PDA

Zobacz pełną wersję : Aerodeck felgi/opony?



canoe
04-03-10, 22:28
witam!
chce założyć do swego Aerodeck'a '98 1,5ils nowe felgi 15" zamiast standardowych 14" - z szerszymi oponami niz obecne 185/60/14.
wg kalkulatora opon zamiennikiem o tej samej srednicy bylyby 195/50/15, ale to troche twarde jak na polskie drogi (choc wiem, ze popularne, chocby przez wzglad na cene).

Pytanie: czy da rade zalozyc 195/60/15? wejda bez problemu pod nadkola przy standardowym zawiasie?
moze lepiej jednak 195/55?
przeklamanie licznika mnie nie interesuje, wiem ze bedzie ok. 3% :) grunt, zeby nieco opony amortyzowaly nasze dziury...

ma ktos zalozone w Aerodeck'u 195/60/15? Dzieki za odpowiedz!

szastal
04-03-10, 22:48
profil 55 jest domyślny dla vti i raczej z doświadczenia innych wiem żeby nie zmieniać profilu który będzie mial wypadkową większą niż oryginalnie, ja cały czas w aero jeździłem na profilu 50 , dokładnie 195/50 i jest elegancko mimo że opony napompowane na górne wartości ciśnień, miałem okazje jeździć 3d z takimi oponami i komfort dużo gorszy, nawet znajomy jechał kiedyś ze mną a on ma 5d i standardowe 14 mi mówił że w moim jak by większy komfort jazdy.

Lcfr
04-03-10, 23:23
załóż 195/50/15
albo 195/55/15
w profil 60 nie idz...bo i osiągi spadną oraz przekłamania bedą (bedzie muliła bo za wyski profil), i wyglad (balon sie zrobi), i bedzie bardziej pływac(wieksza boczna scianka a opon pewnie nie kupisz z twardą)
ja bym kupił profil 50-on anaprawdę jest jeszcze OK i jestwielki wybór opon w dobrych cenach....

MikeFoto
05-03-10, 22:54
załóż 195/50/15
albo 195/55/15
w profil 60 nie idz...bo i osiągi spadną oraz przekłamania bedą (bedzie muliła bo za wyski profil), i wyglad (balon sie zrobi), i bedzie bardziej pływac(wieksza boczna scianka a opon pewnie nie kupisz z twardą)
ja bym kupił profil 50-on anaprawdę jest jeszcze OK i jestwielki wybór opon w dobrych cenach....

Jeśli lubisz przepłacać za różnicę której nie odczujesz - bierz 195/55/15. Jeśli nie bierz 195/50/15 bo są o co najmniej 30% tańsze niż 55 :)

lukiwch
06-03-10, 01:08
Dokładnie, 195/50/15 są tańsze niż profil 55, sam śmigam na takich w lato i nie narzekam komfort jest więcej niż znośny a i właściwości jezdne się poprawiają o wyglądzie nie wspominając :)

canoe
06-03-10, 10:13
ok, dzięki za rady!
po prostu w coupe miałem zawsze 195/50 i co roku na wiosnę po zmianie z zimówek byłem w szoku, jak zmienia sie komfort jazdy (a ze w Krakowie ciągle przecinam tory tramwajowe, to wiem, o czym mówie :) )

ale chyba faktycznie nie ma co przeplacac (swoja droge ciekawe, ze az taka róznica w cenie nowych opon przy tych paru cm3 gumy wiecej...)

MikeFoto
06-03-10, 10:21
(swoja droge ciekawe, ze az taka róznica w cenie nowych opon przy tych paru cm3 gumy wiecej...)

Nie chodzi o ilość gumy - bo jak dobrze poszukasz to okarze się że nowe 16calowe opony mogą być sporo tańsze niż owe 195/55/15. Dlaczego? Dlatego, że 195/50 jest dużo bardziej popularnym rozmiarem niż 195/55 przez co tańsze jest wyprodukowanie 50.

lar
06-03-10, 12:54
a czy na oryginalną alufelge hondy na której fabrycznie są opony 195/55 R15 mozna bez probelmu założyć opone 195/50 ?bo skoro mówicie ze profil 55 jest droższy to chyba nie ma co sie pakować w koszty. i jeszcze pytanie, profil 55 bedzie bardziej miękki od 50? czyli mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia felgi na nierównościach, czy tak?

szastal
06-03-10, 16:31
Dobre opony z rantem ochronnym i ciśnienie w oponach i nie ma szans na pogięcie felgi. Bez problemu wejdzie ci ta opona o profilu 50 na oryginalną felgę, przetestowane to na pewno przez wielu użytkowników włącznie ze mną .