jakub005
04-03-10, 21:32
Witam, tak jak obiecałem zrobiłem opis jak u mnie jest podłączona elektryka spryskiwaczy reflektorów:
Potrzebne będą :
Przycisk + kostka
http://img52.imageshack.us/img52/8881/img2432u.th.jpg (http://img52.imageshack.us/i/img2432u.jpg/)
Przekaźnik (ja dałem 12V 30A)-ok. 5zł
Podstawka pod przekaźnik (chyba, że ktoś chce mieć na złączkach)- ok. 7zł
http://img94.imageshack.us/img94/7135/img2455y.th.jpg (http://img94.imageshack.us/i/img2455y.jpg/)
http://img94.imageshack.us/img94/3338/img2446n.th.jpg (http://img94.imageshack.us/i/img2446n.jpg/)
Osłony na kabel
http://img717.imageshack.us/img717/2292/img2450.th.jpg (http://img717.imageshack.us/i/img2450.jpg/)
Złączki ( dwie takie jak na zdjęciu(1) i dwie okrągłe do przeprowadzenia przez śrubę(2))
http://img176.imageshack.us/img176/4577/dsc00002q.th.jpg (http://img176.imageshack.us/i/dsc00002q.jpg/)
Śrubokręt (krzyżak)
Taśma izolacyjna
Dużo kabla
Dużo cierpliwości
Zaczynamy od rozkręcenia plastiku pod kierownicą
http://img205.imageshack.us/img205/6958/img2457z.th.jpg (http://img205.imageshack.us/i/img2457z.jpg/)http://img535.imageshack.us/img535/2290/img2456t.th.jpg (http://img535.imageshack.us/i/img2456t.jpg/)http://img203.imageshack.us/img203/5248/img2460d.th.jpg (http://img203.imageshack.us/i/img2460d.jpg/)
Odkręcamy śrubkę nr 1 śrubka nr 2 pokaże nam się po wyjęciu schowka i została nam tylko śrubka nr 3. Po wykręceniu wszystkich śrubek musimy odchylić ten plastik (do siebie), a następnie podnieść trochę do góry, żeby wyszedł z zaczepów.
Następnie myślimy, jak przeprowadzić kabel od pompki do środka. Najlepiej kabel „-” z pompki od razu podpiąć do masy przez złączkę (2)(np. śrubki, która trzyma zbiornik), a kabel „+” pociągnąć przez gumową tulejkę.
Gdy kabel od pompki będzie już w środku można się zabrać dalej do roboty.
Teraz zarabiamy końcówki kabli złączkami (1)- dwa kable i (2)- jeden kabel
Kabel zakończony złączką okrągłą podłączamy do masy np. do śrubek trzymających skrzynkę bezpieczników, a zakończone złączką podłużną odkładamy na bok- http://img176.imageshack.us/img176/3631/dsc00626v.th.jpg (http://img176.imageshack.us/i/dsc00626v.jpg/)
Teraz zajmiemy się przełącznikiem:
http://img202.imageshack.us/img202/7549/63059819.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/63059819.jpg/)
Kabelki nr. 1-4 (czerwono-niebieski, czerwono-biały, czerwono- czarny i czarny) są od spryskiwaczy, a reszta od dimmera. Bierzemy kabelki nr 1 i 4 ( czarny i czerwono –czarny) łączymy je razem i podpinamy pod wcześniej zrobioną masę. Kabelek nr 2( czerwono- niebieski)prowadzimy w miejsce, gdzie będzie się znajdował przekaźnik, a nr.3 (czerwono-biały)łączymy z wcześniej zrobionym kablem zakończonym podłużną złączką i umiejscawiamy gdzieś blisko skrzynki z bezpiecznikami(zasilanie) http://img694.imageshack.us/img694/471/img2436l.th.jpg (http://img694.imageshack.us/i/img2436l.jpg/)
Teraz zajmiemy się przekaźnikiem.
http://img26.imageshack.us/img26/9427/przekanik.png (http://img26.imageshack.us/i/przekanik.png/)
Bierzemy wcześniej odłożony kabel ze złączką podłużną i dorabiamy do niego dwa kabelki (robimy mostek)- jeden kabelek podpinamy pod 86 i 30 nóżkę przekaźnika. Pod 85 nóżkę podpinamy kabelek, który doprowadziliśmy z przełącznika, a pod 87 podłączamy kabelek „+” z pompki.
W skrócie nóżki:
30 i 86- mostek- zasilanie
85- przełącznik
87- pompka
Na koniec podłączamy kabelki ze złączkami podłużnymi do skrzynki bezpieczników- kabelek z przycisku do gniazda nr 2 (podświetlenie) a kabelek z przekaźnika do gniazda nr 1.- wtedy będą działały po włączeniu elektryki. Uwaga, jeżeli ktoś chce żebu działały jak OEM (po włączeniu świateł) wystarczy połączyć kabelki, które idą do skrzynki bezpieczników (na ostatnim foto- żółty i niebieski) i podłączyć tam, gdzie jest kabelek niebieski (gniazdo 2). Skutek uboczny to taki, że na postojówkach też działa.
http://img13.imageshack.us/img13/4156/dsc00624a.th.jpg (http://img13.imageshack.us/i/dsc00624a.jpg/)
Pomagał mi w tym mój mechanik- u mnie działa więc u Was też powinno;). Chętnie odpowiem na Wasze pytania.
