Zobacz pełną wersję : Termostat?
Witam wszystkich!!
Mam problem ponieważ z tego co wiem spalanie Hondy Civic hatchback 92-95 1.5 przy normalnej jeżdzie wynosi okolo 8 litrów max!!
Z tego co zaobserwowalem to u mnie pali 10 litrow na 100km przy naprawde spokojnej jezdzie czy to narmalne?
Czy moze mam cos walnietego? Nie znam sie za bardzo w tych sprawach wiec bylbym wdzieczny za porady
Jeżdże przewaznie krotkie odcinki po 5 km a wskazowka temp.silnika sie nie podnosi! Podnosi sie do polowy po przejechaniu okolo 15km lub gdy w korku stoje:)
no to najprawdopodobniej masz ''walnięty'' termostat.
a co do spalania to w zimie i tak jak ty jeszcze krótkie odcinki jezdzisz to spalanie w granicach 10 jest ok. miałem kiedyś EG4 i mi paliła 11-12...
napisz dokładnie jaki masz silnik. np. d15b2, d15b7.....
na krótkich odcinkach moze sie nie dogrzewac silnik i dlatego tak pali. zrób dłuższa trase i sprawdz spalanie
Jestem zielony w tych sprawach wiec nie wiem jaki mam ten silnik! 1.5 na pewno a co z reszta:?
Ale kumpel kumpel tez ma takiego civica i spalanie jest duzo nizsze
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
przeczytaj to moze wtedy znajdziesz jaki masz silnik
Dzieki za link<spoko>
d15b2
U mnie jak byl walniety termostat to.... Zeby nawet stal z 30 min przy -15 stopniach na polu to sie nie zagrzał. Jadac cos sie podnosila ale okolo 5 mm w gore, po przejechaniu jakiegos odcinka jesli sie stanelo na chwilke, wskazowka rosla do prawodlowego poziomu po czym zaczynala powoli opadac. Ogolnie ogrzewanie mialem kiepskie. Wymienic ciezko nie jest a i termostat tez nie kosztuje majatku. Wymienic mozesz jesli to nie on to sie nic nie stanie. Zauwazylem przy wielu samochodach ze czasem jest warto wymienic termostat nawet jesli działa. Z czasem jednak traci swoje wlasciwosci i otwiera sie w innym czasie niz mu zadano fabrycznie. ( ale ja i tak obstawiam termostacik :) )
ostatnio wymieniałem termostat, koszt 35zł. roboty na 15min. wiec czasu i pieniedzy dużo nie straczisz