PDA

Zobacz pełną wersję : Montaż halogenów - sedan 04 - manual



genior
26-03-10, 10:45
Nadeszły ciepłe dni dopłynęły halogeny z ebay'a więc wziąłem się do roboty :)
Na początek polecam ściągnąć oryginalnego manuala hondy do montażu ORYGINALNYCH fogów
mój montaż sie całkowicie różni w kwestii podłączenia, ale na pewno przydatna rzecz:

http://www.sendspace.pl/file/04f3923a4bc9a0e9214ddc8

Zacznę od tego co mamy w zestawie i co się z czym je:
mamy dwie wiązki,
wiązka przycisku i świateł każda z nich ma swoje zasilanie i mase i łaczy się je przedłużaczem
1.
początkowo wydawało mi się że zasilę układ ze skrzynki bezpieczników ale życie zweryfikowało ten plan, ale o tym później
http://img168.imageshack.us/img168/4785/34835214.jpg
2.
http://img13.imageshack.us/img13/4283/39994495.jpg
3.
http://img406.imageshack.us/img406/8537/77601967.jpg

Bierzemy się do roboty i zdejmujemy zderzak:
Na górze 4 spinki w zaznaczonych miejscach, na dole 6 spinek 2 wkręty i jeszcze dodatkowe 2 mocujące zderzak w miejscu łączenia z nadkolem, ładnie rozrysowane w podanym wyżej manualu
http://img717.imageshack.us/img717/244/33630990.jpg
po odpięciu spinek i odkręceniu wkrętów zdejmujemy zderzak w kierunku do przodu auta
ukazuje nam się zaślepka na halogeny, w 3 miejscach grubsze mocowanie, a na obwodzie cieniutki plastik, wyłamuje się pod palcem, wycinamy otwory
http://img196.imageshack.us/img196/6351/99407115.jpg
w pokazanym miejscu jest kilka wyrostków które wskazują dokładne miejsce przewiercenia dziury, wiertło maks rozmiar 8, mi dobrze poszło jak najpierw przebiłem plastik szpikulcem, łatwiej było wiercić
http://img17.imageshack.us/img17/9463/26868367.jpg
wkładamy lampy odkładamy zderzak na bok i otwieramy piwo bo teraz trzeba się bardziej przyłożyć :)
http://img715.imageshack.us/img715/3905/43959974.jpg
Zdejmujemy obydwa nadkola, przyczepione są tylko spinkami zdaje sie 7 lub 8 sztuk, chyba że ktoś ma chlapacze to też trzeba zdjąć
po stronie kierowcy tędy za spryskiwaczem puszczamy wtyczkę lampy lewej - tą bliżej przekaźnika
resztę wiązki mocujemy opaskami przy pasie przednim, przeciągamy na drugą stronę w pobliże aku i na razie zostawiamy
http://img301.imageshack.us/img301/4605/97952829.jpg
a tędy, trochę wyżej przewód z przekaźnikiem i bezpiecznikiem
sprawa wygląda w ten sposób, że właściwie jeśli nam się nie chce dużo grzebać to można przekaźnik z bezpiecznikiem umocować po prostu gdzieś w komorze silnika, bo od niego odchodzi tylko przewód głównego zasilania, który możemy przypiąć do aku i nie ma potrzeby ciągnąć do środka ale ja chciałem mieć wewnątrz wiec tak to zrobiłem
http://img248.imageshack.us/img248/9900/28497047.jpg
mocujemy przwód przy lince która biegnie po nadkolu
http://img34.imageshack.us/img34/1000/91068759.jpg
odpinamy wtyczkę od lampki kierunkowskazu, będzie luźniej, odpinamy ją również od środka w tym miejscu, po lewej stronie pod kierownicą
http://img135.imageshack.us/img135/7581/59133060.jpg
następnie rozbebeszyłem przekaźnik, żeby łatwiej operować kablami oczywiście wcześniej trzeba zapisać który kabel skąd wyjęliśmy :) i przeciągamy przewody tą dziurką a następnie przez tą wyjętą gumę, dobrze jest przesmarować przewody silikonem w sprayu np, lepiej idzie :)
http://img121.imageshack.us/img121/4741/60342471.jpg
i teraz jest kilka możliwości,
podpinamy spowrotem przekaźnik i umiejscawiamy go gdzie nam pasuje
a przewód zasilania głównego możemy podpiąć do skrzynki bezpieczników, w zaznaczonym miejscu jest prąd na stałe więc praktycznie to samo jak byśmy się podpieli do aku, więc można śmiało tak podpinać
