Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14a8 - Brzeczenie, dziwna praca silnika



kamil-wawa
18-03-10, 17:46
Witam wszystkich Forumowiczów na wstępie gdyż jest to moj pierwszy post na tym Forum.

Sprawa wygląda następująco. Honda w/g mnie nie pracuje poprawnie. Regulowałem zawory, wymienilem swiece na Denso, Olej Valvoline Max life 10w40 - wczoraj zmieniłem rozrząd - pasek Gates, rolka KOYO, pompa GMB - na 100% ustawiony ok. Według mnie silnik przy 3000 tys wzwyż pracuje jak zarzynane przez dziadka Seicento, a na wolnych jak Diesel.

Ktoś na innym forum sugerował ze za słabo naciagnięty pasek - wydaje mi się że robiąc zgodnie z manualem Hondy i mniej prestiżowego "sam naprawiam" naciąg jest ok pasek ugina sie około 1,5cm i obraca prawie do 90''. Wydaje mi się i tak to jest tez opisane w wyzej wymienionym książkach że paska sie nie naciąga - robi to automatycznie sprężyna roliki napinacza.

http://www.youtube.com/watch?v=-6ESx1H9dXc

Prosze o zweryfikowanie gdyż nie mam porównania z innym silnikiem w drugim samochodzie mam 2.9V6 24V i tam silnik chodzi cichutko - ale to jest inna budowa:)

skolopendra
18-03-10, 17:49
pracuje poprawnie ,mógłby lepiej ;) ale jest w normie

kamil-wawa
18-03-10, 18:27
ups pierwszy post i nie ten dział - widze ze jest osobny do MB. Widze w Twoim podpisie ze troszke grzebałes przy D14. Kurcze troszke kiepska kultura pracy tego silnika

SmIRnOff
18-03-10, 18:46
autko było zimne? bo coś za wysokie te obroty miałeś. Jutro nagram dźwięk swojego będziesz miał porównanie, bo mam taki sam motor :)

kamil-wawa
18-03-10, 19:57
tak zimne - po rozgrzaniu obroty ładnie sie trzymaja.

lar
18-03-10, 20:15
Według mnie silnik przy 3000 tys wzwyż pracuje jak zarzynane przez dziadka Seicento, a na wolnych jak Diesel.
Te silnika tak właśnie pracują na biegu jałowym przy wolnych obrotach dosłownie klekocze jak diesel a powyżej 3000rpm jak szlifierka :P a tak dla szczegółu ile masz obrotów na jałowym na tym filmiku? bo tak jakby troche za wysokie te obroty? u mnie wygląda to tak:
Praca na zimnym (http://w97.wrzuta.pl/film/2T8AqReslRj/na_zimnym)
Praca na rozgrzanym (http://w97.wrzuta.pl/film/8Al5lgjQHBH/na_rozgrzanym)

kamil-wawa
18-03-10, 20:50
Widze ze podobnie jak u mnie ;) tak jak pisalem wczesniej silnik zimny na ssaniu

markotny
18-03-10, 21:06
Mnie identycznie silnik pracuje...także no stres kolego...pytałem nawet u swoich ziomków bo myślałem że coś sie z zaworami dzieje że taki klekot jak w Dieslu ale każdy mi mówił że to w tych silnikach normalne odgłosy pracy.

SmIRnOff
21-03-10, 16:30
http://www.youtube.com/watch?v=_rOvtxL6iqo

proszę! Wydaje mi się, że Twój silnik pracuje całkiem normalnie :)

teg
21-03-10, 20:57
http://www.youtube.com/watch?v=t5Xjd8YU2NI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9W_9dpdHk2c&feature=related

Posłuchaj mojego D15Z8. Ten silnik został orzeczony przez osoby od 11 lat zajmujące się Hondami jako do wymiany/remontu. Na wolnych obrotach pracuje nierówno. Masz porównanie.

lar
21-03-10, 21:03
"Jak powiedział kolega: w sumie to Twój chodzi jak mój, tyle że jakby nie miał oleju :/ " Heheh no dokładnie, a co konkretnie z tym silnikiem jest nie tak?

kamil-wawa
23-03-10, 17:30
dzisiaj bylem ogladac z bratem Civica bo tez chce kupic. W tym oglądanym tego brzekania nie było... pracowal cicho - na wolnych troszke cykał ale w normie. Zastanawiam sie czy u mnie nie bedzie to wałek. Obroty na obrotomierzu równe ale jak sie patzy na silnik to widac lekkie drgawki.

teg
24-03-10, 01:41
Właśnie o tych drgawkach piszę, u mnie są wyczuwalne (jestem na to wrażliwy i być może poduchy silnika mam kiepskie, bo ogólnie drżenie w środku mocno czuć) na podłodze, pod nogami i też na kierownicy. Nierówne drgnięcia, jakby zapłony wypadały (cała elektryka w stanie bdb). Oprócz tego nadmierne równomierne drżenie, widoczne np. na przewodach WN. Kolegi D14A3 pracuje znaaacznie ciszej i nie drży - na LPG... ma 202kkm.

U mnie wałek rozrządu wygląda prawie jak nowy, po 260kkm przebiegu!

Ciekawostka 1: im cieplej na zewnątrz, tym mocniej to czuć=związek z dawkowaniem paliwa. Ogólnie walczyłem z tym ponad pół roku i sprawdziłem sam/spece sprawdzali (całe armie speców) wszystko i wszystko wydaje się być ok, a pracuje jak pracuje... Wszystkie możliwe czujniki, zawory/zaworki IACV, PVC, EGR itp itd, przepustnica, dolot, i milion innych rzeczy. W końcu silnikiem zajęli się Bracia z Garaż Race Team i stwierdzili, że ich "wyśrubowany" B18C4 przy 11k RPM pracuje ciszej, niż mój przy 3-4k RPM :) Diagnoza na słuch: panewka, popychacz i pewnie coś jeszcze. Ciśnienie sprężania równiutkie, oleju nie bierze wcale - od wymiany do wymiany (Valvoline MaxLife 10W40) ubywa 2-3mm. Prawdopodobnie poprzedni właściciel (48 lat) jeździł na zbyt niskich obrotach - auto ma po roku używania przeze mnie 260kkm przebiegu i stuki są głośniejsze niż wcześniej.

Ciekawostka 2: ostatnio wyszło na badaniu spalin (wcześniej było w normie): ws. lambda 1,3, czyli zbyt ubogo. Podejrzewam sondę i/lub katalizator - może mieć związek z tym jak ten silnik pracuje, ale ze względu na odgłosy i tak szukam D15Z8 zamontowanego jeszcze w samochodzie żeby sprawdzić przed kupnem - szukam od grudnia. Ale może z ciekawości kupię używaną sondę.

kamil-wawa
24-03-10, 10:16
U mnie wałek rozrządu wygląda prawie jak nowy, po 260kkm przebiegu!


U mnie tez wyglada jak nowy - ale na oko to sobie można... przydałoby sie pomierzyć . Mi sie wydaje ze dzwoni z okolic głwoicy wiec wałęk, dźwigienki, lub trzonki zaworów.