PDA

Zobacz pełną wersję : Zapalający się SRS-problem rozwiązany.



Vadim
15-05-10, 00:13
Witam wszystkich forumowiczów i tych szczęśliwych i tych nie szczęśliwych z posiadania Hondy Civic:D.
Do rzeczy:2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka SRS nie podczas jazdy, a po przekręceniu stacyjki w pozycji zapalających się kontrolek.Zaświeciła się i już tak została zapalona do wyłączenia silnika(to chyba oczywiste ;) ).Nie postanowiłem bawić się w samo-diagnostykę gdyż kilka dni wcześniej rozładował mi się akumulator(Hania odpalona z kabli-bateria nie ładowana prostownikiem).Hmm postanowiłem zrobić reset SRS gdyz w owym czasie poczytałem o problemach z SRS i postawiłem na rozładowane aku.Resecik przeszedł pomyślnie i na dwa dni miałem spokój z CZERWONYM ALERTEM gdyż sytuacja powtórzyła się.Wpadłem na pomysł ,że może nie doładowany akumulator daje oznaki o sobie.Naładowałem prostownikiem i sprawdziłem napięcie ładowania wynosiło ~14,36Vna światłach ~14,10V.I znowu resecik.Problem minął na jakieś 5 dni i znowu się pojawił.Wtedy już prawie krew trysnęła mi z oczu :D ale nie poddałem się heh....Drogą dedukcji przy paru piffkach z kolegami mechanikami ja elektromechanik :p wpadłem na dziwny acz kol wiek zastanawiający pomysł tzn.Przed pojawieniem się problemu założyłem do Hani małe CAR AUDIO tzn.przód zestaw odseparowany na Pioneerze,radyjko tez Pioneer + wzmacniacz Pioneera i sub> głośnik Magnat Express czy jakoś tak(nawiasem mówiąc gra fajnie ale muszę drzwi wygłuszyć).A że lubię słuchać głośno muzyki(do przesady oczywiscie głośniki mają grac dla mnie a nie na zewnątrz)więc słuchałem:D.Widziałem że radio przygasa nawet na odpalonym silniku :/(nie wiem czemu bo dałem przewody do zasilania wzmacniacza GSI GPC4-R100 i GSI GPC4-SL100) więc postanowiłem odłączyć wzmacniacz zaraz po kolejnym resecie.....
I tu był pies pogrzebany Panie i Panowie :D tętnienie radia powodowały skoki napięcia i nie wiem czy rozładowywanie akumulatora hehe (nie sprawdziłem).Na razie jeżdżę już 6 dzień i nie widać SRS!!!!!!!!:D Teraz jak pojawi sie SRS zrobię Samo-diagnostykę.
Zakładam ,że to był problem zapalającej się kontrolki-tętnienie radia.
Od jutra modyfikuję Car-Audio już zamówiłem Kondensator i chyba "-"minusa przerzucę z budy na biegun minusowy aku ale to wyjdzie w praktyce.Zaczynam od kondensatora......C.D.N.
Dziękuję,że zechcieliście poświecić chwilkę na przeczytanie tego postu być może komuś on pomoże:) ale się rozpisałem ;)

nikog0
19-05-10, 13:00
Może to kwestia tak, jak piszesz dużego podobru mocy przez system audio, a wtedy kiedy ładowanie jest najsłabsze wolne obroty, a muza gra powstaje deficyt prądu i akumulator nie jest doładowywany, tylko rozładowywany, a jeszcze światła włączone.
Jak pojawi Ci się znów bład, to może wartało by pomyśleć o lepszym akumulatorze (większa pojemność, lepsza wersja np centra futura), tylko troche by trzeba pokombinować, żeby większy akumulator (też gabarytowo) się tam zmieścił...
Nie znam się na tyle, aby powiedzieć czy układ SRS jest czujny za obniżone napięcie, i ograniczoną ilość amperów, ale że jako jest to układ elektorniczny, istnieje duże prawdopodobieńśtwo że tak jest.

szczepan358
19-05-10, 13:20
odpinalem aku i srs mi sie nie resetowal, achyba powienie co nie?

Vadim
19-05-10, 23:31
Witam akumulator jest nowy tzn.kupiony w lutym ma 45Ah.