PDA

Zobacz pełną wersję : Jak podniesć moc w D15B2 ???



beny2585
25-05-10, 18:21
Witam mam pytanie mam silnik d15b2 co tu moge zrobic by podnieść skutecznie moc , nie mowiac o swapie na b7
jakis kompresorek tu da rade nie duzymi kosztami???

headone
25-05-10, 19:24
Wywal kata, zrób wydech 2 cale, wstaw 4-2-1, może jakiś stożek lub sportowa wkładka :)
Też się bawiłem aby wycisnąć z B2 jak najwięcej, ale przesiadłem się na B7 i teraz w B7 grzebie :)
Powodzenia

[H] Dylu [H]
25-05-10, 20:25
Wywal kata, zrób wydech 2 cale, wstaw 4-2-1, może jakiś stożek lub sportowa wkładka :)


taa... i wydaj 1500 czy 2000 pln by uzyskać 10KM ja tak zrobiłem w D14 i żałuję wydanej kasy...ucz się na błędach innych ;) Czas zacząć odkładać na swap :p

SajmonLP
25-05-10, 20:27
kolega napisał jak podnieść moc danego silnika, może ma założenie by wycisnąć z niego ile się da :)

bulikcbr
25-05-10, 21:58
Czapka od Z6

rosiniak99
25-05-10, 22:28
Czapka od Z6 + kompresor = duuużo PowerHorse'ów :D

radar333
26-05-10, 09:41
A czy w ogóle da rade kompresor lub turbo do d15b2 na dpfi? Chyba mpfi musi być czyli chcąc nie chcąc d15b7 mpfi mini swap musi być. Koledze pewnie chodziło o dodanie kompresora lub turbo do tego co ma ale bez przejścia na mpfi chyba nie bardzo... Zrobisz mpfi swapa + turbo lub kompresor bez kucia delikatnie dmuchniesz i te 160+ HP będzie spokojnie za 10 000 zł.

s3b
26-05-10, 09:48
Zbieraj kasę na MPFI, to na prawdę nie są jakieś duże pieniądze względem np swap'a na D16Z6, a frajda z jazdy jest.

beny2585
26-05-10, 21:57
"MPFI" ktos moze wyjasni mi dokladniej co to jest? nie jestem jeszcze az tak obeznany w hani.
Myslalem nad swapem calego silnika na VTI B16A2( 160hp) opłaca sie to czy lepiej swap na vtec??
Ostatnie pytanie, lepiej zrobic swap glowicy tylko na vtec czy jzu caly silnik kupic z wtryskami itp. Bo wydaje mi sie ze sam swam glowicy i wtryskiwaczy bedzie drozszy. A vtec na d15 bedzie taki sam jak d16?

jonek002
26-05-10, 22:06
zależy jaką kwotą dysponujesz, dobrą opcją byłoby całe D16Z6 ;) i w miare tanią. i VTI B16A2 ma VTEC-a :D zależy jaki chcesz mieć przyrost mocy ;) i jaką kwotą jak juz powiedziałem :)

[H] Dylu [H]
26-05-10, 23:18
MPFI - Multi Point Fuel Injection

po polskiemu, wielopunktowy wtrysk paliwa :D

krzysiek_
27-05-10, 12:57
Witam, przechodze przez ten sam problem i postanowilem, że niebęde zaśmiecał forum skoro już istnieje taki temat.
Interesuje mnię założenie głowicy od D16Z6 do mojego zdrowego D15B2 i teraz mam takie pytania.
Czytałem troszkę o mini me jednak czy ktoś mógłby sprawdzić moje informacje?

Z tego co wyczytałem potrzeba:
glowica Z6
komp P28
uszczelka glowicy
pasek rozrzadu
caly aparat zaplonowy wrac z przewodami WN
kolektor ssacy od Z6.

Co z Vitkiem, czy zawór VTEC znajduje się w głowicy ? Czytalem, że trzeba zalatwić jakieś przewody do podłączenia go..
Czy ktoś może powiedzieć czy to kompletna lista, ponieważ akutalnie rozmawiam z pewnym sprzedawca i ma do zaoferowania glowice+ssacy+aparat za okolo 800 zl.. Oplaca się? Kompa znalazlbym za 300 zl? Uszczelka i pasek wiadome ze kupilbym nowki a cenę juz znam:) Proszę o jakaś konkretną odpowiedź, dziękuje i pozdrawiam, Krzysiek.

