Zobacz pełną wersję : D14a8 - Brzeczenie, dziwna praca silnika
kamil-wawa
18-03-10, 17:46
Witam wszystkich Forumowiczów na wstępie gdyż jest to moj pierwszy post na tym Forum.
Sprawa wygląda następująco. Honda w/g mnie nie pracuje poprawnie. Regulowałem zawory, wymienilem swiece na Denso, Olej Valvoline Max life 10w40 - wczoraj zmieniłem rozrząd - pasek Gates, rolka KOYO, pompa GMB - na 100% ustawiony ok. Według mnie silnik przy 3000 tys wzwyż pracuje jak zarzynane przez dziadka Seicento, a na wolnych jak Diesel.
Ktoś na innym forum sugerował ze za słabo naciagnięty pasek - wydaje mi się że robiąc zgodnie z manualem Hondy i mniej prestiżowego "sam naprawiam" naciąg jest ok pasek ugina sie około 1,5cm i obraca prawie do 90''. Wydaje mi się i tak to jest tez opisane w wyzej wymienionym książkach że paska sie nie naciąga - robi to automatycznie sprężyna roliki napinacza.
http://www.youtube.com/watch?v=-6ESx1H9dXc
Prosze o zweryfikowanie gdyż nie mam porównania z innym silnikiem w drugim samochodzie mam 2.9V6 24V i tam silnik chodzi cichutko - ale to jest inna budowa:)
skolopendra
18-03-10, 17:49
pracuje poprawnie ,mógłby lepiej ;) ale jest w normie
kamil-wawa
18-03-10, 18:27
ups pierwszy post i nie ten dział - widze ze jest osobny do MB. Widze w Twoim podpisie ze troszke grzebałes przy D14. Kurcze troszke kiepska kultura pracy tego silnika
autko było zimne? bo coś za wysokie te obroty miałeś. Jutro nagram dźwięk swojego będziesz miał porównanie, bo mam taki sam motor :)
kamil-wawa
18-03-10, 19:57
tak zimne - po rozgrzaniu obroty ładnie sie trzymaja.
Według mnie silnik przy 3000 tys wzwyż pracuje jak zarzynane przez dziadka Seicento, a na wolnych jak Diesel.
Te silnika tak właśnie pracują na biegu jałowym przy wolnych obrotach dosłownie klekocze jak diesel a powyżej 3000rpm jak szlifierka :P a tak dla szczegółu ile masz obrotów na jałowym na tym filmiku? bo tak jakby troche za wysokie te obroty? u mnie wygląda to tak:
Praca na zimnym (http://w97.wrzuta.pl/film/2T8AqReslRj/na_zimnym)
Praca na rozgrzanym (http://w97.wrzuta.pl/film/8Al5lgjQHBH/na_rozgrzanym)
kamil-wawa
18-03-10, 20:50
Widze ze podobnie jak u mnie ;) tak jak pisalem wczesniej silnik zimny na ssaniu
Mnie identycznie silnik pracuje...także no stres kolego...pytałem nawet u swoich ziomków bo myślałem że coś sie z zaworami dzieje że taki klekot jak w Dieslu ale każdy mi mówił że to w tych silnikach normalne odgłosy pracy.
http://www.youtube.com/watch?v=_rOvtxL6iqo
proszę! Wydaje mi się, że Twój silnik pracuje całkiem normalnie :)
http://www.youtube.com/watch?v=t5Xjd8YU2NI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9W_9dpdHk2c&feature=related
Posłuchaj mojego D15Z8. Ten silnik został orzeczony przez osoby od 11 lat zajmujące się Hondami jako do wymiany/remontu. Na wolnych obrotach pracuje nierówno. Masz porównanie.
"Jak powiedział kolega: w sumie to Twój chodzi jak mój, tyle że jakby nie miał oleju :/ " Heheh no dokładnie, a co konkretnie z tym silnikiem jest nie tak?
kamil-wawa
23-03-10, 17:30
dzisiaj bylem ogladac z bratem Civica bo tez chce kupic. W tym oglądanym tego brzekania nie było... pracowal cicho - na wolnych troszke cykał ale w normie. Zastanawiam sie czy u mnie nie bedzie to wałek. Obroty na obrotomierzu równe ale jak sie patzy na silnik to widac lekkie drgawki.
Właśnie o tych drgawkach piszę, u mnie są wyczuwalne (jestem na to wrażliwy i być może poduchy silnika mam kiepskie, bo ogólnie drżenie w środku mocno czuć) na podłodze, pod nogami i też na kierownicy. Nierówne drgnięcia, jakby zapłony wypadały (cała elektryka w stanie bdb). Oprócz tego nadmierne równomierne drżenie, widoczne np. na przewodach WN. Kolegi D14A3 pracuje znaaacznie ciszej i nie drży - na LPG... ma 202kkm.
U mnie wałek rozrządu wygląda prawie jak nowy, po 260kkm przebiegu!
Ciekawostka 1: im cieplej na zewnątrz, tym mocniej to czuć=związek z dawkowaniem paliwa. Ogólnie walczyłem z tym ponad pół roku i sprawdziłem sam/spece sprawdzali (całe armie speców) wszystko i wszystko wydaje się być ok, a pracuje jak pracuje... Wszystkie możliwe czujniki, zawory/zaworki IACV, PVC, EGR itp itd, przepustnica, dolot, i milion innych rzeczy. W końcu silnikiem zajęli się Bracia z Garaż Race Team i stwierdzili, że ich "wyśrubowany" B18C4 przy 11k RPM pracuje ciszej, niż mój przy 3-4k RPM :) Diagnoza na słuch: panewka, popychacz i pewnie coś jeszcze. Ciśnienie sprężania równiutkie, oleju nie bierze wcale - od wymiany do wymiany (Valvoline MaxLife 10W40) ubywa 2-3mm. Prawdopodobnie poprzedni właściciel (48 lat) jeździł na zbyt niskich obrotach - auto ma po roku używania przeze mnie 260kkm przebiegu i stuki są głośniejsze niż wcześniej.
Ciekawostka 2: ostatnio wyszło na badaniu spalin (wcześniej było w normie): ws. lambda 1,3, czyli zbyt ubogo. Podejrzewam sondę i/lub katalizator - może mieć związek z tym jak ten silnik pracuje, ale ze względu na odgłosy i tak szukam D15Z8 zamontowanego jeszcze w samochodzie żeby sprawdzić przed kupnem - szukam od grudnia. Ale może z ciekawości kupię używaną sondę.
kamil-wawa
24-03-10, 10:16
U mnie wałek rozrządu wygląda prawie jak nowy, po 260kkm przebiegu!
U mnie tez wyglada jak nowy - ale na oko to sobie można... przydałoby sie pomierzyć . Mi sie wydaje ze dzwoni z okolic głwoicy wiec wałęk, dźwigienki, lub trzonki zaworów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.