Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ostro bieze olej !!!



Piatek
28-04-10, 18:25
Mam problem z d16z6 :(
w grudniu robiłem kapitalke zaraz po zakupie ( panewki, pierścienie, uszzelniacze itp itd ) I teraz jest taki problem ze zaje**scie bieze olej. W niedziele zrobiłęm 250 km i z bagnetu ubyło jakies 2mm. Nie wiem czy brała wczesniej bo jak kupiłem to pierwsze co wydarłem silnik ( wyciagłem bo było kiepskie cisnienie na jednym garczku ... przyczyna - pęknięty pierścień ) Głowica była sprawdzana na szczelnosc i jest ok. Wszystkie graty co wymieniłem brałem najlepsze jakie mieli w sklepie. Wsio Made In Japan . Co robic z tym fantem ?
Dodam ze jak zciagłem dolot ( power rura K&N ) to był w srodku olej. Moze przez to ze stozek zasyfiony, i ssący ciagnie powietrze razem z olejem przez odme ??

Edit:
Dodam jeszcze ze mierzyłem cisnienie i na wsio garach wyskoczyło po 13. ( Silnik zimny, stał 10 godzin )
Zalany olej: Valvoline VR1 Racing 10W-60

Yotomeczek86
28-04-10, 19:20
Na jakiej firmy wszystkie uszczelniacze wymieniłeś? Jakich firm uszczelki ? Bo jeśli jakieś tanie zamienniki to masz odpowiedź. Ewentualnie jakaś uszczelka (pod michą - jak u mnie) ?

Piatek
28-04-10, 19:22
Silnik suchuteńki
Nie pamientam nazw. Troche Victora Rainza a reszta jakieś japońskie.

Napewno nie Ajuza ani erling

sane
28-04-10, 19:29
UPG i uszczelniacze tylko OEM!

mierzyłeś owalizację?

Skoti
28-04-10, 20:13
nie powinno się tak dziać nawet jeśli nie brał OEM.
Ja robiłem silnik nie na oem i nic się nie dzieje a jeżdze 3 rok

gruszkin
28-04-10, 20:20
wiele czynników ma wplyw przeciez na to jak silnik zareaguje na remont. Również to jak był docierany.
A 2mm ubytku to mysle wartośc pomijalna-w granicach błędu pomiarowego że tak powiem

Skoti
28-04-10, 21:30
Przy dcoieraniu moze brac troche oleju zobaczymy co będzie pożniej.

ajt
29-04-10, 16:12
2 mm to pestka ... zrob z tys. km i wtedy zabadaj ile Ci spalila ... bo tak jak ktos wyzej napisal 2 mm to mzoe byc zwykly blad pomiarowy ...

skolopendra
29-04-10, 16:21
zrob z tys. km i wtedy zabadaj ile Ci spalila ..

dokładnie, powiedział bym nawet że jeszcze z kilka tys i dopiero sprawdzić

ajt
29-04-10, 16:29
znczy zgodze sie ze kilka tys;D ale ale niech sprawdza co jakis czas :D
bo jak sie okaze ze po upalaniu jednak pali olej no to czestotliwosc sprawdzania stanu powienna byc wieksza:)
najlepiej zaznaczyc sobie na bagnecie 3/4 jakos delikatnie zrobic 1000 km i pote sprawdzic ile spalila.

ale patrzac na to iel ci spalila badz zgubila to ja bym i tak sie na Twoim miejscu cieszyl - ze taaaaaaaaaaak malo:)

skolopendra
29-04-10, 16:40
ale niech sprawdza co jakis czas

wiadomo :D

dsdamian
29-04-10, 17:13
2mm to błąd pomiaru, nie ma co gdybać.
tysiaka trzeba zrobic
ja np juz wiem za na tysiaka pół litra trza wlać :D


<------ zresztą patrz tu

Piatek
29-04-10, 19:54
zaden bląd pomiaru. Badane w tym samym miejscy. od wymoany ( 3000 km ) dolałem juz półtora litra i juz jest ponizej minimum a max. Za mna fioletowo. Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )
Wiem ze musi dymic ale bez pzresady !!!

ajt
29-04-10, 20:14
zaden bląd pomiaru. Badane w tym samym miejscy. od wymoany ( 3000 km ) dolałem juz półtora litra i juz jest ponizej minimum a max. Za mna fioletowo. Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )
Wiem ze musi dymic ale bez pzresady !!!

??

mozna po polsku?

PeJot
29-04-10, 21:42
Piątek, żeby brać się za mody to trzeba mieć zdrowy silnik bo wychodzi to później bezlitośnie ...

U Ciebie wygląda na to że poddały się już pierścionki ale z głowicę też trzeba będzie zrobić (prowadnice, uszczelniacze zaworowe).

dsdamian
30-04-10, 04:10
Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )

nie rozumiem związku. silnik bierze więcej oleju na wydechu przelotowym??