And84
27-05-10, 15:30
krzysiek_ w D15B2 musisz jeszcze wymienić ( przerobić ) wiązkę silnikową i kabinową .

Ogólnie do B2 polecam mpfi od razu na kolku ssącym z np. D16Z6 + zrobienie całego wydechu + dolot i już jakoś to śmiga :)

artek0903
27-05-10, 15:54
Co z Vitkiem, czy zawór VTEC znajduje się w głowicy ? Czytalem, że trzeba zalatwić jakieś przewody do podłączenia go..

zawor jest przykrecany do glowicy, generalnie wiekszosc sprzedaje oddzielnie ale jesli kupujesz zestaw od handlarza to powinienes go dostac, nie zaszkodzi jednak zapytac, jak kupisz wiazke od z6 to nie trzeba bedzie rzezbic z kablami


glowice+ssacy+aparat za okolo 800 zl

cena calkiem przystepna, upewnij sie tylko czy ssak i glowica sa kompletne (wraz z przepustnica, listwa, wtryskami, czyjnikami, zaworem vtec itp)


Kompa znalazlbym za 300 zl? Uszczelka i pasek wiadome ze kupilbym nowki a cenę juz znam Proszę o jakaś konkretną odpowiedź, dziękuje i pozdrawiam, Krzysiek.

za 300 spokojnie a jak dobrze poszukasz to na pewno i taniej. Nie zapomnij o rolce napinacza, pompie wody, swiecach i jeszcze jakis *******ach. Polecam przeczytac i ewentualnie pytac w tym temacie (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6930)

krzysiek_
27-05-10, 20:44
Siema, dzięki za pomoc, poprosiłem gościa o zdjęcia dla oceny stanu i kompletności części. Wyglądają na dobre ale czy ktoś może zweryfikować moje podejrzenia? Niestety części nabywam poprzez internet i niemogę zobaczyć ich na żywo. Auto miało podobno 180K przebiegu czyli pewnie z 240k min zanim je wyciągneli.. no ale sam mam w civie 220 i chodzi jak igła.
Oto link do zdjęć:
http://yfrog.com/emdscf4297jx

Proszę o pomoc, pozdrawiam, Krzysiek:)

P.S. Pompa wodna niespasuje mi od D15B2?:o

beny2585
27-05-10, 21:57
nie wiem mysle zeby zmieścic sie do 3k , d16z6 ma 125 KM , a vti 160 KM ??
co proponujecie ktory lepszy ???

krzysiek_
27-05-10, 22:44
VTi za 3k ze swapem? Nawet ogarniany sam będzie to pewnie padaka ale niech wypowiedzą się znawcy:) W D15B2 do takiej mocy trzeba będzie zrobić trochę zmian, choćby swap hamulow z tylu na tarcze bo jakoś trzeba to hamować.

radar333
28-05-10, 09:41
Na zdjęciu głowica ma zawór vtec ale nie ma pokrywy oczywiście. Za 3000zł zrobisz swap d16z6 na styk jak wszystko pójdzie ok. b16a2 6000 zł na styk jak wszystko pójdzie ok.

Gorczyk
28-05-10, 09:54
jest wiele opcji....moim zdaniem włóż b16 i grzeb na niej ;) wiadomo silnik jest już o połowę droższy od D-serii no i klamoty trochę drożej wychodzą lecz nie koniecznie!! Na pewno przyjemność i frajda z załączanego witka będzie najlepszym podziękowaniem...:) a do D15 jak chcesz grzebać zrób mpfi z Z6 parę innych gratów też od tego, ale najlepszym rozwiązaniem (Tanim) jest swap na D16Z6 i to całego silnika....tak więc wybór zależy od Ciebie :D

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=78864 widzisz nawet się trafiło minime na D16Z6

beny2585
29-05-10, 13:55
wlasnie zastanawialem sie nad calym swapem na d16 bo raczej z tego duzo konikow nie podciagne a zabule kasy tyle co za swap. Oczywiscie robiac swap na d16 musze zrobic swap tylnych hamulcow??

a [powiedzcie mi podejdzie kolektor wydechowy od d16z6 do d15b2 ?? i zmieni sie cos dzwiek albo szybszy przeplyw spalic i bedzie od dolu lepiej szedl?

headone
29-05-10, 21:15
Podejdzie kolektor od d16z6, i poprawi ci osiągi troszkę :)
Pewno dolna partia obrotów będzie lepsza :D