Zobacz pełną wersję : filtr stożkowy, wkladki itd ...
filtr seryjny z dc2
Na allegro jest taki jeden i kosztuje 100 zł.
w intercarsie albo innym sklepie motoryzacyjnym kosztuje coś koło tego co napisałem
civiccoupe
12-11-10, 08:50
moje odczucie jest takie, ze nie po to Japonce siedzieli tyle godzin nad dolotem, zeby cos teraz przerabiac... kazdy ma swoje zdanie na ten temat, ja jednak uwazam, ze serja robi swoje, oczywiscie jesli chcesz miec wiecej powietrza w swoim d15b2, to mozesz załozyc puszke od civica 5d 95-00 i rure od accorda 2.0 i juz bedzie zapas...
haha tak można powiedzieć o każdym elemencie silnika a jednak poprawiamy japońców i jest przyrost mocy
civiccoupe
12-11-10, 09:09
to ile tak myslisz osiągnąc z tego silnika wymieniajac sam dolot...?
skolopendra
12-11-10, 11:49
z tego silnika wymieniajac sam dolot...?
przy złym dolocie można nawet stracić
Nurtuje mnie takie pytanie, czy jeśli mam shorta to lepiej jak mam odkryty stożek w komorze silnika, czy jak jest na nim puszka która teoretycznie jest na styk z tym stożkiem i jedynie od spodu podaje powietrze rurą ze zderzaka ale średnica tego otworu to zaledwie 70mm ? Ogólnie to obecnie ten zestaw chodzi ciszej niz oem dolot z rezonatorem, ale też na wyższych obrotach słychać dziwny odgłos prawdopodobnie jak powietrze przelatuje przez tą rurę.
lepiej jak jest odgrodzone jak piszesz
Czyli lepiej przerobić obecny, tzn mam zamiar go bardziej jeszcze uszczelnić, a jeszcze tak zapytam czy średnica rury dolotowej która ma jakieś 70mm po zewnętrznej stronie do B18C4 to nie za mało ?
Czy jeśli mam filtr suchy i został naoliwiony to mogą wystąpić jakieś negatywne skutki, tzn zmniejszony przepływ powietrza czy coś podobnego ?
skolopendra
20-01-11, 17:17
Czy jeśli mam filtr suchy i został naoliwiony to mogą wystąpić jakieś negatywne skutki
nie
nie
Ale konkretnie chodzi mi czy może mniej powietrza puszczać, że się nic nie stanie to ja wiem bo już długi czas tak śmigam :D
skolopendra
20-01-11, 17:39
chodzi mi czy może mniej powietrza puszczać
nie
pod warunkiem że nie był to olej silnikowy :rolleyes:
nie
pod warunkiem że nie był to olej silnikowy :rolleyes:
Ok dzięki, nie silnikowy ;) taki czerwony K&N więc szkód chyba nie narobił.
Jak wymontowac rezonator w d14a8 i doprowadzic zmine do puszki tak by nie było zadnego ubutku mocy czy tez zalozyc jakis stozek??
szczwanyhenio
07-02-11, 11:14
up
mało info odnośnie produktów pipercross
co sądzicie o takim stożku
http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/41/20/24/1441202477
w połączeniu z CAI do D15B7 ?
czy nie polubi za bardzo wody?
mam taki, aczkolwiek nie zalozony jeszcze. Wiem, ze duzo osob w błocie ich używa, wody i syfu nie ciągną wcale, moj PC ma 2 lata i z zewnatrtz jest syfilis, ale w srodku nie przepuszcza nic kompletnie nic
Bo ja już sam nie wiem: do D16Z6 założyć parówę Simoty ze stożkiem Fujita czy Fujitę na jakimś polerowanym alu? Jaka główna różnica? Nie ukrywam, że najchętniej dowiem się który z zestawów najlepiej zagra muzykę z repertuaru o nazwie "Variable valve Timing and lift Electronic Control system" :)
to zalezy, jesli skombinujesz parowke np. od Jero za dobre siano, to bierz parowe, jesli "firmowa" to wybralbym cos tanszego - dobry stozek i zwykla rura alu, np. aoma
Ja założyłem alu rurę i stożek od Aoma na oko to jakość BDB do tego końcowy cichy przelot .Dźwięk powyżej 3,5 tyś obr nabiera rasowego brzmienia .Zrobiłem nawet test z innym d14a2 ten sam rocznik nawet kolor i seria ,2bieg 50km/h i do 7tyś obr został na tylnym zderzaku .3 próby a efekt ten sam ;)
Jak wymontowac rezonator w d14a8 i doprowadzic zmine do puszki tak by nie było zadnego ubutku mocy czy tez zalozyc jakis stozek??
Podłączam się do pytania.
Zeby go wymontowac najlepiej sciagnac zderzak . a zimne jeszcze nie wykombinowalem.
Zeby go wymontowac najlepiej sciagnac zderzak
Można i tak. Ja wymontowałem bez zrzucania przez nadkole.
A co do zimnego: ze zderzaka na 100 sposobów - najlepiej ogarnąć air duct, np. zamiast halogenów jak się nie ma, a jak się ma to dziurka w zderzaku:D
Dorzucę swoje pięć groszy do tematu , zmieniłem ori puszkę z EG (wewnątrz mokra wkładka k&n) na puszkę i rurę z ITR a wraz z nowym papierowym filtrem oraz ori doprowadzeniem zimnego powietrza i różnica w jeździe i dźwięku jest znaczna na plus dla itra polecam ! :o
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota-airbox-stozek-do-300km-i1446043395.html
Nie doszukałe się większego info. Co powiecie o takim airboxie? Działa to na zasadzie osłony od gorącego powietrza? Co wtedy lepsze?
Panowie mam pytanie. Mam stożek K&N załozony na seryjny dolot.Tak to wygląda:
http://img88.imageshack.us/img88/9148/dsc00033mn.th.jpg (http://img88.imageshack.us/i/dsc00033mn.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Czy to ma jakis sens? Czy lepiej:
1)wrócic do totalnej serii i wsadzic wkładke K&N
2)zostawic tak jak jest i tylko czyscic i naoliwiać ten stozek
3) wsadzic jakaś parówe np Simota
Sporo czytałem o tym ze po zmianie dolotu wiecej pali d15z6. A to ze wkładka lepiej sie sprawdzi niz stozek bo przy stozku własnie wiecej spali a to ze lepiej serie zostawic. Jakies sugestie mile widziane bo to mój pierwszy stożek:p
Starstruck
17-02-11, 15:44
Lepiej wkładkę. Stożek da Ci tylko "lepszy" dźwięk, a zabierze NM.
Od druciarstwa rzeczywiście wkładka w seryjnej puszce jest lepsza. Wywalić rezonator, doprowadzić zimne powietrze i będzie to miało ręce i nogi.
ostatnio wstawiłem stożek i na wolnych obrotach dziwny pogłos to daje, coś jak odkurzacz:) macie podobne doświadczenia?
ja u siebie nic nie słysze,moze dlatego ze nie mam porównania bo juz kupiłem ze stożkiem. A masz sam stozek na seryjnym dolocie?
Witam ! Jaki Filtr stożkowy jest bezpieczny i nie przepuszcza syfu do wewnątrz , teraz mam układ i filtr Simota , macie jakiś pomysł ?
Też tak mi się wydaję , a może ktoś używał gąbkowy filtr hks albo pipercross ? Zawsze mogę K&N zakupić , ale to wszyscy mają :)
Wszyscy maja bo jest na prawdę dobry i nie drogi aż tak. Te gąbkowe to widziałem testy z odkurzaczami że puszczały coś. Z resztą przecież filtr sam w sobie mocy nie daje, lepiej mieć sprawdzony K&N i spać spokojnie.
