Zobacz pełną wersję : ewolucja zawieszenia w ej
Witam, chciałem zapytać użytkowników, którzy przeprowadzali modyfikacje układu jezdnego o wrażenia z pracy auta po zamontowaniu poszczególnych elementów. Rozpórek górnych, dolnych, oemowych i wszelkich innych pod dostatkiem więc ciężko wybrać.
Po co pytam ?
- Chciałbym znacząco poprawić układ jezdny ej9 1.4, ale w taki sposób aby nie było problemu z wykorzystaniem auta do codziennej eksploatacji czyli specyfika torowa nie wchodzi w grę.
- Chodzi mi o modyfikacje podnoszące zauważalnie właściwości jezdne więc styling dzięki elementom zawieszenia odpada. Czyli : montujemy to co dobrze pracuje, a nie ładnie wygląda.
Startujemy od zera czyli goły układ od standardowego ej9 1.4 z 2000r. Jaka kolejność i co dzięki poszczególnym elementom zyskam, jakie ewentualne problemy można napotkać. Auto docelowo przesiądzie się na Koni springi + amor. Elementy oem mile widziane :)
grimripper
10-02-10, 23:37
1.Zawieszenie - jako że Koni Kit będzie to temat uznaje za zamknięty.
2. Dobre opony - tu możliwości wiele - szukajka i odpowiednie wątki przyjdą z pomocą
3. Stabilizator tył EK4 (+przód jeżeli nie masz EK3/EK4, ale po lifcie powinieneś mieć) - dużo lepsze prowadzenie w zakrętach, znaczna redukcja przechylania się auta (chyba jeden z lepszych modów oprócz dobrych opon i dobrego gwintu)
4. Rozpórki - Przód góra + c-pillar (zależnie od wożenia/nie wożenia pasażerów) + wg mnie dobrze sprawdza się także tył góra - ogólnie usztywnienie budy, lepsza praca zawieszenia, jako bonus mniej skrzypiących plastików.
Rozporka 4-pktowa przod(trapezowa) mniejsze bicia na kierownicy,pewniej sie prowadzi (nawet na seryjnym zawieszeniu)Daje najwiecej wg mnie ze wszystkich ,minus taki ze wystaje 3cm jak masz glebe to ja troche przeszlifujesz:D ja kupilem niebieska i poprzeczna czesc jest juz srebrna ale z parametrami zawieszenia wszystko OK
poza tym gora przod 2-3pkt ale jakas solidna(odradzam te 2pkt za 100pln,gna sie przy samym montowaniu:p)dol tyl i w bagaznik-tu mozesz dac te za 100pln daja rade.
Ja mam tak+Koni i roznica jest powalajaca!:D w porownaniu z seria
(jak Ci bedzie malo to regulowane wachacze) Ale j.w wystarczy do bujania po miejskich zakretach.
Przód góra + c-pillar
C-pillar nie przenosi żadnych sił, więc to tylko lans.
poza tym gora przod 2-3pkt ale jakas solidna
Ściana grodziowa w cifach wykonana jest z cienkiej blachy, która nie jest elementem konstrukcyjnym auta więc nie ma sensu dawać 3pkt.
mam przod i tyl gore...ja odczulem bardziej to ze plastiki mniej skrzypia:) sztywnosci wieksza jest ale mysle ze podstawa to dobry zawias. I pozwole sobie zadac z tego miejsca pytanie na ktore nie moge znalezc odpowiedzi-czy c-pillar w sedanie 5g uniemozliwi jazde pasazerom?czy uda sie go schowac za zagłowki?
1.Zawieszenie - jako że Koni Kit będzie to temat uznaje za zamknięty.
2. Dobre opony - tu możliwości wiele - szukajka i odpowiednie wątki przyjdą z pomocą
3. Stabilizator tył EK4 (+przód jeżeli nie masz EK3/EK4, ale po lifcie powinieneś mieć) - dużo lepsze prowadzenie w zakrętach, znaczna redukcja przechylania się auta (chyba jeden z lepszych modów oprócz dobrych opon i dobrego gwintu)
4. Rozpórki - Przód góra + c-pillar (zależnie od wożenia/nie wożenia pasażerów) + wg mnie dobrze sprawdza się także tył góra - ogólnie usztywnienie budy, lepsza praca zawieszenia, jako bonus mniej skrzypiących plastików.
Do 1 pkt zastrzeżenie - jak Koni to nie 1130 - za miękkie sprężyny tam są wg mnie. Zawias bardziej do lansu.
2,3 zgadzam się.
4. Jesli rozpórki to przód góra + dół, ewentualnie tył góra. Zabrzmi to śmiesznie ale dodatkowe 50kg w bagażniku robi dobrą robotę :)
no dobrze czyli jak na razie układa mi się coś takiego :
- rozpórka przód góra, oem coś ciekawego oferuje i jak z instalacją tego ?
- stabilizatory tył + przód oem, nie będzie żadnych problemów z założeniem, nic nie trzeba przerabiać ?
Co do rozpórki na tył to chyba nic z tego bo nie chcę mieć tak bardzo ograniczonej funkcjonalności bagażnika (bo domyślam się że chodzi o tą co idzie przez bagażnik).
edit : opony już są - ER300, widzę że jeszcze rozpórkę na przód dół można dodać...
