Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zapalił się check engine, zrobiłem samodiagnostykę i.....



algi
27-04-10, 19:02
Witam,

Dane samochodu: Honda Civic 5D 1999r MB2 - silnik D14Z4
Założona jest instalacja gazowa sekwencyjna Diego G3, reduktor Alaska, wtryski REG FAST by OMVL
Przebieg 180000 - gaz od 177000 (czyli nie dawno). Jeżdżę na Mobil 1 5W50 i ogólnie nic nie bierze więc stan silnika oceniam na dobry.
Dodam że w czwartek robiłem rozrząd - trochę może za wcześnie ale pompa ciekła więc już od razu całość zrobiłem. Po tym wszystko było wszystko ok w pt/sob/niedziele....

Dzisiaj zapaliła mi się lampka check engine po tankowaniu gazu - co dziwne - tankowałem na tej stacji LPG już 3ci raz. Chwalą się że mają gaz z Orlenu i ogólnie wygląda to porządnie (brama, kostka, daszek) - ogólnie powyżej średniej typowych "butli z gazem".

Tak więc na dzień dobry chciałem zwalić na gaz kiepskiej jakości ale.........

Dojechałem do firmy z check engine (przełączanie na benzynę checka nie usunęło).
Po pracy zrobiłem zgodnie z opisem na forum samodiagnostykę - znalazłem złącze, zwarłem i odczytałem kod błedu.

Błysnęło 4 razy długo a potem 5 razy krótko - wnioskuję z tego że kod błędu to 45 ale wg linku na forum do http://hondy.republika.pl/samdiag.html nie widzę takiego kodu błędu.
Zacząłem kombinować że to może 4 długie to 40 a 5 krótkich to 5 czyli nie jeden błąd o nr. 45 tylko dwa błędy 40 i 5.
O ile kod 5 - czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód - jest w tabelce i mogłby mieć związek z gazem (w końcu są wwierty w kolektor dolotowy) - o tyle kodu 40 nie ma.

Jak mam interpretować wyświetlony kod błędu?

Dalej dokonałem resetu ustawień ECU za pomocą bezpiecznika 7,5A w skrzynce pod maską.
Check się już nie zapalił - pomimo iż jechałem do domu także na gazie. Stąd moja teoria o kiepskim gazie trochę padła (zresztą jak już pisałem, tankowałem tam wcześniej już 2 razy a i wielu kolegów też tam tankuje po drodze do pracy). Sama instalacja gazowa jest nowa więc zakładam także jeszcze czyste filtry (jeden z nich wymienia się po 10000, drugi po 20000).

Przy okazji - po resecie ECU obroty mi spadają bardzo mocno. Rozumiem że mam wykonać procedurę "uczenia się" wolnych obrotów - czyli na zimnym silniku zostawiam na wolnych obrotach aż się załączy wentylator - aby samoadaptacja w sterowniku zebrała dane.

Jeżeli po resecie błędu nic się nie pojawi ponownie to będę jeździł dalej ale........ no właśnie - czy mam się czego obawiać i jeśli tak to czego?

teg
27-04-10, 19:19
H + gazownik bez doswiadczenia, często = kłopoty, ale tutaj może nie... Skoro przez instalacją LPG tego nie było a teraz się zdarzy raz jeszcze, jedź do gazownika i nie daj się zbyć póki nie udowodni, że to nie wina instalacji.

Jak przeczytałem że "chwalą się że mają gaz z Orlenu..." to się aż uśmiechnąłem. A myślisz, że skąd mają pozostali ? :) Czyli tankujesz na jakiejś stacji nie znanej firmy, albo "stacji Gienasa" ? To że u kolegów nic się nie dzieje to nie znaczy, że u Ciebie będzie ok, jakby wszystkim się coś działo to by stacja w 3 dni upadła.

A co do LPG na Orlenie - unikałem Skodą jak ognia, bo kilka razy się nadziałem. Potem dałem Orlenowi drugą szansę i tankowałem czasem Hondę PB95 i przejechałem się już 3ci i ostatni raz na ich benzynie - zatankowałem za 4,67 i zrobiłem ponad 100km mniej na połowie baku niż zwykle....

reXio
27-04-10, 19:22
45

96-98 Civic
97-98 CRV
96-98 Prelude
94+ Integra System Too Lean or Too Rich malfunction in the fuel monitoring systems

piroman
27-04-10, 19:25
Zacząłem kombinować że to może 4 długie to 40 a 5 krótkich to 5 czyli nie jeden błąd o nr. 45 tylko dwa błędy 40 i 5.
Komputer sygnalizuje błędy niejako w kolejności rosnącej wiec jeśli już to musiałoby być najpierw 5 krótkich błysków a potem 4 długie i tak w kółko jeżeli nie ma innych błedów. Może nagraj jakiś filmik jeżeli nie jesteś w stanie odczytac bledów
A co do kodu 45 to patrz na post reXia

reXio
27-04-10, 19:41
Tak, tylko co to jest... ja stawiam na zle odciecie wtryskow czy cos... Tak jakby na gazie auto bralo benzyne :confused:

Bo jak to tlumaczyc - niesprawnosc w systemach monitorowania paliwa ?? (za duzo lub za malo)

piroman
27-04-10, 19:45
Ja bym to rozumiał tak, że mieszanka jest na tyle uboga lub bogata że nie można tego skorygować na podstawie wskazań sondy lambda i map paliwa w ecu. Całkiem możliwe że jest to efekt braku emulacji sondy lambda...

reXio
27-04-10, 19:48
Tez o tym wlasnie pomyslalem, ze zwalili cos z emulatorem lambdy.