Zawsze mogę K&N zakupić , ale to wszyscy mają
nikt nie broni Ci kupić Apexi
krzysiek civic
18-02-11, 13:02
a ja mam takie pytanie.. mam normalny dolot z rury zakaczony stozkiem..tylko ostatnio myslalem zeby go jakos odgrodzic..widziałem ze kiedys był zapisy na jakies odgrodzenia air box czy cos takiego..zdaje to egzamin ??
Jeszcze jednak mam pytanie jakiej wielkości powinien być stożek ? nie zawsze jest jasne do jakiej mocy są zaprojektowane ?Aktualnie mam coś takiego Rura średnica 77mm , i reduktor do filtra na 65 mm , dzwięk się poprawił ale chyba nic poza tym :)
skolopendra
18-02-11, 17:29
nikt nie broni Ci kupić Apexi
jestem za :)
Ponawiam pytanie w jaki sposób dobrać filtr stożkowy do mocy silnika ? Czy to ma znaczenie ?
skolopendra
20-02-11, 21:03
Czy to ma znaczenie ?
nie ,pod warunkiem ze nie będzie to stożek na odmę :rolleyes:
za dużym nie zepsujesz, z za małym może być problem
Dzięki :) znalazłem zestaw K&N http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=69-1011TP czy miał ktoś taki zestaw ? nie wiem czy pasuję do mojego ? drugi http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0424 jest dość tani jak na k&N może ktoś używał ?
Wtrącę się. Przeczytałem z 20-30 stron tematu ale odpowiedzi konkretnej to nie znalazłem. W takim przykładowym zestawie http://moto.allegro.pl/dolot-filtr-civic-96-98-ex-promocja-i1462887712.html gdzie jest stożek(badziew ale jest) to jest to stożek "suchy"?? Przy założeniu TRZEBA go oliwić??
skolopendra
21-02-11, 19:21
Wtrącę się. Przeczytałem z 20-30 stron tematu ale odpowiedzi konkretnej to nie znalazłem.
a jakiej to odpowiedzi szukałeś? :rolleyes:
a jakiej to odpowiedzi szukałeś?
A no takiej, czy taki filtr który jest w przykładowej podanej przeze mnie aukcji, trzeba oliwić przed założeniem?? :D :) Trudne pytania, ale nie znam się na stożkach i nurtuję mnie to. Na pierwszych stronach wdziałem gdzieś inf. o stożkach "mokrych", "suchych"... tylko żadnego wytłumaczenia o co biega :D
skolopendra
21-02-11, 20:49
ten flit z aukcji, bałbym się założyć nawet do odkurzacza ,nie wspominając o silniku :rolleyes:
o tym czy powinien być nasączany olejem decyduje producent,technologia wykonania
nie ,pod warunkiem ze nie będzie to stożek na odmę :rolleyes:
Chcę kupić filterek na odmę czy ma to jakieś znaczenie oprócz średnicy króćca jaki kupię?
skolopendra
21-02-11, 21:24
zy ma to jakieś znaczenie oprócz średnicy króćca jaki kupię?
nie ,nawet jak kupisz suchy, to zrobi się:) mokry
Starstruck
21-02-11, 21:30
A filterek na odmę w ogóle coś daje w jakikolwiek sposób?
skolopendra
22-02-11, 10:27
coś daje w jakikolwiek sposób?
nie,poza oczywistym filtrowaniem
Starstruck
22-02-11, 20:47
Ok, a jak mam seryjną puszkę z dolotem (jest wkąłdka simoty, ale to nie ma tu znaczenia) i mam wężyk z rury poprowadzony do pokrywy zaworów, to jak mogę założyć filterek odmy? A konkretnie: jak zaślepić dziurkę w rurze (czym)?
skolopendra
22-02-11, 20:50
mogę założyć filterek odmy?
tak
Starstruck
22-02-11, 20:57
tak
Ok, ale JAK? Skoro w rurze dolotowej zostanie dziura po wężyku.
skolopendra
22-02-11, 21:08
rozumiem że chcesz abym napisał że wystarczy dać tam mały korek-zaślepkę
której jak nie masz w domu, to kupisz w obi za 3,50gr:rolleyes:
Starstruck
22-02-11, 21:22
rozumiem że chcesz abym napisał że wystarczy dać tam mały korek-zaślepkę
której jak nie masz w domu, to kupisz w obi za 3,50gr:rolleyes:
W sumie to o to mi chodziło :p. Nie wiedziałem czym to zaślepić, a sprawa okazała się banalnie prosta. Dzięki wielkie, pozdrawiam.
Panowie mam pytanie, pewnie was rozbawi:D czy nasączony filt K&N "syczy"? Pare dni temu nasączyłem taki stożek i teraz na ssaniu wydaje taki dziwny dzwięk. Jak sie ssanie wyłączy to juz go nie ma. Nie miałem wczesniej stożka także nie wiem:p
skolopendra
24-02-11, 10:58
"syczy"?
tak .mój jak anakonda syczy
krzysiek civic
24-02-11, 19:28
heh wydaje mi sie ze stozek tak wlasnie robi;d wkoncu powietrze pobiera heh
heh wydaje mi sie ze stozek tak wlasnie robi;d wkoncu powietrze pobiera heh
poprostu zastanawiało mnie czy na 100% tak ma byc:p no i jeszcze gdyby ten dzwiek był przy przyspieszaniu to bym nie miał wątpliwosci ale on tylko na zimnym silniku występuje. No chyba ze potem wydech go zagłusza...
skolopendra
24-02-11, 20:11
czy na 100% tak ma byc
tak :rolleyes:
krzysiek civic
24-02-11, 20:26
u mnie przy przyspieszaniu( nagłym wciskaniu gazu) ew przy zmianie biegow tez slyszalny
Panowie mam pytanie, pewnie was rozbawi:D czy nasączony filt K&N "syczy"? Pare dni temu nasączyłem taki stożek i teraz na ssaniu wydaje taki dziwny dzwięk. Jak sie ssanie wyłączy to juz go nie ma. Nie miałem wczesniej stożka także nie wiem:p
Tak ma być,jaka autko się dogrzeje nie specjalnie to słychać ale na zimnym przemawia całkiem głośno :p
tak .mój jak anakonda syczy
;)
panowie.
Założyłem filterek na odme, po przebudowie dolotu i....
na zimnym silniku kopcji się z odmy jak z komina parowozu!!
Co to moze byc?
Padniete pierscienie, przelany (bo jest po strojeniu), czy moze jakiś zaworek zatkany?
Jak się nagrzeje silnik to dymienie jest delikatne.
Ogólnie nie da się tak jeżdzić bo dym reci do kabiny.
Dodam, ze na seryjnym dolocie w miejscu gdzie węzyk odmy łączył się z rurą dolotową, zaobserwowałem olej + jasna maź, coś co jeden koleja podał na focie zaworku kilka stron wczesniej.
