PDA

Zobacz pełną wersję : Czyszczenie i regeneracja zacisków hamulcowych



sublove
11-04-10, 10:52
Jestem na etapie renowacji zacisków tylnych.
Tzn. kupiłem wahacze, zdjąłem z nich zaciski, przeczyściłem, kupiłem zestaw regeneracyjny z tłoczkiem i uszczelkami i teraz czas to nasmarować :)

Powiedzcie mi czym i gdzie nasmarować i czy wogóle się czymś smaruje elementy zacisku (tłoczek, okolice)
jarzmo też mam "na wierzchu" i też zostało przeczyszczone. Tutaj do tych prowadnic też się chyba stosuje jakiś smar?

Podsumowując, chcę to złożyć do kupy i nasmarować żeby nic się nie zatarło... zalać płynem i jeździć kolejne 15 lat :-)

http://img15.imageshack.us/img15/3176/zdjcie494.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/4118/zdjcie495.jpg

majin103
11-04-10, 11:00
są specjalne smary do tłoczków hamulcowych do kupienia w sklepach motoryzacyjnych. Na prowadnice najlepiej grubo smar miedziany i na gwidny śrub przy skręcaniu też trochę smaru miedzianego.

Snajper
11-04-10, 11:10
http://www.boschauto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=51 tu masz do smarowania produkt :)

pavel5000
11-04-10, 12:48
Z tym smarem miedzianym to nie przesadzaj:D

sublove
11-04-10, 13:03
Ok, ale smar np. do tłoczków to poprostu opaćkać nim "boki" tłoczka i wcisnąć go w zacisk czy gdzieś tam do "dziury" go nawalić?
Czy przed montażem, nalać płynu hamulcowego gdzieś w zacisk czy jak już wszystko na będzie na aucie to potem go, do układu?

Chodzi mi o konkretne wskazanie: Jaki smar, w które miejsce zacisku dać :)
Składam te klocki po woli i będę to pakował na auto, chcę to zrobić dobrze i niczego nie pominąć.

pavel5000
11-04-10, 13:39
Smarem do tłoczków (jest to smar w 100% syntetyczny, polecam smar ATE dostępny w IC ok 20zł duża tubka) posmaruj gumkę znajdującą się w zacisku tak aby była tłusta od smaru, tłoczek też tak posmaruj. Do prowadnic też możesz użyć smaru do tłoczków gdyż są tam elementy gumowe ,a ich nie należy smarować zwykłymi smarami, nawet miedzianym gdyż są to smary mineralne a one świetnie rozpuszczają gumę. Do posmarowania jarzma, tam gdzie pracują klocki ham. posmaryj smarem miedzianym, też nie za dużo, ponieważ do nadmiaru tego smaru przykleja się pył z klocków i inne brudy z ulicy i powoduje to zapiekanie się klocków. Jak już złożysz zacisk to zamontuj go w aucie, przykręć przewód hamulcowy, odkręć odpowietrznik i poczekaj aby zaczął wypływać płyn ham.(tak szybciej odpowietrzymy ukł. ham.), zakręć odpowietrznik. Teraz można przystąpić do odpowietrzania ukł. ham. pamiętając o uzupełnianiu płynu ham.;)

kaaliber
11-04-10, 14:33
sublove co było dawcą wahaczy i hebli na tył do twojej Hanki?

sublove
11-04-10, 15:23
pavel5000
za to należy Ci się piwo :) Dzięki bardzo.

Hebel pochodzi z 5D 1.6, rozstaw 4x100 :)
Przy okazji montażu sprawdzę czy linki ręcznego podchodzą MB do EJ.

Git majonez, dzięki za rady. Jak ktoś jeszcze mądry to pisać :)

kaaliber
11-04-10, 22:34
kumpel chce mi sprzedać taki komplecik za 120zl :D latało to w CRX i właśnie nie wiem czy podejdzie do EG. może ktoś już robił takiego moda??

jero11
13-04-10, 00:02
Podsumowując, chcę to złożyć do kupy i nasmarować żeby nic się nie zatarło... zalać płynem i jeździć kolejne 15 lat :-)
jeśli ma to działać bezawaryjnie przez kolejnych 15 lat, to zaciski musisz wypiaskować i pomalować;)

gruszkin
13-04-10, 02:09
Może z innej beczki, wie ktoś jaki numer wg katalogu IC będzie miał zestaw naprawczy autofren wraz z tłoczkiem do zacisków tylnych mb6/mc2 czyli 260 na 4x114,3 ?

teg
13-04-10, 02:42
Proponuję zajrzeć do działu 5D, do mojego ostatniego posta w "szybkie pytanie..." - myślę, że bedziecie zadowoleni:) Też jestem w trakcie. Spójrzcie do manuala co zawiera zacisk, tam jest jeszcze jeden mechanizm i o-ring w środku. To jest duzo bardziej skomplikowane niz przod i wymaga wiecej pracy.

sublove
18-04-10, 11:04
Ogólnie jestem na półmetku regeneracji... wszystko rozebrane na częśći pierwsze, ruda wyskrobana skąd się dało, część złożona do kupy i teraz pytanie:

Poniżej zdjęcie tłoczka i uszczelek z zestawu regeneracyjnego.
Do czego służą te dwie uszczelki zaznaczone na czerwono?

http://img24.imageshack.us/img24/1218/wtfhf.jpg (http://img24.imageshack.us/i/wtfhf.jpg/)

jero11
18-04-10, 11:13
to są uszczelki mechanizmu ręcznego, które widać na zdjęciu że nadal siedzą w zacisku;)

sublove
18-04-10, 11:18
tutaj na zdjęciu "nad jarzmem" ? :) Sorry, ale ślepy jestem chyba...

Ogólnie będę starał się te linki zaadoptować do mojego EJ9 4D więc miałem w planie ich nie ruszać...

jero11
18-04-10, 12:17
w cylindrze gdzie pracuje tłoczek siedzi gwint do regulacji i jeszcze jeden tłoczek od ręcznego i jest to zabezpieczone segerem, tam idą te dwie uszczelki.

tak wyglądają moje wypiaskowane, pomalowane i po wymianie tłoczka, uszczelek zaciski
http://images42.fotosik.pl/197/578b575d25395febm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/578b575d25395feb.html)
http://images39.fotosik.pl/281/71572a95033ecebfm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/71572a95033ecebf.html)

sublove
18-04-10, 14:18
Zaciski wyglądają pięknie :) Gratulacje efektu.

Dokopałem się do tłoczka od ręcznego ale jedynie zmieniłem tą uszczelkę przy podstawie, tą na zewnątrz.
Ten tłoczek od ręcznego się jakoś wykręca?

zbych123
28-09-11, 19:29
no właśnie da sie jakoś wyciągnąć ten tłoczek

Nemereth
28-09-11, 19:56
Musisz sublove wykręcić główny tłoczek i tam w środku zacisku masz seger który musisz zdjąć, reszta powinna wyjść :)

Budziniak
28-09-11, 23:15
Sublove napisał tego posta 18 kwietnia zeszłego roku :rolleyes: