Zobacz pełną wersję : Ostro bieze olej !!!
Mam problem z d16z6 :(
w grudniu robiłem kapitalke zaraz po zakupie ( panewki, pierścienie, uszzelniacze itp itd ) I teraz jest taki problem ze zaje**scie bieze olej. W niedziele zrobiłęm 250 km i z bagnetu ubyło jakies 2mm. Nie wiem czy brała wczesniej bo jak kupiłem to pierwsze co wydarłem silnik ( wyciagłem bo było kiepskie cisnienie na jednym garczku ... przyczyna - pęknięty pierścień ) Głowica była sprawdzana na szczelnosc i jest ok. Wszystkie graty co wymieniłem brałem najlepsze jakie mieli w sklepie. Wsio Made In Japan . Co robic z tym fantem ?
Dodam ze jak zciagłem dolot ( power rura K&N ) to był w srodku olej. Moze przez to ze stozek zasyfiony, i ssący ciagnie powietrze razem z olejem przez odme ??
Edit:
Dodam jeszcze ze mierzyłem cisnienie i na wsio garach wyskoczyło po 13. ( Silnik zimny, stał 10 godzin )
Zalany olej: Valvoline VR1 Racing 10W-60
Yotomeczek86
28-04-10, 19:20
Na jakiej firmy wszystkie uszczelniacze wymieniłeś? Jakich firm uszczelki ? Bo jeśli jakieś tanie zamienniki to masz odpowiedź. Ewentualnie jakaś uszczelka (pod michą - jak u mnie) ?
Silnik suchuteńki
Nie pamientam nazw. Troche Victora Rainza a reszta jakieś japońskie.
Napewno nie Ajuza ani erling
UPG i uszczelniacze tylko OEM!
mierzyłeś owalizację?
nie powinno się tak dziać nawet jeśli nie brał OEM.
Ja robiłem silnik nie na oem i nic się nie dzieje a jeżdze 3 rok
wiele czynników ma wplyw przeciez na to jak silnik zareaguje na remont. Również to jak był docierany.
A 2mm ubytku to mysle wartośc pomijalna-w granicach błędu pomiarowego że tak powiem
Przy dcoieraniu moze brac troche oleju zobaczymy co będzie pożniej.
2 mm to pestka ... zrob z tys. km i wtedy zabadaj ile Ci spalila ... bo tak jak ktos wyzej napisal 2 mm to mzoe byc zwykly blad pomiarowy ...
skolopendra
29-04-10, 16:21
zrob z tys. km i wtedy zabadaj ile Ci spalila ..
dokładnie, powiedział bym nawet że jeszcze z kilka tys i dopiero sprawdzić
znczy zgodze sie ze kilka tys;D ale ale niech sprawdza co jakis czas :D
bo jak sie okaze ze po upalaniu jednak pali olej no to czestotliwosc sprawdzania stanu powienna byc wieksza:)
najlepiej zaznaczyc sobie na bagnecie 3/4 jakos delikatnie zrobic 1000 km i pote sprawdzic ile spalila.
ale patrzac na to iel ci spalila badz zgubila to ja bym i tak sie na Twoim miejscu cieszyl - ze taaaaaaaaaaak malo:)
skolopendra
29-04-10, 16:40
ale niech sprawdza co jakis czas
wiadomo :D
2mm to błąd pomiaru, nie ma co gdybać.
tysiaka trzeba zrobic
ja np juz wiem za na tysiaka pół litra trza wlać :D
<------ zresztą patrz tu
zaden bląd pomiaru. Badane w tym samym miejscy. od wymoany ( 3000 km ) dolałem juz półtora litra i juz jest ponizej minimum a max. Za mna fioletowo. Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )
Wiem ze musi dymic ale bez pzresady !!!
zaden bląd pomiaru. Badane w tym samym miejscy. od wymoany ( 3000 km ) dolałem juz półtora litra i juz jest ponizej minimum a max. Za mna fioletowo. Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )
Wiem ze musi dymic ale bez pzresady !!!
??
mozna po polsku?
Piątek, żeby brać się za mody to trzeba mieć zdrowy silnik bo wychodzi to później bezlitośnie ...
U Ciebie wygląda na to że poddały się już pierścionki ale z głowicę też trzeba będzie zrobić (prowadnice, uszczelniacze zaworowe).
Nasiliło sie to po odetkaniu wydechu ( Przelot 55. + Replika Apexi na końcu )
nie rozumiem związku. silnik bierze więcej oleju na wydechu przelotowym??