Co z tym począć?:confused:
jasna maź to chyba plyn chlodniczy , moze cos z pod pokrywy leci?? sprawdzales jak wyglada olej ??
oelj jest ok
Wczoraj mierzyłem kompresje. najprawdopodobniej pierscienie na jednym tłoku kończą się
skolopendra
03-03-11, 09:30
na jednym tłoku kończą się
to stąd te przedmuchy i olej :(
Panowie jaka jest wielkosc wkladki filtra powietrza do d15z6? ogladam aukcje na allegro i trafiam na dwa wymiary ;/
skorzystaj z linijki to będziesz miał pewność :D
Starstruck
04-03-11, 22:42
Panowie jaka jest wielkosc wkladki filtra powietrza do d15z6? ogladam aukcje na allegro i trafiam na dwa wymiary ;/
201 x 193 mm
dlaczego stożki K&N się zaginają czy marszczą?
skolopendra
26-04-11, 10:01
dlaczego stożki K&N się zaginają czy marszczą?
ponieważ nie są z betonu
:rolleyes:
ponieważ nie są z betonu
:rolleyes:
ok:) ale np Simota lub Fujita, aż tak sie nie marszczą...
skolopendra
26-04-11, 18:49
ja mam k&n i nic mu się nie dzieje
chyba że go przygniatasz?
Tzn, sam mam Simota, ale dostałem K&N i jest lekko pogięty, i jak patrze na inne używane to często się z tym spotykam, że są pomarszczone...
skolopendra
26-04-11, 19:20
z używkami tak bywa
kupiłem kiedyś bnc i był właśnie taki zgnieciony
później nówkę sztukę k&n .3 lata i wygląda dalej na nówkę
do b2 jaką srednice dolotu 60 czy 70mm? mam 77, tak wiem jest za duza:D
ja ostanio w d14a3 zalozylem fi 60 i lepiej idzie niz na kibel rurze, ale nie wiem jak sie to u Ciebie sprawdzi w b2
skolopendra
07-05-11, 20:44
lepiej od tego?
http://images41.fotosik.pl/806/d4b447fdabe5b897m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4b447fdabe5b897.html)
nie możliwe
:o
fiaty sie nie liczą,a po drugie takie kąty przy dolotach nie są wskazane;p
lepiej od tego?
nie możliwe
a ten trójnik to na odmę ? :o
Stosował ktoś zestaw czyszczacy k&n do stożków simota?nadaje sie czy trzeba stosować zestaw simota?
Stosował ktoś zestaw czyszczacy k&n do stożków simota?nadaje sie czy trzeba stosować zestaw simota?
ktos na forum ostatnio nawet pisał ze używa tego zestawu do simoty
ktos na forum ostatnio nawet pisał ze używa tego zestawu do simoty
Ba , ja nawet AEM`a tym zrobiłem :D
witam mam pytanie założyłem ostatnio dolot wraz ze stożkiem i mam 2 pytania czy odma musi być podłączona di dolotu i czy prawda jest ze silnik zacznie olej brać bo z taką opinią się spotkałem ... pozdrawiam
witam mam pytanie założyłem ostatnio dolot wraz ze stożkiem i mam 2 pytania czy odma musi być podłączona di dolotu i czy prawda jest ze silnik zacznie olej brać bo z taką opinią się spotkałem ... pozdrawiam
nie i nie
jak jest z jakością filtrów simoty warto na takim pojeździć
skolopendra
18-05-11, 16:24
jak jest z jakością filtrów simoty warto na takim pojeździć
obawiam się że z jakością najlepiej nie będzie
Starstruck
18-05-11, 22:35
Ja mam wkładkę Simoty od kilku miesięcy i żadnych zastrzeżeń nie mam :)
a co powiecie na to jak sie zapatrywać na ten temat?
http://tuning.pl/_tuning_Filtry_stozkowe_TAK_czy_NIE_-gid_45_aid_518_.html
a co powiecie na to jak sie zapatrywać na ten temat?
http://tuning.pl/_tuning_Filtry_stoz..._aid_518_.html
proste, kupować markowe filtry i sprawdzać efekty na hamowni
I najlepszy dolot to CAI i w zasadzie to zmieniając nawet sam filtr na stożek na seryjnym dolocie to pasowało by to już stroić. Do CAI'a tym bardziej ale i tak przecież nikt tego nie robi po zmianie dolotu tylko. A filtry kupuje się K&N lub Fujita lub tej klasy. Jeżdżę na CAI'u już z ponad 2 lata, w zimie też i widzę przy czyszczeniu stożka że K&N nie puszcza nic do dolotu mimo że z zewnątrz jest oblepiony piaskiem lub w zimie solą. I jakby doloty nic nie dawały a psuły to by nie stosowali ich na torze. Tyle.
skolopendra
20-05-11, 12:34
Ja mam wkładkę Simoty od kilku miesięcy i żadnych zastrzeżeń nie mam
a jakie niby chciałbyś mieć :confused:
miał je będzie silnik :cool:
Co to za filtr? K&N czy AOMA?
http://img820.imageshack.us/img820/9493/sdc19932.jpg
skolopendra
26-05-11, 12:42
? K&N
to nie jest
mi wyglada na najtanszy filtr no name z jc
Przeczytałem kilka stron wstecz, ale nic ciekawego na ten temat nie znalazłem. Myślę nad zrobieniem jakiegoś dolotu do D14A4, i zastanawiam się czy może jest sens zakładania kibel rury ze stożkiem. Bardziej chodzi jakie mam ciekawe opcje do wyboru? bez przeróbki swojego ssącego na Z6/B7
Przeczytaj cały temat. A na szybko po kolei od najsłabszej do najlepszej: (jako ram może służyć kibel rura) short ram, long ram, parówa, short ram + obudowa stożka, long ram + obudowa stożka, parówa + obudowa stożka, CAI. (osobiście uważam że parówa to tylko bajer)
panowie czy jest sens wkładać parówę simoty do d15b2?? bedzie odczuwalna jakaś znaczna poprawa i jak z dżwiękiem??
D15B2 nie ma wielopukta więc nie będzie tego fajnego dźwięku na pewno.
Szybkie pytanie, szybka odpowiedź: 1 czy 2?
1. http://allegro.pl/uklad-dolotowy-simota-dolot-honda-civic-96-00-i1645452893.html
2. http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=910
Przeczytałem cały temat ale mam mętlik w głowie:/ Jeśli dobrze zrozumiałem to do mojego silnika opcja 2 będzie lepsza ale potrzebuję się upewnić.
wkładka Ci nic nie da nawet sam efekt dźwiękowy będzie znikomy. Opcja pierwsza....bez urazy ale za 2 paki to bym nie kupił kawałka rury i *ujowgo stożka. Kup za te 2 paki sam stożek K&N lub Fuita a dolot zrób sam z plastikowe rury dostępnej w budowlanym.
za 2 paki to bym nie kupił kawałka rury i *ujowgo stożka. Kup za te 2 paki sam stożek K&N lub Fuita a dolot zrób sam z plastikowe rury dostępnej w budowlanym.
Dobrze gada, poza tym kibel rura ma lepsze właściwości cieplne, nie akumuluje żaru z silnika.
Ja niedawno kupowałem wkładkę K&N ale płaciłem koło 180.
Jako, że nie mam pojęcia o"konstruowaniu" takich wynalazków mam pytanie czy przy tej czynności muszę o czymś ważnym pamiętać czy po prostu demontuję seryjną obudowę z rurą i rezonatorem i wstawiam kibel rurę ze stożkiem na końcu? Może jakieś fotostory jest:confused::o
demontuję seryjną obudowę z rurą i rezonatorem na przepustnicy montujesz gumową złączkę ( musisz zmierzyć przepustnice ) potem kombinacja z kolankiem i rurkami. Wielkiej filozofii z tym niema musisz spojrzeć na silnik i policzyć ile Ci będzie tej rury potrzeba. Jeżeli nie masz ciśnienia to w środę zmierzę u kumpla zrobię zdjęcie i wyślę Ci na PW.