http://img515.imageshack.us/img515/5159/22565815.jpg
ja natomiast zrobiłem trochę inaczej, bo wróciłem z tym kablem zasilającym z powrotem tą samą drogą przez gumę prosto do aku, dlaczego tak zrobiłem - bo początkowo chciałem w tym miejscu wpiąć już wtyczkę zasilającą przycisku a innego miejsca z prądem nie chciało mi się szukać, ale mogłem tak zrobić,
bo później okazało się że zasilanie przycisku trzeba wziąć z innego miejsca, ale o tym później
jak już wróciłem kablem zasilającym do aku to przyszedł czas na drugą stronę
przeciągamy wtyczkę lampy prawej, uziemienie i przewód łączący z wiązką przycisku przez wycięcie w karoserii za akumulatorem, nie mam tego zdjęcia ale jest ładnie pokazane na manualu,
następnie uziemiamy wiązke w tym miejscu
http://img249.imageshack.us/img249/7093/54232147.jpg
a czerwony przewód łączący mocujemy ponad nadkolem i po zdjęciu gumy przeciągamy tędy do wnętrza auta
http://img218.imageshack.us/img218/4369/39569756.jpg
sciagamy plastik z nadproża i spod schowka (wszystko na wcisk) i tędy powinien nam kabel wejść
http://img404.imageshack.us/img404/8699/20329009.jpg
zdejmujemy schowek i spinamy kabel z łącznikiem bo w tym miejscu nam braknie (widać po prawej stronie miejsce łączenia) i przeciągamy go na drugą stronę auta w pobliże skrzynki bezpieczników gdzie łączymy z czerwonym przewodem od wiązki przycisku
http://img14.imageshack.us/img14/7568/14442115.jpg
podłączamy masę wiązki przycisku, najlepiej do rury wzmacniającej do już innych uziemionych rzeczy, zaznaczone miejsce:
http://img26.imageshack.us/img26/7273/85427576.jpg
i ostatnia właściwie rzecz - podłączamy zasilanie przycisku na obrazku jako brązowa wtyczka
i teraz wyjaśnie dlaczego nie podpiąłem jej w skrzynkę bezpieczników
otóż sam przycisk ma 2 diody, jedną od podświetlenia sygnatury foga a drugą sygnalizującą że światła są załączone i w momoencie gdybym podpiął pod prąd stały tą wtyczkę dioda sygnaturki swieciłaby cały czas, nawet gdy auto jest wyłączone, a nie o to chodzi
więc znalazłem ciekawsze miejsce
za przyciskiem sterowania szybami znalazłem luźną wtyczkę praktycznie identyczną jak ta która idzie z naszej wiązki do przycisku tylko że 6-pinową, a nasza jest 5-pinowa, podejrzewam że to wtyczka do podłączenia oryginalnych fogów, więc sprawdziłem gdzie ma zasilanie i okazało się że drugi od prawej (czerwono-czarny) przewód ma zasilanie przy włączeniu świateł
wiec rozciąłem ten przewód rozłożyłem wtyczkę od wiązki przycisku i połączyłem
w ten sposób otrzymałem zasilanie przycisku, a podświetla się i działa cały układ dopiero po włączeniu postojówek lub świateł mijania
http://img210.imageshack.us/img210/1927/53453149.jpg
może wygląda na trochę zamotane ale myśle że każdy powinien sobie poradzić, byleby dobrze wszystko popodpinał :)
pomocny bedzie podany na wstepie manual, bo jest ładnie rozrysowane któredy puszczac i gdzie poprzypinac wiazki
a najwazniejsza uwaga z manuala to taka, żeby nie przypinać wtyczki lewego foga do przewodu z modułem srs aby go nie uszkodzić
kilka godzin roboty tempem opieprzająco-popijającym :D
a na koniec efekty:

środek (jak mi sie zechce to jeszcze przelutuje te diody na zielone bo mi sie nie komponuje :) )

http://img220.imageshack.us/img220/745/37867780.jpg

i na zewnatrz

http://img51.imageshack.us/img51/6130/58629839.jpg

CroX
26-03-10, 10:54
Dobry opis :) napewno komuś się to przyda :) fajnie że chciało Ci się to wszystko ogarniać :)

genior
26-03-10, 11:02
chciało mi sie bo jak sam szukałem to nic godziwego nie znalazłem :)

