genior
26-03-10, 10:45
Nadeszły ciepłe dni dopłynęły halogeny z ebay'a więc wziąłem się do roboty :)
Na początek polecam ściągnąć oryginalnego manuala hondy do montażu ORYGINALNYCH fogów
mój montaż sie całkowicie różni w kwestii podłączenia, ale na pewno przydatna rzecz:
http://www.sendspace.pl/file/04f3923a4bc9a0e9214ddc8
Zacznę od tego co mamy w zestawie i co się z czym je:
mamy dwie wiązki,
wiązka przycisku i świateł każda z nich ma swoje zasilanie i mase i łaczy się je przedłużaczem
1.
początkowo wydawało mi się że zasilę układ ze skrzynki bezpieczników ale życie zweryfikowało ten plan, ale o tym później
http://img168.imageshack.us/img168/4785/34835214.jpg
2.
http://img13.imageshack.us/img13/4283/39994495.jpg
3.
http://img406.imageshack.us/img406/8537/77601967.jpg
Bierzemy się do roboty i zdejmujemy zderzak:
Na górze 4 spinki w zaznaczonych miejscach, na dole 6 spinek 2 wkręty i jeszcze dodatkowe 2 mocujące zderzak w miejscu łączenia z nadkolem, ładnie rozrysowane w podanym wyżej manualu
http://img717.imageshack.us/img717/244/33630990.jpg
po odpięciu spinek i odkręceniu wkrętów zdejmujemy zderzak w kierunku do przodu auta
ukazuje nam się zaślepka na halogeny, w 3 miejscach grubsze mocowanie, a na obwodzie cieniutki plastik, wyłamuje się pod palcem, wycinamy otwory
http://img196.imageshack.us/img196/6351/99407115.jpg
w pokazanym miejscu jest kilka wyrostków które wskazują dokładne miejsce przewiercenia dziury, wiertło maks rozmiar 8, mi dobrze poszło jak najpierw przebiłem plastik szpikulcem, łatwiej było wiercić
http://img17.imageshack.us/img17/9463/26868367.jpg
wkładamy lampy odkładamy zderzak na bok i otwieramy piwo bo teraz trzeba się bardziej przyłożyć :)
http://img715.imageshack.us/img715/3905/43959974.jpg
Zdejmujemy obydwa nadkola, przyczepione są tylko spinkami zdaje sie 7 lub 8 sztuk, chyba że ktoś ma chlapacze to też trzeba zdjąć
po stronie kierowcy tędy za spryskiwaczem puszczamy wtyczkę lampy lewej - tą bliżej przekaźnika
resztę wiązki mocujemy opaskami przy pasie przednim, przeciągamy na drugą stronę w pobliże aku i na razie zostawiamy
http://img301.imageshack.us/img301/4605/97952829.jpg
a tędy, trochę wyżej przewód z przekaźnikiem i bezpiecznikiem
sprawa wygląda w ten sposób, że właściwie jeśli nam się nie chce dużo grzebać to można przekaźnik z bezpiecznikiem umocować po prostu gdzieś w komorze silnika, bo od niego odchodzi tylko przewód głównego zasilania, który możemy przypiąć do aku i nie ma potrzeby ciągnąć do środka ale ja chciałem mieć wewnątrz wiec tak to zrobiłem
http://img248.imageshack.us/img248/9900/28497047.jpg
mocujemy przwód przy lince która biegnie po nadkolu
http://img34.imageshack.us/img34/1000/91068759.jpg
odpinamy wtyczkę od lampki kierunkowskazu, będzie luźniej, odpinamy ją również od środka w tym miejscu, po lewej stronie pod kierownicą
http://img135.imageshack.us/img135/7581/59133060.jpg
następnie rozbebeszyłem przekaźnik, żeby łatwiej operować kablami oczywiście wcześniej trzeba zapisać który kabel skąd wyjęliśmy :) i przeciągamy przewody tą dziurką a następnie przez tą wyjętą gumę, dobrze jest przesmarować przewody silikonem w sprayu np, lepiej idzie :)
http://img121.imageshack.us/img121/4741/60342471.jpg
i teraz jest kilka możliwości,
podpinamy spowrotem przekaźnik i umiejscawiamy go gdzie nam pasuje
a przewód zasilania głównego możemy podpiąć do skrzynki bezpieczników, w zaznaczonym miejscu jest prąd na stałe więc praktycznie to samo jak byśmy się podpieli do aku, więc można śmiało tak podpinać
http://img515.imageshack.us/img515/5159/22565815.jpg