Wymiary przepustnicy: 65-67 mm
Można zastosować przejściówkę, jak i kolanko redukcyjne, np: http://www.toptuner.pl/p/pl/108550/lacznik+77++67mm+kolanko+90stopni+czarny.html
Dokupujesz w Castoramie rurę fi 75 i majstrujesz dolot.
na przepustnicy montujesz gumową złączkę
coś takiego:confused: http://www.toptuner.pl/p/pl/107189/lacznik+70++58mm+czerwony.html
do tego kolanko
http://www.toptuner.pl/p/pl/108550/l...ni+czarny.html
i kibel rura a na jej końcu stożek?
Jak rozumiem przy końcu rury trzeba jakieś mocowanie zrobić, żeby to wszystko nie latało jak psu jaja i jakieś obejmy zastosować?
Wybaczcie ale pierwszy raz będę coś takiego robił:o
PS. Ciśnienia nie ma. Na info mogę poczekać dłużej:)
panowie wie ktos ile ma na wyjsciu kolektor skunka do D serii?? ile mm y8 i z6 maja po 42 mm a ile ma skunk2?
Wybaczcie ale pierwszy raz będę coś takiego robił
PS. Ciśnienia nie ma. Na info mogę poczekać dłużej
Jak chcesz na szybko dolot tymczasowy tani, żeby zobaczyć jak ci sie bedzie na stożku jeździło to robisz tak: wywalasz puszkę seryjną, idziesz do Castoramy i kupujesz kibelrurę (nie pamiętam jaka średnicę) docinasz kibla, wkładasz w seryjną gumę która idzie od przepustnicy do puszki filtra, mocujesz ją jakoś (rurę kiblową) do budy żeby nie wisiała i nakładasz na to stożek względnie jak najdalej w rogu przy lampie żeby to było. Jak masz kolektor ssący ten z przepustnicą na górze a nie z boku tak zwany "pajączek" to na pewno będziesz miał jeszcze lepszy dolot jak ten kolektor zmienisz na ssący od d15b7/d16z6 z przepustnicą z boku.
siemka
czy taka cena nie jest za wysoka za trochę gumy?
http://fmic.pl/product.php?id_product=206
chciałem podłączyć parówe simoty 76mm~ do przepustnicy d15b7 56mm, będzie ok?
Cyba dobra cena (i tak za duża za kawałeczek gumy), masz coś innego? Chyba nie.
do przepustnicy d15b7 56mm, będzie ok? Do przepustnicy około 65mm. http://allegro.pl/redukcja-montazowa-lacznik-67-5-70-mm-77mm-i1791282805.html
Mnie zastanawia co innego (to przez Ciebie Saiti, na ostatnim spocie ;) ), przecież w układzie dolotowym, tak samo jak wydechowym, mamy do czynienia z falami. Na mój rozum do przepustnic różnych konstrukcji (pionowa/pozioma) i rozmiarów dolot powinien wyglądać inaczej. Najbardziej przemawia do mnie konstrukcja parówy, ale jeśli nie jest to policzone, tylko walnięte od tak, to może więcej szkodzić niż pomagać i tu jest loteria, albo dla tej przepustnicy/ssącego będzie trochę lepiej, albo nie i koło dobrego dolotu to co najwyżej stało. Może opłacałoby się porządnie policzyć dolot dla różnych przypadków (osobna kwestia, jak to zrobić)? Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
Mnie zastanawia co innego (to przez Ciebie Saiti, na ostatnim spocie ;) ), przecież w układzie dolotowym, tak samo jak wydechowym, mamy do czynienia z falami. Na mój rozum do przepustnic różnych konstrukcji (pionowa/pozioma) i rozmiarów dolot powinien wyglądać inaczej. Najbardziej przemawia do mnie konstrukcja parówy, ale jeśli nie jest to policzone, tylko walnięte od tak, to może więcej szkodzić niż pomagać i tu jest loteria, albo dla tej przepustnicy/ssącego będzie trochę lepiej, albo nie i koło dobrego dolotu to co najwyżej stało. Może opłacałoby się porządnie policzyć dolot dla różnych przypadków (osobna kwestia, jak to zrobić)? Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
wiadomo, że obliczony dolot to fajna sprawa, ale do danego dolotu o konstrukcji "od tak" jak wystroisz komputer to też wiecej ugrasz i też będzie dobrze
shrekinho90
05-09-11, 20:44
Tak na szybko potrzebne mi info jaka zewnętrzną średnice ma przepustnica w d16z6 ? ponieważ brakuje mi złączki do dolotu i nie wiem jaka zamówic. Wewnetrzna jest bodajże 56 mm więc po zewnętrznej 60???
ja kupowałem na 65 i szczelnie się skręciła
Pomijając fakt, że taniej można samemu zrobić dolot. Wiem, wiem ale talentu mi brak:p Moje pytanie brzmi tak: Który z tych dwóch będzie pasował do silnika D14Z1 z kolektorem ssącym od D15B7?
1. http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&product_id=83&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
2. http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&product_id=97&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
shrekinho90
06-09-11, 15:20
Różnica jest chyba tylko taka że ten drugi ma oprócz wejścia na odme, dodatkową dziurę na jakiś czujnik/wężyk.
Właśnie nie wiem czy to wejście na czujnik będzie potrzebne(?).
shrekinho90
07-09-11, 01:32
To sprawdz u siebie czy masz 2 ale w razie czego jest zaslepka.
Obydwa podejdą. Z tym ssakiem i tym dolotem to poczujesz różnicę dosyć przy tym silniku dopiero.
Właśnie nie wiem czy to wejście na czujnik będzie potrzebne(?).
Jak masz ej9 to wejście na czujnik w seryjnym dolocie masz na tej puszcze na przepustnicy po lewej stronie patrząc z przodu :)
Jak masz ej9 to wejście na czujnik w seryjnym dolocie masz na tej puszcze na przepustnicy po lewej stronie patrząc z przodu
Czyli to wejście się przyda, a więc opcja 2.
Z tym ssakiem i tym dolotem to poczujesz różnicę dosyć przy tym silniku dopiero.
Mam zamiar odizolować stożek i doprowadzić zimne powietrze to powinno coś dać.
Czy stworzenie całego dolotu z laminatu będzie lepszym wyjściem niż z aluminium? Mianowicie chodzi mi o zastosowanie materiału, który nie będzie tak termoprzepuszczalny jak aluminium. Co się nagrzewa najmniej?
Co to za różnica i tak powietrze nie zdąży się ogrzać w tak krótkim czasie. Ważne aby filtr zaciągał możliwie najzimniejsze powietrze.
Co to za różnica i tak powietrze nie zdąży się ogrzać w tak krótkim czasie. Ważne aby filtr zaciągał możliwie najzimniejsze powietrze.
Dokładnie tak. Powietrze tak szybko przelatuje, że może o 1 stopień się ogrzeje...
czyli owijanie rury dolotu nie ma większego sensu?
A dosyć gorący kolektor ssący? To po co te uszczelki termoizolacyjne?
Powodzenia z uszczelkami termo jak grzana jest i przepustnica i krokowy :)
Powodzenia z uszczelkami termo jak grzana jest i przepustnica i krokowy :)
krokowy jest tylko do jałowych więc co za różnica czy jest grzany czy nie? poza tym przepustnica tak jak i krokowy nie są grzane - chłodzone co najwyżej...
Uszczelka termo pod przepustnice - zbędny wydatek kasy natomiast pod ssaka jak najbardziej dobry pomysł jeżeli ktoś ma troche kasy na wydanie.
krokowy jest tylko do jałowych więc co za różnica czy jest grzany czy nie? poza tym przepustnica tak jak i krokowy nie są grzane - chłodzone co najwyżej... Chłodzone przed czym ? Dla mnie taka różnica że krótsza czy dłuższa chwila ale kolektor ma temperaturę płynu chłodzącego.
