PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka Srs



korepetytor
13-02-10, 10:05
Witam
Czy kontrolka (srs) od poduszek powina sie zaświecić po przekreceniu kluczyka w pozycję zapłon i po jakimś czasie zgasnąć?, u mnie sie nie świeci w ogóle, jak to powinno wyglądać i czy jest od tego jakis bezpiecznik i gdzie go można szukać.

Gallus
13-02-10, 11:03
powinna sie zaświecic i zgasnąc po zgasnięciu kontrolki check engine. jakieś 4s jak się nie mylę...
czy bezpiecznik jest to nie wiem.. ale moze żarówka poszła.... abo swieci się ciągle tylko ktos ją wykręcił...

skolopendra
13-02-10, 11:22
u mnie sie nie świeci w ogóle, jak to

od zawsze? czy dopiero od jakiegoś czau?

korepetytor
13-02-10, 11:59
od zawsze ;/
Co mozna jeszcze sprawdzic oprócz żarówki, są jakieś bezpieczniki, przekązniki ?

skolopendra
13-02-10, 12:02
a poduszki są w ogóle sprawdzałeś przy zakupie?

Gallus
13-02-10, 18:31
dokładnie może nie być poduszek a sprzedający wymontował żarówkę żeby ciągle nie świeciła...

korepetytor
21-02-10, 13:47
Jak sprawdzić czy są poduszki, jak sie do nich dostać ?

bracho1978
21-02-10, 14:23
A z kąt jesteś morze ktoś ci pomorze z okolicy żuci okiem co i jak

Czarny1800
21-02-10, 15:42
A jak pisze na tapicerce Airbag to napewno jest poduszka??

reXio
21-02-10, 15:50
Nie, ludzie robia cuda by ukryc kazdy mankament.

Damianos1200
21-02-10, 17:17
nie jest konieczny napis airbag. Jeśli chodzi o poduszkę pasażera to rozkręć schowek i zobacz pod spodem powinna tam siedzieć jak jej nie ma to znaczy, że jej nie ma :)

lar
21-02-10, 17:24
poduszka to ta blaszana puszka? czy po tym zdjęciu mozna stwierdzić ze tam faktycznie jest poduszka?
http://img246.imageshack.us/img246/2627/srs.th.jpg (http://img246.imageshack.us/i/srs.jpg/)

bracho1978
21-02-10, 18:37
Najpierw zobacz czy jest żaróweczka jak jest to pewnie spalona jak nie ma to zamontuj mogła się spalić morze być błąd poduszek z braku napięcia i mógł ją ktoś usunąć bo się paliła a kasowanie kosztuje samemu nie radzę nic w poduszkach grzebać bo mogą się ujawnić wszystkie jakie masz w aucie zamontowane

korepetytor
21-02-10, 19:48
Rozkręciłem zegary i żarówki faktycznie nie było, brakuje także żarówek od rezerwy i żarówki od świateł awaryjnych, pozatym z tyłu zegarów jest dolutowany kawałek kabelka idzie mniej wiecej od żarówki z check engine w kieunku właśnie tej żarówki srs i ewidentnie ktoś tam majstrował bo widać nie fabryczne luty.
Może ktoś mi przedstawić co i jak odkręcić żeby się dostać do poduszek lub w jakiś inny sposób sprawdzić czy poduszki faktycznie są ?
pozdrawiam

Gallus
21-02-10, 20:12
no to jak juz ktos kombinował zeby srs zgasł razem z check engine to znaczy ze nie masz poduszek i zostawił bym to tak jak jest bo po co kto by tak kombinował? no chyba nie przez błąd napięcia... sam miałem błąd napięcia jak mi sie aku rozładował i starczyło usunąc błąd z kompa.
przypomne ze srs powinien zgasnąc chwile po zgasnięciu check engine.

pozdro!

nikog0
21-02-10, 20:18
no to jak juz ktos kombinował zeby srs zgasł razem z check engine to znaczy ze nie masz poduszek i zostawił bym to tak jak jest bo po co kto by tak kombinował? no chyba nie przez błąd napięcia... sam miałem błąd napięcia jak mi sie aku rozładował i starczyło usunąc błąd z kompa.
przypomne ze srs powinien zgasnąc chwile po zgasnięciu check engine.

pozdro!
ale możliwe że masz poduszki, ale np taśmy nie są prawidłowo podłączone albo ich nie ma... Jeśli się będziesz bawił to proponuje poczytać wskazówki bezpieczeństwa zawarte w manualu odnośnie pracy przy kierownicy czy poduszkach powietrzynych, pamiętaj o zabezpieczaniu przewodów od poduszek żeby ładunek elektrostatyczny nie spowodował jej wypalenia...

straznik
21-02-10, 21:35
"A z kąt jesteś morze ktoś ci pomorze z okolicy żuci okiem co i jak"


Nie to żebym sie czepiał, ale czegoś takiego to już dawno nie widziałem...

H_grzesiek_H
22-02-10, 20:17
A zakładając, że cała elektronika jest ok, to jak sprawdzić czy z poduszkami jest wszystko ok? (auto od handlarza, więc wole sprawdzić, czy w razie kraksy coś mnie poratuje), cos podważyć odkręcić, gdzie zaglądnąć?

