Zobacz pełną wersję : Czyszczenie i regeneracja zacisków hamulcowych
Jestem na etapie renowacji zacisków tylnych.
Tzn. kupiłem wahacze, zdjąłem z nich zaciski, przeczyściłem, kupiłem zestaw regeneracyjny z tłoczkiem i uszczelkami i teraz czas to nasmarować :)
Powiedzcie mi czym i gdzie nasmarować i czy wogóle się czymś smaruje elementy zacisku (tłoczek, okolice)
jarzmo też mam "na wierzchu" i też zostało przeczyszczone. Tutaj do tych prowadnic też się chyba stosuje jakiś smar?
Podsumowując, chcę to złożyć do kupy i nasmarować żeby nic się nie zatarło... zalać płynem i jeździć kolejne 15 lat :-)
http://img15.imageshack.us/img15/3176/zdjcie494.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/4118/zdjcie495.jpg
są specjalne smary do tłoczków hamulcowych do kupienia w sklepach motoryzacyjnych. Na prowadnice najlepiej grubo smar miedziany i na gwidny śrub przy skręcaniu też trochę smaru miedzianego.
http://www.boschauto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=51 tu masz do smarowania produkt :)
Z tym smarem miedzianym to nie przesadzaj:D
Ok, ale smar np. do tłoczków to poprostu opaćkać nim "boki" tłoczka i wcisnąć go w zacisk czy gdzieś tam do "dziury" go nawalić?
Czy przed montażem, nalać płynu hamulcowego gdzieś w zacisk czy jak już wszystko na będzie na aucie to potem go, do układu?
Chodzi mi o konkretne wskazanie: Jaki smar, w które miejsce zacisku dać :)
Składam te klocki po woli i będę to pakował na auto, chcę to zrobić dobrze i niczego nie pominąć.
Smarem do tłoczków (jest to smar w 100% syntetyczny, polecam smar ATE dostępny w IC ok 20zł duża tubka) posmaruj gumkę znajdującą się w zacisku tak aby była tłusta od smaru, tłoczek też tak posmaruj. Do prowadnic też możesz użyć smaru do tłoczków gdyż są tam elementy gumowe ,a ich nie należy smarować zwykłymi smarami, nawet miedzianym gdyż są to smary mineralne a one świetnie rozpuszczają gumę. Do posmarowania jarzma, tam gdzie pracują klocki ham. posmaryj smarem miedzianym, też nie za dużo, ponieważ do nadmiaru tego smaru przykleja się pył z klocków i inne brudy z ulicy i powoduje to zapiekanie się klocków. Jak już złożysz zacisk to zamontuj go w aucie, przykręć przewód hamulcowy, odkręć odpowietrznik i poczekaj aby zaczął wypływać płyn ham.(tak szybciej odpowietrzymy ukł. ham.), zakręć odpowietrznik. Teraz można przystąpić do odpowietrzania ukł. ham. pamiętając o uzupełnianiu płynu ham.;)
sublove co było dawcą wahaczy i hebli na tył do twojej Hanki?
pavel5000
za to należy Ci się piwo :) Dzięki bardzo.
Hebel pochodzi z 5D 1.6, rozstaw 4x100 :)
Przy okazji montażu sprawdzę czy linki ręcznego podchodzą MB do EJ.
Git majonez, dzięki za rady. Jak ktoś jeszcze mądry to pisać :)
kumpel chce mi sprzedać taki komplecik za 120zl :D latało to w CRX i właśnie nie wiem czy podejdzie do EG. może ktoś już robił takiego moda??
Podsumowując, chcę to złożyć do kupy i nasmarować żeby nic się nie zatarło... zalać płynem i jeździć kolejne 15 lat :-)
jeśli ma to działać bezawaryjnie przez kolejnych 15 lat, to zaciski musisz wypiaskować i pomalować;)
Może z innej beczki, wie ktoś jaki numer wg katalogu IC będzie miał zestaw naprawczy autofren wraz z tłoczkiem do zacisków tylnych mb6/mc2 czyli 260 na 4x114,3 ?
Proponuję zajrzeć do działu 5D, do mojego ostatniego posta w "szybkie pytanie..." - myślę, że bedziecie zadowoleni:) Też jestem w trakcie. Spójrzcie do manuala co zawiera zacisk, tam jest jeszcze jeden mechanizm i o-ring w środku. To jest duzo bardziej skomplikowane niz przod i wymaga wiecej pracy.
Ogólnie jestem na półmetku regeneracji... wszystko rozebrane na częśći pierwsze, ruda wyskrobana skąd się dało, część złożona do kupy i teraz pytanie:
Poniżej zdjęcie tłoczka i uszczelek z zestawu regeneracyjnego.
Do czego służą te dwie uszczelki zaznaczone na czerwono?
http://img24.imageshack.us/img24/1218/wtfhf.jpg (http://img24.imageshack.us/i/wtfhf.jpg/)
to są uszczelki mechanizmu ręcznego, które widać na zdjęciu że nadal siedzą w zacisku;)
tutaj na zdjęciu "nad jarzmem" ? :) Sorry, ale ślepy jestem chyba...
Ogólnie będę starał się te linki zaadoptować do mojego EJ9 4D więc miałem w planie ich nie ruszać...
w cylindrze gdzie pracuje tłoczek siedzi gwint do regulacji i jeszcze jeden tłoczek od ręcznego i jest to zabezpieczone segerem, tam idą te dwie uszczelki.
tak wyglądają moje wypiaskowane, pomalowane i po wymianie tłoczka, uszczelek zaciski
http://images42.fotosik.pl/197/578b575d25395febm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/578b575d25395feb.html)
http://images39.fotosik.pl/281/71572a95033ecebfm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/71572a95033ecebf.html)
Zaciski wyglądają pięknie :) Gratulacje efektu.
Dokopałem się do tłoczka od ręcznego ale jedynie zmieniłem tą uszczelkę przy podstawie, tą na zewnątrz.
Ten tłoczek od ręcznego się jakoś wykręca?
no właśnie da sie jakoś wyciągnąć ten tłoczek
Musisz sublove wykręcić główny tłoczek i tam w środku zacisku masz seger który musisz zdjąć, reszta powinna wyjść :)
Sublove napisał tego posta 18 kwietnia zeszłego roku :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.