Możesz wytłumaczyć w jaki sposób jest grzana przepustnica? Jest tam jakieś połączenie z płynem chłodniczym?
Tak, ma. Masz to cudo na dole (w każdym razie w D16Z6), co można łopatologicznie nazwać "Grzałką przepustnicy". Zobacz to coś na dole przepustnicy, o.
Nie wiem czyja to aukcja: http://allegro.pl/przepustnica-honda-civic-95-ej2-1-5-16v-d15b7-i1764435627.html ale widać tu na pierwszym planie.
Jeszcze pytanie: Czy robi ktoś już osłonki do 6 gena z laminatu?? Bo nie wiem czy sztukować czy robić samemu?
Chłodzone przed czym ? Dla mnie taka różnica że krótsza czy dłuższa chwila ale kolektor ma temperaturę płynu chłodzącego.
Gdyby nie było przepływu płynu chłodniczego to po jakimś czasie ssący i przepustnica by miały temperaturę większą niż blok z głowicą... Na początku jazdy może i płyn ma wiekszą temperaturę i ogrzewa przepustnicę, ale następnie działa jako chłodziwo i jego przepływ jest jak najbardziej uzasadniony oczywiście z pozytywnym skutkiem dla kolektora i przepustnicy.
Pisząc że grzeje się kolektor i przepustnica nie miałem na myśli że płyn je bezpośrednio ogrzewa, ale ogrzewają się od FITV i krokowego do których działania płyn jest użyty.
Gdyby nie było przepływu płynu chłodniczego to po jakimś czasie ssący i przepustnica by miały temperaturę większą niż blok z głowicą.
U siebie ominięte mam zarówno grzanie fitv i krokowego i kolektor na pewno nie osiąga wyższej temperatury bo i jak...
Jak masz ej9 to wejście na czujnik w seryjnym dolocie masz na tej puszcze na przepustnicy po lewej stronie patrząc z przodu
Wiem, że nudzę jak stara baba ale zamykając temat potwierdźcie (lub nie) jednoznacznie:): W tym wypadku mam wybrać opcję z wejściem na czujnik bo on zostaje z obecnego dolotu, TAK?
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&product_id=97&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
A ja ponawiam pytanie: Osłony stożków do 6 gena ktoś robi?
Z tego co mi wiadomo kolega Jero11 sprzedaje takowe osłony
Dissnej pisałeś że kolektor ssący masz z d15b7 a w nim czujnik temperatury powietrza jest z tyłu.
A ja ponawiam pytanie: Osłony stożków do 6 gena ktoś robi?
Airbox pod stożek z doprowadzeniem powietrza też powinien zdać egzamin.
Dissnej pisałeś że kolektor ssący masz z d15b7 a w nim czujnik temperatury powietrza jest z tyłu.
Co nie zmienia absolutnie faktu, że stosując taki kolektor z D14 nie wykorzystujesz czujnika z B7 tylko zostawiasz seryjny przed przepustnicą i dolot pod taki czujnik tez musi zakupić.
Co nie zmienia absolutnie faktu, że stosując taki kolektor z D14 nie wykorzystujesz czujnika z B7 tylko zostawiasz seryjny przed przepustnicą i dolot pod taki czujnik tez musi zakupić.
Czyli ten?:o http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&product_id=97&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
Dzięki za konkretną odpowiedź:)
PS. Czy do wymiany będę potrzebował jeszcze jakichś uszczelek? Jeśli tak to jakich?
Nic wiecej potrzebne nie bedzie, w zestawie widze zarowno lacznik przepustnicy z dolotem jak i wezyk laczacy odme z dolotem.
Wystarczy zalozyc i tyle.
No to po sprawie:) Wszystko już wiem. Spychu masz u mnie browar:D
Szybkie pytanie proszę konkretną odpowiedź czymś popartą D14Z6 ładujemy CAI czy zostawiamy oem dolot i wkładamy jakąś wkładkę K&N ?
Króciutko: Czy do D14 parówa to przerost formy nad treścią? Czy nie popsuje więcej niż poprawi?
Króciutko: Czy do D14 parówa to przerost formy nad treścią? Czy nie popsuje więcej niż poprawi?
d14 czy b16 jak nie odgrodzisz stożka i nie doprowadzisz powietrza to wiecej stracisz niz zyskasz
d14 czy b16 jak nie odgrodzisz stożka i nie doprowadzisz powietrza to wiecej stracisz niz zyskasz
To jest dla mnie jasne. Chodzi mi o to czy parówa do D14 to nie "przegięcie", czy nie zdławi za bardzo silnika?
krzysiek civic
01-10-11, 09:26
Panowie a ja szukam gdzies jakiegos taniego odgrodzenia stozka..co moglibyscie polecic z allegro moze cos albo tu z forum...oczywiscie nie jakies super drogie
Starstruck
01-10-11, 09:36
To jest dla mnie jasne. Chodzi mi o to czy parówa do D14 to nie "przegięcie", czy nie zdławi za bardzo silnika?
Mam kolegę, który ma parówę w D14. Brzmi sympatycznie, ale odczuwalnie stracił moment obrotowy i zmieniła się reakcja na gaz: przy nagłym depnięciu autko się dusi, musi inaczej operować gazem. Najlepszym rozwiązaniem będzie wkładka Simoty, K&N do seryjnej puchy + dolot zimnego (pousuwać rezonatory itp).
Mam kolegę, który ma parówę w D14. Brzmi sympatycznie, ale odczuwalnie stracił moment obrotowy i zmieniła się reakcja na gaz: przy nagłym depnięciu autko się dusi, musi inaczej operować gazem. Najlepszym rozwiązaniem będzie wkładka Simoty, K&N do seryjnej puchy + dolot zimnego (pousuwać rezonatory itp).
a jak sie ma sprawa z d15 i parówą? Lepsza odgrodzona parówa czy seryjny dolot dla tego silnika?
a jak sie ma sprawa z d15 i parówą? Lepsza odgrodzona parówa czy seryjny dolot dla tego silnika?
z parówą jest tak ze drze japę bardzo przy wysokich obrotach ale jak od razu wciśniesz pedał gazu w podłogę to dolot buczy a nie jedzie. Dlatego ja mam zamiar założyć dolot od d16 ( ten kwadratowy ) i do tego wkładkę i doprowadzić zimne powietrze. Jak by jeszcze udało mi się po taniości wyrwać oem rurę od b16 to był bym zadowolony :)
O oemowa rure możesz zapytać hondacentrum na forum, coś około pół stówki wołali, osobiście też mam cały dolot od b16a2 który wpadł zamiast parówki, zimne pod wkładką obowiązkowo i nawet ostatnio mucha wleciała :) Powiem tak, nie widzę jakiejś różnicy między parówą a oemem z b16 ale skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :)
przerabiałem temat - parówa + stożek fujita + zimny dolot - lepsza była tylko góra na czym najmniej mi zależało. Obecnie OEM + wkładka K&N + bezpośredni dolot zimnego - brak dziury przy nagłym depnięciu i lepszy dół.
skolopendra
08-10-11, 08:33
+ wkładka K&N + bezpośredni dolot zimnego - brak dziury przy nagłym depnięciu i lepszy dół.
już od lat wszystkim tłukę do głowy że to najlepsze wyjście do seryjnych,małych pojemnośći :)
już od lat wszystkim tłukę do głowy że to najlepsze wyjście do seryjnych,małych pojemnośći :)
To od czego polecacie OEM dolot do D14 z ssącym D15B7?
przerabiałem temat - parówa + stożek fujita + zimny dolot - lepsza była tylko góra na czym najmniej mi zależało. Obecnie OEM + wkładka K&N + bezpośredni dolot zimnego - brak dziury przy nagłym depnięciu i lepszy dół.
no i to jest konkretna odpowiedz sprawdzona na wlasnej skórze:)
własnie czekam na oem dolot i wywale stożek, zobaczymy jakie będą odczucia. A powiedzcie jeszcze po co wkladka k&n? lepiej sie sprawdza niz seryjna?
