Vadim
15-05-10, 00:13
Witam wszystkich forumowiczów i tych szczęśliwych i tych nie szczęśliwych z posiadania Hondy Civic:D.
Do rzeczy:2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka SRS nie podczas jazdy, a po przekręceniu stacyjki w pozycji zapalających się kontrolek.Zaświeciła się i już tak została zapalona do wyłączenia silnika(to chyba oczywiste ;) ).Nie postanowiłem bawić się w samo-diagnostykę gdyż kilka dni wcześniej rozładował mi się akumulator(Hania odpalona z kabli-bateria nie ładowana prostownikiem).Hmm postanowiłem zrobić reset SRS gdyz w owym czasie poczytałem o problemach z SRS i postawiłem na rozładowane aku.Resecik przeszedł pomyślnie i na dwa dni miałem spokój z CZERWONYM ALERTEM gdyż sytuacja powtórzyła się.Wpadłem na pomysł ,że może nie doładowany akumulator daje oznaki o sobie.Naładowałem prostownikiem i sprawdziłem napięcie ładowania wynosiło ~14,36Vna światłach ~14,10V.I znowu resecik.Problem minął na jakieś 5 dni i znowu się pojawił.Wtedy już prawie krew trysnęła mi z oczu :D ale nie poddałem się heh....Drogą dedukcji przy paru piffkach z kolegami mechanikami ja elektromechanik :p wpadłem na dziwny acz kol wiek zastanawiający pomysł tzn.Przed pojawieniem się problemu założyłem do Hani małe CAR AUDIO tzn.przód zestaw odseparowany na Pioneerze,radyjko tez Pioneer + wzmacniacz Pioneera i sub> głośnik Magnat Express czy jakoś tak(nawiasem mówiąc gra fajnie ale muszę drzwi wygłuszyć).A że lubię słuchać głośno muzyki(do przesady oczywiscie głośniki mają grac dla mnie a nie na zewnątrz)więc słuchałem:D.Widziałem że radio przygasa nawet na odpalonym silniku :/(nie wiem czemu bo dałem przewody do zasilania wzmacniacza GSI GPC4-R100 i GSI GPC4-SL100) więc postanowiłem odłączyć wzmacniacz zaraz po kolejnym resecie.....
I tu był pies pogrzebany Panie i Panowie :D tętnienie radia powodowały skoki napięcia i nie wiem czy rozładowywanie akumulatora hehe (nie sprawdziłem).Na razie jeżdżę już 6 dzień i nie widać SRS!!!!!!!!:D Teraz jak pojawi sie SRS zrobię Samo-diagnostykę.
Zakładam ,że to był problem zapalającej się kontrolki-tętnienie radia.
Od jutra modyfikuję Car-Audio już zamówiłem Kondensator i chyba "-"minusa przerzucę z budy na biegun minusowy aku ale to wyjdzie w praktyce.Zaczynam od kondensatora......C.D.N.
Dziękuję,że zechcieliście poświecić chwilkę na przeczytanie tego postu być może komuś on pomoże:) ale się rozpisałem ;)
Do rzeczy:2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka SRS nie podczas jazdy, a po przekręceniu stacyjki w pozycji zapalających się kontrolek.Zaświeciła się i już tak została zapalona do wyłączenia silnika(to chyba oczywiste ;) ).Nie postanowiłem bawić się w samo-diagnostykę gdyż kilka dni wcześniej rozładował mi się akumulator(Hania odpalona z kabli-bateria nie ładowana prostownikiem).Hmm postanowiłem zrobić reset SRS gdyz w owym czasie poczytałem o problemach z SRS i postawiłem na rozładowane aku.Resecik przeszedł pomyślnie i na dwa dni miałem spokój z CZERWONYM ALERTEM gdyż sytuacja powtórzyła się.Wpadłem na pomysł ,że może nie doładowany akumulator daje oznaki o sobie.Naładowałem prostownikiem i sprawdziłem napięcie ładowania wynosiło ~14,36Vna światłach ~14,10V.I znowu resecik.Problem minął na jakieś 5 dni i znowu się pojawił.Wtedy już prawie krew trysnęła mi z oczu :D ale nie poddałem się heh....Drogą dedukcji przy paru piffkach z kolegami mechanikami ja elektromechanik :p wpadłem na dziwny acz kol wiek zastanawiający pomysł tzn.Przed pojawieniem się problemu założyłem do Hani małe CAR AUDIO tzn.przód zestaw odseparowany na Pioneerze,radyjko tez Pioneer + wzmacniacz Pioneera i sub> głośnik Magnat Express czy jakoś tak(nawiasem mówiąc gra fajnie ale muszę drzwi wygłuszyć).A że lubię słuchać głośno muzyki(do przesady oczywiscie głośniki mają grac dla mnie a nie na zewnątrz)więc słuchałem:D.Widziałem że radio przygasa nawet na odpalonym silniku :/(nie wiem czemu bo dałem przewody do zasilania wzmacniacza GSI GPC4-R100 i GSI GPC4-SL100) więc postanowiłem odłączyć wzmacniacz zaraz po kolejnym resecie.....
I tu był pies pogrzebany Panie i Panowie :D tętnienie radia powodowały skoki napięcia i nie wiem czy rozładowywanie akumulatora hehe (nie sprawdziłem).Na razie jeżdżę już 6 dzień i nie widać SRS!!!!!!!!:D Teraz jak pojawi sie SRS zrobię Samo-diagnostykę.
Zakładam ,że to był problem zapalającej się kontrolki-tętnienie radia.
Od jutra modyfikuję Car-Audio już zamówiłem Kondensator i chyba "-"minusa przerzucę z budy na biegun minusowy aku ale to wyjdzie w praktyce.Zaczynam od kondensatora......C.D.N.
Dziękuję,że zechcieliście poświecić chwilkę na przeczytanie tego postu być może komuś on pomoże:) ale się rozpisałem ;)