LemonR
26-03-10, 11:19
No, ładniejsze te poliftowe halogeny :(

KruKs
26-03-10, 12:23
no stary wielkie graty ! :) mi sie przyda na 100% tylko jeszcze nie wiem kiedy :/

moznaby gdzies to podwiesic ?

genior
26-03-10, 14:13
juz podwieszone w zrób to sam

seok
26-03-10, 18:04
Świetna robota!!!

marekctr
26-03-10, 19:06
Brawo!! no i elektrycy nie zarobią :D

janekldz
27-03-10, 09:34
Dobra robota Genior:) Ja to nie wykorzystywalem zadnych dodatkowych przewodow i wpialem sie do wnetrza z lewej strony... wszystko ladnie swieci tylko ze zniklo mi podswietlenie od regulacji swiatel i lusterek:confused: i nie mam pojecia co zrabalem bo wszystko jest podpiete tak jak powinno byc:(

genior
27-03-10, 12:50
widocznie gdzies cos jest nie tak, ja tez zadnych dodatkowych nie uzywalem tylko to co w komplecie
napisz mi dokladnie co gdzie podlaczyles to postaram sie pomoc i przejrzyj bezpieczniki moze cos furknęło przy okazji i dlatego nie są podświetlone

zresztą masz dokładnie opisane jak ma być :) przegladnij :)

janekldz
27-03-10, 13:12
A z tego co widze po fotkach to zestawy z ebaya roznia sie troszke od tych z inter cars:confused: szkoda ze fotek nie porobilem:( u mnie np nie ma takiego luzem puszczonego czerwonego przewodu:confused: no trudno bede kombinowal bo tak to nie moze byc;)

genior
27-03-10, 22:40
jak luzem
to jest tylko przedłuzka zasilania od wiazki lamp do polaczenia z wiazka przycisu
chyba ze nie o to Ci chodzi

janekldz
28-03-10, 12:16
No spoko wlasnie o niego mi chodzilo. Ja te wszystkie przewody puscilem lewa strona i nic nie musialem sztukowac. Tez na poczatku mialem tak je puscic bo tak bylo rozrysowane na instrukcji ktora od Ciebie dostalem ale zrezygnowalem bo przewody mialem za krotkie. Pozniej zauwazylem ze nie mam podswietlenia przyciskow od swiatel i lusterek i myslelem ze cos spitolilem a to mi sie tylko obie zaroweczki przepalily:o Najwazniejsze ze nam wszystko elegancko dziala:D

genior
28-03-10, 13:16
otóż to :D

Leeo
28-03-10, 19:57
wcinając się w rozmowę - genior - kawal dobrej roboty !!! :)

slaslu
07-11-10, 21:37
a ja mam pytanko czy te halogenów z ebay'a różnią się czymś od siebie, bo są od 20$ do 60$, wygladają na identyczne :)

EM2
23-02-11, 13:04
wkleiłem tu swojego manuala jak ibył w zestawie z halogenami, jest ciut inny (bez przeciągania kabla z komory silnika do kabiny i sterowanie z manetki) może komuś się przyda ;)

http://www.sendspace.pl/file/3604909892a5a6398f25488

Robertos23
02-03-11, 22:40
Czy wiązka halogenów z hatchbacka EP podejdzie do sedana ES7, o ile mi wiadomo to trzeba kabelki przedłużyć tylko, bo wiązka jest krótsza. Włącznik podpasuje w miejsce koło regulacji wysokości świateł.

genior
03-03-11, 12:08
jeszcze jest kwestia wtyczek do lamp, czy są takie same

EM2
03-03-11, 12:46
wtyczki pewnie podejdą bo np. w EM2 są na żarówki H11 do przedlifta a do polifta na H8 ale wtyczka pasuje na oba.

Robertos23
03-03-11, 14:07
żarówki są takie same h11

Lcfr
10-07-11, 21:33
ten dolot w tym silniku to tylko "wrażenia dźwiękowe" niestety
a poza tym fajny sedanik
i dobry opis montażu halogenów

firtiris
12-05-13, 10:27
A gdzie znajdę dokładniejszą instrukcję do halogenów z EM2 po 2004 z przełącznikiem w manetce?