Zobacz pełną wersję : Turbo/Swap ?? szukam porad :)
Witam mam Eg5 d16z6 z kutymi pasciami silnik po kapitalce chodzi idealnie zero dymku itp zawsze chcialem wlozyc turbo do mojego civica ale jak pojezdzilem ibiza cupra z porobiana glowica golfem gti (bez turbo jedynie silnik dlubany)to doszlem do wnoisku ze chyba lepiej zamiast pakowac turbo to zrobic swapa na b18c4... co wy myslicie ? tak po przemysleniu to tubro kit z ebaya (turbina garret) 1600$ +wysylka do polski +zegary wyjdzie ok 6000 zl do tego trzeba zrobic wydech i strojenie i na orginalnej pompie i kompie mysle bedzie 190km tak ?? a za swap wyjdzie tez ok 6000zl +wdech i wydech (sam swap ogarne sam ) ale za to moj zakuty d16z6 moge sprzedac .. roznica bedzie ok 20 km ale bedzie ciagnac od samego dolu a nie zanim turbo sie rozkreci ..
jak mozecie to doradzcie nie jezdzilem d16 turbo ani b18 takze nie wiem co bedzie lepszym rozmazaniem ale glownie tez rozchodzi sie o kase .. znalazlem takie cudo na allegro jak myslicie ?? prosze o jakies odpowiedz:)
http://moto.allegro.pl/item987649433_swap_silnik_b18c4_honda_civic_vti_ni e_b16a2_169km.html
d16 turbo...
jak masz już d16z6, to idź w turbo... wystarczy zobaczyć trend za kałużą - "pedalskie VTEC-i" dobrze się turbią i na pewno większa frajda niż z B18C4 (odwrotnie do niezawodności zapewne)...
A może założyć m62 na jak największym kole pasowym? (podobno z Y7, albo Y8). Jakieś 2xxkm będzie, i będzie przyjemnie jechało :-) Wtryski z H22, no i do kogoś to zestroić :-) Sam dasz radę z tym wszystkim.
Po 1.: przejedź się każdym typem modyfikacji, jaki chcesz. Bo gusta są różne. Może na przykład wpadniesz na zlot?
Po 2.: poczytaj o powstałych na forum setupach zarówno turbo, jak i NA, w tym obejrzyj listy rzeczy, które trzeba kupić/wzmocnić/wymienić
Po 3.: tematów typu "cennik" było na tym podforum multum, myślę że od wczoraj nic się nie zmieniło.
czytalem i czytam caly czas forum mniej wiecej orintuje sie w tych tematach .. trzeba by zrobic swap hamulcow , twardsze zawiszenie ... ale chodzi mi o silnik czy lepiej turbic ten czy wsadzis mocniejszy potem zawsze moze zrobic chip tuning (taki prawdziwy) . najlepiej by bylo sie przejchac takimi cackami ale narazie od 2 miechow nie jezdzilem mam dosyc konkretnie polamana noge sruby blachy itp :/ i nie wiem kiedy bede dal rade jezdzic:/ chodzi mi glownie o to ze teraz nie pracuje nie mam kasy za bardzo a chcialbym to ogarnac przez zime no i tak z moich obliczen taniej wyjdzie swap b18c4.. a jeszcze tak zapytam ile moze kosztowac zestrojenie turbo ?
andrew22zzz
01-05-10, 05:23
Sporo zależy chyba od tego czym będziesz stroił....(konieczność zakupu licencji ?)
Tak żeby jakoś to jeździło to pewnie od 200zł :D
Tak żeby fajnie jeździło ok 700 :D
Tak żeby jeszcze dawali gratis fajny wykres ok 1000 i więcej.
ja na dzień dzisiejszy jak bym miał już d16 na starcie to 100% w turbo niż w b series . .
pzdr. .
myslalem ze B seria bedzie lepsza ale widze ze radzicie isc dalej w d16 i turbo , chyba bede musial troche bardziej oszczedzac i turbic :D myslalem nad takimi kitami luknijcie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-89-90-91-crx-b16-b18-T3T4-turbo-kit-w-GARRETT-t04e-/380228888898?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5887686942
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Greddy-TD04-Turbo-Kit-Honda-Civic-Ex-92-95-Emanage-JDM-/200465743879?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eacb08007
garret w linku jest niby do B seri ale sa tez do D tylko nie znalazlem .
andrew22zzz o co chodzi z zakupem licencji ?? a i jak to wyglada ze strojeniem takiego turbo ? bede mysial jeszcze cos dokupis ? komputer czy na tym co jest bedzie latac ?:D
JulekCIVIC
01-05-10, 13:41
jeśli piszesz że sam sporo rzeczy ogarniesz to nie musisz kupować kita z jebaja tylko samemu poszukac turbiny, IC no i całej reszty z innych aut i zrobić na początek softa żeby potem sie rozwijać :)
wiesz B seria to juz takie normalne, ale jednak d16 T. to jest innowacja :)
myslalem nad tym zeby samemu czesci ogarnac tylko za kitem przemawia do mnie ze sa to czesci nowe i w jedej paczce bede mial wszystko :P takie leniwe podejscie :D no i z czego turbina byla by dobra ?
