Zobacz pełną wersję : Remont d16z9 ktory scenariusz wybrac?help!
Opisze w skrocie swoja historie wsadzilem niedawno do swojego jajka d16z9,co sie okazalo wpieprzajace sporo oleju i stukajace z dolu z9.Zdecydowalem sie remontowac ta jednostke jednak staje przed dylematem,czy lepiej wyjdzie poszukac innego dolu silnika na nominalnych panewkach i profilaktycznie je wymienic na jakies acl,czy tez bawic sie w szlifowanie swojego walu i dobieranie panewek pod to?
Dodam ze nie szykuje tego pod sprzedaz tylko chce zeby ten silnik mi posluzyl,jakie rozwiazanie w tym przypadku bedzie najlepsze?
Kolejna kwestia mam do kupiuenia tanio dol silnika od d16z2,czy bedzie to pasowalo do glowicy od z9?Bez zadnego cudowania z zaduza kompresja itd?Czy jest sens bawic sie w taka rzezbe czy szukac konkretnie dolu od z6/9 ???
Kupić D16Z6/9 w dobrym stanie to nie lada sztuka dlatego ludzie je remontują a nie swap'ują i później wiedzą co mają.
Kupisz wał i tak będziesz robił pierwszy szlif np.korb, panewek nie musisz od razu kupować ACL (jakaś moda ostatnio czy co ? ;) - Taiho Japan (czyli OEM) albo NDC Japan wystarczą Ci w zupełności.
D16 mają takie same rozmiary panewek ale A6/Z2 mają inne tłoki (wyższa kompresja) ...
Czyli mowisz ze pozostac przy swoich gratach i rzezbic w tym?Szczerze mowiac boje sie szlifowac wal,niewiadomo jak to sie pozniej bedzie zachowywalo.Jakie sa wogole szanse ze w silniku w ktorym slychac juz stukanie wal nie nadaje sie na smietnik?I jak to jest w koncu z tym szlifowaniem walu,mozna nie mozna?
Czyli opcje kupna dolu silnika z2 badz z6 odrzucic bo nie ma szans zeby to dzialalo po zalozeniu nominalnych panewek?
Trzeba rozebrać i obejrzeć, w razie jakby co to można przecież zrobić pierwszy szlif 0,25mm np. na korbach.
Wały Hondy są mocne i jak nic się nie działo to przy remoncie generalnym ludzie wymieniają panewki na nowe nominalne i śmigają dalej ...
Jakbyś kupił dobry dół D16Z2 (były w Roverach do 95r.) to można to poskładać do kupy, poszukaj info na CKPL lub Civic4g.pl
(na forum wiem, że Bartool007 ma taki setup - zapytaj)
A czy sam wal ktory latal na nominalnych panewkach sie nada?Czy raczej walu sie nie wymienia i trzeba by caly dol silnika brac?
raczej się tego nie remontuje, dołu od d16 chyba nie znajdziesz , jak ktoś sprzedaje dobry silnik to w całości więc chyba najlepszy wyjsciem był by swap w dziale ogłoszenia są swapy wiec chyba cie w ch*ja nie zrobią, sprzedać tą głowicę co masz
Swap to już Nolan zrobił ;)
Wały A6 (Z2) / Z5 / Z6 pasują zamiennie ( http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=17986 ), tak więc nie musiałbyś kupować całego starego silnika za ponad 1000 zł, tylko wał za 150 zł + nowe panewki + pierścienie + ori uszczelki i masz w podobnej cenie zdrowy silnik ...
Dobra panowie wiec sprawa wyglada tak w zasadzie mam juz wał od z2,teraz jak do niego dobrac panewki?Chce calosc zrobic tak zeby to jednak troche polatalo jeszcze wiec od czego zaczac z tym wałem?Podobno wyciagniety z silnika na nominalnych panewkach ale w praktyce jak to sprawdzic?
ja bym skombinowal cos z dolem d13b2 - za grosze do dostania, prawie zawsze w idealnym stanie:)
Jak nie znajdziesz zdrowego dołu od D16, to szukaj od D15, a jak tego tez nie znajdziesz to kup słupek D13, za 300/400 wyrwiesz. doł od d13, góra Twoja i jazda. tyle ze pozniej strojenie musi byc:p
Bazujac na swoich doswiadczeniach w remontowaniu D16Z6 i paru innych grzebaninach doskonale rozumiem Twoj dylemat.
Troszke lipa, ze swap tak sie potoczyl.
Wszystko zalezy od zaplecza, wolnego czasu i checi :)
Jesli juz jednak zdecydujesz sie remontowac (zawsze mozna szukac jakiegos D16Z6 z zadbanego automata - wiem z tym tez roznie bywa) to zrobilbym to po chlodnej kalkulacji kosztow.
Przy stukajacym dole nigdy nie wiesz jak jest dopoki tego nie rozbierzesz i nie pomierzysz.
Czasami dziala metoda na oko, ale akurat w tej kwestii jednak bardziej zawierzal bym scislej nauce zwanej matematyka i takim tam. :) w koncu tak czy siak dalej inwestujesz a czasami pare stowek mniej wydanych na niezrobienie dokladnych badan moze niemilo zaskoczyc.
Przedewszystkim:
- rozbierasz dol silnika, czyscisz i go ogladasz czy nie ma juz na pierwszy rzut oka jakichs przytarc, przepalen czy innych sladow zuzycia. stan tlokow i takie tam.
- dalej osobiscie dalbym blok i wal z tlokami do pomiarow (kosztuje pare stowek, ale masz pewnosc co i jak), sprawdzasz owalizacje cylindrow i takie tam. Panewki stukac stukaja, ale gladzie cylindrow tez trzeba gruntownie obadac.
Jesli wszystko bedzie cwancyk to honowanie jak najbardziej wskazane (nie wiem niektorzy nie robia i zyja silniki xxxx lat, ale ja mam walniecie, ze jak cos robic to juz robic porzadnie badz wcale)
- tak czy siak jesli wal bedzie ok i inne elementy i honowanie done (jak kto woli, ale mniej wtedy boli) to tak czy siak wymiana pierscionkow od razu leci
- do tego wypada sprawdzic gore. czesto gesto jest ze robiac sama gore albo sam dol nawala (przepuszcza - nie wytrzymuje skreslic wlasciwe) ktoras ze stron bo zmieniajac uszczelnienie- kompresje np.w gorze moze sie wysrac dol.
I drugi raz robota
Nie robilbym osobiscie nic na szczescie, a moze sie uda.
Pozniej pretensje mozna miec tylko do siebie i zal o kase wyrzucona w bloto.
Pozdrawiam
Dzieki wielkie za takie rozpisanie sie,wlasnie chcialbym uniknac obrabiania swojego walu i mam kilka uzywanych w zasiegu reki oraz kilku forumowiczow dalo mi znac ze maja takowe waly na sprzedaz.
Reasumujac i zakladajac ze mam wal z silnika ktory smigal na nominalnych panewkach pozostaje mi pomierzyc swoj dol (tuleje) i jezeli wszystko bedzie ok wymienic panewki na nowe pierscienie takze nowe i dol mozna skladac tak?
Gore rowniez chce zrobic ale mam nadzieje ze wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz szlifowanie zaworow.
O co jeszcze wypadalo by sie zatroszczyc?Tak zeby pozniej nie zalowac ze sie cos pominelo?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.