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.
Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.
Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.
ciekawa teoria ;)
raczej bardziej widać jak dym wali z grubej rury i kat nie zatrzymuje...
u mnie np. w ogóle nie dymi jak silnik jest porządnie rozgrzany, nic a nic... a olej dalej ubywa :D
Może ...
Ale autentycznie były takie ciekawe zbieżności okoliczności :D
Misiekemeryt160
30-04-10, 13:25
a olej dalej ubywa
to znaczy ze wszystko jest ok:) moje tam wszytskie brały:)d15b7 brał d16z6 brał b16a2 brał i h22a5 bierze:)
najbardziej martwi mnie to, że ***** olejem w kabinie... w sumie tylko to mnie irytuje, bo dolewać to żaden problem...
najbardziej martwi mnie to, że ***** olejem w kabinie... w sumie tylko to mnie irytuje, bo dolewać to żaden problem...
w kabienie to pol biedy bo wystarczy miec szczelny kolektor i przelot:D
pomysl co czuje ten co ci na dupie siedzi:D
a wracajac do tematu no to musi brac troche tego oleju:) - teamat walkowany od pokolen
Mody bardziej obciążyły i tak już wyjechane pierścienie.
Było kilka przypadków, że silnik potrafił się wyłożyć po założeniu np. kolektora 4-2-1 + przelot 2'' bez kata.
Pierścionki założoje nówka.
w kabienie to pol biedy bo wystarczy miec szczelny kolektor i przelot:D
pomysl co czuje ten co ci na dupie siedzi:D
a wracajac do tematu no to musi brac troche tego oleju:) - teamat walkowany od pokolen
"troche"
1L na 1000 km to troche ??
no ja raz jechałem za kolegą, ma b18c4 na pełnym przelocie, mało tego b18c4,
któremu 15l benzyny nie starcza, i troszke oleju musi popić, - zapach : eau de 10w40 toilette paris, okropne.
wracając, FAKT, jakbym zrobił remont i brał mi 1L na 1000km, jak moje 16-o letnie bezremontowe d16z6 - no wkur... bym sie niewąsko.
ktoś odjeb.. fuszere, może pierścienie nowe, a na cylindrze ryski przepuszczają- i dupa panie dziejaszku
Remont robiłem ja, wraz z ojcem szefa ( mechanik od 50ciu lat ) . Na garach nie było rys, minimalny rant był ale to kilometry.
dolacze sie...:)
powiem ze dziwne...,po remoncie zeby litr brala...,a docierales silnik - na mineralnym??
moze to glowica i uszczelniacze zaworow - jezeil jej nie robiles...,ale takie ilosci to duzo jak na glowice...
moje d15z6 tez mi pije olej (co prawda nie tyle...,za 4600 km dolalem okolo 1.6litra - aktualna statystyka)...i zastanawiam sie nad remontem i kolektor 4-2-1 chcialem odrazu bo przelot jest(a obilo mi sie przez uszy gdzies ze po wymianie kolektora moze wzrosnac spalanie oleju)
i jak przegladam te tematy zwiazane z olejem to mnie intrygja...blee:confused:
moze zebym tego lepiej nie ruszal...bo jak mialy taki klocki wyjsc to.....:mad:
mam d16y2, jezdze ostro i tez costam musze dolewac. i nie jest to 100ml na 1000km ;) mysle, ze poki samochod nie zostawia za soba zaslony dymnej to nie masz sie co martwic. u mnie np. jest tak, ze olej sobie znika, a nie ma zadnych bąkow ani nic takiego wiec sie nie martwie.
docierany był spokojnie, tyle ze n Castrolu 10W40 :(
załozyłem juz serie dolot, we wtorek załoze serie wydech i zobacze co dalej ... :(
Silnik mógł być już mocno zużyty do generalnego remontu ze szlifem tulei i regeneracją głowicy (prowadnice, zawory)
i remont na nominalnych gratach to było za mało - nie zna się prawdziwej historii używanego auta :/
Psi obowiązek mechanika wszystko pomierzyć czyli dał ciała warsztat ...
JulekCIVIC
02-05-10, 19:30
no jak kolega pisal robił sam z mechanikiem, wiec mógł by tego nie zrobić, no i tak jak Paweł pisze silnik może mieć już takie owalizacje cylindrów ze nominalne cześci mogły nie wystarczyć...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.