Zobacz pełną wersję : Problem z zaciskiem:(
Niestety mam zapieczony tylny lewy zacisk.Pierwsza diagnoza mechanika była że może to powodować linka ręcznego bo była mocno skorodowana ale po wymianie zacisk tak się zapiekl przy hamowaniu że aż felga była gorąca.Teraz mechanik ma problem ze znalezieniem pasującego zacisku już 3 próbował i niestety żaden nie pasuje.Moja Hania jest z 2000roku 1,4iS 90km 5d D14Z4 MB2 może ktoś mógłby doradzić jaki zacisk powinien pasować...Z góry dziękuje za pomoc
Powinien pasować zacisk od takiego samego auta, ale uwaga - nie od wersji VTI! (byly inne)
No niby zamawiali do tego właśnie modelu samochodu i nic...może z wersji Aerodeck by podeszły??
Przód czy tył? Z tego co mi wiadomo w 2000r byly dwa rodzaje tarcz większe i mniejsze, a nie lepiej zregenerować stary zacisk?U mnie np było podobnie. Kolega wycisnął trochę tłoczek(była zadra), wyczyścił papierem ściernym na wodę i śmiga teraz elegancko.
W InerCars widzialem regenerowany za 250zl. Ja kupilem dwa uzywane i zregenerowalem, jesli rzeczywiscie tylko tloczek to proste, ale jesli ten glebszy tloczek od recznego to... Wkrotce moja fotorelacja.
Witam, podepnę się pod wątek, bo mam podobny problem.
Od pewnego czasu grzeją mi się tarcze z tyłu w moim civic 5d z 1997 roku, 1.4iS D14A8. Byłem z tym u mechanika, rozebrał hamulec, to znaczy wyciągnął tłoczek i okazało się że należałoby go wymienić. W pobliżu są hurtownie motoryzacyjne w tym InterCars i w żadnej takiego tłoczka nie mógł dostać, bo w ogóle MB2 z takim silnikiem nie figuruje w katalogach z tarczowymi tylnymi hamulcami. Zamówiłem więc tłoczek wraz z gumkami, tutaj:
http://www.allegro.pl/item1023575572_zestaw_naprawczy_zacisku_tyl_tlocze k_honda_civic.html
Komplet przyszedł i jedno nie daje mi spokoju - wymiary tłoczka się zgadzają, ale w jego wnętrzu nie ma gwintu. Czy tak powinno być? Nie widziałem wnętrza oryginalnego tłoczka u mechanika.. Ale skoro się go wkręca, a nie wciska jak wszędzie można to wyczytać, to jest to jakoś inaczej rozwiązane? Po prostu na forum innej marki widziałem tłoczek z gwintem.
Tłoczek ma wymiary: średnica - 30mm, wysokość - 40mm, foto wnętrza tłoczka
http://img24.imageshack.us/img24/8420/p1000068f.jpg (http://img24.imageshack.us/i/p1000068f.jpg/)
Byłbym wdzięczny za odpowiedź, bo nie wiem czy wybierać się do mechanika, jeśli mam nie właściwy tłoczek.
Kolego, trzeba przełożyć wnętrze ze starego tłoczka. Tam jest sprężynka, podkładka itp - zabezpieczone pierścieniem Segera. Żeby to przełożyć, trzeba wcisnąć sprężynę i zdjąć pierścień szczypcami do pierścieni Segera, przełożyć to wszystko do nowego tłoczka i włożyć spowrotem. Przy wkładaniu jest trudniej i metody są dwie: albo wciskasz czymś sprężynę a druga osoba zakłada pierścień, albo - to działa - po prostu przpypierd****asz kombinerkami to wszystko na siłę :D
Ten zestaw naprawczy z Allegro jest bardzo drogi. Pasuje wszystko z "jajka" 5 gen i w Inter Cars kosztuje 40zł - tłoczek plus uszczelki. A sam tłoczek do VI gen kosztuje w IC 140zł...
Uprzedzam, że na 50% wymiana samego tłoczka i 2 gumek nic nie da. Trzeba się dobrać głębiej, do drugiego tłoczka który jest pod spodem i też wszystko wymienić modląc się, żeby nie było korozji na obrotowej tulejce od ręcznego, bo wtedy to już tylko nowy zacisk. Dlatego w zestawie jest tyle gumek... Zaraz chyba zrobię fotorelację z regeneracji. Trzeba mieć do tego nietypowe szczypce Segera - zagięte i długie "w dół" ok 5cm, na dodatek ścięte żeby się tam zmieściły. Kupiłem na Allegro za ponad 40zł.
A lenie z IC mnie denerwują, ja im muszę w katalogach szukać bo sami nie potrafią znaleźć!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.