Owocowy
06-03-10, 20:28
Trochę juz stary temat , ale nurtuje mnie pytanie właśnie w tym temacie , gdzieś wyczytałem że jesli jest poduszka to powinien być jej numer seryjny na obudowie n.p poducha od kierowcy ma chyba numer pod kierownicą zaraz?
Druga sprawa to czy jest na 100 % wiadomo czy jak gasnie kontrolka srs wedlug książki powinna zgasnąć po 6sekundach czy napewno wtedy są?
Tego podobno nawet w ASO nie da się sprawdzić.

Gallus
06-03-10, 22:36
jak kontrolka prawidłowo sie zachowuje to tez nie mozesz byc pewien czy rzeczywiscie są poduchy.. teraz handlarze robią takie przekręty ze i takie cos bez poduch zdołają zrobic... oporniki i inne sprawy dają radę...
no chyba ze kupiłes auto z salonu to możesz byc pewien ze masz poduchy... choc i tam tez zdarzają sie przekręty :P

pozdro!

Owocowy
06-03-10, 23:49
Gallus co do nowych aut zakupionych w salonie to jeszcze jest sansa ze jak zrobisz dzwona , to jak by nie było poduszek a w wyposażeniu pisze że są to zawsze mozez iść do sądu , i zapewne to wygrasz , jestem tylko ciekaw czy są jakieś szanse gdy by zrobić kopię ogłoszenia handlarza i w wyposażeniu by pisalo zę są poduchy , czy to by był jakiś dowód dla sądu.
Zastanawiam się tylko czy faktycznie ASO nie może tego w 100% potwierzić czy są poduchy czy nie , ja z ciekawości kiedyś może podjade do ASO sprawdzić w moim czy są poduchy. Jestem ciekaw co mi powiedzą i ile będzie mnie to kosztowac takie sprawdzenie? I czy zagwarantują że one tam faktycznie są?
Może słyszałeś Gallus o kręconych licznikach w używanych samochodach i nato właśnie mamy przykład jak to handlarze potrafią oszukiwać klienta , ja uważam że zato nasze polskie prawo powinno sie wziąśc i to porządnie , a ksiązki serwisowe?
Aż głowa boli jak się patrzy na aukcje.

Gallus
07-03-10, 10:52
no niestety takie są realia... handlarze robią wały.. ale zdarzają się też uczciwi...
wydaje mi sie ze kopia ogłoszenia z netu nic by Ci nie dała.. a dlaczego? jeśli podpisałes umowe a w tym było napisane ze znasz stan techniczny samochodu to juz nic nie zrobisz... a sprzedający moze zawsze powiedzieć ze myślał ze poduchy są... bo przecież pisze "SRS AIRBAG"

pozdro!

Owocowy
07-03-10, 12:20
Gallus a ty w swoim spradzałeś czy masz poduchy?
Wczoraj przeglądałem neta i gdzieś pisali że jeśli masz system SRS to napinacz pasa po odpieciu powinien się szybko zwjać , tylko teraz jak to rozumieć , dziś rano sprawdzałem bo szczerze nigdy nato uwagi nie zwracałem to zwija się jednak nie tak szybko tylko powoli ale caly się zwinie a znów gdzieś indziej pisali że to nie od tego zalezy .
Gdzieś znowu pisali że można to sprawdzić poprzez numer seryjny poduchy , patrzałem to mam pod kierownicą numer seryjny ale nie wiem jak go rozszyfrować.
A jeszcze indziej pisali że można jakieś sruby odkrecić i sprawdzić , tylko gdzie i jak?
Może wiesz coś na ten temat?
Albo jakieś zdjecia jak do tego sie zabrać?

Dissnej
07-03-10, 18:57
Może się mylę ale tutaj nie chodzi chyba o to czy w danym modelu na wyposażeniu jest poducha tylko czy jest faktycznie zamontowana wiedząc, że być powinna. A to, że powinna być zdradza kontrolka srs (nawet jeśli nie świeci wcale).

Gallus
08-03-10, 14:26
no dla mnie to kompletny bez sens.. co ma napinacz pasa do poduch?
mi sie zwija słabo chyba jak każdemu użytkownikowi 5D... a gdziesz przeczytałem ze starczy pasy porządnie wyczyscic i zwijają się jak nowe...

ari
02-04-10, 15:00
Na początek witam jako nowy na forum!

Związek między zwijaczem pasów a poduszkami może być taki:
zwija się niemrawo -> znaczy pasy mogły być "sprawdzone" w czasie stłuczki/wypadku -> znaczy sprawdź dokładnie czy ktoś zamontował nowe poduszki jeśli stare odpaliły.

Sam też mam problem z kontrolką srs i może ktoś mi w tym temacie doradzi. Mam Hondzie MB2 D14A7. Kontrolka zaświeciła się kiedyś sama, bez odłączania aku itp. Odczytałem błąd (przerwa w obwodzie poduszki pasażera) Bez usuwania przyczyny błędu skasowałem go i przez 2 miesiące już się nie zaświeciła. Później zaświeciła się znowu. Rozumiem że to pewnie kwestia przeczyszczenia styków/wymiany wiązki elektrycznej. Chce sie upewnić że to jedyna opcja przez zabraniem się do działania więc czekam na komentarze

Aha zapomniałem dodać że jak ostatnio zaświeciła mi się i chciałem odbłysnąć kod to żaden się nie odbłyskiwał. Skasowałem błąd ale po pewnym czasie znów mi się świeci. Czy to że na początku odbłyskiwał się kod to daje pewność że obwód poduszki pasażera jest uszkodzony? :confused: Doradźcie coś koledzy proszę