALNE...tak jest w wiekszosci aut z silnikami tej wielkosci i skrzyniami 5b. Taki standard motoryzacyjny. Jesli faktycznie CZESTO zdarzaja Ci sie przeloty autostradowe (nie mowie trasowe, bo mi nikt nie wmowi, ze mozna po jednopasmowce w dzien w dzisiejszych czasach jezdzic ze stala przelotowa 160+ i to na dodatek jakims smiesznym 1.6) z predkosciami ponad 160 to faktycznie, mozesz sie zainteresowac dluga 5. Inaczej to bez sensu - skrzynia 1.3 plus 3/4 z CRX i smigasz.

arturwwa
10-06-10, 11:49
jechales moze kiedys ze mna ze wiesz? dla ciebie to "smieszne" 1.6 a dla mnie pol roku ciezkiej pracy i wielu wyrzeczen wiec i takie komentarze moglbys zatrzymac dla siebie. trasa warszawa-lodz (2 pasmowka) jakis miesiac temu wlasnie tak jechalem i sie tym zmeczylem bo "zwykla" piatka byla dla mnie za krotka to wszystko. nie strugam tu autostradowego kozaka, bo nie ruszam sie z miasta czesto. jadac po autostradzie po prostu myslalem, ze "przydalaby mi sie dluzsza piatka".

Kras
10-06-10, 11:54
Nie jechalem z Toba...i po tym opisie juz wiem doskonale ze bym nie chcial.
Komentarz co do smiesznego 1.6 odnosi sie do stylu jazdy, a nie ceny ani niczego takiego. Takze chill out. Po prostu jest to zbyt maly i slaby silnik by moc na jednopasmowce w dzisiejszym ruchu utrzymac przelotowa 160+, tylko tyle. Na dwupasmowce lub autostradzie oczywiscie mozna...ale czy te 400-500rpm nizej, ktore bys mial na dlugiej 5 az tak Cie zbawia?? Zwlaszcza na tak masakrycznie dlugiej trasie jak Wwa-Lodz?

TrAcer90
10-06-10, 13:17
Spokojnie !!
Okej, doszedłem do wniosku, że kupie obojętnie jaką 1.3 potem dokupie przełożenia z crx 3/4 i zostawie przełozenie 5 z 1.3 lub zamontuje przełożenie 5 z d16z6.
Lub kupie już zrobioną hybrydę na 1/2 z 1.3 3/4 z crx a 5 :D Co z ta 5 panowie! o moj boże ;D

artek0903
10-06-10, 15:58
kupie obojętnie jaką 1.3

jak masz obecnie d16z6 (fd 4,25) chcesz kupic byle jaka z d13 to mija sie to z celem bo najprawdopodobniej trafisz tez 4,25, jesli nie zalezy ci tak mocno na fd 4,4 to buduj hybryde na podstawie tej co masz tzn wsadz tylko 3 i 4 z rexa i bedzie smigac

TrAcer90
10-06-10, 16:52
zależy mi na przyśpieszeniu no i na tej piątce, czasami wyskoczę gdzieś na trasę...

lozek
10-06-10, 17:18
zależy mi na przyśpieszeniu no i na tej piątce, czasami wyskoczę gdzieś na trasę...


to nie kupuj 1.3 chyba, że z 95roku. teraz masz krótszą skrzynię niż standardowa 1.3.

TrAcer90
10-06-10, 17:41
ahaa... ;) dzięki, a jak zmienię przełożenia 3/4 biegu na ta z crx, rozumiem że będzie przyśpieszać szybciej na tych biegach niż akutalnie, a 5 zmieni się minimalnie? Jeszcze tak zapytam, mam zwalony synchornizator z 2 na 3 zgrzyta, będzie też trzeba wymienić czy przy wymianie przelożeń na crx zgrzytanie ustąpi?
Wyjdzie mnie to taniej, niż kupno hybrydy od kogoś?

artek0903
10-06-10, 20:06
3/4 biegu na ta z crx, rozumiem że będzie przyśpieszać szybciej na tych biegach niż akutalnie, a 5 zmieni się minimalnie?

tak, bedzie lepiej na tych biegach a 5 sie nie zmieni jesli nie ruszasz jej ani FD


czy przy wymianie przelożeń na crx zgrzytanie ustąpi?

Jesli uzyjesz sprawnego synchronizatora

TrAcer90
12-06-10, 20:17
hallo!!
Dziś jadąc sobie trasą zauwazylem ze przy 3tyś. obrotów na piątym biegu mam 100km/h !
Dopiero dziś to zauważyłem! Moje pytanie brzmi czy jest to oryg. skrzynia?

zakit
12-06-10, 20:19
normalne to jest...
znajdz sobie w tabeli z przelozeniami jakie przelozenia ma twoja skrzynia, i temat wyzej jest przy jakich przelozeniach jaka predkosc jest, i sobie porownaj

Kras
12-06-10, 21:18
hallo!!
Dziś jadąc sobie trasą zauwazylem ze przy 3tyś. obrotów na piątym biegu mam 100km/h !
Dopiero dziś to zauważyłem! Moje pytanie brzmi czy jest to oryg. skrzynia?

Czy Ty w ogole czytales co napisalem????? To jest NORMALNE przelozenie nie tylko dla Civicow ale ogolnie wiekszosci aut tej klasy i mocy.