Powiem tak, nie widzę jakiejś różnicy między parówą a oemem z b16 ale skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
a czy dolot z b16 nie ma takiej samej puszki na filtr ? Oglądałem ostatnio mój oem dolot od d15z6 i ta puszka sama w sobie ma kawałek rezonatora czego nie da się pozbyć nie rzeźbiąc i klejąc
no i to jest konkretna odpowiedz sprawdzona na wlasnej skórze no to przecież ja tez stwierdziłem że Parówa to zbędne wydanie kasy :/ bardzo fajnie wygląda pod maską i sprawia miły dreszczyk jak się wkręca silnik blisko czerwonego pola no ale...
no to przecież ja tez stwierdziłem że Parówa to zbędne wydanie kasy :/ bardzo fajnie wygląda pod maską i sprawia miły dreszczyk jak się wkręca silnik blisko czerwonego pola no ale...
musiałem przeoczyc ten post ;/
zbierając wszystkie opinie to mozna podsumowac w ten sposób ze parówa pogarsza dół kosztem lepszej góry + rasowy dzwięk natomiast oem dolot poprawia dół.
Czyli jak kto woli...:)
zbierając wszystkie opinie to mozna podsumowac w ten sposób ze parówa pogarsza dół kosztem lepszej góry + rasowy dzwięk natomiast oem dolot poprawia dół.NIe można wszystkich silników wrzucać do jednego wora.. w D15b7 jak ktoś porównywał parówę z wkładką k&N było odwrotnie niż mówisz. http://img703.imageshack.us/img703/6827/par4.jpg
Też uważam że parówa daje troszkę dołu jeśli umiejętnie posługujesz się gazem...u mnie obecnie OEM B16A2 + zimne z dołu, nie widzę różnic po strojeniu więc po co przepłacać :)
NIe można wszystkich silników wrzucać do jednego wora.. w D15b7 jak ktoś porównywał parówę z wkładką k&N było odwrotnie niż mówisz. http://img703.imageshack.us/img703/6827/par4.jpg
Dokładnie. Przytoczony wykres jest mój, daje to jakiś pogląd, lepszy niż dupohamownia. Parówa coś tam daje- w sumie nawet sporo, a strata w piku jest niewielka. IMO parówczak swoim buczeniem może powodować wrażenie mułowatości auta.
Panowie a jaką wkładkę wsadzić do D14 ? W rozsądnej cenie. Patrzałem na Simoty ale nie mają takiej do d14.
Starstruck
10-10-11, 14:48
Panowie a jaką wkładkę wsadzić do D14 ? W rozsądnej cenie. Patrzałem na Simoty ale nie mają takiej do d14.
Mają :). trzeba do nich napisać - albo ze strony simoty.pl albo na allegro. Wymiary bodajże 228x166 mm :). Pytałem się ich o taką, bo do D16Y7 chciałem i pisali, że nie ma problemu :)
To może również zapytam, polecane jest coś konkretnie aby to powietrze było zasysane z najlepszym przepływem, wiem że pewnie większość która wymieniła wkładki napisze że jest poprawa ale pytam z ciekawości ;) Najlepiej oferty jakość/cena bo kup k&n mi nie wystarcza :)
Starstruck
10-10-11, 15:09
Chyba najlepiej jest do puszki dać wkładkę, bezpośrednio do puszki z wkładką dać dolot zimnego (spod zderzaka albo wiercić airduct w zderzaku), usunąć wszystkie, możliwe rezonatory powietrza i np. rurę dolotową puszka-kolektor z B16A2 :). Można się też pobawić w większą przepustnicę i rozwiercenie ssaka, ale gdyby tego nie robić,to koszta wcześniejszych rzeczy są minimalne :). Wrzucę fotkę jak w poprzedniej [H] miałem:
http://img850.imageshack.us/img850/2808/p1090043w.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/2850/p1090042w.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/1025/p1090098q.jpg
wlasnie cos takiego chce u siebie zrobic i zbieram graty bo kupując auto miałem stożek juz.
Tylko nigdzie nie moge dostać tej rury elastycznej o srednicy mniejszej niz 10cm. Gdzie dostane taki bajer zeby sie zmiescił w seryjny otwór?
Starstruck
10-10-11, 15:35
W Leroy Merlin czy innym budowlanym :). Jest tego od groma :). Ja mam swoją 80 mm w QP, a w tej [H] ze zdjęć to była 100 mm.
wlasnie przeleciałem te castoramy,brico i wszedzie mają od 100 a taka mi nie wchodzi w ten otwór:D
bede szukał 80
ja kupowałem w castoramie 80mm
Starstruck
10-10-11, 17:09
wlasnie przeleciałem te castoramy,brico i wszedzie mają od 100 a taka mi nie wchodzi w ten otwór:D
bede szukał 80
A akcie desperacji możesz szukać na allegro :).
Też mam z castoramy, były do wyboru wszystkie rozsądne rozmiary :)
panowie na dniach wrzucam do siebie D16Z6 i noszę się z zamiarem kupienia wkładki K&N i w późniejszym czasie doprowadzić chcę zimne powietrze ze zderzaka. czy to dobry wybór ?? i jaka będzie różnica po zamontowaniu wkładki i potem po doprowadzeniu zimnego powietrza ??
Ciężko powiedzieć o różnicy, najlepiej jechać na hamownie i mieć serie, następnie pomiar z modyfikacjami :) Każdy chwali to co ma, najważniejsze jest doprowadzenie powietrza, a do jakiego dolotu to już kwestia wyobraźni i kapitału jaki chcemy na to przeznaczyć :)
najłatwiej byłoby chyba CAI wsadzić ale pytanie na ilę to jest skuteczne w D14A3 , i czy przypadkiem wody nie zassie mi na wysokich obrotach ?
Starstruck
11-10-11, 13:05
Pakowanie dolotu za 500 zł a D14 chyba mija się z celem.
Otóż to.. dlatego myślałem nad wkładką i doprowadzeniem powietrza z zderzaka ale ogółem czy takie mody coś dają w D14?
Starstruck
11-10-11, 13:12
D14 to przecież też silnik. Jak pisałem i jak się zgodziłeś, dolot za 500 zł to bezsens, ale wkładka + dolot zimnego będą odczuwalne :).
najłatwiej byłoby chyba CAI wsadzić ale pytanie na ilę to jest skuteczne w D14A3 , i czy przypadkiem wody nie zassie mi na wysokich obrotach ?
Miałem CAI, SRI, Big Tube i aktualnie używam serii z B16 z zimnym także jak widzisz przerabiałem wszystko z osobna i nie przypadkiem stanęło gdzieś na jakiejś serii :) Oczywiście podziękowania dla Jogala który studzi często moje zapały i racjonalnie podpowiada :)
Ok dzięki za fajne wskazówki panowie :) To jeszcze tylko jedno mi podpowiedzcie. Nie chciałbym robić dziury w zderzaku , czy jak podciągnę rurę tak jak ma to w CAI będzie dobrze ? Jak domniemam lepsze osiągi na serii dlatego że dolot plastikowy i się też tak nie nagrzewa.
