PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy d14a8



maciekxc
06-02-10, 21:38
witam. jestem tutaj nowy, ale w Was moja ostatnia już chyba nadzieja.
mam honde civic 1.4is d14a8 5d, 1998r. od jakiegos miesiąca mam problem z autem. auto gasnie. odpala, popracuje kilka minut i gasnie. przez następne 10 minut musi postać i znowu można ją odpalić. może bedzie to dodatkową wskazówka - wczoraj auto odpaliło, poczekalem aż sie zagrzeje i delikatnie ją pokręciłem. przez pierwsze kilka minut było ok, a później przy wciśniętym do oporu gazie złapało jakby odcinke ale przy 4000obrotów tzn gaz w podłodze a obroty falują pomiędzy 3500 a 4000.po 15 sekundach znowu ok, a po 2 minutach znowu zgasło.
usterka z gaśnięciem zdarza się zarówno w czasie postoju, jak i w czasie jazdy. nawet na autostradzie przy prędkościach dosyć znacznych powyżej 120km/h potrafi mieć takie jakby zadławienie, traci moc na dosłownie kilka sekund, po czym znowu jedzie.kilka dni temu zgasła na drodze i nie chciała odpalić przez ok 30 minut. nie mam odwagi teraz jechac gdziekolwiek tym autem, bo boje sie że stanie.
auto ma 127000nalotu, pełna historia serwisowa, bo od nowości w domu. przez ten czas od kiedy zaczęły się kłopoty wymieniłem filtr paliwa, powietrza, oleju, olej w silniku, świece i kable napięcia.
zmostkowanie kostki 2-pinowej dało kod czujnika położenia wału, ale nie do końca jestem pewny w którym dokładnie miejscu on sie znajduje. znalazłem czujnik na obudowie skrzyni biegow, wyciągnąłem i wyczyściłem, później odpiąłem aku, poczekałem godzine, odpaliłem auto i zagrzałem aż so załączenia sie wentylatora. po ponownym zmostkowaniu żadnego błędu nie wybija, a auto dalej gaśnie.
błagam pomóźcie bo już nie mam sił:(

czara
06-02-10, 21:53
może aparat zapłonowy daje dupy albo pod kopułkę dostaje sie wilgoć . odkręć kopułkę i zobacz czy stryki nie sa zasneidziale

maciekxc
07-02-10, 10:25
właśnie zobiłem co napisałeś. niestety nie pomogło.....

xstanx
07-02-10, 17:43
no coz po swoich doswiadczeniach moge teraz napisac ..mialem podobnie ,no moze jedynie sam nie gasł,ale dlawil sie jak zgasł nie chcial odpalac ,po jakims czasie dopiero,bylem juz zalamany a zrobilo sie troche cieplej i odrazu objawy minely,odpalil bezproblemu dlawienie zniknelo,u mnie okazalo sie gowniane paliwo,sparawdz moze jeszcze przekaznik pompy paliwa dla pewnoasci wymontuj i przelutuj moze tam cos ci czasem nie styka,one tez szwankuja i sprawdz moze sobie wydajnosc pompy podlacz na krotko i zobacz czy bedzie non stop chodzic przez jakis czas moze tez tam tkwi problem..nie wiem trzeba szukac,ja szukalem pokolei od pompy itd...

maciekxc
08-02-10, 09:21
dzieki wielkie xstanx.bede walczył:)

wtryski, pompa - wszystko ok, a auto dalej gaśnie. poddaje sie. na czwartek umówiłem sie w bielsku w Japan Service u pana Zgóralskiego. podobno jest świetny. napisze jaka bedzie diagnoza. jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc

maciekxc
14-02-10, 22:11
Panie i Panowie. problem zlokalizowany. nie uwierzycie - pomiędzy pompą hamulcową a serwo jest uszczelka. i miała malutka dziurke, dostawało sie lewe powietrze i fura gasła. jutro auto odbieram, więc napisze jeszcze jak jezdzi. wielkie dzieki wszystkim za pomoc

dexster
15-02-10, 08:24
Japan Service u pana Zgóralskiego ten Pan to mistrz sam w sobie ja jak mam problem to jadę tylko do niego ( tylko po co ja go reklamuję jak będzie miał za dużo klientów to się nie dopcham do niego )

Czarny1800
16-02-10, 20:13
Witam. Mam ten sam problem tylko ze w d14a2. Nie mam też pojecia co moze byc, objawy niemal identyczne. Samochód nie chce odpalac, jak odpali to pochodzi troche i zaraz gaśnie... Wymienione mam przewody, świece, filtr paliwa, oleju wczoraj też wymieniłem cewkę zapłonową... i dalej to samo... w innym temacie widziałem ze moze byc tego przyczyną sterowanie aparatem zapłonowym... sprawdzam to własnie... samochod mam u mechanika i mam nadzieje ze on to naprawi... może macie jeszcze jakies pomysły co Hance dolega... Napiszcie... a jak sie sparwa wyjasni to napisze co dokładnie było...

misiek1
16-02-10, 20:26
pomiędzy pompą hamulcową a serwo jest uszczelka. i miała malutka dziurke, dostawało sie lewe powietrze
Kolego powiedz czy można w jakiś sposób sprawdzić czy ta uszczelka jest cała, czy trzeba rozkręcać wszystko. Mam podobne objawy jak Ty, świece zapłonowe, kopułka, palec są nowe tak, że nie wiem czego się więcej czepić...

Czarny1800
16-02-10, 20:28
Dodam że nawet jakieś foto by było mile widziane które przybliży miejsce tej uszczelku i jej demontaż ;)

Bo zamieżam tez to sprawdzic...

xstanx
16-02-10, 20:32
uuuu...ciekawa usterka...jak ten mistrz ją wypatrzyl:)

Mati_1979
16-02-10, 20:34
Witam. Mam ten sam problem tylko ze w d14a2. Nie mam też pojecia co moze byc, objawy niemal identyczne. Samochód nie chce odpalac, jak odpali to pochodzi troche i zaraz gaśnie... Wymienione mam przewody, świece, filtr paliwa, oleju wczoraj też wymieniłem cewkę zapłonową... i dalej to samo... w innym temacie widziałem ze moze byc tego przyczyną sterowanie aparatem zapłonowym... sprawdzam to własnie... samochod mam u mechanika i mam nadzieje ze on to naprawi... może macie jeszcze jakies pomysły co Hance dolega... Napiszcie... a jak sie sparwa wyjasni to napisze co dokładnie było...

Sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

Czarny1800
16-02-10, 20:40
Znalazłem takie zdj dotyczące uszczelek miedzy pompą hamulcową a servem
http://images37.fotosik.pl/256/1a4ea355f7e990e4med.jpg (http://www.fotosik.pl)

pm487
16-02-10, 20:43
Każdy może z ciekawości wywołać tę usterkę u siebie, ja kiedyś zdjąłem przewód podciśnieniowy przy dolocie (drugi koniec jest przy pompie hamulcowej), na zimnym silniku auto troszkę głośniej popracowało - słychać szum zasysanego powietrza ale z racji wzbogaconej przy rozruchu mieszanki, nic nadzwyczajnego się nie działo - tak przez jakieś 2 minuty na mrozie, w miarę rozgrzewania silnika obroty skakały a silnik miał tendencję do przygasania. Tak więc bez tego przewodu czy z jego nieszczelnością nie pojeździmy:-)

misiek1
16-02-10, 21:11
przybliży miejsce tej uszczelku i jej demontaż
Sam jestem ciekawy jak się tam dobrać i sprawdzić, może ktoś wie co i jak??