masz zakute d16z6 przygotowane pod turbo i chcesz je zamienic na b8c4, dobrze rozumiem? kto podsunal ci ten durny pomysl?
jak kupujesz nowe graty, to wez 2860rs jesli budzet na to pozwoli.
dokladnie taki pomysl chodzil mi po glowie a doradzili mi to goscie z vw i seata bo cytuje "silnik z turbo ciagnie dobrze na wysokich obrtach a nie od samego dolu" :P ale raczej wybilem sobie juz ten pomysl po przeczytaniu odpowiedzi w tym temacie... a co sadzicie o tych zestawach co podalem wczesniej linki ? no i cojeszcze bede potrzebowal ? planowane mody przez zime chce ogarnac i chce sie juz powoli dowiedziec wszystkiego :P
moze niech koledzy z seata lepiej dobieraja sprezarki, jak im sie doladowanie pojawia na samej gorze. jak wolnossacy ma ciagnac z samego dolu, to musi miec najmarniej 2.4 litra pojemnosci, a jak doladowany - to zawsze mozna sprobowac zmiescic do civica 1.4 tsi :rolleyes:
jesli masz skladac do zimy, to na spokojnie rozloz sobie wydatki i nie kupuj gotowego zestawu. ja bym tak zrobil. ty rob jak uwazasz. zestawy maja to do siebie, ze czasem nie bardzo chca pasowac i maja sporo elementow marnej jakosci.
ja bym tak zrobil. ty rob jak uwazasz. zestawy maja to do siebie, ze czasem nie bardzo chca pasowac i maja sporo elementow marnej jakosci.
x2.
Kolega do 1.5 zakladal taki zestaw.
np.uszczelka na kolektorze odstaje wewnatrz o 1cm,ogolne spasowanie elementow do dupy.
bral z jebaja od niemcow za 1k ojro.
lepiej zrobic spokojnie i z "głowa" a nie pod wplywem chwili bo błędy kosztuja PLNY :D:D:D
mysle robic to przez zime a nie do zimy tak zeby na przyszly sezon bylo wszystko ogarniete takze mam jeszcze troche czasu:d a teraz poszperalem troche po allegro i mam pare cen i turbo
intercooler-200-300zl
blow off-300-400zl lub 700-900zl
wastegate-400zl
boost controler-100zl
jakis stozek100-150zl ?
orurowanie ale nie wiem ile moga kosztowac rurki
kolektor- pewnie trzeba dorabiac przerabiac ??
turbo- 2100zl
http://moto.allegro.pl/item1009722469_fabrycznie_nowa_turbina_volvo_fh12_ nowe_turbo.html
czego jeszcze brakuje ?? i jakiego intercoolera szukac bo na allegro jest tego pelno ale nie ma wymiarow :P no i co sadzicie o tej turbince z linka ?:D
ta turbinka jest do ciezarowki, mega-za-wielka. po liscie zakupow widac, ze masz zerowe pojecie o tych gratach, wiec proponuje powierzyc samochod komus, kto bedzie wiedzial co i jak zrobic, zeby jechalo.
bov tial - 800
wastagate tial - 1000
kontrola doladowania (ebc - bo to jedyne rozsadne rozwiazanie jak ma byc porzadnie wysterowane) nie kosztuje 100pln, tylko jakies 18x tyle.
to tak wyrwane z kontekstu. zapomniales o wtryskiwaczach i paru innych rzeczach. ot chocby o chlodnicy oleju, przewodach chlodzenia/smarowania turbo i np. wskaznikach.
masz zakuty motor, a chcesz jechac na chinszczyznianym osprzecie? intercooler za 2 stowki? interesuje cie wydajnosc, czy ma byc jak najtaniej?
dlatego chcialem kupic zestaw z jebaja zawsze mozna by tam cos przerobic dopasowac albo dokupic ...
z turbina masz racje teraz dopiero sie skaplem do czego to jest :P moj blad :P
boost controler jest taki sam jak w tym zestawie myslalem ze wystarczajacy jak narazie bo nie planuje nie wiadomo ile km :P myslalem 190 km to takie chyba realne na orginalnej pompie i wtryskach , a intercooler zawsze mozna wymienic na wiekszy lepszy pozniej jak tez kasy sie dozbiera :P
no i wczesniej pytalem o turbo z czego bylo by dobre ale nikt nie odpisal to powtarzam pytanie :D
wrazie co mam wszystko na miejscu do takiego zestawu turbo
myslalem 190 km190hp w zakutym d16z6? bzdura jakas. daruj sobie.
moze zacznijmy od tego co to jest za silnik. konkretnie: jakie tloki, jakie korby, czy jest blockguard, albo tuleje, jakie klamoty w glowicy o ile cos bylo robione.
mysle ze gt28RS wystarczy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.