Zobacz pełną wersję : Weryfikacja pomiaru geometrii zawieszenia
berserker1
03-04-10, 11:30
Wymieniłem wahacz - lewy górny w samochodzie i zrobili mi po tym geometrię zawieszenia. Daję link do tych pomiarów co wyszły i prosiłbym o wasza weryfikację:
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-04/c239aff8.jpg
Zauważyłem na wcześniejszych oponach pościnane, łyse wewnętrzne brzegi. Czy te kąty z tyłu to są w porządku na czerwono tak jak jest na tej tabeli? Chciałbym żeby wszystko było ok bo założyłem nowe opony to bez sensu jeździć żeby od razu ścinało je. Właśnie z tej tabeli wynika, że prawe tylne koło to negatyw w stosunku do lewego:( To w sumie od tego może ścierać wewnętrzna stronę opony. Jest możliwość regulacji pochylenia kół tylnich ?
Zacznę od przodu: prawy kąt OK, lewy zesrany, za wysoki. Teoretycznie mieści się w skali ale lepiej jak kąty są ujemne.Z kątów delikatne ściąganie w lewo. Wyprzedzenia eleganckie, zbieżność ustawiona tak sobie: Prawa strona Ok na 0 tak jak powinno być. prawa na -3, Kąt niższy niż powinien być więc zbieżność powinna być wyższa. Przy ujemnych kątach w Hondzie robię zbieżnośćw zależności od pochylenia od +2 do +5 minut na stronę.
TYŁ:
Prawy kąt popsuty mocno, tuleje w wahaczach poprzecznych są dobre?? z katami nic sie nie yrobi chyba ze kupisz wahacze regulowane. Zbieżność troche za wysoka na tyle ale do tego kąta jescze bym to przebolał.
Podsumowując, z przodem nic nie zrobisz(ew. też wahacze regulowane) a z tyłem .. koniecznie kupiłbym te wahacze bo nie są jakieś strasznie drogie a kąty masz z dupy
Pzdr!
berserker1
05-04-10, 07:37
A możliwe jest to że te kąty wyszły tak jak miałem właśnie podczas pomiaru oponę starą 10 letnią, startą od wewnątrz na tym kole z tyłu z prawej strony właśnie? A teraz mam założone nowe opony czy to nie ma wpływu na wynik kątów? W sumie z tej tabeli wynika że pochylenie koła jednego z przodu się zmieniło jak coś ustawili to nie wiem w końcu czy to się reguluje czy nie?
pochylenia sie nie reguluje. mozna je zmienic dopiero jak kupisz regulowane wahacze - ktore posypia sie predzej niz ci sie wydaje. wzorcowa geometrie dla swojego modelu znajdziesz w manualu serwisowym na http://hondatech.info
opona nie ma wplywu na geometrie. nowa, stara, zimowa, letnia - na kazdej bedziesz mial ten sam wydruk.
aha - powiedz panu, ktory to ustawial, ze w civicu mozna tez ustawic zbieznosc tylu, bo nawet jej nie ruszyl.
w civicu mozna tez ustawic zbieznosc tylu, bo nawet jej nie ruszyl.
bo pewnie śruby były zapieczone, jak w prawie każdym starszym egzemplarzu :)
berserker1
05-04-10, 16:53
A na okręgowej stacji kontroli pojazdów można tylko sprawdzić geometrię czy też wyregulują mi coś jeśli jest potrzeba?
zwykle mozna tylko sprawdzic - odplatnie
A na okręgowej stacji kontroli pojazdów można tylko sprawdzić geometrię czy też wyregulują mi coś jeśli jest potrzeba?
Jest to dodatkowa usługa, ale ją często wykonują.
chudypiter
05-04-10, 21:11
pochylenia sie nie reguluje. mozna je zmienic dopiero jak kupisz regulowane wahacze - ktore posypia sie predzej niz ci sie wydaje.
Marnej jakości są te regulowane wahacze ???
jeszcze nie widzialem takich, ktore po jakims czasie nie ulelgy czesciowej, badz calkowitej biodegradacji
jesli na fabrycznych czesciach sa rozjazdy, to cos jest krzywe, albo ma wywalone tuleje i nie ma mozliwosci, zeby bylo inaczej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.