Rozumiem że chcesz doprowadzić zimne do czegoś krótszego i piszesz o tej rurce alu flexa tak? No ja sobie nie wyobrażam jak chcesz z nadkola brać zimne przez taką rurkę, chyba w kierunku jazdy żeby był nadmuch musi być prawda?
Myślałem bardziej o wyprowadzenie przed chłodnicę tej rurki żeby powietrze wpadało bezpośrednio. Bo Ty rozumiem wyprowadziłeś z zderzaka ?
Starstruck
11-10-11, 13:58
Myślałem bardziej o wyprowadzenie przed chłodnicę tej rurki żeby powietrze wpadało bezpośrednio. Bo Ty rozumiem wyprowadziłeś z zderzaka ?
Jak wstawisz ją w nadkole (jak CAI) to i tak będzie to lepsze niż ssanie z komory. Ale najlepiej jest właśnie jak pęd zimnego wpada, czyli zrobić air duct w zderzaku albo, tak jak piszesz, spróbować wyciągnąć go przed chłodnicę :).
Też nie robiłem dziury w zderzaku, poleciałem od prawej strony chłodnicy bo nie mam klimy...droga troszkę długa ale czasem mucha wpadnie pod filtr więc znaczy że coś wieje...
No ja mam klimę więc odpada, dlatego myślałem żeby wyciągnąć przez nadkole przed chłodnicę tę rurkę i wyciąć jej wlot tak żeby bezpośrednio z przodu ciągnął chłodne.
Albo z miejsca na halogeny co o tym myślicie ?
Starstruck
11-10-11, 14:04
Mimo że masz klimę, to da radę przeciągnąć tę rurę przy chłodnicy silnika. Będzie ostro zwężona, sporo osób tak ma.
No dlatego może lepiej wyciągnąć przez nadkole tak myślę , ale zobaczę jak to wyjdzie i ile tam jest miejsca.
To od czego polecacie OEM dolot do D14 z ssącym D15B7?
z D15B7/D16Z6
A z B18C4 podejdzie?
Starstruck
11-10-11, 21:54
Z B16A2 podejdzie, z B18 też powinien.
A co sądzicie o tych rozwiązaniach http://pk-tuning.home.pl/fotki%20tuning/airbox%20I%20RURA.jpg, może sprawdzić się lepiej niż tradycyjne odgrodzenie od komory silnika ?
Tylko weź pod uwagę że nie każdy stożek zmieścisz do takiego boxa :)
Stożek jak stożek , ale sama taka rurka to by mi się przydała.
Starstruck
12-10-11, 21:32
W norauto są po 60 zł chyba, na allegro widziałem w podobnej cenie, a alurura jest za 20 zł, to nie lepiej ?
A alu nie będzie się bardziej grzała ?
Starstruck
12-10-11, 22:17
Właśnie nie, przecież to rura kuchenna, do okapów np. to nie może się grzać :)
No prędzej bym dał że się alu nagrzeje bardziej a nie plastik ale jak tak mówisz. Do czego to doszło żebym rurę do okapu montował do swojego cifa ;)
było czy tam nie było-zasłaniacie na zime jakoś te air ducty? Pytanie skierowane głównie do tych co mają podprowadzone w oem puszkę i filtr.
Można mieć nadmuch na zimę ale musisz mieć dobry filtr (np. K&N) bo w soli się oblepi na pewno. Ja swego czasu zamykałem nadmuch.
Można mieć nadmuch na zimę ale musisz mieć dobry filtr (np. K&N) bo w soli się oblepi na pewno. Ja swego czasu zamykałem nadmuch.
Aha no dzięki. Też tak myślałem,żeby zasłonić ten otwór i odsłonić go na początek wiosny :)
Panowie którego rodzaju filtr jest lepszy,zwykły simoty czy stalowy ?Dla porównania daje 2 linki, ogółem chodzi mi czy stalowy lepszy czy ten zwykły :)
Zwykły:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=390&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
Stalowy:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=607&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
skolopendra
22-10-11, 16:07
Panowie którego rodzaju filtr jest lepszy,zwykły simoty czy stalowy ?
żaden,
do odkurzacza bym tego nie założył
Starstruck
22-10-11, 21:17
Zwykły jest lepszy.
żaden,
do odkurzacza bym tego nie założył
Tak wiem zapewne zaraz polecisz mi K&N , tyle że nie widzę sensu montowania filtra za 300zł do takiego silnika.
Tylko pomysl ze on nie sponsoruje zadnej z firm tylko chce Ci jak najlepiej doradzic ot tak poprostu. Kupujac filtr za 50 zl to czego Ty sie spodziewasz, chyba ze bedzie filtrowal koty, ptaki i co wieksze muchy a reszta to zapomnij.
nie chodziło mi o filtr za 50zł , tylko chciałem się dowiedzieć który lepszy , czy normalny czy stalowy. A wiadomo że nie kupię za 50 zł , raczej będę szukał takiego żeby max 3 stówki dać ale z preparatami do czyszczenia i oliwkę :)
Dobra, to teraz ja mam pytanie: czemu ten sam filtr k&n kosztuje tutaj tyle http://www.inter-rally.pl/p/41/45289/uniwersalny-filtr-stozkowy-k-n-rc-5156-3-938-in-100-mm--uniwersalne-filtry-stozkowe-uklad-dolotowy.html a tutaj tyle http://sklep.intercars.com.pl/?grut=275092#/dynamic/SKLEP/ws_gru_clob.php?grukod=275092&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=&leaf=275092
Dobra, to teraz ja mam pytanie: czemu ten sam filtr k&n kosztuje tutaj tyle http://www.inter-rally.pl/p/41/45289...-dolotowy.html a tutaj tyle http://sklep.intercars.com.pl/?grut=...o=&leaf=275092 IC bardzo często wyprzedaje towar który leży i nikt się takim nie interesuje. Jak masz w IC jakiegoś znajomka to mozna niekiedy fajne graty zanabyć w dobrych cenach
Mam pytanie, czy filtr do puchy A4 pasuje do tej z EK3 ?
Nie , te filtry są rożne :) Jeśli pytasz o powietrza
do odkurzacza bym tego nie założył
Nie wiem czy slusznie wieszasz psy na simocie. W tym tescie wypadla calkiem niezle:
http://www.australianauto.com.au/HTML/Images/Air%20Filter%20Shoot%20Out.pdf
mam takie pytanko - kupiłem używaną wkładkę K&N wyczyściłem ją i nasmarowałem środkami K&N - jaki ma być efekt wizualny po tych zabiegach - ma być takiego koloru jak nowa (przynajmniej podobnego) ?? bo moja jest dużo ciemniejsza
Ten olej jest czerwony więc filtr też się zabarwi.
a ile razy go mam psiknąć ?? bo nie chcę nanieść go za dużo ??
Tam pisze instrukcja po angielsku: raz każdą płytkę. Mniej więcej tak. Czyli psikasz po prostu od góry na dół i potem obok po jednej warstwie i to wystarczy. Tam pisze że za dużo oleju może zaszkodzić. Po prostu nanieś jedną warstwę i daj przeschnąć, pisze że 15 minut.
chudypiter
01-11-11, 16:29
Może się orientujecie jaka jest średnica otworu w płaszczu podłużnicy ( w ek 4 jest tam rura doprowadzająca powietrze do filtra )
Starstruck
01-11-11, 17:07
Może się orientujecie jaka jest średnica otworu w płaszczu podłużnicy ( w ek 4 jest tam rura doprowadzająca powietrze do filtra )
Niewielka, na pewno mniej niż 80 mm.
