PDA

Zobacz pełną wersję : Weryfikacja pomiaru geometrii zawieszenia



berserker1
03-04-10, 11:30
Wymieniłem wahacz - lewy górny w samochodzie i zrobili mi po tym geometrię zawieszenia. Daję link do tych pomiarów co wyszły i prosiłbym o wasza weryfikację:

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-04/c239aff8.jpg

Zauważyłem na wcześniejszych oponach pościnane, łyse wewnętrzne brzegi. Czy te kąty z tyłu to są w porządku na czerwono tak jak jest na tej tabeli? Chciałbym żeby wszystko było ok bo założyłem nowe opony to bez sensu jeździć żeby od razu ścinało je. Właśnie z tej tabeli wynika, że prawe tylne koło to negatyw w stosunku do lewego:( To w sumie od tego może ścierać wewnętrzna stronę opony. Jest możliwość regulacji pochylenia kół tylnich ?

maciekr
03-04-10, 15:34
Zacznę od przodu: prawy kąt OK, lewy zesrany, za wysoki. Teoretycznie mieści się w skali ale lepiej jak kąty są ujemne.Z kątów delikatne ściąganie w lewo. Wyprzedzenia eleganckie, zbieżność ustawiona tak sobie: Prawa strona Ok na 0 tak jak powinno być. prawa na -3, Kąt niższy niż powinien być więc zbieżność powinna być wyższa. Przy ujemnych kątach w Hondzie robię zbieżnośćw zależności od pochylenia od +2 do +5 minut na stronę.

TYŁ:
Prawy kąt popsuty mocno, tuleje w wahaczach poprzecznych są dobre?? z katami nic sie nie yrobi chyba ze kupisz wahacze regulowane. Zbieżność troche za wysoka na tyle ale do tego kąta jescze bym to przebolał.
Podsumowując, z przodem nic nie zrobisz(ew. też wahacze regulowane) a z tyłem .. koniecznie kupiłbym te wahacze bo nie są jakieś strasznie drogie a kąty masz z dupy

Pzdr!

berserker1
05-04-10, 07:37
A możliwe jest to że te kąty wyszły tak jak miałem właśnie podczas pomiaru oponę starą 10 letnią, startą od wewnątrz na tym kole z tyłu z prawej strony właśnie? A teraz mam założone nowe opony czy to nie ma wpływu na wynik kątów? W sumie z tej tabeli wynika że pochylenie koła jednego z przodu się zmieniło jak coś ustawili to nie wiem w końcu czy to się reguluje czy nie?

!markos
05-04-10, 13:03
pochylenia sie nie reguluje. mozna je zmienic dopiero jak kupisz regulowane wahacze - ktore posypia sie predzej niz ci sie wydaje. wzorcowa geometrie dla swojego modelu znajdziesz w manualu serwisowym na http://hondatech.info

opona nie ma wplywu na geometrie. nowa, stara, zimowa, letnia - na kazdej bedziesz mial ten sam wydruk.

aha - powiedz panu, ktory to ustawial, ze w civicu mozna tez ustawic zbieznosc tylu, bo nawet jej nie ruszyl.

kenny
05-04-10, 13:45
w civicu mozna tez ustawic zbieznosc tylu, bo nawet jej nie ruszyl.
bo pewnie śruby były zapieczone, jak w prawie każdym starszym egzemplarzu :)

berserker1
05-04-10, 16:53
A na okręgowej stacji kontroli pojazdów można tylko sprawdzić geometrię czy też wyregulują mi coś jeśli jest potrzeba?

!markos
05-04-10, 20:16
zwykle mozna tylko sprawdzic - odplatnie

kenny
05-04-10, 20:30
A na okręgowej stacji kontroli pojazdów można tylko sprawdzić geometrię czy też wyregulują mi coś jeśli jest potrzeba?

Jest to dodatkowa usługa, ale ją często wykonują.

chudypiter
05-04-10, 21:11
pochylenia sie nie reguluje. mozna je zmienic dopiero jak kupisz regulowane wahacze - ktore posypia sie predzej niz ci sie wydaje.

Marnej jakości są te regulowane wahacze ???

!markos
05-04-10, 21:40
jeszcze nie widzialem takich, ktore po jakims czasie nie ulelgy czesciowej, badz calkowitej biodegradacji

jesli na fabrycznych czesciach sa rozjazdy, to cos jest krzywe, albo ma wywalone tuleje i nie ma mozliwosci, zeby bylo inaczej.