PDA

Zobacz pełną wersję : Turbo/Swap ?? szukam porad :)



Zawa
30-04-10, 11:35
Witam mam Eg5 d16z6 z kutymi pasciami silnik po kapitalce chodzi idealnie zero dymku itp zawsze chcialem wlozyc turbo do mojego civica ale jak pojezdzilem ibiza cupra z porobiana glowica golfem gti (bez turbo jedynie silnik dlubany)to doszlem do wnoisku ze chyba lepiej zamiast pakowac turbo to zrobic swapa na b18c4... co wy myslicie ? tak po przemysleniu to tubro kit z ebaya (turbina garret) 1600$ +wysylka do polski +zegary wyjdzie ok 6000 zl do tego trzeba zrobic wydech i strojenie i na orginalnej pompie i kompie mysle bedzie 190km tak ?? a za swap wyjdzie tez ok 6000zl +wdech i wydech (sam swap ogarne sam ) ale za to moj zakuty d16z6 moge sprzedac .. roznica bedzie ok 20 km ale bedzie ciagnac od samego dolu a nie zanim turbo sie rozkreci ..
jak mozecie to doradzcie nie jezdzilem d16 turbo ani b18 takze nie wiem co bedzie lepszym rozmazaniem ale glownie tez rozchodzi sie o kase .. znalazlem takie cudo na allegro jak myslicie ?? prosze o jakies odpowiedz:)
http://moto.allegro.pl/item987649433_swap_silnik_b18c4_honda_civic_vti_ni e_b16a2_169km.html

sane
30-04-10, 11:39
d16 turbo...

jak masz już d16z6, to idź w turbo... wystarczy zobaczyć trend za kałużą - "pedalskie VTEC-i" dobrze się turbią i na pewno większa frajda niż z B18C4 (odwrotnie do niezawodności zapewne)...

arekgr
30-04-10, 14:57
A może założyć m62 na jak największym kole pasowym? (podobno z Y7, albo Y8). Jakieś 2xxkm będzie, i będzie przyjemnie jechało :-) Wtryski z H22, no i do kogoś to zestroić :-) Sam dasz radę z tym wszystkim.

havok
30-04-10, 16:56
Po 1.: przejedź się każdym typem modyfikacji, jaki chcesz. Bo gusta są różne. Może na przykład wpadniesz na zlot?
Po 2.: poczytaj o powstałych na forum setupach zarówno turbo, jak i NA, w tym obejrzyj listy rzeczy, które trzeba kupić/wzmocnić/wymienić
Po 3.: tematów typu "cennik" było na tym podforum multum, myślę że od wczoraj nic się nie zmieniło.

Zawa
30-04-10, 17:22
czytalem i czytam caly czas forum mniej wiecej orintuje sie w tych tematach .. trzeba by zrobic swap hamulcow , twardsze zawiszenie ... ale chodzi mi o silnik czy lepiej turbic ten czy wsadzis mocniejszy potem zawsze moze zrobic chip tuning (taki prawdziwy) . najlepiej by bylo sie przejchac takimi cackami ale narazie od 2 miechow nie jezdzilem mam dosyc konkretnie polamana noge sruby blachy itp :/ i nie wiem kiedy bede dal rade jezdzic:/ chodzi mi glownie o to ze teraz nie pracuje nie mam kasy za bardzo a chcialbym to ogarnac przez zime no i tak z moich obliczen taniej wyjdzie swap b18c4.. a jeszcze tak zapytam ile moze kosztowac zestrojenie turbo ?

andrew22zzz
01-05-10, 05:23
Sporo zależy chyba od tego czym będziesz stroił....(konieczność zakupu licencji ?)
Tak żeby jakoś to jeździło to pewnie od 200zł :D
Tak żeby fajnie jeździło ok 700 :D
Tak żeby jeszcze dawali gratis fajny wykres ok 1000 i więcej.

Jarząb
01-05-10, 11:37
ja na dzień dzisiejszy jak bym miał już d16 na starcie to 100% w turbo niż w b series . .

pzdr. .

Zawa
01-05-10, 13:24
myslalem ze B seria bedzie lepsza ale widze ze radzicie isc dalej w d16 i turbo , chyba bede musial troche bardziej oszczedzac i turbic :D myslalem nad takimi kitami luknijcie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-89-90-91-crx-b16-b18-T3T4-turbo-kit-w-GARRETT-t04e-/380228888898?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5887686942

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Greddy-TD04-Turbo-Kit-Honda-Civic-Ex-92-95-Emanage-JDM-/200465743879?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eacb08007

garret w linku jest niby do B seri ale sa tez do D tylko nie znalazlem .
andrew22zzz o co chodzi z zakupem licencji ?? a i jak to wyglada ze strojeniem takiego turbo ? bede mysial jeszcze cos dokupis ? komputer czy na tym co jest bedzie latac ?:D

JulekCIVIC
01-05-10, 13:41
jeśli piszesz że sam sporo rzeczy ogarniesz to nie musisz kupować kita z jebaja tylko samemu poszukac turbiny, IC no i całej reszty z innych aut i zrobić na początek softa żeby potem sie rozwijać :)

wiesz B seria to juz takie normalne, ale jednak d16 T. to jest innowacja :)

Zawa
01-05-10, 14:31
myslalem nad tym zeby samemu czesci ogarnac tylko za kitem przemawia do mnie ze sa to czesci nowe i w jedej paczce bede mial wszystko :P takie leniwe podejscie :D no i z czego turbina byla by dobra ?