Może się orientujecie jaka jest średnica otworu w płaszczu podłużnicy ( w ek 4 jest tam rura doprowadzająca powietrze do filtra )
okolice 7cm.
Nie wiem czy slusznie wieszasz psy na simocie. W tym tescie wypadla calkiem niezle: no proszę Cie nie motywuj Swojego zdania takimi testami bo są mało wiarygodne. Nawet jeśli to wychodzi na to że Simota jest porównywalna albo nawet delikatnie lepsza od AEM-a w co wątpię.
dla porównania daję inne foto :
http://img694.imageshack.us/img694/9999/testfc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/testfc.jpg/)
patrząc na zdjęcia z Twojego linku wychodzi na to że Apexi jest badziewiem a moje foto pokazuje zupełnie co innego. Ciekawe która firma dała więcej łapówy aby wyniki było na jej korzyść :D
witam
mam filtr apexi taki jak ten
http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/32/61/64/1932616494
chciałbym go zaadaptować do żony cifa VIgen z silnikiem d14z2
przewaliłem paredziesiąst stron ale nie znalazłem jakiej długości powinny być kibelrury ani ciekawych zdjęć (średnica ori dolotu to 54mm)
i tak myślę żeby go wrzucić między nadkole a zderzak
bo w miejscu puszki - rezonatora będzie piekło
Kupujesz trochę rury, trochę kolanek, pasujesz i przycinasz, potem składasz i jeździsz ;)
chudypiter
20-11-11, 18:15
Kto montował puszkę z filtrem z integry dc2 do silnika b18c4 w budzie ej9?
Kolega -luki- miał taki patent.
skolopendra
23-11-11, 17:32
witam
mam filtr apexi taki jak ten
http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/32/61/64/1932616494
ile kosztuje?
na alledrogo są od ok 250zł.
Witajcie! Mam EJ9 D14Z2. Chciałbym kupić taką wkładkę
http://allegro.pl/show_item.php?item=1964755908&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62
Tylko nie jestem pewien, czy mi podejdzie. W szczegółowej liście 1.4 nie figuruje, ale różnie to bywa, a wolę nie być zaskoczony po kupnie. Zadałem pytanie sprzedawcy, ale i tak wolę skonfrontować Wasze zdanie z jego opinią
Witajcie! Mam EJ9 D14Z2. Chciałbym kupić taką wkładkę
http://allegro.pl/show_item.php?item=1964755908&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62
Tylko nie jestem pewien, czy mi podejdzie. W szczegółowej liście 1.4 nie figuruje, ale różnie to bywa, a wolę nie być zaskoczony po kupnie. Zadałem pytanie sprzedawcy, ale i tak wolę skonfrontować Wasze zdanie z jego opinią
masz na aukcji wymiary podane. Zmierz swoją i będziesz wiedział
Starstruck
29-11-11, 13:11
Jak napiszesz do nich, to ci wyślą do pasującą do twojego silnika.
No właśnie, odpisali mi i akurat ten filtr z linku nie pasuje. Zmierzyłem i wyszło mi 225/167. Wysłałem wymiary, zobaczymy co odpiszą.
Edit: Odpisali
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=151&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1
Tylko że tu ma wymiary 228x166, zerknąłem na k&n i tam ma wymiary 222 x 165, z tym że kosztuje ponad 200 zł, a simota jest ponad 2x razy tańsza.
Który mi doradzacie?
Edit:
Chyba sam znalazłem rozwiązanie - w liście aut kompatybilnych simoty filterek pasuje to wersji angielskiej - 1.4 L4 F/I - D14A3 Eng, D14A4 Eng, pytanie tylko, czy EJ9 ma taką samą puszkę jak MB6...
Nie znam się ale chyba te wkładki (szportowe:)) są zazwyczaj minimalnie większe, żeby były jak najbardziej szczelne. Na wcisk powinna wejść:)
No właśnie, odpisali mi i akurat ten filtr z linku nie pasuje. Zmierzyłem i wyszło mi 225/167. Wysłałem wymiary, zobaczymy co odpiszą.
Edit: Odpisali
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=151&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1
Tylko że tu ma wymiary 228x166, zerknąłem na k&n i tam ma wymiary 222 x 165, z tym że kosztuje ponad 200 zł, a simota jest ponad 2x razy tańsza.
Który mi doradzacie?
Edit:
Chyba sam znalazłem rozwiązanie - w liście aut kompatybilnych simoty filterek pasuje to wersji angielskiej - 1.4 L4 F/I - D14A3 Eng, D14A4 Eng, pytanie tylko, czy EJ9 ma taką samą puszkę jak MB6...
D14A3 i D14A4 to jest właśnie w EJ9 przed liftingiem a nie w anglikach...
D14A3 i D14A4 to jest właśnie w EJ9 przed liftingiem a nie w anglikach...
O tym wiem, tylko pytanie czy puszka dolotu nie różni się czasem w przed i polificie - bo u mnie przepustnica jest pionowa, w przedliftach chyba pozioma. I jak wychodzi porównanie Simota VS K&N? Czy tylko marka robi cenę, czy rzeczywiście ten drugi jest 2x lepszy, trwalszy i rzeczywiście daje jakiś tam przyrost mocy
O tym wiem, tylko pytanie czy puszka dolotu nie różni się czasem w przed i polificie - bo u mnie przepustnica jest pionowa, w przedliftach chyba pozioma. I jak wychodzi porównanie Simota VS K&N? Czy tylko marka robi cenę, czy rzeczywiście ten drugi jest 2x lepszy, trwalszy i rzeczywiście daje jakiś tam przyrost mocy
nie różni się przedlift/polift.
Przyrostu mocy to ja bym sie zbytnio nie spodziewał. K&N lepiej filtruje niz simota.
No to zamawiam K&N. Dziękuję za pomoc
gdzie najlepiej kupić filtr K&N?
Starstruck
05-12-11, 22:30
Na allegro masz tego od groma, w Inter Carsie. Tyle że na allegro znajdziesz, prawdopodobnie najtaniej. W EK3 miałem wkładkę simoty za 90 zł, K&N kosztowały ok. 250 zł. Teraz kupiłem bardzo okazyjnie kompletny dolot B7 z wkładką K&N - jak tak patrzę, to jakościowo to samo co simota.
Na allegro masz tego od groma, w Inter Carsie. Tyle że na allegro znajdziesz, prawdopodobnie najtaniej. W EK3 miałem wkładkę simoty za 90 zł, K&N kosztowały ok. 250 zł. Teraz kupiłem bardzo okazyjnie kompletny dolot B7 z wkładką K&N - jak tak patrzę, to jakościowo to samo co simota.
Bardzo ciężko na oko ocenić jakość filtrowania, a chyba o to się rozbija w filtrze powietrza. :)
Ja zamawiałem na iparts.pl
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-powietrza,honda,civic-v-hatchback-ej9-ek134-1995-10-2001-02,1-4-i-s-ej9-90km,45-1468-5197-100260-0-305-332036.html
Bardzo szybka wysyłka. Co do oceny to wyjdzie w trakcie eksploatacji, niedawno założyłem.
Odczuliście jakas róznice po odgrodzeniu stozka(zimny dolot)?
ogromna, szczegolnie w lato.. ;)
może ktoś ma d15z3 lepsza markowa wkładka i zimny dolot ze zderzaka czy markowy stożek + dolot ze zderzaka. interesuje mnie przyrost nm, km i spalanie ? czy w ogóle warto - koszt ok 100 zł
ps odgrodzenie stożka propozycje jak wykonać, zdj itd
skolopendra
11-12-11, 16:40
lepsza markowa wkładka
jak najbardziej tak
narazie zrobie zimny dolot i potestuje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.