Zobacz pełną wersję : Geometria zawieszenia - wartości fabryczne dla MB3
Slawkowski
17-02-10, 19:52
Potrzebuję następujące wartości fabryczne (w stopniach) konkretnie dla MB3 (D15Z8):
1) przód:
- pochylenie koła lewego/prawego: ....
- zbieżność całkowita kół: ....
- zbieżność połówkowa koła lewego/prawego: ....
2) tył:
- pochylenie koła lewego/prawego: ....
- zbieżność całkowita kół: ....
- zbieżność połówkowa koła lewego/prawego: ....
i ewentualnie jakaś dopuszczalna tolerancja podczas ustawienia geometrii.
Z góry dzięki.
Niestety ja Ci nie podam, ale podpowiem. Pojedź na dobrą stację diagnostyczną, tam Ci zrobią pomiar geometrii, na wydruku dostaniesz wartości jakie ma Twój samochód, a obok tego wartość fabryczną oraz tolerancję fabryczną i informację czy wartość rzeczywista z pomiaru zawiera się w dopuszczalnych granicach.
Zbieżność połówkowa to połowa zbieżności całkowitej, lepiej porównywać zbieżności połówkowe, bo wtedy widać czy któreś koło odstaje czy mamy symetrię. Pamiętaj też że przy niektórych metodach pomiaru, rozmiar felg ma wpływ na wartość zbieżności, także najlepiej robić takie rzeczy na felgach na których samochód wyjechał z fabryki.
Ściągnij sobie program diagnostyczny AutoData 3.17 jest w wersji polskiej, Są w nim m.in. geometrie kół samochodowych wraz z ilustracjami punktów regulacyjnych, rónież w civicu:D
Slawkowski
17-02-10, 21:26
dzieki, dzieki, generalnie to chodzi o to, ze bylem dzisiaj wlasnie na sprawdzeniu geometrii (pierwsza lepsza stacja diagnostyczna, na ktora natrafilem).
na poczatku gosc sprawdzal luzy i swierdzil - cyt. "wlasciwie niewyczuwalny luz na lewym wahaczu z przodu", od razu zastrzegl, ze jak chce to moge u niego zrobic geometrie ale nie daje mi zadnej gwarancji i znowu cytat "panie, jak kierownica po regulacji bedzie przekrecona to ja nic nie poradze" (do tej pory mialem wlasnie przekrecona, ale liczylem na to, ze podczas regulacji sprawa bedzie rozwiazana).
podczas regulacji koles znowu mial uwagi i stwierdzil "ze skonczyla sie regulacja na tyle", jak zapytalem co moze byc powodem, to powiedzial, ze tuleje mam wyjechane, jak mu powiedzialem, ze w tamtym roku wymienialem w ASO to zrobil dziwna mine i stwierdzil "to moze cos z tylu byc krzywo" :eek: i ze mi tylu nie zrobi. no nic, nie mialem pytan.
na koniec dostalem wydruk (jak nizej), na gorze jeszcze z odreczna adnotacja "bez gwarancji" i wlasciwie to nie wiem co generalnie o tym mam myslec.... czy jechac gdzies do innej stacji... czy dac narazie sobie spokoj... na ile wiarygodne moga byc te pomiary i regulacje....
w sumie na tym wydruku widac, ze tyl rzeczywiscie nie miesci sie w normie...
http://unomania.pl/rozne/geometria.jpg
Kurde, jedź gdzie indziej... Bez sensu żebyś się zgałębiał w coś na czym się nie znasz i sam się domyslał jak powinno być.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.