PeJot
30-04-10, 09:46
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.

Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.

sane
30-04-10, 11:11
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.

Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.

ciekawa teoria ;)

raczej bardziej widać jak dym wali z grubej rury i kat nie zatrzymuje...

u mnie np. w ogóle nie dymi jak silnik jest porządnie rozgrzany, nic a nic... a olej dalej ubywa :D

PeJot
30-04-10, 13:17
Może ...

Ale autentycznie były takie ciekawe zbieżności okoliczności :D

Misiekemeryt160
30-04-10, 13:25
a olej dalej ubywa

to znaczy ze wszystko jest ok:) moje tam wszytskie brały:)d15b7 brał d16z6 brał b16a2 brał i h22a5 bierze:)

sane
30-04-10, 13:27
najbardziej martwi mnie to, że ***** olejem w kabinie... w sumie tylko to mnie irytuje, bo dolewać to żaden problem...

ajt
30-04-10, 14:43
najbardziej martwi mnie to, że ***** olejem w kabinie... w sumie tylko to mnie irytuje, bo dolewać to żaden problem...

w kabienie to pol biedy bo wystarczy miec szczelny kolektor i przelot:D
pomysl co czuje ten co ci na dupie siedzi:D

a wracajac do tematu no to musi brac troche tego oleju:) - teamat walkowany od pokolen

Piatek
30-04-10, 18:33
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.

Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.

Pierścionki założoje nówka.


w kabienie to pol biedy bo wystarczy miec szczelny kolektor i przelot:D
pomysl co czuje ten co ci na dupie siedzi:D

a wracajac do tematu no to musi brac troche tego oleju:) - teamat walkowany od pokolen

"troche"

1L na 1000 km to troche ??

dsdamian
30-04-10, 21:09
no ja raz jechałem za kolegą, ma b18c4 na pełnym przelocie, mało tego b18c4,
któremu 15l benzyny nie starcza, i troszke oleju musi popić, - zapach : eau de 10w40 toilette paris, okropne.

wracając, FAKT, jakbym zrobił remont i brał mi 1L na 1000km, jak moje 16-o letnie bezremontowe d16z6 - no wkur... bym sie niewąsko.
ktoś odjeb.. fuszere, może pierścienie nowe, a na cylindrze ryski przepuszczają- i dupa panie dziejaszku

Piatek
01-05-10, 12:23
Remont robiłem ja, wraz z ojcem szefa ( mechanik od 50ciu lat ) . Na garach nie było rys, minimalny rant był ale to kilometry.

olqszteam
01-05-10, 22:41
dolacze sie...:)
powiem ze dziwne...,po remoncie zeby litr brala...,a docierales silnik - na mineralnym??
moze to glowica i uszczelniacze zaworow - jezeil jej nie robiles...,ale takie ilosci to duzo jak na glowice...
moje d15z6 tez mi pije olej (co prawda nie tyle...,za 4600 km dolalem okolo 1.6litra - aktualna statystyka)...i zastanawiam sie nad remontem i kolektor 4-2-1 chcialem odrazu bo przelot jest(a obilo mi sie przez uszy gdzies ze po wymianie kolektora moze wzrosnac spalanie oleju)
i jak przegladam te tematy zwiazane z olejem to mnie intrygja...blee:confused:
moze zebym tego lepiej nie ruszal...bo jak mialy taki klocki wyjsc to.....:mad:

arturwwa
02-05-10, 11:19
mam d16y2, jezdze ostro i tez costam musze dolewac. i nie jest to 100ml na 1000km ;) mysle, ze poki samochod nie zostawia za soba zaslony dymnej to nie masz sie co martwic. u mnie np. jest tak, ze olej sobie znika, a nie ma zadnych bąkow ani nic takiego wiec sie nie martwie.

Piatek
02-05-10, 11:52
docierany był spokojnie, tyle ze n Castrolu 10W40 :(

załozyłem juz serie dolot, we wtorek załoze serie wydech i zobacze co dalej ... :(

PeJot
02-05-10, 17:40
Silnik mógł być już mocno zużyty do generalnego remontu ze szlifem tulei i regeneracją głowicy (prowadnice, zawory)
i remont na nominalnych gratach to było za mało - nie zna się prawdziwej historii używanego auta :/

Psi obowiązek mechanika wszystko pomierzyć czyli dał ciała warsztat ...

JulekCIVIC
02-05-10, 19:30
no jak kolega pisal robił sam z mechanikiem, wiec mógł by tego nie zrobić, no i tak jak Paweł pisze silnik może mieć już takie owalizacje cylindrów ze nominalne cześci mogły nie wystarczyć...

dsdamian
02-05-10, 19:32
j/w