PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura podnosi się wiatrak się nie wyłącza



wacha22
26-02-10, 19:05
Witam,
mam taki problem, odpalam samochód wszystko ok jeżdże sobie normalnie po mieście i jak już silnik osiągnie prawidłową temperaturę to ona dalej idzie w górę, oczywiście załącza się wiatrak i nie chce się wyłączyć, a temperatura nie spada. Termostat nie dawno wymieniałem także to napewno nie to.
Powiedzcie co można jeszcze samemu zrobić, a jeżeli już nic to czy znacie jakiś dobry warsztat w Zielonej Górze który zajmuję się hondą i jest oczywiście tani :)

vtiii
26-02-10, 19:13
uszczelka pod głowicą...zobacz czy nie dymi na niebiesko...

wacha22
26-02-10, 19:19
Jak się tak właśnie już nagrzeje i temperatura podniesie się powyżej to dymi tak ale na biało chyba a nie na niebiesko.

A znacie może jakiś dobry warsztat w Zielonej Górze od hond i takich właśnie spraw i najlepiej żeby jeszcze tanio było.

A i jeszcze małe pytanko taka naprawa to jaki mniej więcej koszt?

I jeszcze jedna ważna UWAGA ... uchodzi mi płyn chłodniczy, czy to potwierdza fakt że jest to uszczelka?

Gallus
26-02-10, 19:52
no jak uchodzi płyn to jest kilka opcji...
szukaj wycieku może gdzieś ucieka? jak jedziesz i masz mało płynu to sie bedzie przegrzewał logiczne...
spróbuj zalac w norme.,... i sprawdz czy sie przegrzeje... ewentualnie wtedy szukaj wycieku...
jak wycieku nie znajdziesz... to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą... na dworze są niskie temperatury wiec jak kopci na biało to norma... para...
mi wali tez z wydechu na biało jak jest zimno szczególnie jak dam ostro po gazie, ale płynu mi nie ucieka... także to norma przy takich temperaturach...
sprawdz czy pod korkiem od wlewu oleju nie masz masełka...

wacha22
26-02-10, 19:57
Pod korkiem wlewu oleju nie mam masełka jest tam sucho. Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, to on nie ucieka w tempie błyskawicznym. Jeżdze naprawdę dużo i właśnie ostatnio zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego i dolałem wyrównałem a wycieków nie ma. Tak jakby on gdzieś się ulatniał. A z tym parowaniem to rozumiem że temperatura może jest niska ale on kopci dopiero jak temperatura podejdzie ponad normę.

Gallus
26-02-10, 20:10
mi tez kopci... cały czas... czy zimny czy ciepły...dopiero jak zrobie dłuższą trase i go pogonie to dopiero kopcenie ustaje...
jak nie masz wycieku.... a płyn ubywa no to jedna opcja uszczelka pod głownicą... a nie ma wody w oleju?

slackmaster
26-02-10, 20:14
Witam ja mialem podobnie jak sie okazalo bylo za malo oleju w silniku i tak wlasnie sie grzal a jak sie nagrzal to wyrzuacalo plyn chlodniczy spod korka od zbiorniczka wyrównawczego bo za duze cisnienie bylo sprawdz poziom oleju dolej wrazie potrzeby a jak nadala bedzie ubywalo to cie remoncik czeka

wacha22
26-02-10, 21:14
No właśnie chodzi oto że poziom oleju jest dobry bo sprawdzałem, ale nie ma nigdzie wyciekow płynu chłodniczego. A może wiecie gdzie w Zielonej można dobrego mechanika znaleźć zajmującego się takimi samochodzikami i taniego?

piroman
26-02-10, 21:18
No skoro temperatura cały czas rośnie to normalne że wiatrak się nie wyłącza. Teraz musisz znaleźć powód przegrzewania się silnika. Sprawdzałeś węże od chłodnicy? Są zimne, ciepłe, gorące, twarde, miękkie....

wacha22
26-02-10, 21:33
Węże są ciepłe, i cały obieg dobrze pracuje, wydaje mi się że przyczyną jest uszczelka pod głowicą. Teraz tylko muszę znaleźć dobry warsztat w Zielonej Górze gdzie dam moją hanne w dobre ręce, bo nie dawno wróciłem do Zielonej Góry i nie za bardzo się orientuje.

Mati_1979
26-02-10, 21:51
Węże są ciepłe, i cały obieg dobrze pracuje, wydaje mi się że przyczyną jest uszczelka pod głowicą

i najprawdopodobniej będzie to.

wacha22
26-02-10, 22:31
Powtórze jeszcze pytanie czy ktoś wie gdzie w Zielonej Gorze można wykonać taką naprawę dobrze i tanio.

DamianPietras
27-02-10, 07:45
Powtórze jeszcze pytanie czy ktoś wie gdzie w Zielonej Gorze można wykonać taką naprawę dobrze i tanio.

Piszesz o dwóch odrębnych sprawach jak dobrze to nie jest tanio , a jak tanio to rzadko jest dobrze . Osobiście nie znam nikogo taniego , :(

wacha22
27-02-10, 12:47
To może znasz kogoś kto wykona to dobrze? A jeśli dobrze to może orientujesz się jaka cena za taką przyjemność?

wacha22
01-03-10, 14:17
Dzisjaj zrobiłem taki test z butelką wody. Na rozgrzanym silniku przy temperaturze ponad normie i obrotach powyżej 2tys. wsadziłem wężyk od zbiorniczka wyrównawczego do tej butelki z wodą. Nie leciały ani bąbelki ani spaliny. Wogóle wszystkie korki są czyste jeszcze raz sprawdzałem nie ma żadnego syfu w zbiorniczku. Zastanawiam się czy to jest dobry sposób na sprawdzenie? Czy to napewno jest uszczelka?

Czy teraz może ktoś z Was ma pomysł co to może być?

zbylu_z
01-03-10, 19:04
mam podobny objaw ;/ a dziś zauważyłem ze mi się zepsuł czujnik od załączania wiatraka na chłodnicy .Nie było żadnych objawów związanych z uszczelka , zobaczę co będzie się działo po wymianie czujnika.

wacha22
03-03-10, 09:43
Wczoraj wieczorem odebrałem auto od mechanika i co ciekawe samo się naprawiło. Nie wiem jak to możliwe, mówili że nic nie robili, tylko testowali bo chcieli zobaczeć co jest przyczyną, ale przyczyny nie było bo temperatura nie chciała rosnąć. Wczoraj wieczorem jeszcze jeździłem autkiem i nic. Temperatura dobra ani drgnęła powyżej normalnej. Jeszcze obadam haneczke przez kilka dni i zobaczymy czy wszystko będzie dobrze.