Zobacz pełną wersję : Problem z czujnikiem prędkości - VSS - błąd 17
Witam, mam następujący problem, może ktoś się już z tym spotkał i będzie mógł mi pomóc. Mniej więcej po 10ciu minutach jazdy kiedy silnik się rozgrzeje zaczyna mi wariować prędkościomierz a po czasie kompletnie pada. Dodatkowo czasami kiedy wrzucam wsteczny pada wskazówka obrotomierza. Również wtedy przy włączaniu świateł pada wskazówka prędkościomierza. Przy hamowaniu silnikiem zapala się check engine i błąd 17- typowe objawy braku sygnału z czujnika VSS. Jednymi słowy jest to cyrk na kołach. objawy znikają kiedy auto przestygnie przez dłuższy czas. Czujnik VSS sam w sobie jest sprawny - sprawdzałem montując 2 inne - objawy są takie same. Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to jest to najprawdopodobniej zwarcie. Jeśli ktoś miał taki problem i go rozwiązał to proszę o rady.
Problem rozwiązany - zalana jedna z kostek między wiązką kabinową a silnikową - akurat ta w której idą sygnał z VSS, jego zasilanie i sygnał dla obrotomierza. Powstała tam niezła zupa zmieniająca napięcia podawane przez czujniki przez co zegary i komputer wariował. Mam wiązkę i wtyczki schowane na dole za silnikiem stąd ten problem z zalaniem.
I jeszcze wniosek wyciągnięty z tej przygody:
- Dlaczego seryjnie w civicu kostki montowane są na górze kielichów?
- Bo co ma Wisieć nie utonie;]
Wielkie dzięki za wskazówkę, u mnie jest to samo, check zapala się przy hamowaniu silnikiem i wywala błąd 17. Pójdę Twoim tropem i sprawdzę kostki :)
Chciałbym odświeżyć temat.
Mam ten sam problem - wywala błąd nr 17.
Mam civica 92 rok
1.5 coupe - wersja hamerykańska
Gdzie jest ten czujnik? Jakie kostki? Jestem tempakiem jeżeli chodzi o samochody - pomóżcie, poradźcie.
Chciałbym odświeżyć temat.
Mam ten sam problem - wywala błąd nr 17.
Mam civica 92 rok
1.5 coupe - wersja hamerykańska
Gdzie jest ten czujnik? Jakie kostki? Jestem tempakiem jeżeli chodzi o samochody - pomóżcie, poradźcie.
Czujnik jest na górze skrzyni miej więcej pod dolotem powietrza, kostki łączące wiązki silnikową i kabinową znajdują się pod maską na kielichach amortyzatorów.
Czujnik jest na górze skrzyni miej więcej pod dolotem powietrza, kostki łączące wiązki silnikową i kabinową znajdują się pod maską na kielichach amortyzatorów.
U mnie te kostki są w idealnym stanie - cos innego przychodzi wam na myśl?
skolopendra
01-06-10, 17:22
wam na myśl?
pewnie ,zepsuty czujnik
pewnie ,zepsuty czujnik
jak to sprawdzic czy jest zepsuty czy nie?
skolopendra
01-06-10, 18:13
najprościej podmienić,
najprościej podmienić,
ściąga się go odkręcając te 3 śrubki na krzyżakowy śrubokręt? czy się to jakoś rozpina?
Nie ma innej możliwości sprawdzenia go?
W czym przeszkadza zepsuty VSS?
pewnie nie bedzie pokazywał lub bedzie zle pokazywal predkosc.
ściąga się go odkręcając te 3 śrubki na krzyżakowy śrubokręt? czy się to jakoś rozpina?
Nie ma innej możliwości sprawdzenia go?
W czym przeszkadza zepsuty VSS?
Ściąga się go odkręcając 2 śrubki szóstki (pod klucz 10tkę) - uważaj żeby nie zgubić trzpienia napędzającego!
Jeśli chcesz sprawdzić czujnik to musisz mieć miernik do pomiaru napięcia. Z czujnika wychodzą trzy przewody - masa (czarny), zasilanie (czarny z żółtym) oraz sygnałowy(biały z niebieskim) w tej kolejności. Sprawdź czy są:
1. przejście między masą w kostce czujnika a dowolną masą np. na akumulatorze
2. czy jest zasilanie na czujnik po przekręceniu na zapłon - powinno być około 12V (napięcie akumulatora)
3. czy czujnik podaje sygnał - musisz podnieść przód auta i zakręcić kołem na luzie (jeśli masz szperę, jedno koło musi być zablokowane) i zobaczyć na wtyczce od kompa (pin B10) czy czujnik podaje napięcie 0-5V (VSS dziala w ten sposob ze podaje przerywane napiecie - czestotliwosc zmienia sie w zaleznosci od predkosci auta)
- jeśli wszystkie te warunki są spełnione powinno działać
- jeśli nie ma na wtyczce masy to trzeba ją doprowadzić
- jeśli nie ma napięcia 12v po przekręceniu na zapłon to trzeba je doprowadzić-
- jeśli nie ma sygnału z VSS na kompie to znaczy że sygnał gdzieś się urywa (przerwany przewód) lub czujnik wyciągnął kopyta;) i trzeba go zmienić
tu masz rozpiske pinow w kompie - http://www.ff-squad.com/technet/wiring/obd1/obd1.pin.schematics.gif
co do pytania co się dzieje gdy nie ma sygnału VSS to:
1 komp wariuje bo ma obciążenie a nie dostaje sygnału że auto jedzie
2 przy hamowaniu silnikiem wyskakuje check i blad 17 poniewaz komp dostaje sprzeczne informacje (silnik jest na obrotach przy zamknietej przepustnicy i odcietym wtrysku i zaplonie a brak sygnalu z VSS wskazuje ze auto powinno stac w miejscu (czyli powinien schodzic z obrotow)
3 nie masz predkosciomierza
mam nadzieje ze pomoglem :D
pewnie nie bedzie pokazywał lub bedzie zle pokazywal predkosc.
pokazuje predkosc, obrotomierz tez dziala bez zarzutów - ale ECU wyswietla blad VSS
pokazuje predkosc, obrotomierz tez dziala bez zarzutów - ale ECU wyswietla blad VSS
sprawdz czy sygnal dochodzi do kompa, w piatym genie jest tak ze sygnal z VSS idzie kolejno z wiazki silnikowej na kabinowa, potem tuz przed zegarami rozdwaja sie we wiazce - jeden kabel idzie na zegary, a drugi do kompa. jezeli sygnal jest na zegarach a nie ma go na kompie to znaczy ze przewod gdzies jest przeciety. trzeba wtedy poprowadzic sygnal z wtyczki przy zegarach do kompa, albo bezposrednio z VSS
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.