!markos
01-05-10, 16:22
masz zakute d16z6 przygotowane pod turbo i chcesz je zamienic na b8c4, dobrze rozumiem? kto podsunal ci ten durny pomysl?

jak kupujesz nowe graty, to wez 2860rs jesli budzet na to pozwoli.

Zawa
01-05-10, 16:41
dokladnie taki pomysl chodzil mi po glowie a doradzili mi to goscie z vw i seata bo cytuje "silnik z turbo ciagnie dobrze na wysokich obrtach a nie od samego dolu" :P ale raczej wybilem sobie juz ten pomysl po przeczytaniu odpowiedzi w tym temacie... a co sadzicie o tych zestawach co podalem wczesniej linki ? no i cojeszcze bede potrzebowal ? planowane mody przez zime chce ogarnac i chce sie juz powoli dowiedziec wszystkiego :P

!markos
01-05-10, 17:28
moze niech koledzy z seata lepiej dobieraja sprezarki, jak im sie doladowanie pojawia na samej gorze. jak wolnossacy ma ciagnac z samego dolu, to musi miec najmarniej 2.4 litra pojemnosci, a jak doladowany - to zawsze mozna sprobowac zmiescic do civica 1.4 tsi :rolleyes:

jesli masz skladac do zimy, to na spokojnie rozloz sobie wydatki i nie kupuj gotowego zestawu. ja bym tak zrobil. ty rob jak uwazasz. zestawy maja to do siebie, ze czasem nie bardzo chca pasowac i maja sporo elementow marnej jakosci.

kornel861
02-05-10, 01:26
ja bym tak zrobil. ty rob jak uwazasz. zestawy maja to do siebie, ze czasem nie bardzo chca pasowac i maja sporo elementow marnej jakosci.

x2.
Kolega do 1.5 zakladal taki zestaw.

np.uszczelka na kolektorze odstaje wewnatrz o 1cm,ogolne spasowanie elementow do dupy.
bral z jebaja od niemcow za 1k ojro.

lepiej zrobic spokojnie i z "głowa" a nie pod wplywem chwili bo błędy kosztuja PLNY :D:D:D

Zawa
02-05-10, 01:42
mysle robic to przez zime a nie do zimy tak zeby na przyszly sezon bylo wszystko ogarniete takze mam jeszcze troche czasu:d a teraz poszperalem troche po allegro i mam pare cen i turbo
intercooler-200-300zl
blow off-300-400zl lub 700-900zl
wastegate-400zl
boost controler-100zl
jakis stozek100-150zl ?
orurowanie ale nie wiem ile moga kosztowac rurki
kolektor- pewnie trzeba dorabiac przerabiac ??
turbo- 2100zl
http://moto.allegro.pl/item1009722469_fabrycznie_nowa_turbina_volvo_fh12_ nowe_turbo.html

czego jeszcze brakuje ?? i jakiego intercoolera szukac bo na allegro jest tego pelno ale nie ma wymiarow :P no i co sadzicie o tej turbince z linka ?:D

!markos
02-05-10, 10:03
ta turbinka jest do ciezarowki, mega-za-wielka. po liscie zakupow widac, ze masz zerowe pojecie o tych gratach, wiec proponuje powierzyc samochod komus, kto bedzie wiedzial co i jak zrobic, zeby jechalo.

bov tial - 800
wastagate tial - 1000

kontrola doladowania (ebc - bo to jedyne rozsadne rozwiazanie jak ma byc porzadnie wysterowane) nie kosztuje 100pln, tylko jakies 18x tyle.

to tak wyrwane z kontekstu. zapomniales o wtryskiwaczach i paru innych rzeczach. ot chocby o chlodnicy oleju, przewodach chlodzenia/smarowania turbo i np. wskaznikach.

masz zakuty motor, a chcesz jechac na chinszczyznianym osprzecie? intercooler za 2 stowki? interesuje cie wydajnosc, czy ma byc jak najtaniej?

Zawa
02-05-10, 11:49
dlatego chcialem kupic zestaw z jebaja zawsze mozna by tam cos przerobic dopasowac albo dokupic ...
z turbina masz racje teraz dopiero sie skaplem do czego to jest :P moj blad :P
boost controler jest taki sam jak w tym zestawie myslalem ze wystarczajacy jak narazie bo nie planuje nie wiadomo ile km :P myslalem 190 km to takie chyba realne na orginalnej pompie i wtryskach , a intercooler zawsze mozna wymienic na wiekszy lepszy pozniej jak tez kasy sie dozbiera :P
no i wczesniej pytalem o turbo z czego bylo by dobre ale nikt nie odpisal to powtarzam pytanie :D

QowaX
02-05-10, 12:22
wrazie co mam wszystko na miejscu do takiego zestawu turbo

!markos
02-05-10, 13:11
myslalem 190 km190hp w zakutym d16z6? bzdura jakas. daruj sobie.

moze zacznijmy od tego co to jest za silnik. konkretnie: jakie tloki, jakie korby, czy jest blockguard, albo tuleje, jakie klamoty w glowicy o ile cos bylo robione.

QowaX
03-05-10, 20:34
mysle ze gt28RS wystarczy