PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulec reczny



kag
16-04-10, 13:25
Witam, hamulec reczny mi w civic 1.4LS z 2004r nie dziala (zaciagam na maxa a auto nie reaguje na powolnym toczeniu), pewnie dlatego ze go nie uzywam. Pewnie trzeba przesmarowac bo sie cos zapieklo. Linki sie naciagaja poprawnie, ale w kole juz nie wiem bo nie rozbieralem. Prosze o pomoc
Pozdrawiam, kag

Karol
16-04-10, 14:36
Nie wiem co to może być ale ręczny najlepiej się reguluję poprzez zdjęcie tylnych kół i bawiąc się samonapinaczem. Ja tak mam właśnie wyregulowany i jestem z tego bardzo zadowolony. Auto stoi już jak się złapie na 1 ząbek...
Nie wiem jaką masz wersje civica ale jeżeli masz silnik 1,4 to raczej masz bębny z tyłu czyli mogły ci się skończyć klocki w bębnach... Masz dużo nie wiadomych ale najlepiej udać się do jakiegoś mechanika i niech on sam oceni co i jak, może wystarczy oczyścić i przesmarować wszystko...

kag
16-04-10, 18:02
nie mam bebnow, mam hamulce tarczowe z tylu - do zacisku hamulca tarczowego dochodzi linka hamulca recznego. Zaciagniecie recznego powoduje obrot krzywki w zacisku tarczowym co poprzez rozne elementy ma spowodowac nacisk mechaniczny na tlok a tlok scisnie tarcze i jest zahamowane recznie. U mnie widac jak przy zaciaganiu recznego linka dziala poprawnie ale kolo nie jest zahamowane ani troche, to samo w drugim tylnym. Pewnie trzeba rozebrac te zaciski - ale to ostatecznosc bo i tak musialbym miec czesci na wymiane

rafal
16-04-10, 19:38
To nie możesz sobie zobaczyć przy samym ściągniętym kole jaki masz stan okładzin na klocku? Przecież nie trzeba tego rozkręcać, skoro masz tarcze na tyle, widać to gołym okiem.

Wally
16-04-10, 19:43
zanim zaczniesz wszystko rozbierac, podciagnij najpierw reczny - zdejmij tylny tunel miedzy fotelami i tam jest regulacja.

rafal
16-04-10, 23:00
Ale jak mu w ogóle 'nie bierze' to najlepiej najpierw sprawdzić okładziny -mniej roboty.

Wally
17-04-10, 08:01
Jakie okladziny? Przeciez on ma tarcze a nie bebny. Wiadomo ze na tarczach reczny bedzie dzialal beznadziejnie ale powinien chociaz powstrzymac zjezdzanie auta z byle jakiej pochylosci.

kag
17-04-10, 09:15
Witam,
Mam wyregulowany reczny pod tunelem, na 8mym zabku jest na maxa, gdybym zaciagal dalej to urwe linke. Podnioslem tylne kolo i obracam nim swobodnie, zaciagam reczny na maxa i dalej moge reka krecic kolem, moze troche ciezej, czyli nie hamuje. Sciagnalem kolo i widze ze linka pracuje, kreci mechanizmem krzywkowym zacisku co ma spowodowac scisniecie szczek czyli zahamowanie kola, a tak sie nie dzieje. Sprobuje odpowietrzyc zacisk (oba zaciski bo drugie kolo to samo). Wiecej nie wiem co moglbym zrobic bez rozbierania zacisku na drobne. Auto 2004 rok produkcji, nie uzywalem recznego od roku bo nie bylo potrzeby.
Pozdrowienia, kag

rafal
17-04-10, 12:37
Jakie okladziny? Przeciez on ma tarcze a nie bebny. Wiadomo ze na tarczach reczny bedzie dzialal beznadziejnie ale powinien chociaz powstrzymac zjezdzanie auta z byle jakiej pochylosci.

Przecież na klocku masz okładzinę. Nie wiem jakich używasz? Chociaż kiedyś produkowali jakieś łady z drewnianymi klockami hamulcowymi...

Wracając do tematu to musisz rozebrać zaciski i sprawdzić ewentualnie stan cylinderka i pozostałych części układu. Może coś się zapiekło, bo rdza jednak robi swoje z czasem...

gregor1230
18-04-10, 12:54
Nie Lady tylko Oltcita-tam były drewniane klocki. Odpowietrzanie chyba tutaj nie pomoże. Pozostaje regeneracja zacisku, którą można wykonać samemu. Kupić zestawik i troszkę się pobawić. Sam to robiłem w ACCORDZIE gen V z 1994 roku i można powiedzieć, że działa. W czasie jazdy koła nie zablokują się po zaciągnięciu ręcznego-tarcze na tyle mają taki urok.

kag
18-04-10, 15:32
ale podczas toczenia się na luzie zaciągnięcie hamulca ręcznego powinno spowodować powolne zatrzymanie auta. U mnie nie reaguje na to wcale

MajkelG
21-04-10, 01:14
ja u siebie probowalem to cudo wyregulowac (tarcze z tylu)
po regulacji przyczepnosc sie da zerwac chyba tylko na zamarznietej kaluzy ;)
ale na 7 zabku auta z miejsca nie ruszysz tak latwo. na 8 mozna zostawic na pochylym i nie odjedzie.

jak to chodzi u innych "tarczowcow" w VII gen?

ridley
21-04-10, 09:29
U mnie reczny regulowany regularnie ;P na zaciskach i na nie stoczenie sie auta wystarczy ale zablokowanie kol na suchym nie wchodzi w gre

rafalpbz
21-04-10, 11:42
Wczoraj regulowałem, hamulec w kabinie podciągnięty na max, efekt- miedzy 7 a 8 ząbkiem z góry sie nie stoczy :). Blokowanie kół odpada, zresztą i tak tego nie robie.