Na moje oko jest to blad gazownika a nie Hanki. Tylko to sa takie pokemony ze zawsze zwalaja na auto - ze stara sonda, ze kable, ze swiece, ze filtry... uroki gazu!!! :mad: Ja dziada wyprulem! :D

algi
27-04-10, 21:24
Jutro będę u gazownika.

Sam gazownik nie jest pierwszy lepszy tylko polecany na różnych forach, taki który też rozwiązywał innym ludziom problemy z gazem, z którym inni nie mogli sobie poradzić.
Mam świadomość że >50% dobrej instalki to gazownik....

Jest to sekwencja i nie ma emulatora lambdy tylko bierze sygnał z lambdy.

Tak coś podejrzewam że mógł to być jakiś jednorazowy wybryk bo po resecie nic się nie dzieje. Dzisiaj jeździłem i spokojnie i pałując na gazie - check się nie zapalił więc sam nie wiem - gaz ten sam, samochód, instalka ta sama....

Tak czy siak instalka jest świeża i na gwarancji więc zobaczymy co jutro gazownik powie.

Dzięki za rozszyfrowanie kodu - powiem jutro to gazownikowi.

Hankę mam od 100000 km i nigdy check'a nie miałem więc to jest COŚ związane z gazem ale też nie do końca z totalnie spierniczoną instalacją ani totalnym dziadowskim gazem gdyż działało a teraz działa dalej (nie tankowałem innego gazu w międzyczasie).

A zwalać na świece, filtr, kable nie może bo wszystko świeże - pracuje u dystrybutora części samochodowych więc dbanie o eksploatacje w moim wypadku jest wysoko powyżej "średniej polskiej" ;-)

Jakub Skalski
01-05-10, 14:48
Kod błędu 45 w tym silniku to: za ubogi lub za bogaty skład mieszanki Jest to częsty problem gdy mamy gaz Może być to efektem mało dokładnego montażu instalacji lub jakiejś awarii elementów instalacji. Sprawdzenie i precyzyjna regulacja powinna pomóc.
Piszę to z pamięci gdyż jestem na wyjeżdzie świątecznym. Jak wrócę to opiszę to dokładnie gdyż są jeszcze inne przyczyny tego błędu a teraz ich nie pamiętam a nie chcę pisać abycoś napisać.

Jakub Skalski
03-05-10, 17:42
Dopisuje wyjaśnienie o kodzie błędów nr 45.
Zbyt uboga mieszanka:
- układ zasilania paliwem
- pierwszy HO2S(czujnik 1)
- czujnik MAP
- zanieczyszczone paliwo
- luzy zaworowe
- nieszczelny układ wydechowy
Zbyt bogata miwszanka
- układ zasilania paliwem
- pierwszy HO2S (czujnik 1)
- czujnik MAP
- zanieczyszczone paliwo
- luzy zaworowe
To są wszystkie wyjaśnienia błędu 45 jakie znalazłem.

algi
03-05-10, 20:30
Dopisuje wyjaśnienie o kodzie błędów nr 45.
Zbyt uboga mieszanka:
- układ zasilania paliwem
- pierwszy HO2S(czujnik 1)
- czujnik MAP
- zanieczyszczone paliwo
- luzy zaworowe
- nieszczelny układ wydechowy
Zbyt bogata miwszanka
- układ zasilania paliwem
- pierwszy HO2S (czujnik 1)
- czujnik MAP
- zanieczyszczone paliwo
- luzy zaworowe
To są wszystkie wyjaśnienia błędu 45 jakie znalazłem.

Wielkie dzięki wszystkim.
Byłem u gazownika - dokonał regulacji.
Co do powyższej listy to luzy wyregulowane bo rozrząd robiłem, paliwo - może i coś z tym gazem nie tak choć 3ci raz w tym miejscu tankowałem. Obecnie check się nie świeci a jeżdżę na tym gazie bo w końcu muszę wyjeździć. Układ wydechowy raczej szczelny. Pierwszy czujnik to zakładam że chodzi o sonde lambda. Tu nei wiem - jest oryginalna ... a co to czujnik MAP ?

Póki co jeżdżę i mam nadzieję że check engine nigdy się już nie zapali.

Jakub Skalski
04-05-10, 17:13
Jak pamiętam to MAP sensor znajduje się na przepustnicy u góry z okrągłą wtyczką ,mocowany na dwie śrubki. Także mam instalację gazową i jakieś błędy mogą się pojawiać ale nie ma co robić dużego lamentu bo nie zawsze gaz i benzyna współgrają idealnie.Należy dokonywać regularnych przeglądów i regulacji instalacji i jeżdzić.