Potrzebne będą :
Przycisk + kostka
http://img52.imageshack.us/img52/8881/img2432u.th.jpg (http://img52.imageshack.us/i/img2432u.jpg/)
Przekaźnik (ja dałem 12V 30A)-ok. 5zł
Podstawka pod przekaźnik (chyba, że ktoś chce mieć na złączkach)- ok. 7zł
http://img94.imageshack.us/img94/7135/img2455y.th.jpg (http://img94.imageshack.us/i/img2455y.jpg/)
http://img94.imageshack.us/img94/3338/img2446n.th.jpg (http://img94.imageshack.us/i/img2446n.jpg/)
Osłony na kabel
http://img717.imageshack.us/img717/2292/img2450.th.jpg (http://img717.imageshack.us/i/img2450.jpg/)
Złączki ( dwie takie jak na zdjęciu(1) i dwie okrągłe do przeprowadzenia przez śrubę(2))
http://img176.imageshack.us/img176/4577/dsc00002q.th.jpg (http://img176.imageshack.us/i/dsc00002q.jpg/)
Śrubokręt (krzyżak)
Taśma izolacyjna
Dużo kabla
Dużo cierpliwości
Zaczynamy od rozkręcenia plastiku pod kierownicą
http://img205.imageshack.us/img205/6958/img2457z.th.jpg (http://img205.imageshack.us/i/img2457z.jpg/)http://img535.imageshack.us/img535/2290/img2456t.th.jpg (http://img535.imageshack.us/i/img2456t.jpg/)http://img203.imageshack.us/img203/5248/img2460d.th.jpg (http://img203.imageshack.us/i/img2460d.jpg/)
Odkręcamy śrubkę nr 1 śrubka nr 2 pokaże nam się po wyjęciu schowka i została nam tylko śrubka nr 3. Po wykręceniu wszystkich śrubek musimy odchylić ten plastik (do siebie), a następnie podnieść trochę do góry, żeby wyszedł z zaczepów.
Następnie myślimy, jak przeprowadzić kabel od pompki do środka. Najlepiej kabel „-” z pompki od razu podpiąć do masy przez złączkę (2)(np. śrubki, która trzyma zbiornik), a kabel „+” pociągnąć przez gumową tulejkę.
Gdy kabel od pompki będzie już w środku można się zabrać dalej do roboty.
Teraz zarabiamy końcówki kabli złączkami (1)- dwa kable i (2)- jeden kabel
Kabel zakończony złączką okrągłą podłączamy do masy np. do śrubek trzymających skrzynkę bezpieczników, a zakończone złączką podłużną odkładamy na bok- http://img176.imageshack.us/img176/3631/dsc00626v.th.jpg (http://img176.imageshack.us/i/dsc00626v.jpg/)
Teraz zajmiemy się przełącznikiem:
http://img202.imageshack.us/img202/7549/63059819.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/63059819.jpg/)
Kabelki nr. 1-4 (czerwono-niebieski, czerwono-biały, czerwono- czarny i czarny) są od spryskiwaczy, a reszta od dimmera. Bierzemy kabelki nr 1 i 4 ( czarny i czerwono –czarny) łączymy je razem i podpinamy pod wcześniej zrobioną masę. Kabelek nr 2( czerwono- niebieski)prowadzimy w miejsce, gdzie będzie się znajdował przekaźnik, a nr.3 (czerwono-biały)łączymy z wcześniej zrobionym kablem zakończonym podłużną złączką i umiejscawiamy gdzieś blisko skrzynki z bezpiecznikami(zasilanie) http://img694.imageshack.us/img694/471/img2436l.th.jpg (http://img694.imageshack.us/i/img2436l.jpg/)
Teraz zajmiemy się przekaźnikiem.
http://img26.imageshack.us/img26/9427/przekanik.png (http://img26.imageshack.us/i/przekanik.png/)
Bierzemy wcześniej odłożony kabel ze złączką podłużną i dorabiamy do niego dwa kabelki (robimy mostek)- jeden kabelek podpinamy pod 86 i 30 nóżkę przekaźnika. Pod 85 nóżkę podpinamy kabelek, który doprowadziliśmy z przełącznika, a pod 87 podłączamy kabelek „+” z pompki.
W skrócie nóżki:
30 i 86- mostek- zasilanie
85- przełącznik
87- pompka
Na koniec podłączamy kabelki ze złączkami podłużnymi do skrzynki bezpieczników- kabelek z przycisku do gniazda nr 2 (podświetlenie) a kabelek z przekaźnika do gniazda nr 1.- wtedy będą działały po włączeniu elektryki. Uwaga, jeżeli ktoś chce żebu działały jak OEM (po włączeniu świateł) wystarczy połączyć kabelki, które idą do skrzynki bezpieczników (na ostatnim foto- żółty i niebieski) i podłączyć tam, gdzie jest kabelek niebieski (gniazdo 2). Skutek uboczny to taki, że na postojówkach też działa.
http://img13.imageshack.us/img13/4156/dsc00624a.th.jpg (http://img13.imageshack.us/i/dsc00624a.jpg/)
Pomagał mi w tym mój mechanik- u mnie działa więc u Was też powinno;). Chętnie odpowiem na Wasze pytania.