- rozpórka przód góra, oem coś ciekawego oferuje i jak z instalacją tego ?
OEM za 53 zł z ASO da radę.
- stabilizatory tył + przód oem, nie będzie żadnych problemów z założeniem, nic nie trzeba przerabiać ?
Jeśli w Twoim modelu nie było seryjnie stabilizatorów to będziesz musiał wymienić wahacze na takie z uszami do których się przykręca końcówki stabilizatorów.
No i pięknie, sytuacja się klaruje tzn. po całości oem : stabilizatory tył i przód + rozpórka góra przód ( i może dół...)
Dziękuję za rady i informacje, oczywiście jakby ktoś miał coś mądrego do dodania to cały czas można :)
Ja mam do dodania bardzo madre, ze rozporka OEM z EK4 nie podejdzie do zadnego 6gen 1.4 EJ ze wzgledu na puszke dolotu :) Zeby ja zmiescic trzeba wywalic puszke filtra i zrobic normalny dolot na stozku.
Montaz odbywa sie tak, ze bierzesz wiertarke i wiercisz otwory pod sruby mocujace rozporke bo oryginalnie sa zaslepione.
Jesli masz EJ z 2000 roku jak napisales w pierwszym poscie to z przodu masz staba o srednicy 22mm, mozna go wymienic na 26mm z EK4. Na tyl zakladasz staba z EK4 15mm. Wszystko plug & play.
Koszt nowych zabojczy, koszt uzywanych przod jest do znalezienia w dobrej cenie ale tyl to towar tak deficytowy, ze jak sie jakis pojawia to w moment znika.
Co do samego zawiasu to wg mnie Koni 1130 to bdb zawias do miasta wlasnie ze wzgledu na dosc miekkawa sprezyne i jesli specyfikacja torowa nie wchodzi w gre to ja polecam. Poprawi wlasnosci trakcyjne przy zachowaniu jeszcze jakis namiastek komfortu.
grimripper
11-02-10, 18:00
C-pillar nie przenosi żadnych sił, więc to tylko lans.
Mi po założeniu plastiki z tyłu przestały trzeszczeć, więc coś jednak usztywnia.
26mm z EK4
EK4 ma 24mm, 26mm jest w MB6
EK4 ma 24mm, 26mm jest w MB6
Jasne :)
Każde jedno EK4 ma 26mm bez względu na to czy przed czy polift. Również na OEMowej gumie staba do EK4 widnieje jasno i klarownie na jednym z boków 26.
nie wiem kto napisał że nie warto montować rozpórki 3 punktowej do CIVCa ja mam właśnie 3 punktową jeździłem identycznym autem po pewnym odcinku drogi które miało założoną 2punktową i różnica jest, nie zbyt wielka ale jest, inaczej auto pokonuje doki inaczej na zakręcie.. według mnie warto zakładać 3punktową ja sobie zrobiłem sam i jestem mega zadowolony.
Kiedyś widziałem na foto wszystkie wzmocnienia do civica i była właśnie tam rozpórka 3punktowa a nie 2.. wiec chyba jakaś różnica jest
grimripper
12-02-10, 10:04
Jeżeli mówisz o przedniej górnej 3pkt to jest i to znaczna. Najlepiej jest, jak jest taka jak Carbing z bracem na obudowę pompy hamulcowej wtedy to już bajka :D
Cytat:
Napisał kenny Zobacz post
EK4 ma 24mm, 26mm jest w MB6
Jasne
Każde jedno EK4 ma 26mm bez względu na to czy przed czy polift. Również na OEMowej gumie staba do EK4 widnieje jasno i klarownie na jednym z boków 26.
potwierdzam :)
Ściana grodziowa w cifach wykonana jest z cienkiej blachy, która nie jest elementem konstrukcyjnym auta więc nie ma sensu dawać 3pkt.
moze w EG:D moje odczucie w EJ jest na + ,3pk daje i to da sie odczuc w porownaniu z 2pkt.Tak jak porownywac dol 2kt z "trapezowa" a co do tej blachy,no hmmm...:D moze tak jest :D
Allegrowa rozpórka na przednie kielichy do ej9 3 punktowa za 130zł podejdzie?:)
możesz ją pokazać bo ja coś odszukać nie mogę :D
nie do ej ale chyba jest 3 punktowa, aczkolwiek nie do konca dobre zdjecie
http://www.allegro.pl/item919147458_rozporka_kielichow_przenich_honda_ci vic_nowa.html#gallery
To nie jest 3pkt rozpórka ona ma taki kształt aby się tam zmieściła.
To jest zwykła rozpórka na kielichy.
tak wyglada 3pkt rozpórka do Civica
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-95-96-00-Civic-3-points-Front-Tower-Strut-Upper-Bar_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5d27f5a1bdQQitemZ40 0102367677QQptZRaceQ5fCarQ5fParts
to jak wygląda to wiem, ta z allegro nie wygląda na super jakościową wiec mialem podejrzenia że to po prostu jakas modyfikacja made in china, a po drugie zdjęcie cycków, nie pokaże Tobie dupy :)
PIMPEK_EJ2
14-02-10, 23:10
Kup oem rozpórkę i wymień dolot.Będzie najlepiej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.