ja natomiast zrobiłem trochę inaczej, bo wróciłem z tym kablem zasilającym z powrotem tą samą drogą przez gumę prosto do aku, dlaczego tak zrobiłem - bo początkowo chciałem w tym miejscu wpiąć już wtyczkę zasilającą przycisku a innego miejsca z prądem nie chciało mi się szukać, ale mogłem tak zrobić,
bo później okazało się że zasilanie przycisku trzeba wziąć z innego miejsca, ale o tym później
jak już wróciłem kablem zasilającym do aku to przyszedł czas na drugą stronę
przeciągamy wtyczkę lampy prawej, uziemienie i przewód łączący z wiązką przycisku przez wycięcie w karoserii za akumulatorem, nie mam tego zdjęcia ale jest ładnie pokazane na manualu,
następnie uziemiamy wiązke w tym miejscu
http://img249.imageshack.us/img249/7093/54232147.jpg
a czerwony przewód łączący mocujemy ponad nadkolem i po zdjęciu gumy przeciągamy tędy do wnętrza auta
http://img218.imageshack.us/img218/4369/39569756.jpg
sciagamy plastik z nadproża i spod schowka (wszystko na wcisk) i tędy powinien nam kabel wejść
http://img404.imageshack.us/img404/8699/20329009.jpg
zdejmujemy schowek i spinamy kabel z łącznikiem bo w tym miejscu nam braknie (widać po prawej stronie miejsce łączenia) i przeciągamy go na drugą stronę auta w pobliże skrzynki bezpieczników gdzie łączymy z czerwonym przewodem od wiązki przycisku
http://img14.imageshack.us/img14/7568/14442115.jpg
podłączamy masę wiązki przycisku, najlepiej do rury wzmacniającej do już innych uziemionych rzeczy, zaznaczone miejsce:
http://img26.imageshack.us/img26/7273/85427576.jpg
i ostatnia właściwie rzecz - podłączamy zasilanie przycisku na obrazku jako brązowa wtyczka
i teraz wyjaśnie dlaczego nie podpiąłem jej w skrzynkę bezpieczników
otóż sam przycisk ma 2 diody, jedną od podświetlenia sygnatury foga a drugą sygnalizującą że światła są załączone i w momoencie gdybym podpiął pod prąd stały tą wtyczkę dioda sygnaturki swieciłaby cały czas, nawet gdy auto jest wyłączone, a nie o to chodzi
więc znalazłem ciekawsze miejsce
za przyciskiem sterowania szybami znalazłem luźną wtyczkę praktycznie identyczną jak ta która idzie z naszej wiązki do przycisku tylko że 6-pinową, a nasza jest 5-pinowa, podejrzewam że to wtyczka do podłączenia oryginalnych fogów, więc sprawdziłem gdzie ma zasilanie i okazało się że drugi od prawej (czerwono-czarny) przewód ma zasilanie przy włączeniu świateł
wiec rozciąłem ten przewód rozłożyłem wtyczkę od wiązki przycisku i połączyłem
w ten sposób otrzymałem zasilanie przycisku, a podświetla się i działa cały układ dopiero po włączeniu postojówek lub świateł mijania
http://img210.imageshack.us/img210/1927/53453149.jpg
może wygląda na trochę zamotane ale myśle że każdy powinien sobie poradzić, byleby dobrze wszystko popodpinał :)
pomocny bedzie podany na wstepie manual, bo jest ładnie rozrysowane któredy puszczac i gdzie poprzypinac wiazki
a najwazniejsza uwaga z manuala to taka, żeby nie przypinać wtyczki lewego foga do przewodu z modułem srs aby go nie uszkodzić
kilka godzin roboty tempem opieprzająco-popijającym :D
a na koniec efekty:
środek (jak mi sie zechce to jeszcze przelutuje te diody na zielone bo mi sie nie komponuje :) )
http://img220.imageshack.us/img220/745/37867780.jpg
i na zewnatrz
http://img51.imageshack.us/img51/6130/58629839.jpg
Na początek polecam ściągnąć oryginalnego manuala hondy do montażu ORYGINALNYCH fogów
mój montaż sie całkowicie różni w kwestii podłączenia, ale na pewno przydatna rzecz:
http://www.sendspace.pl/file/04f3923a4bc9a0e9214ddc8
Zacznę od tego co mamy w zestawie i co się z czym je:
mamy dwie wiązki,
wiązka przycisku i świateł każda z nich ma swoje zasilanie i mase i łaczy się je przedłużaczem
1.
