Zobacz pełną wersję : Stukanie przy kierownicy
Witam od czasu kupna civica coś lekko stukało właściciel mówił , że to pewnie końcówki drążków.Pojechałem do mechanika sprawdził zawieszenie powiedział , że jest OK i te stuki są z magłownicy.Jednak te stuki pochodzą ze środka przy kierownicy jak się nią rusza na lewo prawo słychać stukanie. Przy blokadzie kierownicy stukanie jest cichsze więc wydaje mi się że to moze coś w tej blokadzie jest jakiś luz bo czasem ciężko ją zablokować.Może miał ktoś podobny problem lub ma jakieś pomysły jak to naprawić proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam.
krzyżaki sprawdź,, czy kierownica lata przy wyższy prędkościach ..>120km
Nie lata też wszyscy mówią że to na tym łączeniu ale to stuka od razu przy kierownicy ,chyba że to tak się niesie.
odkręc krzyżaki i sprawdz czy dalej stuka
Sprawdź krzyżki kolumny - j.w. Przy czym to wcale nie jest proste, bo ciężko wyczuć minimalny luz, który już powoduje stuki. Jak nie to przekładnia, drążki na pewno nie.
Faktycznie dziś miałem więcej czasu żeby się pobawić w mechanika :D stukanie występuje na krzyżaku tym zupełnie na dole przy podłodze (śruby nie są luźne) .No i teraz się rodzi moje pytanie czy trzeba to wymienić czy da się to w jakiś sposób reanimować??:confused:
To, że tam słyszysz stukanie to może być albo krzyżak, albo maglownica! Stukanie z maglownicy też tam słychać. Krzyżak najczęściej wyrabia się górny. Ja kupiłem całą kolumnę na szrocie z anglika jak jeszcze była w aucie, żebym mógł najpierw sprawdzić, czy stuka. Dałem za nią... 40zł. Ale przy przekładaniu nie jest za fajnie, bo trzeba stacyjkę przełożyć - jest na nity - i mieć łeb na karku, żeby Ci przy odłączaniu poduszka nie wystrzeliła (nie powinna, ale... to nie są już nowe auta).
Luz na krzyżakach można wyczuć palcami albo zauważyć stroboskopem. Luz na maglownicy/drążkach trudniej zdiagnozować, ja proponuję ASO bo oni wiedzą jak ten układ i zawieszenie jest skonstruowane i co go potrafi boleć, na zwykłych stacjach diag i u mechaników nie potrafili, w ASO zapłaciłem 50zł za przegląd całego zawieszenia i ukł. kierowniczego, na stacji diag płaci się zwykle 20zł więc chyba warto do ASO podjechać.
Tylko najlepsze jest to że jak się blokuje kierownica po wyjęciu kluczyka , stukanie znika już nie wiem co to może być :confused: ostatnio też zauważyłem delikatny luz na dolnym krzyżaku który nachodzi na ten wieloklin wychodzący od razu z podłogi :confused:
No to jak czujesz już jakiś luz, nawet delikatny, to od tego zacznij.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.