początkowo wydawało mi się że zasilę układ ze skrzynki bezpieczników ale życie zweryfikowało ten plan, ale o tym później
http://img168.imageshack.us/img168/4785/34835214.jpg
2.
http://img13.imageshack.us/img13/4283/39994495.jpg
3.
http://img406.imageshack.us/img406/8537/77601967.jpg
Bierzemy się do roboty i zdejmujemy zderzak:
Na górze 4 spinki w zaznaczonych miejscach, na dole 6 spinek 2 wkręty i jeszcze dodatkowe 2 mocujące zderzak w miejscu łączenia z nadkolem, ładnie rozrysowane w podanym wyżej manualu
http://img717.imageshack.us/img717/244/33630990.jpg
po odpięciu spinek i odkręceniu wkrętów zdejmujemy zderzak w kierunku do przodu auta
ukazuje nam się zaślepka na halogeny, w 3 miejscach grubsze mocowanie, a na obwodzie cieniutki plastik, wyłamuje się pod palcem, wycinamy otwory
http://img196.imageshack.us/img196/6351/99407115.jpg
w pokazanym miejscu jest kilka wyrostków które wskazują dokładne miejsce przewiercenia dziury, wiertło maks rozmiar 8, mi dobrze poszło jak najpierw przebiłem plastik szpikulcem, łatwiej było wiercić
http://img17.imageshack.us/img17/9463/26868367.jpg
wkładamy lampy odkładamy zderzak na bok i otwieramy piwo bo teraz trzeba się bardziej przyłożyć :)
http://img715.imageshack.us/img715/3905/43959974.jpg
Zdejmujemy obydwa nadkola, przyczepione są tylko spinkami zdaje sie 7 lub 8 sztuk, chyba że ktoś ma chlapacze to też trzeba zdjąć
po stronie kierowcy tędy za spryskiwaczem puszczamy wtyczkę lampy lewej - tą bliżej przekaźnika
resztę wiązki mocujemy opaskami przy pasie przednim, przeciągamy na drugą stronę w pobliże aku i na razie zostawiamy
http://img301.imageshack.us/img301/4605/97952829.jpg
a tędy, trochę wyżej przewód z przekaźnikiem i bezpiecznikiem
sprawa wygląda w ten sposób, że właściwie jeśli nam się nie chce dużo grzebać to można przekaźnik z bezpiecznikiem umocować po prostu gdzieś w komorze silnika, bo od niego odchodzi tylko przewód głównego zasilania, który możemy przypiąć do aku i nie ma potrzeby ciągnąć do środka ale ja chciałem mieć wewnątrz wiec tak to zrobiłem
http://img248.imageshack.us/img248/9900/28497047.jpg
mocujemy przwód przy lince która biegnie po nadkolu
http://img34.imageshack.us/img34/1000/91068759.jpg
odpinamy wtyczkę od lampki kierunkowskazu, będzie luźniej, odpinamy ją również od środka w tym miejscu, po lewej stronie pod kierownicą
http://img135.imageshack.us/img135/7581/59133060.jpg
następnie rozbebeszyłem przekaźnik, żeby łatwiej operować kablami oczywiście wcześniej trzeba zapisać który kabel skąd wyjęliśmy :) i przeciągamy przewody tą dziurką a następnie przez tą wyjętą gumę, dobrze jest przesmarować przewody silikonem w sprayu np, lepiej idzie :)
http://img121.imageshack.us/img121/4741/60342471.jpg
i teraz jest kilka możliwości,
podpinamy spowrotem przekaźnik i umiejscawiamy go gdzie nam pasuje
a przewód zasilania głównego możemy podpiąć do skrzynki bezpieczników, w zaznaczonym miejscu jest prąd na stałe więc praktycznie to samo jak byśmy się podpieli do aku, więc można śmiało tak podpinać
http://img515.imageshack.us/img515/5159/22565815.jpg
ja natomiast zrobiłem trochę inaczej, bo wróciłem z tym kablem zasilającym z powrotem tą samą drogą przez gumę prosto do aku, dlaczego tak zrobiłem - bo początkowo chciałem w tym miejscu wpiąć już wtyczkę zasilającą przycisku a innego miejsca z prądem nie chciało mi się szukać, ale mogłem tak zrobić,
bo później okazało się że zasilanie przycisku trzeba wziąć z innego miejsca, ale o tym później
jak już wróciłem kablem zasilającym do aku to przyszedł czas na drugą stronę
przeciągamy wtyczkę lampy prawej, uziemienie i przewód łączący z wiązką przycisku przez wycięcie w karoserii za akumulatorem, nie mam tego zdjęcia ale jest ładnie pokazane na manualu,
następnie uziemiamy wiązke w tym miejscu
http://img249.imageshack.us/img249/7093/54232147.jpg
a czerwony przewód łączący mocujemy ponad nadkolem i po zdjęciu gumy przeciągamy tędy do wnętrza auta
http://img218.imageshack.us/img218/4369/39569756.jpg
sciagamy plastik z nadproża i spod schowka (wszystko na wcisk) i tędy powinien nam kabel wejść
http://img404.imageshack.us/img404/8699/20329009.jpg
zdejmujemy schowek i spinamy kabel z łącznikiem bo w tym miejscu nam braknie (widać po prawej stronie miejsce łączenia) i przeciągamy go na drugą stronę auta w pobliże skrzynki bezpieczników gdzie łączymy z czerwonym przewodem od wiązki przycisku
http://img14.imageshack.us/img14/7568/14442115.jpg
podłączamy masę wiązki przycisku, najlepiej do rury wzmacniającej do już innych uziemionych rzeczy, zaznaczone miejsce:
http://img26.imageshack.us/img26/7273/85427576.jpg
i ostatnia właściwie rzecz - podłączamy zasilanie przycisku na obrazku jako brązowa wtyczka
i teraz wyjaśnie dlaczego nie podpiąłem jej w skrzynkę bezpieczników
otóż sam przycisk ma 2 diody, jedną od podświetlenia sygnatury foga a drugą sygnalizującą że światła są załączone i w momoencie gdybym podpiął pod prąd stały tą wtyczkę dioda sygnaturki swieciłaby cały czas, nawet gdy auto jest wyłączone, a nie o to chodzi
więc znalazłem ciekawsze miejsce
za przyciskiem sterowania szybami znalazłem luźną wtyczkę praktycznie identyczną jak ta która idzie z naszej wiązki do przycisku tylko że 6-pinową, a nasza jest 5-pinowa, podejrzewam że to wtyczka do podłączenia oryginalnych fogów, więc sprawdziłem gdzie ma zasilanie i okazało się że drugi od prawej (czerwono-czarny) przewód ma zasilanie przy włączeniu świateł
wiec rozciąłem ten przewód rozłożyłem wtyczkę od wiązki przycisku i połączyłem
w ten sposób otrzymałem zasilanie przycisku, a podświetla się i działa cały układ dopiero po włączeniu postojówek lub świateł mijania
http://img210.imageshack.us/img210/1927/53453149.jpg
może wygląda na trochę zamotane ale myśle że każdy powinien sobie poradzić, byleby dobrze wszystko popodpinał :)
pomocny bedzie podany na wstepie manual, bo jest ładnie rozrysowane któredy puszczac i gdzie poprzypinac wiazki
a najwazniejsza uwaga z manuala to taka, żeby nie przypinać wtyczki lewego foga do przewodu z modułem srs aby go nie uszkodzić
kilka godzin roboty tempem opieprzająco-popijającym :D
a na koniec efekty:
środek (jak mi sie zechce to jeszcze przelutuje te diody na zielone bo mi sie nie komponuje :) )
http://img220.imageshack.us/img220/745/37867780.jpg
i na zewnatrz
http://img51.imageshack.us/img51/6130/58629839.jpg